Recenze: Ratchet & Clank: A Crack in Time – kosmický trip

Definitivně zapomeňte na Sonica, vyhoďte Stopařova průvodce galaxií a pohřběte Maria – nové Ratchetovo dobrodružství obsáhne skoro vesmír.

Tak už zase musíme jako hráči videoher zachraňovat vesmír s využitím jakéhosi skákavého panáka. Uf. Nejspíš jsme mírně masochističtí a úchylní, když si tak rádi libujeme v ultrazodpovědných činnostech, které by na sebe dobrovolně vzalo jen malé množství obyvatel planety. Skoro by se chtělo zdát, že ideální zaměstnání pro videoherního nadšence představuje uklízení záchodů na vesnické diskotéce. Ve volném čase pak vybíjíme teroristy, spravujeme království a udržujeme kosmickou rovnováhu. Navíc nás to velice baví.

Ještě pořád? Zjevně ano, soudě dle úspěšnosti série plošinovek s hlavním hrdinou Ratchetem.

Nové pokračování s podtitulem A Crack in Time dokončuje příběh z předchozího dílu Quest for Booty. Lemurovitý hrdina Ratchet tak podstoupí dobrodružství za účelem záchrany svého parťáka Clanka, jen tak mimochodem procestuje půlku vesmíru a ještě zkusí zastavit robotického arcipadoucha doktora Nefauria. Zkrátka běžný pracovní program postavičky z počítačové hry.

Ratchet je takový herní desetibojař

Jen by mě čistě ze zvědavosti zajímalo, proč se tolik zmetků s cílem narušit chod světa nechává titulovat doktor. Obsesivní egoista Nefaurious léčí tak maximálně své předimenzované ego metodami mírně atypickými - místo obyčejného pořízení nového Bavoráka zkouší prostřednictvím Velkých hodin (zajišťující kontinuitu chodu času) ovládnout časoprostor a ve volných chvílích psát divadelní hry.

Důvodem pro rozepsání se o příběhu na jeden celý odstavec není ani tak výjimečnost děje (prostě videoherní Čtyřlístek, kde místo Fifinky zachraňujeme androida), ale snaha aspoň částečně naznačit neskutečně lákavou karikaturnost postav a bláznivé ladění celé hry. Ratchet je typický správňácký mega hrdina, Clank představuje intelektuálský chodící mozek, kapitán Qwark vylezl z reklamy na snídani šampionů a konečně, zlý doktor Nef.. Nefa... wait for it ... NEFAURIOUS (!!!)zřejmě již od mala pilně studoval příručku „Jak ovládnout svět během šestinedělí“, a k tomu scénář seriálu How I Met Your Mother. S touto hvězdnou sestavou proto nečekejme nic jiného, než humornou destrukci a patos doslova vesmírných rozměrů.

Klasika, která (až příliš jemně) pohladí

Ratchet je takový herní desetibojař. Nepříliš militaristicky založeného Maria z konkurenční platformy bez problému trumfne svým vybavením (nebojte se zasmát primitivnímu dvojsmyslu, ten ve hře bohužel nenajdete). V podstatě sice nestřílí po nepřátelích ničím jiným, než arzenálem z trojkombinace „kulomet-brokovnice-granátomet“, ale vše se ukrývá pod zdánlivě originálním designem.

Hra má potenciál lidem trhat bránice, rozproudit jim adrenalin v krvi, místo toho hloubkou prožitku jen těsně přebije Večerníček

Ano, krkající ryba funguje úplně stejně jako brokovnice. Ale brokovnice nekrká a nekoulí očima. Chápete to? Prostě krkající ryba na místě brokovnice. Hahahaha? Ne? Sofistikovaný humor hledejte prostě jinde. Bohužel, stejně tak i cokoliv alespoň trochu hardcore zřejmě autorům uteklo do jiné hry. Ratchet & Clank: A Crack in Time vytváří zajímavý koktejl. Hra totiž zasahuje do žánru skákačky, střílečky i logické hry, všechno moc pěkně ubíhá, avšak nemá to říz.

Život je svině. Hlavní záporák Nefaurious je svině. V lokaci jménem „Axiom City“ všichni obyvatelé připomínají doktora Zoidberga. Některé levely se doslova rozpadají pod nohama. Nepřátel k likvidaci nikdy není nedostatek. Zní jako pořádná hráčská výzva, že? Tak na ni zapomeňte. Game over prakticky neexistuje, checkpoint se nachází na každém druhém rohu a cestu k cíli najde člověk se zdravým zrakem poměrně snadno. Hra má potenciál lidem trhat bránice, rozproudit jim adrenalin v krvi, místo toho hloubkou prožitku jen těsně přebije Večerníček. Což mimochodem vůbec nemá znít jako zdrcující kritika.

Jako kdybyste si koupili výběrové šampaňské, lajnu kokainu, k tomu přibrali luxusní prostitutku a celou noc s ní... koukali na dobrý biják v televizi.

Dostupné pro: PS3
Žánr: Adventury, Akce | 3D polšinovka