Recenze: Sacred - pokořitel Diabla nebo jen obyčejný klon?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 26

Diskuze k článku

Mancri  |  29. 10. 2005 07:34

Nechapu,
tu recenzy psal asi nekdo, kdo to moc nehral, spis ne moc, spis ne ne moc. A srovnavani s Diablem prosim, ale jsou tu take lide, kteri maji radsi jina RPG, nez Diablo, krome autora jich asi bude spousta. Proc nesrovnava Sacred s Baldur's Gate, ale srovnava ho s Neverwinter Nights. Miluji Baldur's Gate a zahraji si ho kdykoliv, ale NWN me nudi uz po 20 minutach, kdyz zjistim, ze je to porad to stejny a strasne to trva. A proc, protoze BG je 2D a NWN 3D, neni to vzdycky vyhoda! Proc pise autor recenze, ze v nejvetsim zoomu je grafika pozadi otresna, kdyz ten zoom stejne skoro nepouzije, protoze je neprehledny a stejne se celou hru diva na nejvetsi nebo prostredni zoom a v tom je grafika uzasna i s 2D. Pro srovnani Sacred a Diablo 2...... V Diablu 2 ma clovek 30 zakladnich pekelnych protivniku, jen se meni jejich nazvy a vlastnosti plus nejaci Bossove, v Sacred ma clovek 40 zakladnich protivniku a podle lokace dalsi spoustu novych, Draky atd... Fantasy a Role Playing neni o rezani, rezani, rezani.....smrt, smrt, smrt..... Hraji RPG hry protoze se vziju do postavy, za kterou hraji a ne proto, ze mam nevybourene hormony a musim zabijet, proto je tu Doom 3 atd... Sitova hra nema chybu uz jen proto, ze nabizi mod Hack'n'Slash krome klasickeho Cooperative a Deatmatch modu...

|   |  Odpovědět
David Sláma  |  29. 10. 2005 13:01

Ten příspěvek psal asi někdo, kdo tu recenzi moc nečetl...
Proč srovnávám Sacred s Diablem? Protože k němu má nejblíže. Sacred je akční RPG stejně jako Diablo, i když dává větší důraz na questy a obsahuje pár dalších featur. Sacred není příběhové hardcore RPG podle AD&D jako Baldur's Gate; srovnání s Neverwinter Nights je čistě na rovině grafiky - nechápu, proč někdo udělá hru s tak velkými ambicemi a tak nedotaženou grafikou. A 3D vs. 2D - od toho je tam srovnání s Harbingerem, který je 2D a vypadá mnohem lépe než Sacred.
S fantasy a roleplayingem máte pravdu, jenže v tom případě jste si spletl hru. Pokud se chcete opravdu vžít do postavy ve fantasy světě, doporučuju Fable, Planescape Torment, série The Elder Scrolls, Gothic, Baldur's Gate, Icewind Dale... Sacred ale skutečně je především o tom řezání.

|   |  Odpovědět
Zombie  |  07. 07. 2004 12:55

Chci se zeptat, mam winXP, 256RAM, CPU AMD 2,2 GHz, ATI Radeon 9200 SE 128Mb s aktualnimi ovladaci a pri hrani SACRED se mi behem cca 10 minut prerusi signal do monitoru. Pak nepomaha nic nez restart natvrdo. Netusite, cim to muze byt? Vyzkousel jsem vse dle helpu, vcetne osekani detailu a reinstalu SACRED :o/

|   |  Odpovědět
Tom  |  20. 06. 2004 05:20

Sacred v češtině za 999 Kč no fuj

a kdy vuec vyjde jestli nevyslo

ja jsem cech nebyl jsem nekdy pro Sacreda a mam v agličtině a mam Seraphimku lebel 28

|   |  Odpovědět
OSIRIS  |  18. 04. 2004 04:43

Hmm tak uz SACRED parim asi tyden skoro v kuse a muzu o tome neco napsat :).

