Recenze: Pursuit Force & MediEvil - smrt na hřbitově i čtyřech kolech

Bydlet ve velkém městě se nevyplácí. Přeplněná MHD připomíná drůbežárnu, kde jsou lidé nervózní a naštvaní. Každý den je ale shodně upoutá cosi nezvyklého. Nahlíží mi přes rameno, když na plný plyn proháním Pursuit Force nebo když se v povzdálí ozývá hřbitovní MediEvil. Připojte se k nim.

Pursuit Force: Ještě akčnější než Kobra 11

Žánr: Závodní akční hra
Multiplayer: Ano (až 4 hráči)
Výrobce: Bigbig Studio
Vydavatel: SCEE
Distributor v ČR: Sony Czech (

Člověk si nemůže být jistý ničím. Zloději vás přepadnou za bílého dne, z vozu před vámi se začne ozývat střelba. Kriminalitě na čtyřech kolech je ale (alespoň ve vaší PSP) definitivní konec. Spojení klasické závodní hry (patřičně arkádové) s akcí a střílením? Dobrý nápad, který nemohl zůstat nevyužit.

Pár výstřelů a tenhle luxusní vojenský džíp je můj

Pursuit Force ve vás vloží důvěru celého policejního sboru, abyste za pomocí rychlých závodních vozů a přesné mušky zlikvidovali rozmáhající se městskou kriminalitu. Koncept hry se v módu kariéry transformuje v plnění rozmanitých misí, které po vás vyžadují ocelové nervy i notnou dávku odvahy. Budete převážet důležité osoby na místo určení, chránit cenný náklad, pronásledovat a likvidovat zločince: zkrátka si vyzkoušíte každodenní rutinu policejního života.

Policisté si nevybírají - bojují za pěkného i škaredého počasí

Síla Pursuit Force tkví v rozmanitější hratelnosti, kterou byste od hry na první pohled nečekali. I když se některé z misí omezují na rychlou jízdu a střelbu z vozu, častěji budete při pronásledování nepřátel skákat z jednoho auta na druhé, abyste zlikvidovali posádku a jali se stíhat další zločince. Čtyři kola navíc střídají projížďky ve vodním člunu a v několika málo lokacích se budete muset spolehnout na nohy hlavního hrdiny. Ovládat postavičku je ale znatelně těžší a bohužel i často frustrující.

Pursuit Force si bere inspiraci z mnoha zdrojů. Prostředí vás zavede do mnoha koutů USA a často budete mít pocit, že jste již něco podobného viděli - v televizi, ve filmu nebo třeba v časopise. Společným jmenovatelem všech lokací a hry vůbec je ale kvalitní grafika, které se nenabažíte na první, druhý ani další pohled. Specialitkou Pursuit Force je zpomalení času po vzoru známého bullet time efektu. Dočkáte se ho při přeskakování z jednoho vozu na druhý, kdy za letu vyprázdníte zásobník do nepřítele, abyste zpomaleně dopadli na kapotu vozu. Buch, čas se zrychlí a adrenalinová jízda pokračuje.

Nervózní velitel vám bude často nadávat

Pursuit Force nabízí v řeči čísel třicítku misí, šest za každý z gangů, které na své cestě vstříc policejní kariéře (a vyššímu hodnocení) potkáte. Bohužel, přestože se tvůrci snaží charakter misí ozvláštnit mnoha prvky a snaha o maximální zábavnost je ze hry cítit na každém kroku, s postupující dobou Pursuit Force ztrácí náboj i atraktivitu. Není ani hrou, u které byste vydrželi (Metal Gear Ac!d), ani hrou, kterou byste mohli zapnout pro odreagování na pár minut denně (Tony Hawk´s Underground 2 Remix).

• Skvělá grafika
  • Zpomalení času
  • Rozmanité prostředí
  • Boj na čtyřech kolech, člunech i vlastních nohou
  • Po čase stereotypní
  • Špatně vyřešené ukládání

Frustrující je navíc nutnost opakovat mise. Nečekají vás úkoly na minutu či dvě, často před vámi stojí mnohem vyšší cíle a přestože se charakter misí průběžně mění (a nabízí se místo pro checkpointy), v případě chybičky končíte a musíte zmáčknout nepopulární restart. Právě to byl důvod, proč jsem Pursuit Force častokrát v průběhu recenzování naštvaně vypnul. U her se ale chceme bavit, nemyslíte?

Zvuk: 7/10

Herní Kobra 11 nepostrádá adrenalin ani parádní grafiku. K pomyslnému Olympu nejlepších her pro PSP ji ale kousíček schází - především nápaditější mise, přítomnost checkpointů a jistě bychom nepohrdli ani pořádným multiplayerem.

Celkové hodnocení: 7,4/10

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,