Recenze: Resident Evil: The Umbrella Chronicles – je libo mozeček?

Dámy a pánové, vítejte v muzeu Resident Evil. Jsme váš průvodce Albert Wesker. Nazujte papuče a pozor na krvavé fleky na podlaze, ať neuklouznete. Ach ano, nezapomeňte si nabít zásobníky, budete to rozhodně potřebovat!
Objednejte si na shop.doupe.cz
Resident Evil: The Umbrella Chronicles
  • Wii: 1250 Kč
  • Platforma: Wii
    Žánr: Akční
    Výrobce: Capcom
    Vydavatel: Capcom
    Distributor v ČR: Conquest

Kdykoliv se objeví hra stavějící na osvědčené arkádové akci se světelnou pistolí, nemůžu si nevzpomenout na NESovský Duck Hunt. Bože, jak já nesnášel tu prokletou smějící se bestii (znalci vědí), která mi potupně dávala na vědomí moji neschopnost, kdykoliv se některý z opeřenců na odstřel vyhnul mému střeleckému běsnění. Ale ty doby už dávno minuly a já rozhodně vůči virtuálním už psům nic nemám. Prásk! Prásk! Chcípni ty zmutovaná vrčící příšero z pekla!

Dějiny krví zbrocené

Krátký nostalgický odstavec měl naznačit, že Resident Evil: The Umbrela Chronicles přináší novou reinkarnaci žánru, který si zažil zlaté doby na všech těch automatech rozesetých v zakouřených a zapocených maringotkách. Střílečky se světelnou pistolí dnes už prostě moc nefrčí a všichni příznivci rychlých prstů na spouštích musí být vděční za každý nový přírůstek a obzvlášť za takový, jako je Umbrella Chronicles.

Co se tu válíte jak mrtvoly? * Dveře, dvířka...copak ukrýváte? * Menu jsou rozhodně stylová

Jak už název napovídá, vše se točí kolem společnosti se stylizovaným deštníkem v logu, jež se svým T-virem zapříčinila peklo s oživlými, po krvi lačnícími nemrtvými. Celá hra je postavena jako série zpráv společnosti, kterými nás provází samotný Albert Wesker a které přinášejí pamětihodné okamžiky série Resident Evil. Jmenovitě si tak znovu můžete vychutnat mrazivou hrůzu ve vlaku z Resi Zero, nechybí ani proslavený dům strachu z legendárního prvního dílu a dějepisnou vsuvku uzavírá Nemesis. O druhý díl se kroniky otírají pouze okrajově v bonusech, na revoluční (pro sérii) čtyřku můžete rovnou zapomenout.

Tak jak tam vaří, chlacpi? Vypadáte trochu zeleně * To je přátelství najednou * Ta věc to dostane pěkně do obličeje

Obě absence, z nichž hlavně trochu nelogicky opomíjená dvojka zamrzí, vynahrazuje zcela nová kapitola přivádějící opět k sobě dva největší hrdiny. Umbrella Chronicles jsou hlavně mířeny na fanoušky série, kteří se mohou dozvědět něco nových informací o tajemném T-viru a pádu společnosti Umbrella, ale díky kvalitním a štědrým porcím animací do rychlíku smrti jménem Resident Evil mohou naskočit i naprostí nováčci.

Olověné včelky

Hratelnost Umbrella Chronicles je naprosto přímočará a krystalicky jasná. Jednoduše si představte FPS, kde se pohybujete po předem daných trajektoriích a jediné, o co se zajímáte, je vystřílet všem těm bastardům mozky z hlav než vás rozkoušou na malé kousky. Využití Wii-mote je naprosto logické, intuitivní a jednoduché, prostě míříte na obrazovku a mačkáním tlačítka B pálíte. Zatřesením zbraň nabijete a to je pro začátek to nejdůležitější, co potřebujete vědět. Díky této okamžité přístupnosti jsou Kroniky ideálním titulem na odpočinek po dlouhých dnech v práci, kde chcete jednoduše vypnout mozek a pobavit se.

