Recenze: Red Dead Redemption – Grand Theft Kobyla

Diskuze čtenářů k článku

111  |  25. 05. 2010 09:07

Takový paka který neudělaj PC verzi bych střílela

 |   |  Odpovědět
Host  |  25. 05. 2010 09:41

1) PC verze bude
2) Konzole je dnes za babku, takže není problém hrát hned.
3) je to nejzabugovanější hra co jsem hrál za hodně dlouho dobu. Ono se vyplatí počkat minimálně do vydání dalšího patche.

 |   |  Odpovědět
ventil  |  25. 05. 2010 14:27

hram to na ps3, doba hrania cca 12 hodin, zatial ani jeden bug

 |   |  Odpovědět
Andrej  |  15. 06. 2010 11:53

Zaujímavé poznatky, až na isté nevýhody konzol. Kúpiš ju, ako tvrdíš, "za babku", to je síce fajn, až na to, že kupovať konzolu kvôli pár skutočne znamenitým herným zážitkom si nemôže dovoliť každý. Navyše, keď o pár rokov podľa mňa vydajú ďalšiu generáciu. A som zvedavý, čo potom, ak nebude podporovať spätnú kompatibilitu hier. V tom vidím hlavnú výhodu PC, človek môže hrať hru, ktorú hrával v roku 1995 bez problémov, aj keď medzitým vymenil PC trebárs 3x. Konzoly sa ti takto za roky nakopia a hrať každú hru na inej konzole je ozaj zábava. :)

 |   |  Odpovědět
Petr  |  25. 05. 2010 10:30

Podekuj piratum, ze se vyvojari zameruji primarne na konzole.

 |   |  Odpovědět
prťka  |  25. 05. 2010 11:11

To není o pirátech, což před cca rokem potvrdila v rozhovoru jak EA, tak poměrně nedávno i Rockstar (snad si nepletu Rockstar s Take2..). Je to o tom že na konzole se hra "splácne" a je hotovo. U PC se navíc musí uvažovat různé konfigurace (typicky ATI vs NVidia), řeší se OS (GTA 3 a Windows XP známé). U konzole se toto prostě neřeší - máš jednu konzoli a nic víc. Piráti jsou někde až na konci, ale je pravda že u konzolí má vývojář výdělek skoro jistej, protože přeci jen udělat si obraz 1:1 Blueray a napálit na Blueray neumí každej 15 letej spratek, co od rodičů dostal PC za vysvědčení a hraje na něm hry. Na PS3 se také dá pirátit, ale kdo sežene originální hru, udělá obraz 1:1? Moc lidí není.. A Blueray palírnu taky stále nemá každý a Blueray média jsou stále docela drahý.

 |   |  Odpovědět
Host  |  25. 05. 2010 11:32

Nemyslím si, že by to bylo tolik o různorodosti HW.
Říká ti něco DirectX? právě díky němu se většinou vůbec neřeší jakou máš grafiku, jakej máš procesor, jakej typ zvukové karty nebo jakou základní desku. Právě díky těm rozhraním - HW -> ovladače -> DirectX -> Hra, nemusí vývojář HW téměr vůbec řešit. Hru udělá jednotně a ty vrstvy mezi hrou a HW se postarají o "překlad" aby stejnej kód jel jak na Ati, tak Nvidii. Představa, že pro každej typ HW se v dnešní době optimalizuje speciálně vyhrazená část kódu je už pasé.
Na druhou stranu právě to, že vývojář nepřistupuje vůbec k HW, ale dělá to přes několik vrstev co se s instrukcema perou automaticky vede k té neoptimalizaci.

Různorodost OS tak taky není třeba řešit. Spíš ta různorodost DirectX, kterou si MS vydupal od Vist. Jinak je ot taky společný. A pokud nějaká hra nejede, je to spíš záměr, než že by to nebylo možné. Jako příklad lze uvést Jade Empire, které vyžadovalo XP a nebylo možon ji rozjet na W2000. Tedy oficiálně. Dle autorů to možné nebylo. Ale když projdeš fóra, tak fanoušci (tedy lidé co v životě neviděli zdroják a ani kód hry nenavrhovali) našli, že stačí v jednom souboru přepsat jedno slovo a voala - hra jede bez jedinýho zádrhelo. nemožné? Nekompatibilní OS? Pracné naprogramovat pro oba OS? Ale kdeže.

