Recenze: Ratchet & Clank: A Crack in Time – kosmický trip

Definitivně zapomeňte na Sonica, vyhoďte Stopařova průvodce galaxií a pohřběte Maria – nové Ratchetovo dobrodružství obsáhne skoro vesmír.
Seznam kapitol
  1. Běžná rutina
  2. Originalita v pozadí

Tak už zase musíme jako hráči videoher zachraňovat vesmír s využitím jakéhosi skákavého panáka. Uf. Nejspíš jsme mírně masochističtí a úchylní, když si tak rádi libujeme v ultrazodpovědných činnostech, které by na sebe dobrovolně vzalo jen malé množství obyvatel planety. Skoro by se chtělo zdát, že ideální zaměstnání pro videoherního nadšence představuje uklízení záchodů na vesnické diskotéce. Ve volném čase pak vybíjíme teroristy, spravujeme království a udržujeme kosmickou rovnováhu. Navíc nás to velice baví.

 

Ještě pořád? Zjevně ano, soudě dle úspěšnosti série plošinovek s hlavním hrdinou Ratchetem.

Nové pokračování s podtitulem A Crack in Time dokončuje příběh z předchozího dílu Quest for Booty. Lemurovitý hrdina Ratchet tak podstoupí dobrodružství za účelem záchrany svého parťáka Clanka, jen tak mimochodem procestuje půlku vesmíru a ještě zkusí zastavit robotického arcipadoucha doktora Nefauria. Zkrátka běžný pracovní program postavičky z počítačové hry.

Ratchet je takový herní desetibojař

Jen by mě čistě ze zvědavosti zajímalo, proč se tolik zmetků s cílem narušit chod světa nechává titulovat doktor. Obsesivní egoista Nefaurious léčí tak maximálně své předimenzované ego metodami mírně atypickými - místo obyčejného pořízení nového Bavoráka zkouší prostřednictvím Velkých hodin (zajišťující kontinuitu chodu času) ovládnout časoprostor a ve volných chvílích psát divadelní hry.

ratchet&clank_crack_in_time01.jpgratchet&clank_crack_in_time02.jpg

Důvodem pro rozepsání se o příběhu na jeden celý odstavec není ani tak výjimečnost děje (prostě videoherní Čtyřlístek, kde místo Fifinky zachraňujeme androida), ale snaha aspoň částečně naznačit neskutečně lákavou karikaturnost postav a bláznivé ladění celé hry. Ratchet je typický správňácký mega hrdina, Clank představuje intelektuálský chodící mozek, kapitán Qwark vylezl z reklamy na snídani šampionů a konečně, zlý doktor Nef.. Nefa... wait for it ... NEFAURIOUS (!!!)zřejmě již od mala pilně studoval příručku „Jak ovládnout svět během šestinedělí“, a k tomu scénář seriálu How I Met Your Mother. S touto hvězdnou sestavou proto nečekejme nic jiného, než humornou destrukci a patos doslova vesmírných rozměrů.

Klasika, která (až příliš jemně) pohladí

Ratchet je takový herní desetibojař. Nepříliš militaristicky založeného Maria z konkurenční platformy bez problému trumfne svým vybavením (nebojte se zasmát primitivnímu dvojsmyslu, ten ve hře bohužel nenajdete). V podstatě sice nestřílí po nepřátelích ničím jiným, než arzenálem z trojkombinace „kulomet-brokovnice-granátomet“, ale vše se ukrývá pod zdánlivě originálním designem.

Hra má potenciál lidem trhat bránice, rozproudit jim adrenalin v krvi, místo toho hloubkou prožitku jen těsně přebije Večerníček

Ano, krkající ryba funguje úplně stejně jako brokovnice. Ale brokovnice nekrká a nekoulí očima. Chápete to? Prostě krkající ryba na místě brokovnice. Hahahaha? Ne? Sofistikovaný humor hledejte prostě jinde. Bohužel, stejně tak i cokoliv alespoň trochu hardcore zřejmě autorům uteklo do jiné hry. Ratchet & Clank: A Crack in Time vytváří zajímavý koktejl. Hra totiž zasahuje do žánru skákačky, střílečky i logické hry, všechno moc pěkně ubíhá, avšak nemá to říz.

ratchet&clank_crack_in_time03.jpgratchet&clank_crack_in_time04.jpg

Život je svině. Hlavní záporák Nefaurious je svině. V lokaci jménem „Axiom City“ všichni obyvatelé připomínají doktora Zoidberga. Některé levely se doslova rozpadají pod nohama. Nepřátel k likvidaci nikdy není nedostatek. Zní jako pořádná hráčská výzva, že? Tak na ni zapomeňte. Game over prakticky neexistuje, checkpoint se nachází na každém druhém rohu a cestu k cíli najde člověk se zdravým zrakem poměrně snadno. Hra má potenciál lidem trhat bránice, rozproudit jim adrenalin v krvi, místo toho hloubkou prožitku jen těsně přebije Večerníček. Což mimochodem vůbec nemá znít jako zdrcující kritika.

art03.jpg

Jako kdybyste si koupili výběrové šampaňské, lajnu kokainu, k tomu přibrali luxusní prostitutku a celou noc s ní... koukali na dobrý biják v televizi.

Dostupné pro: PS3
Žánr: Adventury, Akce | 3D polšinovka
Výrobce: Insomniac Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 27. října 2009
  • Humor
  • Hraní za dvě postavy
  • Logické hříčky
  • Grafika
  • Hodně zbraní
  • Příliš snadné
  • Časem stereotypní akce
  • Málo filmečků
Související články
  1. Další Ratchet & Clank na cestě
  2. GC: Ratchet je ke stažení
  3. Ratchet s Clankem přeci jen vyjdou v termínu
  4. Ratchet & Clank Future vyjde v říjnu
  5. Recenze: Ratchet and Clank: Size Matters
  6. Recenze: Ratchet & Clank 3: Šroubek a Vroubek opět zasahují
  7. Ratchet and Clank : návod, jaký jste ještě neviděli

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 1 N/A