Recenze: Rolando 2 – vykutálená legrace

Rolandové se vrátili, a ač je to k nevíře, jsou mnohem lepší snad ve všech ohledech. No ano, možná i kulatější jsou!

Kutálení fascinuje lidstvo zřejmě už od vynálezu kola. K tomu došlo nějaký čas před mým narozením, takže to úplně nepamatuji, ale něco o tom říkala ve škole paní učitelka, a když to říkala paní učitelka, je to pravda. Ale přestože kutálení je v Roladno 2 základem, nadále se už vyhnu veškerým zmínkám o škole i dějepisu – budeme si totiž hrát.

rolando 2 02.jpg

Z určité herní platformy mají největší šanci vytěžit maximum úspěchu takové hry, které dokážou využít jejích předností a specifik. Dodnes mají PC hráči kopřivku z inventářů zpracovaných v konzolovém stylu a na druhou stranu konzolisté v duchu u strategií proklínají gamepad, ačkoli se tváří, jak je to děsně super.

Kdybych měl najít podobný titul napříč platformami, přirovnal bych Rolando k mixu mezi Little Big Planet a Loco Roco

Pochopitelně největší potenciál na iPodech a iPhonech mají hry, které zvládnou využít nejen dotekového displeje, ale také samozřejmě pohybového senzoru. Jako třeba Rolando.

Kdybych měl najít podobný titul napříč platformami, přirovnal bych Rolando k mixu mezi Little Big Planet a Loco Roco. Samozřejmě s příměsí Lost Vikings, Lemmings, Maria a kdoví čeho všeho ještě. I když s Mariem je tu podobnost asi jen v jedné protivné princezně… V Rolandu tedy budete pomocí naklánění iVěci kutálet postavičky do cíle a případně se u toho zabývat sbíráním krystalů a tak podobně. Současně je ale Rolando více logickou hrou než jen plošinovkou, přestože zůstává podařenou kombinací obojího.

rolando 2 01.jpg

Příběh spočívá v tom, že se banda postaviček vydává Daleko hledat Něco – detaily jsou zbytečné, mnohem podstatnější je totiž to, že každý z Rolandů je specifickou a zábavnou osobností, takže si je všechny brzy snadno oblíbíte. Samozřejmě nesmíte přeskakovat úvody jednotlivých kol, ačkoliv osobnosti Rolandů se derou na povrch i při hře samotné v komentářích dění a vzájemném pošťuchování.

Rozliční Rolandové jsou ale ve hře také proto, že disponují odlišnými schopnostmi. Kupříkladu ti menší plavou na vodě, zatímco větší se potopí ke dnu (což jim ale nijak zásadně nevadí). Máte dokonce k dispozici „royal spiky commandos“, kteří se umí přichytávat k většině povrchů, či Rolanda, co se po požití pepře vznáší. Asi nemusím dodávat, že všechny tyto obludky dovedou docela obstojně skákat.
Kombinací schopností pak ve hře využíváte, abyste Rolandy dostali na konec každého kola. Cesta vede přes různé plošiny, cesty, tunely, propadla, jezírka, dveře a podobné vychytávky. Je zcela běžné, že s Rolandy pohybujete po jednom a každého vedete jinou cestou, přičemž si vzájemně otevírají cestu dál. Přemýšlení to extrémně moc nezabere, ale obvykle je to velmi dobrá zábava.

rolando 2 03.jpg

Ovládání je někdy skvěle intuitivní, jindy vás rozčílí k nepříčetnosti, ale přijde mi, že to je u arkádových her už takovou nepsanou povinností. Na naklápění hra reaguje víceméně správně, situace se trochu komplikuje u složitějších skoků, kdy skloubit správný náklon, správnou chvíli náklonu, okamžik skoku a jeho délku je o nervy.

3D vrstvené prostředí je teď docela in, a to ne náhodou

Ale jinak by to asi byla nuda. Naopak senzační jsou bonusová kola s „převracecí“ gravitací, kde otáčíte iVěcí i kolem dokola, což pobaví zejména vaše hry neznalé publikum. Podobně je radostí množství zařízení, s nimiž můžete prstem pohybovat, a pomoci si tak dál; poznáte je podle žluté barvy.

rolando 2 05.jpg

Rozhodně se povedlo grafické zpracování, které je právě tou věcí, co mi tak připomenula Little Big Planet. 3D vrstvené prostředí je teď docela in, a to ne náhodou: při dobře zvolených texturách dodá hře na stylovosti, což se zde projevuje příkladně. K tomu přičtěte opět chytlavý soundtrack, který obsahuje i několik zpívaných skladeb – a nejsou vůbec špatné!

Jestliže tedy rádi trochu přemýšlíte a hodně skotačíte, jestli se pobavíte nad vtipnými hláškami Rolandů a jestli vás chytne zpracování hry, jděte do toho. Ve svém žánru bylo už první Rolando vynikající a dvojka jej ještě překonává.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Ngmoco | Webové stránky hry
  • kombinace logiky a arkády
  • skvělé hlášky a dialogy
  • povedený design úrovní
  • roztomilá grafika a prostředí
  • soundtrack
  • ovladatelné součástky
  • skoky občas pořádně zazlobí
  • fyzika místy funguje divně

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A