Ze zacatku je fakt chytlava, je tam hodne bugu ktere muzou pekne nasrat,jak u hlavnich ale i u vedlejsich ukolu a to mam patch 1,5.......u Diabla jsem problem s ukoly nemel zadny.Dale se mi u Sacred nelibi ze neco nejde obejit kvuli blbeho stromu nebo kamene... ikdyz misto na pruchod by tam bylo.JIzda na koni je asi  jen tak pro radost ze zacatku, jinak je ten kun uplne na hovno...spise jsou s nim zmatky a mohla tam byt klavesa na seskok a naskok na nej....No v multiplayeru si neumim predstavit ty boje jak budou vsichni jezdit na konich...strasny chaos ;)))) , v single jsem mel znicit jednoho chlapka na koni a honil jsem ho asi 15minut.Pribeh v SACRED nic moc....to Diablo bylo mnohem poutavejsi a clovek se tesil na videa tady opravdu nic nic nic.....Jsem uz na urovni 30 a prestava me to bavit a to mam prozkoumany jen 15procent mapy a jsem v druhy capitole protoze jsem plnil vedlejsi questy a je tam bugu ....Jsem uz ve stadiu ze premyslim jestli to vubec ma cenu dohrat. Jak uz se tady psalo,vyvoj postavicky velice strohy....navic takovej Battle Fog mi bohate staci na levelu 1 protoze ho vyvolam za 2sec a trva 20secund coz bohate staci.... postup na dalsi level ...4sec obnoveni a trva 21sekund.Takze kdyby DIABLO II vyslo zaroven ted jak SACRED v podobne grafice tak je urcite LEPSI !!! No jediny velky plus u SACRED je MAPA a znacky questu to je fakt dobry no ale fakt je ze kdyby tam nebyli tak to vsechny hned prestane bavit protoze by nic nenasli :))).Takze jeste pristi tyden zkusim MULTIPLAYER coz bude asi hodne dulezity ....ale uz jenom kvuli tomu ze jsou tam ty kone si myslim ze to bude spis litacka za nekym nez poradna parba :))). Osiris

PS: Tesim se na DIABLO III :) a na podobne zpracovani mapky jak v SACRED :).

|   |  Odpovědět
page  |  25. 04. 2004 11:10

Myslim, ze hlavnym dovodom preco niektori hraci Sacred odsudzuju je ten, ze nepochopili ako sa to vlastne hraje a ako funguju jednotlive featury. Asi su z hrania D2 zvyknutí, ze arpg
ma vypadat tak a tak a "tak je to spravne, tak to ma byť". Napriklad vyvoj postavy je uplne odlisny, takze bohate skusenosti z D2 su nanic. Uz ten chlapek na koni, ktoreho si 15 minut nahanal, naznacuje, ze by si sa mal na Sacred uplne vybodnut a vratit sa k D2. A co sa tyka bugov v questoch, tak zdaleka nie su tak hrozne ako sa vsade pise. Najcastejsou chybou je absentujuca odmena za niektore nepovinne questy, ale to bude opravovat patch 1.7 alebo 1.8.

PS: Diablo 3 je este vo hviezdach a v najblizsich rokoch sa ho urcite nedockame. Omnoho pravdepodobnejsie je, za sa za dva-tri roky objavi Sacred 2 :)

|   |  Odpovědět
page  |  25. 04. 2004 11:11

|   |  Odpovědět
Will  |  26. 04. 2004 15:55

Diablo je opravdu dobrá hra, hrál jsem, dohrál jsem, singl i multi. Na tu dobu bomba.

Sacred je opravdu dobrá hra, hrál jsem, zatím nedohrál, ale je udělaná kvalitně a poctivě. Má ovšem své chybky, které ovšem jsou odstranitelné takže až bude mít patch 1.9d pohovoříme, že?

Všem příznivcům tohoto žánru doporučuji, a co se týče grafiky - moc pěkné, zvuk a hudba - taková která tam patří. Hratelnost - baví mě to, jen po 6 hodinach nepřetržitého hraní jsem byl unaven.

PS: největší problém vidím v tom, že ti co opravdu hrají D2 jsou zatvrzelí. A pokud se na  Scred podíváte objektivně - je nadrůměrná a tvůrcům vzkazuji díky.

|   |  Odpovědět
Picard  |  09. 04. 2004 13:52

Zdravim, jsem překvapen, reakcí všech... Bohužel jsem měl možnost zahrát si jen demo hry Sacred, a tak je můj názor zkreslený, hra se mi v celku líbí a na plnou verzi se opravdu těším...

