Recenze: Resident Evil Zero – odhalte kořeny zla

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 1

Diskuze k článku

Andy77  |  16. 03. 2004 23:22

Nëní to tak dávno, co podobná sugestivní otázka zazněla na adresu Final Fantasy a uzrála doba, kdy se hodí i pro legendární hororovou sérii. Skutečně, kam kráčí absolutní hrůza od Capcomu? Resident Evil ZERO je opravdu důstojným rozloučením s tím, co jsme znali, se stísněnými prostory plnými geneticky vytvořených příšer a toporných zombií. Nechci opomíjet online počin Resident Evil Outbreak, který nás ještě jednou i v offline režimu zavede do městečka, na jehož jméno nikdy nezapomenem, ale jako plnohodnotná hra, loučící se s tradicí zombifikace, poslouží RE Zero.

Capcom dotáhl vše kam mohl. Předrenderovaná pozadí, často v podobě filmových smyček (scéna na jedoucím vlaku je BOŽSKÁ)  překonávají to, s čím v realtime hodlá přijít ID v Doom 3, zombie nikdy nevypadaly děsivěji. Přesto je zřetelné, že Capcom jednoduše dál touto cestou nemohl. Osvědčené schéma se přežilo, vše se stalo příliš očekávatelným, ZERO je geniálním rozloučením, které si skutečně vychutnáte do poslední sekundy, ale zároveň si uvědomíte, že doufat v další podobný titul by bylo naivní.

Pamatuji, jak jsem s úžasem hleděl na dokonalou tvář Jill v ¨Resident Evil Remake, hru světla a stínů a říkal si: Tohle zvládne jen technika pseudo 3D, na tohle ještě 3D terén nedospěl. Pak jsem ale uviděl Silent Hill 3 a pochopil, že se mýlím. Dokonalost 3D v SH3 dosáhla RE bez problémů. Pak přišla na řadu Forbidden Siren. Nevěřícně jsem zíral na hru v exteriérech, kde je možný i pohyb z pohled vlastníma očima a přesto jsou tu lidské tváře dokonalejší i než v Resident Evilu ZERO. Můžete nazoomovat na nejmenší detail, ale facial animation je tu skutečně lepší než v traileru k Half Life 2, ať PCčkáři kousají jak chtějí. Kdo viděl obojí, souhlasí. Vzpomínal jsem na les v RE Remake , kdy jsem si byl jist, že takové stromy a trávu prostě jde udělat jen v pseudo 3D a opět, Forbidden Siren s full 3D lesy a hlavně stromy s listnatými větvemi, kterými proniká světlo nepřátelských svítilen se tomuto jasně vyrovnají.

Když se objevily první screenshoty z chystaného Resident Evil 4, strnul jsem. Hra plně v exteriérech, dokonce odehrávající se i za dne!!! V plně 3D prostředí, hratelná i jako FPS!  Žádné zombie!!!  Nechápal jsem. Ve světle Forbidden Siren už chápu Mikami rozhodnutí opustit zaběhlé interiéry chodeb. Děs v nočním, ale i denním lese, zoufalý boj o přežití, někdy působí ještě sugestivněji než v kanalizaci pod Racoon City. A tak jsem nakonec rád. S chutí jsem se rozloučil se světem zombií a Umbrelly, se světem malých pokojů a úzkých chodbiček se zatlučenými a zamčenými dveřmi a těším se, až (podle tvrzení Mikamiho týmu) na mě (tedy Leona v RE 4) bude svítit skrze větve stromů měsíc a v jeho slabé záři budu vidět monstra a posedlé vesničany, jak se ke mě blíží  s tradičním cílem NPC všech survival hororů, tedy zkrátit mi pobyt v slzavém údolí. Takže král  odešel do důchodu, ať žije král!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor