Recenze: Prince of Persia: Rival Swords

Žádný nový díl Prince z Persie se (zatím) nekoná, místo toho přichází předělávka The Two Thrones. Že tvůrci chtějí koláče za málo práce? Možná. Že švihání řetězem v kůži temného princova alter-ega může být na Wii skvělé? Určitě. Jak je to ve skutečnosti se dozvíte z recenze.
Recenze: Prince of Persia: Rival Swords

Platforma: Wii
Typ hry: akční adventura / plošinovka
Multiplayer: ne
Výrobce: Ubisoft
Vydavatel: Ubisoft
Distributor v ČR: Conquest
Homepage:
http://www.princeofpersiagame.com/uk/

Aby bylo úplně jasno hned od začátku – Rival Swords je konverze staršího titulu Prince of Persia: The Two Thrones s ovládáním uzpůsobeným možnostem Wii. Ubisoft tak zatím pokračuje v dost rozporuplné produkci her pro tuto konzoli. Když se mu až na výjimku nedaří zaujmout hráče novou dobrou hrou, nastupuje osvědčená kvalita. Škoda, že jediným vylepšením víc než rok staré hry je ovládání. Zásadní otázkou tedy je, jestli tato novinka stojí za “plnou cenu” kolem 1600 korun.

  
 Pád na dlažbu by byl hodně tvrdý * Porcování medvěda * To byl ale trip

Že se Rival Swords od Two Thrones až na ovládání nijak neliší, to znamená mimo jiné také záruku výborné hry s povedenými souboji, dobrými “plošinovkovými” pasážemi a také zajímavým hlavním hrdinou s rozdvojenou osobností. Jak je totiž ukázáno v jedné z nemála velmi povedených renderovaných animací, perský princ si svůj návrat do rodného Babylonu představoval trochu jinak, než že najde zničené město pod nadvládou zlého vezíra a jeho armády písečných monster. Jenže nebýt nepřátelských hrátek s magickými písky času, nevzniklo by princovo temné, silné, cynické a mocným řetěžem vybavené alter-ego. Rozhovory mezi dvěma protichůdnými částmi princovy mysli vás donutí se občas i uchechtnout.

  
 Nijak neobvyklá situace v PoP: RS * Jedna z nejlepších částí hry * Příprava na „speed kill“

Předělávky starších her na Wii

Prince of Persia: Rival Swords není zdaleka jediným již dříve vyšlým titulem, který bude na Wii „oprášen“. Pro letošní rok se jich chystá několik. Nehodlám zde spekulovat o lenosti či vypočítavosti vydavatelů, raději se podívejme, jaké remaky starších her se chystají:

- Mortal Kombat: Armageddon (konec května)
- Scarface: The World is Yours (červen)
- Resident Evil 4: Wii Edition (červen)
- The Sims 2: Pets (červen)
- Driver: Parallel Lines (konec června)
- Trauma Center: Second Opinion (v Evropě vyjde koncem července)

Stále na vysoké úrovni je také skladba úrovní. Různé královské paláce nebo městské střechy jsou nejen atraktivní prostředí, ale hlavně nechávají vyniknout povedenou a pro Prince z Persie tak typickou hratelnost – kombinaci vzrušujících soubojů s překonáváním překážek pomocí hrdinovy výjimečné obratnosti. Leveldesign patří mezi největší plusy Rival Swords. Semtam se možná může jevit jako trochu nelogický, avšak hratelnosti slouží znamenitě díky svojí nápaditosti. Svižnému, nikdy nenudícímu stylu hraní zkrátka dost napomáhá střídání bojových úseků s riskantním manévrováním ve velkých výškách, běháním po zdech, skákáním z římsy na římsu a podobnými akrobatickými kousky.