Nechápu Vaše nadšení ze hry Diablo II hra je to opravdu dobrá, ale král akčních RPG, to přeháníte. V dnešní době, když si pustím Diabla tak mi přijde jako kdybych koukal na 100 let starou hru. Vždyť ta grafika je naprosto příšerná. Tenkrát, když to vyšlo to bylo něco a bavilo mě to hrát. Ale srovnávat D2 a Sacred po této stránce opravdu nelze...

Picard

|   |  Odpovědět
David Sláma  |  12. 04. 2004 18:49

Grafika vážně není  na hře to nejpodstatnější a Diablo II je schopné svou hratelností okouzlit hráčskou obec ještě dnes, několik let po svém vydání. Můžete si být jistý, že něco takového Sacred nikdy  nedokáže. Jinými slovy hrát hru jen podle grafiky je značně povrchní, ačkoli na druhou stranu proti gustu... Musíte však brát jistý ohled na potřebu objektivního hodnocení, bez které se žádný herní server či časopis neobejde, a podle takovýchto  kritérií se Diablu i Sacred dostává jistého hodnocení a dle dosavadní míry hraní Diabla nejen přes internet lze soudit, že tento způsob hodnocení je dostatečně výstižný a není tedy důvod pochybovat o výsledné známce, kterou dostalo Sacred i Diablo.

|   |  Odpovědět
Picard  |  13. 04. 2004 09:28

Titul k hraní opravdu nevybírám podle grafiky, ale určitě to patří k jednomu z mnoha kritérií.

Svým článkem jsem se spíš pozastavil na tím, jak jsou ostatní zaujatí a nedělají tak pořádné srovnání a jen novou hru Sacred pomlouvají a kazí tak ostatním. Měl jsem možnost hrát pouze demo, (protože čekám až vydají Sacred CZ) ale obrázek o hře jsem si byl schopný udělat a opravdu se mi líbí. Navíc čtu časopis Gamestar a musím říct, že s jejich hodnocením se můžu jen ztotožnit.

Diablo x Sacred (demo) podle mě...

Grafika - dobrá, nemožnost měnit kameru či zoomování x výborná, navíc skvělé zoomování
Zvuky - vcelku průměrné i když dříve bych hodnotil jinak x víc než dobré, i když i v demu jsem zaznamenal chyby, zejména při jízdě na koni, když se jede pomalu jsou zvuky dosti nepřirozené
Hudba - u obou her má vliv na děj, hezky dokresluje atmosféru
Hratelnost - u Diabla řekl bych na špičkové úrovni, propracované rozsáhlé... u Dema Sacred se mi líbilo velikost herní mapy, prošel jsem každý kousek, kam to jen šlo splnil všechny úkoly a i když hra není tak akční jako Diablo, přijde mi velice hratelné, navíc jízda na koni je opravdu úžásná ať si každý udělá svůj názor, narozdíl od ostatních nikomu nic nevnucuji... rychlost přesunu pomocí koně, vznešenost a boj z koně opravdu se mi to líbí, jen doufám, že v plné verzi hry potkám i těžší bojovníky, byl jsem s Gladiátorem na levelu 6 a nějak jsem se ani moc nebál, prostě jsem kosil

Multiplayer - v tomto srovnání nemám asi tolik zkušeností jako ostatní, protože znám i jinou zábavu než každý den trávit u počítače a nechat jen tak běžet čas z mých zkušeností většina her, kterou hraji po síti nabízí opravdu hodně moc hratelnosti a zábavy, a tak si myslím, že na místo toho, abych pomlouval, že hra Sacred nenabídne stejné možnosti v multiplayeru jako Diablo, tak říkám, to je štěstí, že to vůbec multiplayer má