Hlavním problémem PC jou fakt výrazně nižší prodeje. Je jedno zda je příčina v pirátství, či je tak málo PC hráčů... fakt je ten, že se her většinou prodává desetkrát méně než na konzolích. A to se navíc prodávají za nižší cenu. Pokud někdo dělá hry jako zaměstnání a ne jako koníček, je jasné, proč tíhne ke konzolím. Pokud by se GTA4 prodalo na PC první týden 8 milionů, věřím že RDR PC verze by již byla venku. A nikdo by s variabilitou HW neměl potíže.

 |   |  Odpovědět
Doosha  |  01. 02. 2011 15:28

Moc krásně řečeno a díky za bližší vysvětlení DirectX (jsem laik a nestydím se za to ale rád se přiučím). Já bych k tomu jen dodal jednu věc. Hodně let jsem byl zapřísáhlý hráč PC her ale důvod proč jsem se rozhodl pro konzoli (PS3 konkrétně) je, že jsem si konečně chtěl zahrát oblíbené hry v plném rozlišení. Ono když si člověk musím donekonečna updatovat HW kvůli (v poslední době skoro každé) nové hře, tak je ve finále konzole opravdu za babku! Problém je že u nás v čechách jsou hry na konzole strašně předražené. Jestli můžu poradit, kupujte je např. v Anglii, tam vás i s poštovným vyjdou často na polovinu. Já jsem např. pořídil RDR na amazonu za 24 liber, což je na naše něco kolem 600 Kč. A to už podle mě zas tak nebolí, kort za takovouhle výbornou hru.

 |   |  Odpovědět
Ja  |  25. 05. 2010 13:42

Vyvoj na konzole je mnohem slozitejsi a casove/financne narocnejsi nez na PC, takze urcite nemas pravdu, na konzoli musis vse optimalizovat na PC nemas zadne hranice za ktere uz proste jit nemuzes.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  25. 05. 2010 17:13

Nemas tak uplne pravdu. Na konzole se optimalizuje mnohem snaz, nez na PC, protoze vsechny konzole maji stejny HW, stejne prostredky, kdezto na PC ne. Celkove je vyvoj pro konzole z pohledu casu/financi srovnatelny jako pro PC (vyjimkou je PS3, ktere jede na specifickem HW). Jinak je konzole velmi, velmi podobna PC (v pripade XBox 360) at uz HW, tak i systemem programovani (API je temer totozne).

 |   |  Odpovědět
Host  |  28. 05. 2010 12:13

Jak jsem psal výše. Pc hry se neoptimalizují pro různý HW. Na to dnes každje prdí. To bylo třeba v dobách DOSu, kdy jsi v settings Dooma budes volit co máš za zvukovku a tak.
Dnes k tomu lsouží ovladače a DirectX. Vývojář píše jeden a ten stejný kód až právě DirectX + Drivery se postarají o překlad instrukcí pro daný HW.
Je úplně jedno jaký máš HW - dokud pro něj budou dostupný ovladače a budeš mít potřebnou verzi DirectX, a bude mít výkon, tak hru rozjedeš. A to klidně i když půjdeo HW navrženej a vydanej až po vydání hry s úplně jinou architekturou, než pro kterou byla hra programovaná.

Na nějakou speciální optimalizaci pro kadždou kombinaci vývojáři dlabou. To je jen mýtus co obhajuje PC nároky.

 |   |  Odpovědět
Blah  |  25. 05. 2010 18:04

Mno 1:1 obrazov PS3 hier je kopa len treba vediet kde hladat kazda jedna hra sa da stiahnut v PS3 verzii. Ale o tom, ze by bola ochrana PS3 prelomena neviem, tie obrazy sa vydavaju aby to raz bolo ako s X360 - tiez sa vydavali a ked vznikol hack, stacilo stiahnut a spalit

 |   |  Odpovědět
Sherpa  |  25. 05. 2010 11:14

odporucam precitat tento clanok
http://www.ddworld.cz/aktuality/software/epic-zamerujeme-se-na-konzole-protoze-pirati-znicili-pc-hrani-vymluva-i-kus-pravdy.html
nic nie je cierno-biele

 |   |  Odpovědět
Petr  |  25. 05. 2010 11:26

Ja preci netvrdim, ze je to jediny duvod. Kdyby to tak bylo, vyrobci by na PC nevydavali vubec zadne hry.
Kruta pravda ale je, ze na konzolich je jen minimalne piratu (muj odhad je 5-10% na konzolich a 40-50% na PC) a developeri samozrejme chteji jistou navratnost svych investic, takze prvni vydaji titul na konzoli, kde se jim vyvoj a dalsi naklady 'zaplati' a pote sve dilo uvedou i na PC u ktereho uz necekaji vynosy jako na konzolich.

