PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Recenze: Quantum of Solace – Bond v kůži Johna Ramba

Film v kinech, hra na monitorech. Bond v kinech, Bond na monitorech. Aneb kterak dopadla další filmová slátanina.

Ku prospěchu hry nespějí ani vyskytující se minihry. V zásadě musíte pouze stisknou danou klávesu v určité chvíli, abyste například zapnuli kameru, či obešli dveře zamknuté na pin. Spokojte se s tím, že nic originálnějšího tady nenaleznete.

Smíšeným dojmem taktéž působí téměř na každém kroku se vyskytující výbušniny, které vám mají pomoci při přesile. Stačí do nich střelit a tři protivníci jsou odrovnání, aniž byste si zbytečně špinili ruce.

Který normální člověk by si výbušniny dal do baráku, či do svého skleníku s rostlinami?

Nicméně poněkud divně působí, když je několik takovýchto výbušnin rozesetých jen pár metrů od sebe. A rovněž mě zaráží, který normální člověk by si je dal do baráku, či do svého skleníku s rostlinami? Ne ne, tohle je další filmová hra, co stojí za prd.

art01.JPG

Misí si taky neprojdete mnoho. Čekejte spíše jen ty nejdůležitější, aby alespoň hra dávala minimální smysl. Avšak někomu (jako například mě) může podstatně chybět nějaká honička v autech či na motorkách – v obou filmech jistě pár takových nalezneme. Když si teď zpětně vybavím, jak jsem pročítával veškeré preview, vzpomenu si na slova tvůrců o tom, že pronásledování chlápka, kterého měl Bond hlídat na samotném začátku Casina Royal, se ve finální verzi objeví a hráč nebude samozřejmě nijak omezen. To, co se ale ukázalo ve vydané hře, si absolutně protiřečí. Jdete prostě jen tam, kam to chce hra, nikoliv vy samotní.

Kašlete na tlumič

Za podstatný klad se ovšem dle mého názoru dají počítat zbraně, a to jak z hlediska jejich počtu (ačkoliv jich není zase tolik), ale i z hlediska jejich skvělé podoby a vymodelování. Zbraně vypadají důvěryhodně, jsou dobře zpracované, přičemž si občas budete myslet, že vypadají téměř reálně. V Quantum of Solace si osaháte snad všechny možné druhy – ať jsou to klasické osobní pistole (s P99 střílel už i Pierce Brosnan), odstřelovací pušky anebo nejpoužívanější, tedy rychlopalné bambitky.

Za zmínku ještě stojí systém krytí, který byl převzat například z Gears of War, či Rainbow Six: Vagas 2 nebo Brothers in Arms: Hell´s Highway. Pakliže jste hráli alespoň jeden ze zmiňovaných titulů, nečeká vás téměř nic nového.

Jdete prostě jen tam, kam to chce hra, nikoliv vy samotní

Jakmile stisknete u nějaké překážky klávesu „E“, James se k ní přitiskne tak, aby jej nikdo nemohl zpětně zasáhnout. Vy pak občas vystrčíte ruku a vypálíte pár ran. Snadná práce.

Quantum of Solace běží na enginu, jež využívala bomba jménem Call of Duty 4: Modern Warfare. Na rozdíl od CoD4, které bylo hratelnostně lahodící a graficky také nijak zvláště nekulhalo, je QoS naprosto šedivou záležitostí. Grafika je na dnešní poměry absolutně v pravěku a hratelnost také nijak extra neoslní, přestože občas dokáže pobavit ty, co preferují rychlé a svižně ražené akce. Ostatně jiným pařanům může býti tahle hra naprosto putna, neboť nenabízí naprosto nic nového, nic, co by mohlo pobavit i hráče jiných žánrů. Quantum of Solace je určen ale i fanouškům obou filmů s Danielem Craigem.

Sečteny mrtvoly a prázdné zásobníky

Umělá inteligence protivníků kulhá snad každou chvíli. Nepřítel nad ničím nepřemýšlí, prostě vám naběhne před kulomet. Grafika, kterak jsem zmiňoval, není také nic hezkého, a ani hratelnost se ve většině částí nevybarví v pestrých barvách. Tohle se dalo čekat – další filmová, narychlo splácaná, hra, co má jen vytáhnout peníze z našich peněženek. Raději to ani nekupujte.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii, PSP
Žánr: Akce | bondovka
Výrobce: Treyarch | Webové stránky hry