Recenze: Rag Doll Kung Fu - jiná bojovka

Bojovka, která se ovládá jen myší. Při vyslovení něčeho takového se bojovkářům zježí i chlupy na uších, ostatní se zvědavě podívají, co že to k nim přiskákalo za podivnost. Pojďme se společně podívat na Ragdoll Kung Fu a uvidíte sami.

Žánr: bojovka
Výrobce: Mark Healey
Vydavetel: Steam Valve (
Minimální konfigurace: Procesor 800 MHz, 256 MB RAM, 32 MB grafická karta, 400 MB na HDD
Doporučená konfigurace: Procesor 1,4 GHz, 512 MB RAM, 64 MB grafická karta, 400 MB na disku
Testovací konfigurace: Athlon 64 3200+, 1 GB RAM, GeForce 6600 GT, 3 GB na disku

Nezávislé vývojářské projekty to mají těžké. Mark Healey stihl při tvorbě velkých projektů, jakými jsou například Fable a Black and White, ve volném čase dělat na Rag Doll Kung Fu. Nakonec si dokonce prosadil distribuci hry pomocí Steamu, ale to je snad příběh jedné z mála výjimek. Pojďme se podívat, jestli originalita ještě žije, nebo je pohřbena pod nánosy komerce.

Nacpene se lysohlávkama * Já létám * Jsem lehký jak křídlo motýlí

První, co vás na Rag Doll Kung Fu zaujme, je způsob, jakým je hra distribuována. Žádné krabice, ale pěkně elektronicky pomocí služby Steam. A to i přesto, že hra nepochází z dílen Valve a nemá nic společného s enginem Source. Tvůrci se viditelně zdála elektronická forma dodání hry ideální a my můžeme jen souhlasit. Přeci jen, za herní kariéru se vytvoří obstojná sbírka různých her, které časem docela zavazejí. Sice se nemůžete chlubit návštěvám krásnou novou krabicí, z níž září Tao, ale časem nebudete litovat.

Vařila myšička kašičku

Dalším příjemným překvapením je i ovládání, teda alespoň jeho nastavování. Bojovkáři, zvyklí na svá mnohotlačítková komba KA + BE, L, O, D + TE, L + EV + IZ, E, po jejichž namačkání během desetiny vteřiny postava řádí víc, než ptačí chřipka, asi zděšeně uprchnou, ale Rag Doll není třeba v tomto ohledu vůbec nastavovat. Veškerá vaše komunikace s hrdinou probíhá pomocí myši, klávesnice má dovolenou a vyráží se vydrobit.

Je mi po houbičkách trochu blbě * Hlavu změníme v hlaveň * Mohutná komba proti ninjům

Zatímco klávesnice bude provádět pravidelnou hygienu, my se podíváme na našeho milého hlodavce a co má společného s pohyby vaší postavičky. Možná to bude znít neuvěřitelně, ale díky tomu, že je váš hrdina tak trochu hadrová panenka, můžete si s ním dělat co chcete. Chytnete jednu nohu, posunete ji před druhou, tu zase před první, a máme tady chůzi. Moc složité? Tak jednoduše zkuste táhnout loutku za ručičku, funguje to stejně.

Je tak dokonce i jasné, jak přimějete vašeho oblíbence k blokování cizích úderů, stačí uchopit packu a vzít si myš místo hadry na umývání oken. Zato však útoky jsou díky tomuto výrazně složitější, neboť protivníkovi se docela snadně brání. Nejen že často nevíte, který úd vaše postavička zrovna použije, ale musíte si udržovat zásobu energie Chi, což vyžaduje stálé motání myší. A pokud je zrovna protivník jinde, než vy, začnete pomalu litovat nedostatku kláves k ovládání.

Dlouhý, Široký a Bystrozraký

Zase je třeba uznat, že na omezené možnosti myši je váš hrdina schopen velmi široké škály výkonů. Časem se naučíte dokonce skákat, teda spíš létat. Jakmile vám všechny finty přejdou do krve, stane se z nemotorné loutky nebezpečný bojovník, schopný během krátkého okamžiku udělat z protivníka sekanou, létající okolím jak vzducholoď po projímadle, skákající salta jak gymnasta a přitom všem ještě udržující dostatek Chi na složité údery. A když se povede, naleznete i nějakou zbraň, jako třeba nunchaky, se kterou se pak z bitky stává mlácení slámy.

Hlavička to jistí * Já se tak bojím * Trol mě živého nedostane

Originalitu je třeba uznat i příběhu, který vás bude provázet ve hře pro jednoho hráče, ale zde je jí možná až moc. Možná jsem nepochopil hluboký filosofický význam, který je za vším skrytý, ale mlácení zhulených týpků mi přijde silně ujeté. Hned zpočátku máte třeba za úkol posbírat osm hvězdiček, což by nebylo nic zvláštního. Ovšem ony jsou pěkně nad sebou a budete rádi, když se vám podaří sebrat první čtyři, i pokud namotáte Chi do šílených hodnot. Musíte svého hrdinu nakrmit lysohlávkami, které zde jakoby náhodou rostou, aby mohl létat. Jen je pak trochu těžší kontrolovat směr, ale to se snad nějak vsákne.

Ta pravá zábava však přichází až s koncem příběhu a různými soutěžemi, každá z nich je šílenější než další. Fotbal, volejbal, skok do dálky a výšky, to vše se nakonec vyklube z bojovky. A to ještě stále není vše. Ta pravá zábava samozřejmě přijde ve více hráčích. Ať už s použitím více myší na jednom počítač, nebo prostřednictvím Internetu, můžete nejen bojovat, ale i zkoušet všechny výše jmenované hříčky.

Každému dle jeho Gustava

Ke všemu vám bude hrát stylová hudba a ani na zvuky si snad stěžovat nebudete. Ani na pohled hra nevypadá nijak špatně, co také člověk očekává za grafické orgie od 2D bojovky. Okolní prostředí hýří barvami a je dostatečně rozmanité, pomineme-li videosekvence mezi jednotlivými úkoly, není technické stránce snad co vytknout.

• Originalita
  • Modifikace
  • Možnost vlastních bojovníků
  • Zábava ve více hráčích
  • Nízká cena (kolem čtyřsetkoruny)
  • Pro někoho divný příběh
  • Krátké

Řekl bych, že Rag Doll Kung Fu není hra pro každého. Pokud však na vás přijde správná nálada, dokážete se souboji loutek dostatečně zabavit. Jediným problémem může být relativně krátký příběh, kdy nemáte problém jej během odpoledne dokončit. Zase se tak rychleji dostanete ke všem možným hříčkám a protože vám hra počítá body i za čas, máte alespoň jakousi motivaci hrát znova. Pokud hledáte hříčku, u které se můžete krátkodobě odreagovat, je Rag Doll Kung Fu právě pro vás. Jinak bude asi třeba jít o dům dál.

Zvuk: 7/10
Délka: 4/10

Originalita je sice krásná, není však všemocná. Délka hry a provedení příběhu sráží dobrý nápad. Tvůrce však slibuje různé přídavky, které by mohly tyto problémy vyřešit. Uvidíme, snad se zdaří a Rag Doll Kung Fu bude dobrou koupí.

Váš názor Další článek: Seed - mírumilovná onlinovka

Témata článku: , , , , , , , , , , ,