Recenze: Sexy Babes Wild Waterslides – sexy krasavice versus šmírák

Léto. Slunce praží. Tři opálená ženská těla jsou orosená potem a mají na sobě jen to nejnutnější. Plavky, které by se vešly do krabičky od sirek. Všichni chlapi v okolí obdivují jejich krásu a snaží se na sebe upoutat pozornost. Podaří se jim to? Ne. Ale přece jen si kluci aspoň trochu užijí... jak moc, to už záleží na vás.

Martin DemigerŽánr: Simulátor jízdy na tobogánu a fotografování
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia N70

Pohled na okolní obrázky vás asi o kvalitách dnes recenzovaného titulu nepřesvědčí. Nenechte se však zmást prvním dojmem – Sexy Babes Wild Waterslides totiž není jen další ubohá hra, která sází všechno na atraktivní téma plné slečen v malých bikinách. Tedy samozřejmě, o pohledy na nadržené krásky zde také jde, mimo to však musíte plnit řadu složitých úkolů.

Hra hned jedním takovým obtížným úkolem začíná: musíte se rozhodnout, kterou ze tří krásek zvolíte. Na průběh hraní jako takového to vliv prakticky nemá; na druhou stranu je dobré, že si můžete vybrat, na kterou z krasavic se budete dívat. Naštěstí to nezůstane jen u dívání. Cílem vašeho snažení bude co nejrychlejší čas. Prostředkem k jeho získání se vám stane tobogán, z toho si logicky odvodíte, co s vybranou dívčinou budete dělat – jezdit na tobogánu! V průběhu hraní musíte mačkat klávesy, jak je to po vás žádáno, čímž s dívkou pohybujete. Vyžaduje se maximální přesnost – musíte se trefit přesně do zatáčky, jinak přijdete o drahocenné sekundy.

Tohle by ale bylo moc jednoduché, což vývojáři moc dobře vědí. Proto musíte kromě závodění čelit i několika dalším výzvám. Kromě času získáváte body v závislosti na tom, jak kvalitní vaše jízda je. Dalším hodnoceným faktorem jsou fotky. Prostě a jednoduše musíte svou jízdu zdokumentovat a pořídit z ní co nejkvalitnější fotografie. To bude samo sebou chvilku trvat a vyžádá si to trénink; správné načasování žádá chvilku cviku, a tak budou zpočátku na vašich fotkách pouze nohy nebo naopak pouze hlava.

A teď si to představte všechno najednou: snažíte se o co nejrychlejší jízdu, zároveň musíte projíždět tratí v co nejlepším stylu a ještě všechno fotit. Zní to šíleně – a (bohudíky) tomu tak je i ve skutečnosti. Ani sekundu se nenudíte, neustále máte co dělat. A hlavně jste pořád ve stresu a hra vás sama motivuje k lepším výkonům. Variabilita misí a široký rejstřík úkolů, který musíte v jejich průběhu plnit, s sebou však nese i jednu nepříjemnost – nevyváženou obtížnost. Neříkám, že je to tragédie; čas od času se ale stane, že některou z misí nebudete moct projít (předem máte daný časový a bodový limit, jehož musíte za každou cenu dosáhnout). Opakování jedné tobogánové dráhy pětkrát je ještě v pohodě, ale dvacetkrát... to už je moc.

Jízdu na dráze znepříjemňuje kromě obtížnosti také ovládání. Zde bohužel nebude kritika pouze poloviční, ale celá. Ze začátku si sice můžete říkat něco o tom, že „se to poddá a časem si zvyknete“ – po zhruba půl hodině jsou ale všechny naděje definitivně pryč. Rozhodně bych si představoval intuitivnější model ovládání; takhle musíte neustále přemýšlet o tom, co zmáčknout, což při hektickém tempu, jakým hra odsýpá, je jednou z příčin častého opakování jednotlivých levelů.

Odměnou za plnění úkolů vám kromě nových tratí budou i různé další atrakce. Nerad bych vás ale připravil o překvapení, takže je neprozradím. Co si ale rozhodně nenechám pro sebe je hlavní motivace pro plnění zadaných (a mnohdy nereálných) časových a bodových limitů: jde o opálenou brunetku, která se vám zpřístupní po překonání všech šesti kol. Ne že by holky, jež máte k dispozici už od začátku, byly špatné... ale tahle je prostě jiná. Lepší. Mnohem lepší! Budte si ale jisti tím, že než se k závěrečné krásce propracujete, uplyne pěkných pár desítek minut. Přestože Sexy Babes Wild Waterslides nabízí pouze šest levelů, vydrží několik hodin.

Velkým plusem je technické zpracování. Grafika se opravdu povedla a je radost se na ni dívat. Postavy dívek jsou velmi povedené a k zahození není ani okolí tratí. Pochválit můžu i zvuky, i když druhým dechem musím dodat, že jich mohlo být víc.

• skvělé grafické zpracování
  • dlouhá hrací doba
  • originální námět a kombinace různých žánrů
  • nepohodlné ovládání
  • místy hodně šílená obtížnost

Sexy Babes Wild Waterslides by neměla uniknout vaší pozornosti. Pánové si užijí dámské společnosti a ještě si u toho skvěle zahrají. Holky sice asi z přítomnosti pře/opálených div radost mít nebudou, bohatě se však zabaví i ony. Musí však počítat s tím, že jedním z cílů hry je focení detailů ženského těla...

Hudba: 6/10
Originalita: 8/10
Atmosféra: 7/10