Recenze: Prince of Persia: Two Thrones - ženy, víno, zpěv

Sedmnáct let od vydání prvního dílu je série Prince of Persia stále hráčsky atraktivní. A nejen to – pochvaluje si ji i kritika, která nadšeně opěvovala všechny díly „novodobé“ trilogie. Tedy alespoň na PC a konzolích. Jak tomu bude v případě mobilní verze hry?

Martin DemigerŽánr: akční
Platforma: Java MIDP 1.0
Testovací hardware: N-Gage
Výrobce: Gameloft (

Kolega Martin Pavlíček ve své recenzi popsal Prince of Persia: The Two Thrones třemi výstižnými slovy: ženy, víno, zpěv. Zpěv prý zastupuje nádherná grafika stylizovaná do prostředí starověké doby a plná maximálních detailů, u níž nelze po pár minutách nepropadnout bujarému nadšení a veselému pískání. Víno představují litre prolité krve, s níž se budete na své cestě za vítězstvím muset vypořádat. A konečně ženy – ty se vám starají o potřebnou motivaci. Musím s Martinem souhlasit: Princ Perský skutečně staví pouze na třech základních kamenech. Kupodivu to ale bohatě stačí na hru prvotřídního formátu, která zastupuje to nejlepší, co je momentálně na mobilech k sehnání.

No řekněte sami - není to krasavec? * Jeden na jednoho * Jako v cirkuse

Dva trůny jsou v pořadí již druhým pokračováním v novodobé historii série. Zajímavé přitom je, že na mobilech si Princátko kráčí cestou podobnou spíše původní hře – i když samozřejmě nemůžeme zapřít, že hlavní inspiraci si bere ze stejnojmenného titulu, který již před časem vyšel ve „velké“ verzi. V praxi je tato kombinace pouze ku prospěchu a k vylepšení celkového dojmu. Zatímco stařičký zakladatel série dodal ražení hratelnosti; zápletka, zbraně a nové Princovy schopnosti Dva trůny převzaly od... Dvou trůnů.

Do Babylonu!

Linie příběhu se začínají odmotávat v Princově rodném Babylonu, kam se vydal se svou milou Kaileenou, aby v klidu dožil a pověsil své řemeslo zachránce světa na hřebík. Bohužel jeho odpočinek netrval dlouho: po návratu vás čeká řada problémů, které žádají rázný zákrok. Tím hlavním jsou – překvapivě – vaši poddaní. Místo, aby vás bránili, vám vrazí kudlu do zad (obrazně) a zorganizují vzpouru. Kdyby jen to! Oni přinutí vaši drahou Kaileenu, aby vyvolala Písky času, které ji připraví o život.

Tak kterou?

Vaše snažení začíná krátce po Kaileeně smrti (mimochodem příběh je vypravován pomocí krásných „animací“ – spíše sledu rychle po sobě jdoucích obrázků – jak ukazují dva obrázky výše) zjištěním, že kromě ztráty vaší milé se musíte vyrovnat také sami se sebou. Konkrétně s tím, že Písky času povolaly do služby vaše temné alter ego. Zpočátku si sice stěžovat nebudete – Princovo druhé jé působí dobrým dojmem. Ale čím déle s ním budete, tím více se budete nenávidět. Proměna v zlého s sebou totiž přináší také naprosté ošálení mysli, která má na svědomí to, že se z jindy typického klaďase stane nezastavitelný ničitel. A ten nebere ohledy na nic a na nikoho.

Pomoc, drak! * Hula hop * Mrštný jako laňka

Ve hře se ujmete obou charakterů. Jak světlého já, které jistě znáte z předchozích dvou dílů, tak jeho temného protějšku. Každá část princovy osobnosti přitom disponuje odlišnými schopnostmi a vlastnostmi – tudíž je hraní za ni nezaměnitelným zážitkem. A jelikož se oba charaktery střídají vcelku pravidelně, nepřipadají slovíčka jako „nuda“ vůbec v úvahu!

Za Kaileenu!

Odlišnost světlého a temného Prince nekončí jen schopnostmi. Každá drobnost, každičký detail – vše se změní s příchodem nového já. V praxi to znamená, že zatímco s „hodným“ Princátkem vás čekají akrobatické manévry ve stylu leteckého dne a vymýšlení taktiky, jak si poradit se silnými nepřáteli, v případě „zlého“ Prince si vystačíte s jednoduššími myšlenkami. Nebo vlastně jen s jednou: za zpěvu bojových písní se vrhnete přímo na nepřátele a nenecháte si nějakou strategií zatěžovat mozek. Nakopete pár zadnic!

Do zbraně! * Do srdce! * Do cíle!

O zábavu skutečně není nouze – podobně jako ve „velké“ předloze se můžete těšit na pěknou řádku vedlejších úkolů, které vytrhávají z jinak klasického dua zabíjení / skákání. Příkladem hovořícím za vše jsou závody spřežení. Namísto meče dostanete do rukou otěže a pár koní. A budete mačkat tlačítka, díky čemuž se povoz dá do pohybu... Sice to zní možná trochu primitivně, ale účel v tomto případě světí prostředky. Jinými slovy: nikdo tady nezapírá, že jde o nepodstatné a krátké zpestření, ale každý musí uznat, že jde o zpestření vítané, které má na hratelnost pozitivní dopad.

• Hratelnost
  • Prakticky dvě hry v jedné
  • Mezihry (např. závody spřežení)
  • ... a všechno ostatní!
  • Krátká hrací doba

Je toho ještě moc, co bych mohl chválit. Třeba úžasnou grafiku, která oplývá detaily a nic jí nechybí. Interaktivní prostředí – vítanou novinku, díky níž je každá akce unikátní a vy máte možnost využívat kromě Princových schopností také vlastní hlavu a vymyslet si originální způsob, jak se dostat dál. Povedené zvuky, jenž skvěle dotváří atmosféru a v kombinaci s povedenou vizuální stránkou tvoří nezapomenutelnou dvojici... jenže bychom výpisem všech plusů strávili stejnou dobu jako samotným hraním. To bohužel nemyslím obrazně, ale doslova. Jedinou – ovšem o to výraznější – pihou na jinak čisté pleti PoP: The Two Thrones je právě krátká hrací doba. Za hodinku máte všechno zničené a všechny pobité. Babylon v hrsti a Kaileenu v náručí...

Originalita: 7/10
Atmosféra: 8/10

Skvělá hra v úžasné grafice. Jenže ji slupnete jako malinu a budete chtít víc...