Recenze: Rage of Mages – RPG jak má být

Nedostatku kvalitních RPG titulů pro mobilní telefony si nelze nevšimnout. Rage of Mages se však snaží o zdolání snad neporazitelné bariéry nudnosti, jednotvárnosti a stereotypnosti mnohých z nich. A nutno dodat, že vynaložená snaha nepřišla vniveč.

Žánr: RPG
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Je škoda, že na mobilní telefony není mnoho „eR-Pé-Gé-ček“, a to hlavně těch, jež by opravdu chytnuly a nepustily z víru neutuchajících bojů, sáhodlouhých dialogů a fantastických příběhů. Jak jsem ale zmínil v perexu, titul Rage of Mages se o zdolání takřka neporazitelné bariéry nudnosti opravdu snaží a dává do toho všechny prostředky.

Kuk! * Chjo, tak kde je tady ten servis? * Zase... prší

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

Na řečeném přísloví opravdu něco bude. Ujmete se totiž chlapíka jménem Tagrym, jenž byl byť i možná proti své vůli, poslán na několikaletý výcvik bojového umění. Jeho absolvování nebylo lehké, nicméně Tagrym se dokázal po všech útrapách dostat až k období závěrečných zkoušek. Ovšem ještě před tím, než je měl složit, byl vyslán do lesa, aby zlikvidoval přemnožené vlky a nastolil v něm kýženou rovnováhu a požadované bezpečí. Jenže na první pohled jednoduchý úkol se zvrátil na boj o život a o záchranu světa. Musíte se postavit všemu zlu a zdolat jej.

Ano, je to klasická zápletka, stále omývaná dokola, do čtverce i osmihranu. Nicméně vědomí hráče ji zase nevnímá natolik vážně a může se proto více soustředit na hru samotnou. A že je v ní o co stát, o tom není pochyb. Rage of Mages je totiž do jisté míry mixem fenoménů Diablo a Fallout. Kombinuje fantastické prostředí, notně v mnoha aspektech připomínající právě první zmíněný počin, s boji na tahy, rozdělenými na několik akčních bodů. Ne, nemusíte se bát – tato hra není „jenom“ tahová. Do doby, než dojde na nepřátele, můžete hrát takzvaně v reálném čase. Jakmile ovšem přijde na meče, luky a šípy, vše se v mžiku oka změní.

Level 1? Amatér * Bojovat na tahy je někdy opravdu o nervy * Katakomby já rád

V bojích každopádně musíte pečlivě zvažovat své kroky, neboť bodů, které můžete pro dané interakce využít, není mnoho. Například k útoku vypotřebujete většinou všechny, zatímco pro chůzi jen jejich jistou část. Třeba hráči právě takového Falloutu budou vědět, o čem mluvím.

Čím více, tím lépe

Uznejte, že by to byl kumšt chodit neznámem zcela sám, bez pomoci druhých. A vůbec, pravé RPG musí mít něco v záloze... někoho dalšího. A tak se i v Rage of Mages setkáte postupem času s pomocníky. Jsou celkem tři – mág, léčitel a lučištník. Každý z nich má specifické vlastnosti, a tak se hodí na provádění odlišných úkonů. Byla by například hloupost posílat léčitele do tvrdých bojů – pro tyto případy jste tu vy, nebo lučištník, případně v záloze i mág.

Truhlaaa! * Doleva, doprava, nebo rovně?  Tak pojď, slone!

Každá z postav se mimo jiné zlepšuje, nabývá na zkušenostech a získává potřebné body. Můžete je rozdělit do libovolných kolonek nejen bojového umění. Vcelku vzato je totiž svět, v němž se budete v následujících minutách pohybovat, nebezpečný a číhá v něm nespočet nepřátel – lidí i nestvůr. Rage of Mages ale v součtu není pouze tupou řežbou. Ba naopak, spíše se postupem hraní setkáte s mnoha dialogy, jež se sice monstrózně nevětví, ale dávají do hry určitou volnost volby. Ovšem neznalci anglického jazyka asi nebudou vědět, o co přesně jde.

• Hratelnost
  • Dialogy
  • Boje
  • Je to RPG se vším všudy
  • Pokulhává grafika
  • Tu a tam obtížnější

Inu, Rage of Mages překvapil a troufám si tvrdit, že mezi konkurencí se s ním hned tak někdo nesrovná. Pokulhává akorát grafické zpracování, jež je provedeno solidně a má svoji jistou nezaměnitelnou atmosféru, ovšem nespecifikovatelný šmrnc tomu pořád chybí. Každopádně mi nezbývá, než vám právě recenzovaný počin doporučit. Jste-li fandové pravých RPG, nešlápnete u Rage of Mages vedle.

Grafika: 6/10
Originalita: 4/10
Atmosféra: 8/10