Super hry, kde mi multiplayer chybí - Morrowind, Vice city (ta varianta co jsem měl možnost zkusit mě opravdu neuspokojila), kdyby hra Sacred neměla multiplayer na 100% bych si ji nekoupil. Kdyby hra Morrowind měla multiplayer, koupil bych si ihned ten komplet za 2000,- i s datadisky. Bez multiplayeru pro mě nemá smysl do hry investovat, tak ještě jednou Hlavně, že hra Sacred multiplayer má... Picard

|   |  Odpovědět
Martin  |  05. 04. 2004 14:14

Zkousel jste nekdo hrat Sacred ve Win98? Do prvniho ukonceni hry vse v poradku, poskonceni vybehne chybovy okno ddhelp.exe provedl neplatnou instrukci a pri dalsim spusteni uz se hra bud nerozjede vubec (stejna chyba) nebo skonci po nekolika minutach ....

|   |  Odpovědět
gonga  |  05. 04. 2004 12:33

Musím souhlasit s autorem, DII jsem hrál za každou postavu, za některé dvakrát a vždycky jsem se skvěle bavil, mimo jiné i díky háhodnému generování dungeonů a předmětů. To, že bych si Sacred dal po dohrání ještě jednou by mě nemohlo napadnout ani ve snu. Navíc na rozdíl od autora prvního příspěvku si myslím, že hra je dost tuhá už na nejlehčí obtížnost. Ale hlavně prostě nemá charisma, atmosféru-je to jen taková vybarvená pohádka s nudným příběhem. Jako u lidí : jsou ženský, který se můžou malovat a oblíkat jak chtěj a nic a pak  přijde baba, která je super i bez vylepšení. Ale abych jen nenadával, pár hodin jsem se slušně bavil a po naprosto hrozném a nepovedeném Blade & Sword, které pro me bylo jen zdrojem frustrace, jsem si trochu spravil chuť. Kéž by někdy bylo Diablo III a měl jsem zase rok co hrát.

|   |  Odpovědět
hintzu  |  06. 04. 2004 09:44

Mno... tuhá na bronze mi rozhodně nepřišla... byla to procházka růžovým sadem a za celou hru jsem umřel asi 15x - z čehož 10 smrtí připadá na respawn u hologramu vklášteře seraphinek, protože jsem zapoměl pauznout a šel vařit ;)(proto jsem taky rozehrál další hru od začátku na silver, což je to správné maso...) Pohužel, pokud hru dohrajete, tak ať si dáte se svojí nabušenou postavou silver, nebo gold, nestačíte se divit... z příšer nejen, že padá to, co padalo ze začátku hry (rozuměj úplně ho*no), ale navíc váz z pozice 40tého lvlu přijdou souboje nudné a lehké (tady nějak nechápu, kam se ztratilo to, že když jsem si exportoval postavu třeba na 8mém nebo 15tém levelu, už první potvory si zachovávaly o 2-3 levely odstup... najednou jsou na stejné úrovni jako já... :( )

To pan Sláma: sice netuším, proč hodnotit multiplayer až za rok - přece jenom hra se snad má hodnotit když vyjde - nikdo nehodnotí hru až poté, co vyjdou všechny patche, datadisky, nebo mody. Nebo se snad mám těšit na recenzi na UT 2004 až v roce 2005? Každopádně po dohrání vám musím dát v jedné domněnce za pravdu. Asi bude multi player pěkná nuda... doufal jsem, že s narůstající obtížností bude narůstat i zábavnost a potřeba konat v týmu, ale bohužel se tak nestalo... Nezbývá, než doufat, že multiplayer má v budoucnu přichystaná rozličná zákoutí a předměty obohacující tuto hru... (ale to nic nemění na faktu, že je hrubá chyba alespoň nezmínit v recenzi, že hra multiplayer umožňuje - zvl. když distributor tvrdí, že hlavní zábava bude multiplayer...)

|   |  Odpovědět
David Sláma  |  06. 04. 2004 14:30

Tím hodnocením MP jsem měl spíše na mysli, že pokud někdo chce z důvodů jakési aktuální euforie z nového titulu hodnotit tento aspekt hry, musí se objektivně zamyslet nad tím, jak asi bude titul hraný na síti po určité době, třeba po onom zmiňovaném roce. Kdybych například kdysi recenzoval zajímavou akci Rune, jistě bych její MP vynášel do nebes. Skutečnost je ovšem taková, že po několika měsících po hře ani neštěkl pes. Zhruba takovýto vývoj předpokládám i u Sacred a vážně si to nenechám vymluvit. Stejně jako i dnes si při troše štěstí můžeš Rune přes net zahrát, bude se po roce hrát i Sacred, jenže jen mezi partou několika málo nadšenců. Na dosažení globální obliby ta hra nemá. Tečka.

