Recenze: Prince of Persia: The Two Thrones – pohádky je konec

Sands of Time přinesly grandiózní návrat prince na herní scénu. Warrior Within vybrousil bojový styl. Ale co The Two Thrones? Dočkali jsme se důstojného rozloučení se sérií či ošklivé blamáže? Pojďte se mnou do Babylónu, kde se dozvíte pravdu.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Písek se pomalu sype ke konci

Platforma: PC (PS2)
Typ hry: akční
Minimální konfigurace: procesor 1 GHz, 256 MB RAM, 64 MB 3D grafická karta, 2 GB na HDD
Testovací konfigurace: Athlon 64 3000+ , 1 GB RAM, GeForce 6600 GT 128 MB
Výrobce: Ubisoft (
Distributor v ČR: Playman (

Naše VIDEORECENZE na Prince of Perisa: The Two Thrones

Většina lidí si myslí, že čas je jako řeka, plynoucí pevně a rychle - ale mýlí se. Čas je jako oceán uprostřed bouře. Ptáte se, kdo jsem a proč to říkám? Pohodlně se posaďte, povím vám svůj neuvěřitelný příběh…

Princ z Persie

Přiznám se, k Sands of Time jsem neměl moc důvěru. Po děsivém zklamání jménem Prince of Perisa 3D se snad ani není čemu divit. Ale naštěstí borci v Ubisoftu zapracovali a přinesli jednou z nejlepších akční her všech dob a důstojného nástupce legendě jménem Prince of Persia. Ani Warrior Within nezklamal a přestože se spoustě hráčů nelíbil přechod na temnější a brutálnější styl, mě osobně tato přeměna zasáhla v pozitivním smyslu a WW se mi líbil stejně jako SoT. Od The Two Thrones, závěru novodobé trilogie, jsem tedy čekal skvělou hru - a řekněme si rovnou, dočkal jsem se. Až mi přijde pomalu neuvěřitelné, že se Ubisoftu podařilo během tří let přinést tři výborné hry, které se určitě zapíší mezi herní klasiku, stejně, jako pradědeček první Princ.

Hořký návrat domů

Příběh nás přináší do okamžiku, kdy se princ vrací spolu se svojí milovanou Kaileenou do rodného Babylónu poté, co porazil nemilosrdného strážce času Dahaku... Cože, že prý takhle Warrior Within neskončil? Ale skončil, přátelé, jenže souboj s Dahakou proběhl pouze pokud se vám podařilo získat všechny ukryté fontány s životy. Jen díky tomu se vám mohlo podařit získat vodní meč, díky kterému jste se stali nelítostnému strážci času rovnocenným protivníkem. Ale zpátky do Babylónu, prince místo vřelého přivítání obyvateli města čekalo ještě vřelejší uvítání – zapálenými šípy a ohnivými koulemi.

Všimněte si zářícího ramena * Prrr, koně moje * Jak v tělocviku, elá hop

Kdysi pyšné a nádherné město se ocitá v troskách, kterými se valí zástupy nepřátelských vojsk. Okolo spousta ohně, kouř, trosky, všude zní zvuky boje a děsivý křik a pláč masakrovaných obyvatel. Co hůř, princova loď je zničena a Kaileena odvlečena neznámo kam. Později se s ní znovu setkáte, ovšem jen na krátký a bolestivý okamžik. Díky časovým kejklům z Warrior Within se totiž na scénu vrací staří nepřátelé, ale i staří přátelé.

Příběh hry po vzoru Sands of Time přednáší vypravěč, kterým se tentokrát stala Kaileena. Každou chvíli vám její komentář osvětlí další postup Prince, jeho chování a její vlastní pocity. I samotný princ během svého putování zničeným městem, v kterém strávil dětství, často komentuje své city a nálady. A do hry se připojuje i nová postava; Temný princ. Zosobnění agresivity a negativních prvků princova chování, které se mu probudilo v mysli po infikaci písky času. Většinu hry budete sledovat neustálý boj mezi dvěma princovými já – jedním milosrdným, soucitným a spravedlivým a druhým žíznícím po pomstě.

Vnitřní souboj

Vnitřní boj dvou princů dává hře neuvěřitelný náboj a pocit lidskosti. Princ je neustále strháván tu na jednu, tu na druhou stranu, temné já do všeho pořád kecá a popichuje hrdinu cynickými hláškami. Velký podíl na výborném efektu dvou princů má naprosto špičkový dabing. Světlého prince mluví stejný člověk jako v Sands of Time, temný získal hlas z Warrior Within. Princ jako osobnost je vystaven natolik kvalitně a silně, že nepamatuji, kdy jsem se naposledy tolik cítil s hlavním hrdinou.