 |   |  Odpovědět
prťka  |  25. 05. 2010 11:13

stejně magorskou logikou mohu říci že "takový paka co si neumí koupit konzoli bych střílel". A je to, že? ;) Výmluvy typu že konzole stojí 6 tisíc jsou směšné - kolik bys dala za PC se stejnou konfigurací jako má PS3? Tipnul bych že pod nějakých 20 určitě ne. Nemluvě o tom že už za rok ti PC zastaral, kdežto konzole mají cca 4-6 let životnost

 |   |  Odpovědět
Sherpa  |  25. 05. 2010 11:16

takze pod 20 000 urcite nie . vies kolko ma ps3 ram? poradim ti - taku malu kapacitu uz skoro ani nezozenies

 |   |  Odpovědět
Host  |  25. 05. 2010 11:22

No a je potom strašně smutnél, že zatímco na Pc na takové konfiguraci neorzjedeš ani novej OS, tak na PS3 tam frčí Uncharted 2.
PC je prostě hlavně ždímačka peněz stylem "hru co potřebuje 256MB ram udělejme na 4GB ram, oni si ten HW koupí" Jedne z důvodu proč se mi PC příčí (i když hlavní důvody jsou DRM apod)

 |   |  Odpovědět
Sherpa  |  26. 05. 2010 16:21

hadam nechces povedat, ze hry na konzole maju grafiku porovnatelnu s pc. staci sa pozriet na techdemo cryenginu. vyzera to ako crysis na medium detaily.

 |   |  Odpovědět
Host  |  28. 05. 2010 12:19

Tak pokud porovnáváš grafiku konzole a high-ned PC, tak to samozřejmě srovnatlené není.

Ale jinka ano - pokud srovnáš stejně výkoný HW, je konzole úplně někde jinde. Jak jsem psal - na PC s PS3 výkonem by jsi dnes ani nenainstaloval OS. O otm, že byjsi na pc s 256MB ram + 256 na grafice rozjel grafiku Uncahrted 2 si můžeš nechat jen zdát.

To je to na co narážím. na PC můžeš mít lepší graifku. Pokud si pořídíš 10krát silnější HW, dostanš o 20 procent lepší grafiku. Pokud si pořídíš 2x silnější HW, hru nerozjedeš vůbec.
PC architektura se v tomhle příčí a někdo by měl zapracovat aby byla vcí vhodnější pr ohraní.

Dokážeš si představit jak by vypadali PC hry na dnenších PC, pokud by někdo dokázal využít HW jako u konzolí? Pokud by z 256+256MB paměti vytáhnul Uncharted 2, jak by potom měla vypadat grafika na 8GB+1Gb se čtyřjádrem a instalací na rychlej disk? (ne hraní z Blu Ray). Vážně myslíš, že ty ukázky z Cryengynu ukazují takový rozdíl?

 |   |  Odpovědět
Sherpa  |  31. 05. 2010 19:42

ked si to video z cryenginu pustis v hd kvalite (a teraz nemam na mysli to akoze hd ktore je na youtube) tak je velmi zretelne vidiet rozdiely. textury na pc su krasne detailne oproti rozmazanym smuham na konzolach. okrem toho som velmi zvedavy v akom rozliseni crysis na konzoliach vyjde. nemyslim, ze to bude 720 a tiez si nemyslim, ze konzole budu schopne utiahnut AA alebo AF.

co sa tyka architektury tak by som rad pripomenul ze xbox ma uplne rovnaku architekturu s pc takze tam problem nebude. je logicke, ze pre konzole su hry lepsie optimalizovane, pretoze nemusia brat do uvahy tisica moznych konfiguracii a ze na konzoliach nemusi bezat na pozadi windows.

