Recenze: Půl kila mletýho – vtipně krvavý nářez

Máma má Emu. Ema mele maso. Maso mají zombíci. Zombíky mele Majer.
Seznam kapitol
  1. Porcujeme s chutí a radostí
  2. Ale zásadně v bio barvách!

Což o to, můžete namítnout, že v GTA moc závodění také není. Jenže toto, dámy a pánové, také není GTA. Půl kila mletýho sice nabízí jakž takž otevřený svět, ale ničím ho nezaplňuje a pokud máte na výběr z více jak jedné mise, můžete slavit. Tohle doopravdy není GTA a byla by chyba k němu takto přistupovat – spíše je nutné PKM vidět jako příběhovou hru s občasnou odbočkou na jinak úplně rovné dálnici. Pokudpak na pravidla přistoupíte, dočkáte se sladké odměny v podobě kvalitního příběhu, poměrně rychlého tempa hry a hlavně téměř nulového počtu bugů, což je na titul v cenové relaci pěti set korun nevídané.

Tak jako tak, s tím, co bylo v textu doposud zmíněno, by se autoři plácali ve vodách lehkého nadprůměru až průměru, což sice není na českou a lehce budgetovou hru špatné, ale stále to jaksi není ono.

Potřebným kořením, které dodává hře chuť, šťávu a šmrnc je v tomto případě humor

Potřebným kořením, které dodává hře chuť, šťávu a šmrnc je v tomto případě humor. Humor, jenž sice občas zasmrdí jistou kýčovitostí a zcela výjimečně i trapností, ale povětšinu času je překvapivě kvalitní a vykouzlí úsměv na jinak zasmušilé tváři.

Počínaje samotným grafickým ztvárněním zombíků, pokračuje přes vtipné animačky a konče až někde u drobných detailů typu billbordů s krví vyvedeným Keep OUT!, které je přeškrtnuto na Keep Coming! se jedná o skutečně vydařenou vtipnou kaši, které by s chutí měl pojíst každý, kdo bere hry až příliš vážně – zrovna tady se totiž nenosí depresivní šedohnědá, ani se nemluví o záchraně světa zcela vážně – vše se podvoluje tomu, že Johnny Majer je lehce ujetý, což znamená, že ujetá je i celá apokalypsa.

Červená, červená, červená, komu by se nelíbila

Tomu ostatně nahrává i grafické zpracování celého titulu, které rozhodně nemá za úkol ve vás vzbudit depresi, ale spíš vás pohladí na duši teplými pastelovými barvami. Pohoda a hravost by pak neměly smysl, pokud by se po úrovních povalovaly po nájezdu Majera urvané končetiny a jiné části těla – proto se ve hře žádného explicitního násilí nedočkáte, což znamená jediné – pokud si chcete titul zahrát jen kvůli porcování zombíku, poohlédnětě se jinde.

Trochu akčnější je pak hra co se týče hudby, kde se nebojí i trochu tvrdších písniček, které akci rozhodně sluší a hráče pobízejí k tomu, aby se do ní vrhal trochu bezhlavě. Což ale může být chyba, protože Půl kila mletýho se ukládá jen tehdy, kdy to tvůrci dovolí a systém checkpointů sice je poměrně vychytaný, ale přesto každá smrt poměrně slušně zamrzí a většinou znamená minimálně několikaminutovou jízdu autem na místo určení, nebo znovuprobíjení se zástupem nemrtvých.

Půl kila mletýho sice neaspiruje na titul nejlepší hry roku, ale pořád dokáže pobavit, což se v parných a trošku sušších letních měsících cení. Pokud nedohráváte resty ze začátku roku, chcete se u hry zasmát a láká vás nízká cena, nemůžete za posledních pár měsíců sáhnout jinam, než právě do nejbližšího řeznictví, kde dostanete Půl kila mlatýho v plastové piksle. Anebo, pokud stále ještě váháte, či se vám zkrátka a dobře nic platit nechce, máte jedinečnou možnost vyhrát hru v naší soutěži.

Žánr: Akce | ztřeštěná akce
Výrobce: Centauri Production | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 4. červen 2010