Válečná vřava ve vašem obýváku

I přes výše popsané vesměs kladné vlastnosti hry je (logicky) tím největším lákadlem Wii verze Rival Swords ovládání. Jaké to příjemné pomyšlení na téměř vlastnoruční porcování nepřátel docela rozmanitými smrtícími komby, že ano? Naštěstí tvůrci nezklamali. Nunchakem ovládáte hrdinovu levou rukou (pokud v ní princ drží zbraň), wiimotem pravačku. Proto není problém se tím vším sekáním a mácháním nechat strhnout, odměnou vám pak bude opravdu intenzivní zážitek ze hry. Co na tom, že Rival Swords rozeznává prakticky jenom to, zda ovladačem hýbete či nikoliv, i tak je ovládání přínosem. Jenom je možná trochu škoda, že během hraní za normálního prince je odezva po vašich pohybech rukou malinko větší než by bylo ideální. Například nejprve uděláte několik požadovaných úkonů a až potom postavička dokončí bojové kombo, v tomto případě tedy není vaše máchání dokonale synchronizováno s děním na obrazovce.

  
Je to divné, ale krev ve hře není * Jak by mohly chybět bodáky? * Morfujem!

Naštěstí ona temná součást princova vědomí poskytuje ještě lepší zábavu. Už tak parádní komba s dlouhým řetěžem si můžete užívat ještě víc, díky ovládání to jsou asi nejzábavnější části hry, navíc se žádné prodlevy v reakci hry na pohyby nekonají. Bohužel, takovýchto hrátek si budete moci užívat jen přibližně třetinu hru, častěji se zkrátka do kůže tohoto stvoření nedostanete.

  
 Bojovat za temného prince je slast * Seš mrtvej, tralala * Tohle doma nezkoušejte

V souvislosti s ovládáním je také zajímavé jak si autoři poradili s absencí druhé analogové páčky, která by korigovala kameru. Řešení je poměrně elegantní – výhled na dění si upravujete buď d-padem nebo nakláněním wiimotu. Celkově tedy nezbývá než ovládání hodnotit pozitivně.

Čas se nedá zastavit

Grafika však vylepšení nedoznala, možná spíš naopak. Rival Swords jsou oproti PC verzi The Two Thrones kromě vyššího rozlišení ochuzeni také o světelné efekty připomínající HDR osvětlení. Ne že by snad grafické zpracování bylo odpudivé, některé lokace jako třeba střechy města vypadají stále docela hezky. Nicméně vývoj jde dál, dnes prostě přes rok stará multiplatformovka stěží někoho ohromí svou vizuální krásou.I tak se ale jedná o slušný nadprůměr vzhledem k ostatním hrám na Wii.

Světlé stránky hry
  • Ovládání
  • Hra za temného prince
  • The Two Thrones zabaví i dnes
Temné stránky hry
  • Pouhá konverze The Two Thrones
  • Minimum změn
  • Cena

Na rozdíl od grafiky však zůstává obsah hry stále stejně dobrý. Problém je ve slovíčku „stále stejně“. Ovládání je jistě přínosem, jenže od titulu za plnou cenu bych čekal víc. Každopádně hra je vynikající na každé platformě bez ohledu na typ gamepadu, jen ta Wii verze mohla nabídnout víc vylepšení než „jen“ dobře přizpůsobené ovládání.

Grafika: 7/10
Hudba: 8/10
Zvuky: 8/10
Hratelnost: 9/10

Prince of Persia: The Two Thrones ani dnes mnoho neztrácí ze svých kvalit, navíc ovládání se podařilo a je pro hru jednoznačným plusem. Jenže na hru prodávanou za plnou cenu je to přeci jen trochu málo novinek.

Celkové hodnocení: 7/10

Dostupné pro: Wii, PSP
Žánr: Adventury | Akční adventura
Výrobce: Ubisoft | Webové stránky hry
  • Ovládání
  • Hra za temného prince
  • The Two Thrones zabaví i dnes
  • Pouhá konverze The Two Thrones
  • Minimum změn
  • Cena

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A