Hadi, proč to musí být zrovna hadi * Zřejmě uvítací výbor * Není nad staré známé

Hra ovšem není jen o tupém střílení, i když to hraje zcela dominantní roli. Abyste se necítili, že  pohyb není totálně ve vaši režii, přidali tvůrci možnost se pohybem analogové páčky mírně rozhlížet po okolí. Můžete si tak všimnout velké spousty předmětů, které lze rozstřílet. Což lze využít pro snadnější odpravení několika protivníků zároveň – ideálním případem je shození lustru na skupinku zombíků, nebo pro objevení různých poschovávaných bonusů. Ať už se jedná o tradiční uzdravovací bylinky a spreje, dokumenty plné zajímavých informací či munici.

Jistě, přeci jste si nemysleli, že vystačíte s obyčejnou pistolí? Ta má sice nekonečno munice, ale velmi brzy ztrácí na účinnosti a ustřílet s její pomocí těžšího protivníka je úkol hodný trpělivosti šaolinského mnicha. Určitě dat do akce zapojíte i další zbraně, které představují obligátní sbírku samopal, brokovnice, RPG, Magnum atd. Pochopitelně nechybí ani granáty.

Zbraň můžete před každou misí nejen zvolit, ale též vylepšit její vlastnosti. Platidlem se stávají hvězdičky, jež získáváte podle vašeho snažení v jednotlivých misích. Hodnotí se tradiční ukazatelé jako rychlost, přesnost, zbývající život atd. K vylepšování zbraní bych měl jednu negativní poznámku, některé kousky výzbroje se vám dostanou do rukou jen v určitých misích a jejich vylepšování je zbytečným mrháním hvězdiček, což bohužel sami na začátku nejste schopni odhadnout.

Ulice jak po vymření...hahaha * Sakra Laro, co tady děláš? * Čas se trochu kochat architekturou

Ve vaší výzbroji nechybí ani osvědčený nůž, kterým sekáte mácháním ovladače se společným držením tlačítka A (nebo Z). Velmi účinné na malé rychlé protivníky jako jsou leacheri, vrány atd. Pokud dodám, že v určitých případech můžete rozmáznout zombíka zatřesením ovladače, pokud se na vás vrhne, můžu si odškrtnout položku seznámení s ovládáním a možnostmi hry. Pravda, málem jsem zapomněl, nechybí ani interaktivní scény jako ve čtyrce, kdy musíte v krátkém časovém úseku tlačítko zobrazené na obrazovce.

Osvědčená zábava

Zdá se vám, že Resident Evil: The Umbrella Chronicles nepřináší nic zásadně nového? Máte pravdu, však sem nikde netvrdil opak. Kouzlo ovšem spočívá v tom, jak to vše hezky zapadá do sebe a je vysloveně radost si znovu prožít známé chvíle, tentokrát v trochu akčnějším duchu. Navíc nechybí možnost hrát ve dvou hráčích, což zážitek ještě zintenzivňuje. A pochopitelně hra nabízí i nějaké špíčky, které vám po přečtení recenze zůstanou skryty, přeci nechcete být ochuzeni o veškerá překvapení?

Skoro jak vlaky ČD * Na první schůzce se nelíbám * Zase někdo nechal otevřené terárko

Jednoho nemilého bych vás rád ještě přeci jen ušetřil. Grafika nepřináší extra požitek, pro nějž byste byli nuceni si přišněrovat pod krk bryndáček. Naopak některé lokace vypadají nevýrazně, šedivě až odporně. Další naopak velmi potěší a zpracování modelů všech zombie lidí, psů ptáků, pavouků a jednoduše té nemrtvé sebranky dokáže řádně vyděsit. Mráz stepující vám po páteři vyvolají i již zmiňované vydařené animace podpořené kvalitním dabingem. Prezentace hry si tak zaslouží jeden a půl zdviženého palce.

• Zábavné střílení
    • Milé bonusy
    • Intuitivní ovládání
    • Hra pro dva
    • Průvodce dějinami série
    • Málo Resiho 2
    • Občas stereotypní
    • Nevyvážená grafika

Pokud vás tedy nechytá morový běs ze stříleček a milujete sérii Resident Evil, není co řešit. Zábava je to sice poměrně krátká a občas i monotónní, v extrémních případech dokonce frustrující, ale rozšmelcovat zombíkovi hlavu na kaši má zvláštní uklidňující účinky.

Zvuk: 8/10

Tradiční střílečka se světelnou pistolí trochu netradičně právě bez té pistole. Ale Wii-mote poslouží neméně dobře a je vysloveně radost si s nemrtvými zatančit olověný valčík.

Celkové hodnocení: 7,4/10