Zábavná akční strategie Red Alert 3 se dočkala slibovaného rozšíření a hráči zůstali v němém úžasu. EA se podařilo něco v této sérii zcela nevídaného.
Nepředpokládám, že by Red Alert 3 byla strategie, která sedne každému. Hlavní tíha zábavnosti spočívala nejen na bedrech kvalitních filmečků mezi misemi, ale také na zábavných úkolech a celkově vtipném provedení. Po prvních pár misích rozšíření, nesoucího název Uprising, jsem jen díky povědomé grafice tušil, že hraji tu samou hru.
Tahákem třetího dílu strategie z doby studené války vřící jak láva byla mimo jiné i možnost hrát každou misi kooperativně, ať již s kamarádem, nebo v případě nedostatku živých hráčů mohl zaskočit i počítač. Příjemná myšlenka přinášející svěžest mezi ostatní strategie. Datadisk přinesl překvapivé řešení jejího dalšího využití – tuto možnost zcela zrušil. Huh? Dobře, staré spoluvelitele ve hře potkáte, ale rozhodně tomu tak nebude na vaší straně, pouze jako protivníky v určité části. Tento přístup k povedené inovaci bych označil jako originální, jiné slušné slovo mne již nenapadá.
Yuriko jako v Diablu
Red Alert 3 přinesl zábavnou trojici kampaní, kdy každou z nich bylo možné strávit příjemný víkendový den, nejlépe ještě s nějakým spoluhráčem. Uprising jde v tomto trendu ještě dál, když jeho základ tvoří čtveřice minikampaní, které všechny dohromady na jeden zátah dohrajete za stejnou dobu.
Příjemná myšlenka přinášející svěžest mezi ostatní strategie. Datadisk tuto možnost zcela zrušil
I zde však narazíte na nečekané překvapení, jež klidně můžete přirovnat k důmyslnému výtvoru vašeho přežraného domácího mazlíčka. EA se totiž povedlo namísto zábavných kampaní stvořit téměř dokonalou osinu v místech, kam slunce nesvítí.
Třeba taková ruská minikampaň se skládá ze čtyř misí. První z nich je povinná, pokud chcete hrát za další národy, a přitom snad jako první mise v dějinách série naprosto znechucující. Autoři se prostě rozhodli, že využijí originální herní principy, kdy dostanete pod kontrolu omezené množství specifických jednotek, s nimiž můžete zvítězit pouze při použití té jediné správné strategie.
TIP: Pokud vám nadřízení říkají, že něco rozhodně nesmíte napadat, napadněte to.
Herní doba tak narůstá, protože metodou pokus a omyl se snažíte přijít na to, jak vás asi chtěli tvůrci nechat danou misi projít. A v dalších mapách je přístup úplně ten samý. Když strávíte více času nahráváním pozic, než vlastním hraním, je něco špatně.
Dalším třeskutým zábleskem originality je pak kampaň čtvrtá, přístupná již od začátku, kde ovládáte pouze japonské psychické komando Yuriko Omega. Představte si akční RPG typu Diablo, kde máte jen jedinou hrdinku, čtyři schopnosti s dlouhou dobou mezi použitím, tři bambusy (to už fakt nejsou stromy) schopností a tři zdlouhavé mise.
Zatímco se tři minikampaně tak nějak motají okolo společnosti FutureTech, pak jako balzám na podrážděné nervy z nich působí mód Výzvy
Přitom je však tato kampaň ze všech čtyř nejzábavnější, což je pochybná pocta, zejména díky dobré práci tvůrců s prostředím a příběhem. Pravda, nečekejte dějové zvraty jako z knížky, ale vyprávění prostřednictvím terminálů, které zároveň otevírají nové schopnosti, má něco do sebe.
Mimo toho, že má Yuriko sama o sobě dovednost rozdrtit libovolný cíl ve vzduchu (a souboj s více cíly se tak změní v žonglování s nimi), dokáže si také svými psychickými schopnostmi získat bezmeznou poslušnost malé jednotky vojáků.
TIP: Jste schopní udržet ve vzduchu až tři nepřítele najednou, pokud správně načasujete přepínání svých útoků. Využijte toho zejména v boji s Králi Oni
Se svými nohsledy pak prochází výzkumným zařízením, kde byly rozvinuty její vlohy, po válce se přesune na příjemnou misi do vězení na ostrově, aby nakonec opět zavítala do ústavu. Nečekejte skvělé mapy a můžete se i dobře bavit.
Co přinese budoucnost
Zatímco se tři minikampaně tak nějak motají okolo společnosti FutureTech, pak jako balzám na podrážděné nervy z nich působí mód Výzvy. Ano, jedná se v podstatě o vykrádačku generálské odnože série Command and Conquer, ale možnost hraní za FutureTech, ač jen s vojsky všech tří původních stran, je lákavá.
Po skvělém Red Alert 3 jsem čekal důstojné rozšíření, ale dočkal jsem se naprostého opaku
Zpočátku máte u každé armády pouze pár základních jednotek, ale jak postupně překonáváte jednotlivé mise, získáváte slušný arzenál, za který se není třeba stydět. Navíc jste motivováni k rychlým akcím, což se pro trénink na hru více hráčů hodí.
Jako zástupci FutureTech totiž zasahujete po celém světě právě proti většině vašich bývalých spolubojovníků z původní hry, navíc se ale přidávají i noví protivníci. Charismatický wrestler Ric Flair, známý snad z každé upoutávky na Uprising, je pochopitelně mezi nimi a každá mise tak skýtá aspoň nějaké vtipné momenty. I když některé úkoly nejsou zdaleka dokonalé, narazíte na dostatek cílů pro pořádné hraní dle vaší libosti – což vám minitažení rozhodně neposkytnou.
Pokud jste si tak nějak zvykli na skvělá videa mezi misemi, budete si muset nechat zajít chuť. Mezi úkoly ve výzvě narazíte jen na pár ústřižků, zatímco minikampaně, s výjimkou poslední, nechaly povedené kousky někde doma. Abych se přiznal, Uprising mne zklamal. Po skvělém Red Alert 3 jsem čekal důstojné rozšíření, ale dočkal jsem se naprostého opaku. Pokud však nechcete hrát kampaně, ale jen se bavit ve výzvě, potěší vás aspoň, že Uprising je hratelný i samostatně.
- Kampaň za Yuriko
- Výzva a videa v ní
- Hudba a zvuky
- Děsné minikampaně
- Odstranění spoluvelitele
- Nudná videa
- Špatný návrh misí