PS: Toho pana si nech ^__^

|   |  Odpovědět
David Sláma  |  01. 04. 2004 15:03

Tak nějak jsem se rozhodl odpověď na vše podstatné z příspěvků umístit, zvlášť.

1) Obtížnosti: Ano, jsou tam, jsou čtyři, na začátku jen Bronze a Silver, po dohrání na Silver přibude Gold a po dokončení hry na Gold konečně Platinum. Nezmiňoval jsem je více méně proto, že to není na hře nic neobvyklého a hlavně si nedovedu představit pohnutky, které by někoho přiměly to celé absolvovat znova.
2) Sacred vs. Diablo 2: Jestli mě bavilo procházet mapami a slpnit za celou hru jen pár questů? Jo, bavilo a hrozně moc, stejně jako spoustu hráčů po celém světě. Dokonce na rozdíl od Sacred mě u D2 bavil i Singleplayer, protože systém skillů byl dostatečně zajímavý, potvor hafo a hlavně to celé mělo nějakou atmosféru, což Sacred prostě nemá. Není to špatná hra, ale kouzlo Diabla tam nenajdete, přestože se o to Sacred každým coulem snaží.
Hlavním problémem je (a v recenzi to je napsané), že Sacred je na akční RPG moc málo akční a obsahuje moc dialogů, zbytečných "poslíčkovských" qestů a podobných blbůstek, zatímco na pořádné RPG má plytký vývoj postavy, nedotaženou koncepci skillů a příliš málo různorodých úkolů. Výsledek? Ani kočka ani pes, nicméně na chvíli to bude bavit.
3) Multiplayer: Řekněte mi jediný argument, který by mohl někoho, kdo svůj čas tráví hraním D2 nebo nějakého MMORPG, přesvědčit, aby přešel na Sacred. Snad jenom to "mlácení Němců", jenže i to najdeme jinde. Aby hra mohla být uspěšná (myslím tím dlouhodobě úspěšná) svým multiplayerem, musí být především dobře optimalizovaná a koncepčně vychytaná. Sacred není ani jedno. O tom, jak je (resp. byl) multiplayer "kvalitní" se můžeme pobavit tak řekněme za rok.
Mimochodem v jednom z příspěvků se píše, že hodnocení mohlo být ještě o něco nižší, z čehož nám pak vyjde jen lehce nadprůměrná hra. A zhruba tím Sacred je. Hawk.

|   |  Odpovědět
Dragnor  |  30. 03. 2004 20:07

mno tak predne nechapu jak nekdo muze diablo 2 povazovat za neco uchvatneho, natozpak za krale. hral jsem sice jen demo sacred a i to me bavilo 1000x vice nez diablo, ktere jsem zahodil po par hodinach hrani. tato hra je o hratelnosti a zabave a te nabizi sacred opravdu hodne takze me hodnoceni by bylo takovych 85%.

|   |  Odpovědět
Julian  |  30. 03. 2004 23:05

Mno, hrál jsi demo. Z toho byli všichni RPG pozitívní nadšeni. Ovšem ukázalo se, že plná hra o mnoho více nenabízí. Její síla je, jako u Diabla 2, v multiplayeru. Zkoušel jsi hrát na Battle.netu?

|   |  Odpovědět
hintzu  |  31. 03. 2004 02:18

A co tě na tom bavilo 1000x více? Vždyť se to od Diabla tolik neliší... Pravdou je, že na single i mne hra bavila více než Diablo 2, které je dle mého názoru pěknej humus... to ovšem bylo na single... Jak už tu řekl julian, multiplayer dělá z D2ky úplně jinou hru... Jak je tomu u sacred jsem bohužel zatím neměl čas vyzkoušet... pokud zůstane na úrovni single playeru (a díky reakcím z německa bych o tom dosti pochyboval), pak je to hra o ničem...

