Recenze: SexyPam – krása bolí

O tom, jak je krása bolestivá, by mohly vyprávět především ženy. Díky SexyPam nyní ale mohou i muži – třebaže v trochu jiném slova smyslu. Odměnou za splnění úkolů jsou totiž v této hře obrázky svlečených dam. Ovšem než se pánové dostanou až k nim, budou je pořádně bolet prsty.
Recenze: SexyPam – krása bolí

Martin DemigerŽánr: logická
Platforma: Java MIDP 1.0
Testovací hardware: Nokia N70
Výrobce: Handy Games (

Určitě máte v živé paměti titul Spellboys z dílen německých Handy-Games, jehož recenzi jsme vám nabídli před několika týdny. Pohled na okolní obrázky vás proto možná lehce šokoval. Můžeme vás ale ujistit, že neprožíváte žádné dejà vu: to se jen páni vývojáři rozhodli, že svůj rádoby-originální koncept vyždímají úplně do sucha. SexyPam je prachsprostá kopie.

Několik odlišností bychom zde ale přece jen našli. Hlavně na postu hlavního hrdiny, kde se tentokrát neobjeví žádný kouzelník – středem pozornosti bude (jak ostatně evokuje již samotný název hry) žena. A moc pěkná žena. Dokonce nebude sama a přivolá si na pomoc hned několik kamarádek. Velice pěkných kamarádek.... A správně tušíte, že nezůstane jen u povídání a dojde hlavně na činy. Na velice pěkné činy. Alespoň pro pánskou (nebo „dezorientovanou“ dámskou) část populace. Co? No přece striptýz!

Princip hry zůstal zachován do posledního puntíku. Vypadá to jednoduše: chodíte s postavičkou v horní polovině obrazovky a spouštíte kameny dolů. Snažíte se o to, aby k sobě jednotlivé kameny pasovaly, a vy jste tak mohli poskládat kombinaci potřebnou k dokončení daného levelu. Pravidla pro skládání kamenů se level od levelu liší, stejně jako ženština na pozadí. A to se pomalu dostáváme k onomu striptýzu – při hraní vás tentokrát nebude motivovat vidina těžších úkolů a většího skóre, ale i dívky... které se budou svlékat... podle toho, jak se vám bude dařit. Zní to jednoduše? Myslíte si, že jen dáte pár šutrů k sobě a „ona se už nějak obnaží“? Chyba lávky. Třebaže hratelnost na první pohled vypadá jednoduše, opak je pravdou. Laťka obtížnosti zůstala nasazena pekelně vysoko a dokáže pořádně zatopit každému hráči.

Bohužel zůstaly zachovány všechny neduhy původní hry. Obtížnost je i nadále hodně kolísavá; takže budete neustále skákat z extrému do extrému a klasické vzestupné tendence si neužijete. Jednou vám k vítězství bude stačit málo, podruhé naopak nebudete stíhat a k výhře se probojujete až na několikátý pokus... To samé můžeme říci o chůzi hlavní hrdinky: je stejně pomalá, jako v případě Hokuse a Pokuse – tedy k nevydržení! Vlasy nám stávají hrůzou, když si vzpomeneme na Spellboy a to, jak dlouho trval každý hrdinův krok. SexyPam je na tom nachlup stejně... Zatím se sice nedostavily podobné šoky jako minule, ale už jsme pro jistotu objednáni ke kadeřníkovi.

Postěžovat si musíme i na hratelnost jako celek. K čemu je fakt, že je každé zahrání jiné, když se v zásadě nemění nic? Liší se sice cesta k cíli, výsledek je však stejný a žádný efekt to nemá. Jinými slovy: nuda, nuda, šeď... již po chvilce se dostaví stereotyp. Asi jako kdybyste dostali na výběr mezi silnicemi, které se na první pohled výrazně liší, ale po jejich vyzkoušení byste zjistili, že i přesto se po nich jede prakticky stejně...  Pochválit mohu alespoň ovládání, které již po chvilce tréninku sedne do ruky každému.

• Ovládání
  • Pěkné baby :-)
  • Stereotypní
  • Zdlouhavá chůze
  • Moc dlouho nevydrží
  • Nic pro holky

Grafika také nedoznala žádných změn. V tomto případě se ale výjimečně hodí říct „bohudík“! To jediné, co jsme minule chválili, totiž můžeme pochválit i nyní. Vizuálně je SexyPam velice příjemný titul, po audio stránce také nestrádá... Takže nemusíme zpracování již déle řešit a raději přejdeme k závěrečnému resumé. To bude podobné tomu předešlému. Ani tentokrát totiž nemůžu říct, že by SexyPam byla kdovíjak špatná hra. Zároveň ji ale nemohu vyzdvihnout do nebes, jak by si asi její autoři přáli...

... chválím proto alespoň odvahu a pěkné obrázky, které jsou dobrou motivací pro další hraní.

Originalita: 5/10
Atmosféra: 5/10