Recenze: Resistance: Retribution - Malá velká hra

Konec obrany před Chimérami, je čas jim nakopat jejich špinavý zadky na domácím území. A to vše i s možností infikace konzolí.

FPS Resistance: Fall of Man jako launchová hra pro PS3 přinesla hladovějícím vlastníkům nové konzole množství zábavy. Ačkoliv se nemohla vizuální stránkou rovnat několik dní předtím vydanému hitu pro konkurenční X360 Gears of War, dodala vynikající multiplayer a nápadité, originální zbraně. Zároveň také představila nevšední svět alternativní minulosti, kde lidstvo v 50. letech podléhá monstrózní rase Chimér, které zaplavily Asii a Evropu.

Chiméry jsou malé jen zdánlivě!

Do bojů jste se v podobě amerického vojáka Nathana Halea pustili na britských ostrovech, které zatím invazi odolávaly.

Po dvou letech dorazilo výrazně vypilované pokračování a bojiště se přesunulo do Spojených států. Chiméry se však rozhodly dobýt vedle PS3 také její přenosnou sestřičku. A tak následovala invaze na handheld PSP v podobě Resistance: Retribution.

Ulov si svou Chiméru

Je to takřka vždy velký problém, pokusit se dohnat na PSP hry, které mají k dispozici výkon PS3 a ovladač s mnoha tlačítky, a hlavně dvěma analogy. A na rovinu řečeno, FPS žánr příliš na PSP nekvete. Uvědomili si to i vývojáři ze Sony Bend, kteří handheldové pokračování obou Resistancí od mistrů z Insomniacu dostali na starost. Neváhali, hru přesunuli do podoby third person akce a vypůjčili si engine pro Syphon Filter: Logan´s Shadow a vylepšili ho. Nahradili hlavního hrdinu Nathana britským mariňákem Jamesem Graysonem, ústup útokem a pěkně šup provést z Británie letecký výsadek na kontinent. Jenže tam čeká překvápko. Jak už to v podobných hrách chodí, nepříjemné.

„Black Hawk down“, aneb Chiméry s vynikající muškou. Tím si ovšem příšery nepomohou. James Grayson totiž rozhodně nepatří mezi nějaké uťáplíky. Nenávidí Chiméry snad více než kdokoli. Udělaly cosi, co je horší, než kdyby mu povraždily rodinu. Zmučili a infikovaly jeho bratra a Jamesovi nezbylo, než ho osvobodit. Smrtícím výstřelem. James tedy vede vlastně dvě války. V jedné se snaží poslouchat rozkazy (nepříliš ochotně), ta jeho druhá je soukromá. Co nejvíce Chimér pobít.A má na to slušný arzenál, nechybí oblíbený Auger, karabina, LAAR, BM001 Razor a sniperka Longbow 1S1K, známá pod heslem „co výstřel, to polibek smrti“. No a další roztomilá výzbroj.

Stejně jako je Killzone: Liberation plnohodnotným titulem a ne jen nedotaženou odbočkou z hlavní dějové linie, i tentokráte se podařilo udělat na PSP hru, kterou si jako fanoušci série jednoduše musíte pořídit a ostatní, kdo mají rádi akční žánr, získají na PSP hit. Oproti nepříliš dotaženým PSP odbočkám série Metal Gear Solid v podobě dvou dílů Portable Ops je Resistance: Retribution promyšlená a dotažená.

resistance retribution 03.jpgresistance retribution 04.jpg

Nabízí se mu také nemalé množství lovné zvěře v podobě různorodých Chimér. Jsou tu staří známí titáni, hybridi, leapeři, roztomilou novinkou je Cloven. Potkáte se jak se starými známými z oceli v podobě mechanických pavouků, poněkud překvapeně pak vytřeštíte zrak na dvounohý válečný stroj, u kterého čekáte, že z něj vzápětí vylezou vojáci Darth Vader z Hvězdných válek. Mimochodem, když potkáte Chiméru s velkou hlavou, rozhodně nečekejte, že má tak velký mozek. Pokud ji do palice netrefíte, máte smůlu. Tahle potvůrka totiž u vás ochotně exploduje.

Čím víc analogů, tím víc Adidas

Mimochodem, když jsem u toho míření. S Jamesem tradičně pobíháte pomocí analogu, jeho směr pak řídíte tlačítky vpravo. Pokud se vám to nebude zdát právě nejpohodlnější, zvolte si opačnou verzi ovládání, pro někoho může být výrazně sympatičtější. James bohužel není skokan, takže se spolehnete na kontextová tlačítka.

Infikujte si svůj hanheld

Potěší, že se umí krýt sám za překážkami, odkud pak při střelbě vykoukne a střílí přímo na cíl. Ve hře máte totiž umožněný autolocking, takže James míří na nejbližší cíl, zadními tlačítky přepínáte mezi cíli podle potřeby. Opět ho můžete vypnout, což je například u míření na zmíněné explozivní bestie absolutně nutné, stejně jako u používání sniperky.

resistance retribution 01.jpgresistance retribution 02.jpg

Ačkoliv už takto je hra výrazně zábavná, graficky excelentní a umožňující dokonalý prožitek z války lidstva s Chimérami na displayi PSP, jsou tu ještě dvě velice zajímavé vychytávky pro ty, kdo vlastní Resistance 2. Na PS3 hru spustíte, navolíte si propojení s PSP a hru infikujete. Ano. James se dostane do stejné situace jako Nathan, získá nové schopnosti, nese to svá rizika. Druhá možnost je zajímavější, jen ji nevyužijete jinde, než doma. Při propojení totiž můžete používat k ovládání svůj Sixaxis nebo DualShock 3. Tím pádem ovládáte Jamese pomocí dvou analogů, vypíná se autolocking a hra dostává docela švih. Už aby tu bylo PSP se dvěma analogy.

resistance retribution 05.jpgresistance retribution 06.jpg

Co tedy hře s velmi dobrým designem a vizuálním zpracováním vytknout? Příběhová linie vyprávěná i hezkými animacemi je zajímavá.Online multiplayer tradičně kvalitní jako u všech titulů Resistance. Tentokráte nabízí pět herních módů pro osm hráčů, což je na handheld více než slušné.

Ovládejte PSP gamepadem z PS3

Trochu zamrzí, že přes překážky si musíte vypomáhat kontextovým ovládáním a co je iritující, je systém uzdravování převzatý z prvního dílu. Tedy čtyři dílky, které se sice samy dobíjejí, ale jak o nějaký zcela přijdete, což se stává často, musíte hledat lékárničky. Což si mohli vývojáři odpustit. Jinak těžko hledat u Resistance: Retribution vážnější chyby.

Dostupné pro: PSP
Žánr: Akce | akce
Výrobce: Sony Bend | Webové stránky hry