|   |  Odpovědět
Julian  |  30. 03. 2004 15:38

Pane autore, Diablo 2 jste určitě hrál. Jak moc vás bavilo chodit z mapy do mapy, za celou hru splnit pouze 21 úkolů (bez datadisku) a to celé sám? řekl bych, že pár hodin a poté strašná nuda. No ale tak si říkám, proč je vůbec D2 ještě dnes TAK populární? No ano, multiplayer, a tato hra sází přesně na to samé. Singl je tu jen na zažití hry, a pak hurá na internet, natřít to pár němcům :) Prostě hodnotit tuto hru bez jakékoliv zmínky o multiplayeru, to opravdu nemá cenu.

Dále mi v recenzi chyběl asi jeden odstavec, a to ono ze začátku slibované srovnání s Diablem. ( i když pravda, o řádek dole jste to vyvrátil s tím, že o Diablu se moc mluvit nebude).

Chyby v recenzi: už jich je napsáno dost, já jen dodám, že ne každá postava má dvě místa pro amulety(třeba upírka má jen jeden), že do zbraní/brnění se slotem se dají vkládat i prsteny, amulety, dokonce i svitky s combat arty. Dále se ve hře vyskytují sety - jako v Diablu. Tyto sety mají tu zvláštnost, že jsou pouze pro jedno "povolání" (setovou helmu pro gladiatora neobleče dark elf). A tak dále. Že má hra ve své první verzi TUNU bugů se asi u první verze předpokládá, takže to nemělo smysl zmiňovat.

Recenze je sice celkem dobře napsaná, ale obsahově už je to o dost horší.

|   |  Odpovědět
Tom  |  20. 06. 2004 05:26

nevim kdo a co ma nekdo ptoti singlu ale je pravde ze v sigle ukoly delat musite, jinak se nedostabete dal , ale v multi delat ukoly muzete Chmm jo a mam Seraphimku level 28 ENG verze

|   |  Odpovědět
Gadevar  |  30. 03. 2004 13:46

Zdravim, po precteni recenze sem pocital, kolik veci nebylo uvedeno a byla to hruza.

Pokud pominu strasne moc malickosti, tak nejvetsi chybou je zadna zminka o MULTIPLAYERU!! , ktery bude (ci spis je podle reakci zahranicnich hracu) velmi silnou strankou hry.

Dale jsem nenasel zminku o jednotlivych obtiznostech a tim bych se chtel zeptat, jestli dotycny pan recenzent dohral tuto hru a hlavne na jake obtiznosti.

Recenze je jinak velmi pekne naspana, jen pokud se na zacatku hovorilo o souboji mezi Diablem a Sacred, mohlo se to lepe rozvest.

Z celkoveho hlediska my ta hra rekla hodne i malo, ale na to, ze je to po dlouhe dobe velmi kvalitni akcni RPG se vsim vsudy, mohla byt podrobena rozsahlejsimu zrecenzovani a ne k urychlenemu vydani clanku, jak se v tomto pripade stalo = coz je velmi hrozne. STYDTE SE!!!!!!!!

|   |  Odpovědět
Tom  |  20. 06. 2004 05:11

Jsem čech

Mám Sacred

a multiplYER MI PRIPADA VUCI SIGLE KDY UKOLI DELAT ABYSTE MOHLI JIT DAL MUSITE ALE V MULTI MUZETE

|   |  Odpovědět
Zee  |  30. 03. 2004 12:06

celkem slušně napsaná recenze, ale dost mě pobavila hláška: "Goblin-šaman třeba ví, co mu udělá pár ran mečem, takže raději zběsile pobíhá kolem a povolává gobliny-válečníky, aby si to s vámi vyříkali. Takovýchto situací je v Sacred veliké množství a působí realisticky" no možná autor žije v jiné realitě.

|   |  Odpovědět
hintzu  |  30. 03. 2004 09:14

V první řadě bych chtěl autora pochválit, že to s hodnocením této hry nepřehnal jako jeho kolega na ticsali (i když mohlo být ještě o stupínek nižší). To je však asi jediné pozitivní na celé této recenzi...

