Recenze: Scratches – dědictví aneb Kurvahošijásebojím

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 6

Diskuze k článku

xgandalf  |  05. 04. 2006 13:49

Nechci se navážet příliš do autora a jeho hodnocení, koneckonců je to částečně subjektivní, ale vzhledem k uvedeným nedostatkům (hlavně ta délka hry) mi není jasné, jak může hra dostat 7,5/10. Argument "radši se budu bavit kratší dobu a intenzivněji" neberu, někdy to sice platí, ale 5 hodin je 5 hodin.

 |   |  Odpovědět
Alan Jarrar  |  05. 04. 2006 18:01

Hra je zkrátka originální, dobře se hraje… Proto jsem se rozhodl, že ji nepotopím „jen“ kvůli krátké hrací době

 |   |  Odpovědět
Leman  |  05. 04. 2006 19:29

Pomalu si na tu krátkou herní dobu zvykejme- ve srovnání se starýma adventurama je to málo, dneska už ale doba pod 10 hodin není nic neobvyklýho, spíš se to stává pravidlem

Hezký je, že grafika dostala 3/10, ale v recenzi o ní moc napsáno není a na hodnocení se nepodepsala, alespoň myslím- konečně někdo pochopil, co je na hře tohodle typu podstatný, hlavně když je vyvíjená jako INDIE projekt za pár šupů...

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  06. 04. 2006 11:25

Proto taky nerejpám do faktu, že grafika nestojí za nic, protože u těchhle her grafika opravdu není podstatná - v tom se naprosto shodnem. Možná je na mě deformace ze starý školy, ale fakt, že adventuru lze dohrát během krátký doby, pro mě znamená dvě věci - buď je extrémně krátká nebo extrémně jednoduchá - ani jedno se mi nelíbí. Btw, ta krátká herní doba - stojí za to rozlišovat jednotlivé tituly - něco jiného by mělo být krátká hrací doba u střílečky a něco jiného u adventur nebo RPG.

 |   |  Odpovědět
Tol  |  08. 04. 2006 17:55

Jasně- z pohledu staré školy je to bída, bohužel se na tom odráží fakt, že v dnešní době do vývoje adventur netečou takové prostředky, jako v době, kdy tenhle žánr vládnul hernímu trhu. Dnes adventury často vyvíjí poměrně malé týmy s poloamatérským zázemím, grafika sice není nejpodstatnější, ale v podstatě tu hru prodává (jasně- někdo namítne, že hry podle grafiky nenakupují, ale většinová skupina zákazníků se tak alespoň zčásti chová- je to prostě důležitý faktor při rozhodání, jestli to někdo koupí nebo ne ) a tak vývojáři musí mimo jiné nějak vybalancovat i poměr mezi délkou hry a atraktivitou z hlediska technického zpracování. Možná to zní "komerčně", což je dneska málem sprosté slovo, ale holt se komerční hry dělají proto, aby na sebe vydělali. A když na tom dělá 5-15 lidí (a z toho jenom část full-time) jsou to někdy celkem obtížné počty...

Druhá věc je, jakou ta 5 hodinová hra nakonec stojí v obchodě- osobně nemám problém za takhle dlouhou hru těch 500-600 Kč dát, pokud mě něčím zaujme. Takovej starej dobrej Full Throttle měl taky jenom pár hodin, ale každá minuta za to stála a pořád se k té hře vracím:)

 |   |  Odpovědět
kato  |  05. 04. 2006 23:35

Hraci doba neni rozhodne 5 hodin.Bud je autor hodne zkuseny adventurista nebo si nasel walkthrough a nakukoval do nej.Nez prozkoumate mistnosti kousek po kousku (a to musite-jedna se z poloviny o klasicky pixel-hunting), najdete vsechny predmety  nebo se proklikate pres panstvi od jezirka k hrobce a zpatky kvuli nejakemu napadu o kterem si myslite, ze vite jak dal, tak ubehne dost casu.Taky zkombinovat predmety a pouzit je da nekdy zabrat.Chyba je, ze predmety po pouziti nemizi z inventory, takze nevite, zda je jeste muzete pouzit nebo jsou tam uz zbytecne.Jinak atmosfera je hodne dusna, doporucuju hrat zasadne v noci, v tichu a sam.A nejlip za bourky :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor