Recenze: Reservoir Dogs – hra o filmu

Hernímu zpracování legendárního Kmotra hráči vytýkali mnohé, na kvality hry a pozornost jí věnovanou to špatný vliv ale nemělo. Na stejné vlně se chce svést i podobná předělávka: Reservoir Dogs. Jestli je na té vlně ještě místo, zjistíte v našem článku.
Platforma: PC, PS2, Xbox
Typ hry: akční
Minimální konfigurace: CPU 800 MHz, 256 MB RAM, 32MB grafická karta, 2 GB místa na HD
Doporučená konfigurace: není známo
Testovací konfigurace: CPU AMD Athlon 3000 64+, 2 GB RAM, GeForce GT6600 256 MB, 3.65 místa na HD
Výrobce: Volatile Games
Vydavatel: Eidos Interactive (
Distributor v ČR: Cenega Czech (
Objednat hru na shop.Doupe.cz

Než si začneme vyprávět o samotné hře, nejprve si povězme o příběhu, který se od filmové předlohy prakticky neliší: celá věc začíná myšlenkou vyloupit klenotnictví. Velitelem celé operace je stařeček Joe, jenž má dobré kontakty, tudíž mu sestavení fungujícího týmu nezabere příliš času. Do celé akce povolá šestici mistrů ve svém oboru, z nichž každý vyniká něčím jiným.

Velice příjemné menu * To ještě nevěděl, do jakého průšvihu se pouští * Poslední pokárání za špatný nákup

Elitní zlodějíčkové neznají osobní život spolupracovníků, dokonce ani netuší jejich jména. Ačkoliv to na první pohled působí trošku lehkomyslně, opak je pravdou: nemohou se totiž navzájem zradit, a tak ohrozit průběh celé operace. Ve hře pánové vystupují pod jmény Mr. Blond, Mr. Pink, Mr. Whith, Mr. Blue, Mr. Orang a Mr. Brown. Všechny profíky si lehce zapamatujete, protože každý má své rysy, které nelze přehlédnout. Některý je upravený, druhý neučesaný, jiný zase bez dobrého tabáku neudělá ani krok.

Kampaň se skládá z 15 misí, díky nimž se všichni drsňáci krásně prostřídají a ukáží svému pánu umění, jemuž dlouhou dobu vládnou. Přitom všechny smrtící kulky jsou mířeny vůči ostříleným policistům, kteří zločinu nikdy nedovolí uspět, natož si odnést pořádný lup. Někdy jsou to diamanty, jindy zase různé klenoty. Tak či onak se v podstatě nevyhnete prudké, někdy až únavné přestřelce se spoustou obětí. Protivníci užívají nejrůznějšího vybavení: od klasických pistolí po samopaly a kouřové granáty. Bohužel jejich přesnost je mizerná; pokud zůstanete na pozoru a budete se vyhýbat nepromyšleným akcím, tak problémy ve většině případů nebudou nastávat.

Nabídka policejního plexiskla byla přijata * Nesmí být však zničena * Reklamace prý nepřijímají

Ačkoliv prostředí není obzvlášť interaktivní, vždy se nějaký ten úkryt najde. Ať už dáte přednost špinavému kontejneru nebo papírovým bednám, je to jedno, neboť hra očividně nezná fyzikální zákony, jež platí na naší planetě. A že vás nebaví stále střílet? Mám pro vás řešení, leč možná odmítnete, protože to není žádný zázrak. Ve všech misích zděšeně pobíhají překvapení civilisté, převážně stavební dělníci nebo ředitelé tamějšího podniku. Pomocí příslušné klávesy si jejich těla můžete postavit před svého hrdinu, čímž vznikne živý štít, na nějž si policisté dovolí sotva zamířit. Po několikasekundovém jednání nakonec pochopí, že s cholerikem není radno si zahrávat a své zbraně se nakonec dobrovolně vzdají.

Ten chlívek otevřeš! * Když se namíchnu, tak lítá všechno kolem * Co jsem říkal

Poté je jenom na vašem uvážení, zdali odzbrojeného policistu chladnokrevně připravíte o život, nebo jej ušetříte. Druhý případ je samozřejmě obtížnější, protože při vašem odchodu nesmíte zapomínat na různé typy výhružek, které jsou v Reservoir Dogs naprosto dokonalé, stejně jako ve filmu. Ostatně střílet není vždy nejlepší. V závěru každé mise se totiž objeví tabulka, ve které počítač vyhodnotí váš přístup. Pokud jste eliminovali všechny osoby, jež vám padly do rukou, a to včetně civilistů, počítejte s tím, že vaše postava bude označena za psychopata. Pakliže jste toho názoru, že šetřit střelivo se vyplácí, dočkáte se vítaného označení profesionála. Tak či onak se vaše počínání během hry projeví, protože příběh má celkem tři konce, což je vynikající. Nejenže si tím autoři zkusili pojistit fakt, že hru mnozí podstoupí ještě jednou, ale během hraní vzniká určité napětí, které lze rozpoznat jen po dohrání celé hry.

Ovšem vyhýbat se krvi není pro Reservoir Dogs příliš vhodné, neboť díky tomu byli vydavatelé v některých zemích s hrůzou odmítnuti. Jak jsme si již řekli, střílí se policisté, ale i civilní obyvatelstvo. A že to není jen o střelbě, v momentě uvedu na pravou míru. Bezmocné oběti můžete například ubít k smrti pistolí, omlátit jim hlavu o zeď, vypálit oční bulvu dýmící cigaretou či třeba prostřelit z bezprostřední blízkosti mozek, což stále není zdaleka vše.

Mimo záchodového papíru tu nic moc zajímavého není * Problémový civilista :o) * Jménem zákona vás postřílím

Nesmím opomenout ani přítomnost bullet time, jehož aktivace je jednoduchá – stačí zastřelit určitý počet nepřátel a funkce se zpřístupní. I když doba trvání není nijak překvapující, s přehledem skolíte většinu postávajících protivníků, kteří se v tu chvíli nezmůžou naprosto na nic. V akčním žánru tedy nic nového, ovšem jako príma zábava to stačí.

Jisté oživení nastává, když usednete za volant, ovšem radost střídá pocit velkého zklamání. Ovladatelnost vozu není dokonalá, což by ještě šlo přehlédnout. Co však pominout nelze, je stereotyp. Skoro pokaždé musíte dojet z jednoho bodu na druhý a nic dalšího, tudíž není z čeho se radovat, ostatně na to není ani čas, neboť musíte řídit s velkým nasazením, jinak misi v daném limitu nedokončíte a mise je rázem neúspěšná. A že to není žádná idylka dokazuje několik věcí. Za vámi stále dotírají zuřiví policisté, přičemž v oblacích krouží vrtulník. Příchod žádaného atmosférického zážitku jsem se bohužel nedočkal, a tak nezbývá než říct, že ani v tomto případě se titul Reservoir Dogs příliš nevytáhl.

• Výtečné menu
  • Příběh
  • Laciný stereotyp
  • Optimalizace

Grafické zpracování je téže pochmurné. Všudypřítomné chybějící textury nelze přehlédnout, stejně jako nedokonalost stínů a vlastně veškerých efektů, čemuž je důkazem nízká HW náročnost. Přesto hra není dobře optimalizovaná a na testovací sestavě občas došlo k poklesu framerate. Hra působí odfláknutě, což bezesporu odradí velké množství hráčů, stejně jako zaryté příznivce filmového trháku Reservoir Dogs.

Grafika: 5/10
Hudba: 6/10
Zvuky: 5/10