Nevím, zda recenzent hru dohrál, případně za jakou postavu, ale...

U kombomastera vám v poměru 1:1 runu nikdo nevymění (to by si člověk prostým měněním během pár hodin hry noboostoval combat arty na takovou úroveň, že by to zabilo celou hru...)

Samotná comba jsou až na velmi ojedinělé vyjímky úplně zbytečná. Co na tom, že si do komba můžu narvat třeba 4 brutální speciální útoky, když se mi toto kombo obnoví jednou za cca 100 vteřin? Hru jsme hrál za několik postav a jediná, u které jsem to občas využil byla wood elfka (a to jen díky tomu, že jsem zkoušel od prvního levelu hrát na silver obtížnost, která není z nejlehčích)...

Combat arty jsou taktéž ve velké spoustě případů o ničem... Prakticky celou hru jsem boostoval pouze hard hit, multi hit, za upírku k tomu ještě vampyrism a za wood elfku léčení... zbytek stačil na prvním stupni, protože za celou hru nebyl potřeba.

A jízda na koni? Ze začátku celkem fajn věc (zvl na vyšší obtížnost a za ranged postavu), postupem času však spíše výsměch... kolem 20tého levelu (tzn asi po 15ti hodinách hry) už vaše postava běhá rychleji než kůň a kolem 30tky kdy vyše rychlost dosahuje 220ti už koně necháváte daleko za sebou (možná někdo vzpomene skill riding, díky kterému se jízda na koni zrychlí, ale pořizovat si jej je celkem zbytečné. Maximální rychlost jak vás, tak koně je 220... Místo toho je rozumější šlechtit skill armor a zrychlit sebe (včetně té drobnosti, že tento skill vám víc než rychlost zvedne obranu)

V recenzi jsem taktéž (stejně jako u recenze u konkurence) postrádal zmínku o obtížnostech, které hru rozhodně ozvláštňují (na bronze obtížnost je hra vážně dosti primitivní, hrát od prvního levelu na silver je pak zážitek pro otrlejší z nás - o odemknuté gold a o platinum, kterou jsem neodemkl ani nemluvě...).

Co však postrádám nejvíc, je jakákoliv informace o multiplayeru! Copak ta hra není stavěna převážně na multiplayer? Exitsovat jenom jako single, tak je z ní spíše podprůměrná záležitost (příběh celkem o ničem, až na vyjímky stereotypně se opakující questy - dones, zachraň, zabij, najdi - o tom, že s přibívajícím časem hraní jsou odměny za questy mizivé - co to je 5000zlata, když máte v batohu 1.5 milionu, které nevíte jak utratit)...

Prostě celkově je hra na single zklamáním... hrát se sice dá, ale že bych byl schopen ji po dohrání jet ještě na gold (abych mohl používat ty předměty, na které musím mít lvl 227 a více), to určitě ne...

|   |  Odpovědět
Peta  |  02. 05. 2004 13:01

Ty muj hlupacku, tys hru nepochopil :)

Comba - na to mas skily, ktere zrychluji regeneraci. Okamzita regenerace se provede pouzitim lektvaru koncentrace :)

Combat arty - uplne super veci, jen musis vedet, jak je pouzivat. Treba u kouzelnika je dobre dat all na 1 a pak cpat runy do predmetu. Tim se ti stahne doba regenerace, protoze Art bonusovany predmetem ma asi 1/3 doby. U Dark Elfa pouzivam skoro vsechny Arty, nejvice mlhu, znehybneni, rage attack, arrow deflector, kdysi sem pouzival to ozivovatko duchu, ale u 6000 zivotu uz nema smysl, lepsi je ozivovani pomoci life drain v brneni nebo tak.

Zlato - Nevis, co s nim? Zkus priste pouzivat vlastnost ozivovani za zlato :) Vyhodou je, ze za malo zlata se celkem dobre ozivis a nemusis letat do mesta pro healingy, ktere na silver maji uz docela smysl :)

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor