Recenze: Resident Evil -The Missions – pěkně jeden po druhém

Hororových her se na trhu s mobilními tituly nachází přehršle. Jen málokterý z nich ale kdy dokázal navnadit ony nepříjemné pocity doprovázené mrazením v zádech. Resident Evil přitom využívá potenciálu značky, za pomoci níž se alespoň náznaky snaží vyděsit všechny zúčastněné.

Žánr: Akční
Multiplayer: Ne
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Česká lokalizace: Ne
Hru poskytnul:
Wapstránky.cz

... Ne zcela se mu to však daří. Abych navázal na úvod recenze, za snad jediný opravdový záchytný bod se dá považovat ona kýžená značka. Není žádnou novinkou, že licence dokáže dělat divy, nabídne pohled na fádní kostru titulu ze zcela jiného úhlu, pod nímž leckdy celá řada hráčů příjme „inkriminované“ dílo s nadšením a velkými ovacemi. Resident Evil -The Missions pro mě tak bylo spíše jedním velkým zklamáním, které nezaujalo ani po několika desítkách minut hraní.

V jednoduchosti tkví ďábel

Přes všechnu svoji FPS vizáž se v přídomku The Missions skrývají přímočaré levely,v nichž nebudete bloudit tajemnými chodbami, ani hledat různé klíče k pootevření tajemných dveří. Budete stát jako tvrdé Y na jedno místě, s předrenderovaným pozadím proti pár kýčovitým monstrům. Jejich zjevování je náhodné – náhle se objeví na jednom z asi čtyř možných míst, přičemž jediný úkol, se kterým se víceméně setkáte, bude stát na jejich zabijení.

 
Do trojúhelníku uspořádané levely skýtají nejedno překvapení

Stačí si na začátku každé mise poslechnout stanovený cíl, jehož je třeba v určitém časovém limitu dosáhnout. Tu a tam se vám může na obrazovku nachomýtnout i nevinný civilista či jiné překvapení. Přesto ale nejde hře nevytknout její suchost, přímočarost a brzy nastupující stereotypu. Ostatně likvidování jednotlivých nestvůr je velice jednoduché. Stačí směrovými šipkami zamířit na ono kýžené místo a posléze vystřelit. A vystřelit tak, aby vás po dobu několika dalších sekund nemohla škaredá obluda jakkoliv ohrozit.

Malinká pointa Resident Evil -The Missions totiž tkví ve statusech znázorněných nad každým monstrem, jejichž obsah se postupně doplňuje. A jakmile dozná kritické meze znázorněné červenou barvou, dostanete jeden či více zásahů. A proto je třeba podobných chvílím přecházet, což je ovšem s více nepřáteli obtížné.

Zděsíte se. To ano. Ale otázka je – čeho?

Vaším nepostradatelným pomocníkem se stane zbraňový arzenál, který nabízí kromě klasických střelných kousků i případné granáty. Rovněž lze u Resident Evil -The Missions pochválit nelinearitu, která dá každému možnost vkročit do jedné z několika nabízených sekcí, v nichž se povětšinou nachází odlišná monstra i cíle.

 
Kdo dřív přijde, toho dřív střelím

Výčet kladů bych ale tímto malým seznamem zakončil. Ani grafická stránka totiž nevyhlíží nejlépe, a byť se snaží o navození pocitu akce z vlastních očí, nedaří se jí to. Vše je až příliš jednoduché – náhle se vám po pravé ruce objeví zombík, který jen suše stojí a čeká, až mu uštědříte ránu. A podobně se to bohužel má s celou hrou. Alespoň kdyby nebyly animace tak kýčovité.

Světlé stránky hry
  • Do jisté míry nelinearita
  • Zbraně
Temné stránky hry
  • Zpracování
  • Přímočarost
  • Stereotyp
  • Hratelnost
  • Grafika

Resident Evil -The Missions vás zkrátka nevyděsí hutnou atmosférou, nýbrž svým celkovým zpracováním. Škoda, že i tento titul zapadne do hlubin zapomnění kvůli snaze vytěžit na značce co nejvíce. Obsahová stránka je holt příliš chabá, nezáživná a brzy přestane bavit... Pokud vůbec. Za snad jediný klad lze považovat onu nelinearitu společně se zbraňovým arzenálem. Bohužel.

Grafika: 5/10
Originalita: 1/10 (?)
Atmosféra: 5/10
Hratelnost: 3/10

Sice je to pořád lepší, jak drátem do oka, nicméně i přesto je Resident Evil -The Missions spíše zklamáním. Ale co vlastně můžeme chtít od zvučného jména?

Celkové hodnocení: 4/10

Diskuze (2) Další článek: Kane & Lynch budou válčit v rytmu Jespera Kyda

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,