Málem byl z prince jehelníček * Denně je potřeba vypít 2,5 l tekutin * Pasti, pasti, ty aby chyběly

Ovšem vzájemný souboj neprobíhá jen v hlavě, čas od času získá Temný princ nadvládu nad tělem. V ten okamžik kromě jiného fyzického vzhledu nabydete i vlastnosti podobné Sand Wraithovi z Warrior Within. Neustále vám ubíhá život, který si musíte doplňovat písky času vypadávajícími ze zabitých protivníků či z rozbitého nábytku, truhel, nádobí a tak podobně. Během hraní s Temným Princem narazíte na daleko víc protivníků, což má za následek skoro totální nesmrtelnost. Jediná dávka písku totiž doplní zdraví na maximum. Ovšem při překonávání překážek vám nemilosrdně ubíhá čas.

Což v jedné fázi ke konci hry, kde strávíte v kůži Temného Prince více času, vám dává temné já tvrdě najevo cynickým: „Tik tak Princi, tik tak.“  V temné podobě získáváte k dispozici řetěz, díky kterému lze přeskakovat propasti a další překážky a též vám v řadách protivníků dokáže zaručeně zařídit pozornost. Pohled na Temného prince, kterak se svítícím řetězem vytváří rotující kruh smrti, vypadá skvěle.

Kmitající ocel

Systém bojů zůstal zachován z Warrior Within, Free-Form Fighting, jak ho nazývají tvůrci. Ovšem tentokrát ovládáte pouze jedinou primární zbraň – dýku času. Sekundární zbraň však mile rádi poskytnou protivníci, většinou nedobrovolně. Temný princ sekundární zbraně měnit nemůže, musí si vystačit s řetězem, ne že by však bylo zbraně nad něj. Opět tu máme doslova záplavu komb, díky kterým se prosekávání zástupy protivníků stává zábavné a efektní na pohled. Přibylo spoustu nových pohybů, pokud si dobře pamatuji, tak například útoky z běhu po zdi ve WW nebyly. Stejně jako v minulém díle si lze bohatě vystačit s několika účinnými komby, ale já se je snažil pro větší efektnost střídat. Záleží tedy jen na vás.

Nová schopnost * Prostředí vypadá kouzelně * Nechtěl bych měnit s princem

Choreografie bojů zůstala na vysoké úrovni, běhání po zdech, přeskakování protivníků, probodávání jejich vlastními meči... S určitou zvráceností se dá říci, že je vysloveně radost koukat na bojové sekvence. Oproti WW ubylo krve a půlení protivníků, tedy alespoň v evropské verzi hry na DVD. V americké CD si prý všech podobných „lahůdek“ užijete do sytosti. Těžko říct, zda se to dá brát za plus.

Zabij rychle, zabij tiše

Ve většině případů se hodí místo čelního útoku využít novinky v The Two Thrones – systému Speed Skill. Pokud se vám podaří nepozorovaně přiblížit za záda protivníka, což vám hra indikuje znatelným grafickým efektem, lze ho zmasakrovat několika přesnými údery. Stačí tlačítkem spustit Speed Skill a pak během efektní animace mačkat v pravý okamžik tlačítko pro úder. Kdy přesně udeřit napoví krátké zastavení a zmodrání obrazu a zablesknutí dýky. Počet bodnutí a čas na správnou reakci se liší podle síly protivníka. Na začátku stačí dva údery, na jejichž provedení máte celou věčnost, později nároky na časování zatraceně vzrostou. Pokud promeškáte ten pravý okamžik na bodnutí, protivník vaši ránu zablokuje a vám nezbude, než ho dobít klasicky.

Speed Kill v praxi * Jízda ve spřezění nepostrádá dynamiku * Impresivní interiér

Musím říct, že Speed Kill mě uchvátil natolik, že jsem často po nepovedených pokusech raději vracel čas a zkoušel to znovu. K tiché likvidaci protivníka nemusíte stát přímo za jeho zády. Princ se dokáže vrhat na cíle jako anděl smrti z různých říms, klád, lan, a podobně vyvýšených míst. Stačí být v potřebné vzdálenosti. U písečných portálů a podobně, kde hlídkuje povícero nepřátel, lze dokonce zmasakrovat najednou několik protivníků. Stačí jen najít to správné místo a pravý okamžik na spuštění Speed Killu, což může být občas problém. Ovšem výsledný efekt, kdy se Princ vrhá z jednoho na druhého jako nemilosrdný kat, vypadá naprosto skvostně a dokáže řádně vypumpovat adrenalin. Navíc technika Speed Kill je naprosto základní pomůcka, pokud chcete porazit většinu bossů.

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Adventury | Akční adventura
Výrobce: Ubisoft | Webové stránky hry