zaver: neviem si predstavit ako by vyzerali hry na pc keby boli tak skvelo optimalizovane ako na konzoliach, ale viem si predstavit ako by vyzerali, keby ps3 a xbox nebrzdili vyvoj.

 |   |  Odpovědět
kido  |  03. 06. 2010 10:50

nevypadaly by nijak, protoze by se na ztratovy podnik jmenem "hry jen na PC" kazdej vysral ... :)

 |   |  Odpovědět
MrProper  |  02. 06. 2010 15:38

toto su mi dobre keci :) ked niecomu nerozumies, tak prosim ta nepis. ;)

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  26. 05. 2010 20:32

a vis, ze rozdil mezi PC a PS3 je i necem jinem nez velikosti RAM?

 |   |  Odpovědět
AG  |  25. 05. 2010 22:40

Napriklad ja mam dve dost vykonne PC, lebo ich vyuzijem na pracu. Mam X360 gamepad, ale nemam TV (nepotrebujem a nemam ju kam dat).

Kolko zaplatite za konzolu a slusnu TV dokopy? A ked si kupite lacnu TV iba na hranie, kedy ju budete chciet vymenit za nieco pozeratelne? Ako dlho konzola fyzicky vydrzi? A co tie drahsie hry? Odrazu to uz nie je iba 6000 za konzolu na 4 - 5 rokov, co?

Alebo mam pripojit konzolu na monitor? Aj tak nestojim o dalsiu huciacu masinu, ktora sa navyse kazdu chvilu posere, treba platit za online play atd. (X360). Navyse dnes uz konzoly nemaju voci PC ziadne vyhody: hry potrebuju patche, instalacie na HDD a maju DRM, takze po kupe su casto zviazane s konzolou. Na vymenu hry treba stale otvarat mechaniku a zonglovat s diskami, u Steamu nie. A za taketo vymozenosti mam este platit navyse?

Nie som PC fanatik, ale dnesna generacia konzol sa z mojho pohladu proste topi v sr*ckach.

 |   |  Odpovědět
AG  |  25. 05. 2010 22:54

A este k fame, ze na PC je tazsi vyvoj ako na konzoly: kravina.

1) Samotny kod zaujima iba programatorov a tych je aj pri vlastnom engine iba minimum (Assassin's Creed I+II - 200 - 500 ludi, z toho tucet programatorov)

2) Kazdy potvrdi, ze na PS3 je programovanie najtazsie. Naopak na X360 a na PC je vyvoj v podstate rovnaky - herne vyvojarske nastroje MS priamo podporuju Windows aj X360 zaroven. Takze je ovela jednoduchsie nakodit hru pre X360 + PC nez X360 + PS3.

3) Ked sa vyrobi prilis narocna hra, na PC sa stale moze vydat, pretoze aspon high-end hardware bud uz je, alebo aspon bude (Crysis, ArmA II, Metro 2033). Naopak na konzoly sa obvykle musi nie len optimalizovat, ale silne osekavat aj samotne assety. Proste aby sa textury, zvuky a animacie zmestili do smiesnej RAM konzoly, musia sa casto osekat a zmensit textury a zjednodusit ine veci, co znamena vyssiu zataz pre cely tim, nie iba koderov.

4) Proste o vyvoj tu vobec nejde, ide o predaje. Za prve tri roky sa predalo asi 4 miliony kopii Half-Life. Neviem kolko sa predalo Final Fantasy VII, ale bolo to radovo viac.

 |   |  Odpovědět
AG  |  25. 05. 2010 22:58

5) Micorosoft casto PC sam sabotuje - Alan Wake, Halo 2...

6) Mnozstvo hier dnes pouziva licencovane enginy (Unreal 3), ktore su nativne multiplatformove.

 |   |  Odpovědět
Ital  |  28. 05. 2010 14:09

Víte že v té hře se dá hlavní postava opít?Koupíte jí pět panáků a jde k zemi.Možná by to chtělo taky jít zkusit,zyhle věčný konzoloPC boje jsou fakt otravný.páček shledáček

 |   |  Odpovědět
Tom H.  |  29. 06. 2010 19:51

Jestli někdo ví o minimální konfiguraci at mi dá vědět , snad to bude podporovat xp poněvadž u gta eflc už byly i win. 7 .

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 15 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 8 N/A
Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Bridge zdarma

Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Brid…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

24.  1.  2020 | | 3 N/A