Recenze: Speedway 3D – na plný plyn

Speedway se k nám vrací, tentokrát ale ve 3D provedení a s ještě příjemnější hratelností. Opět si budete moci zazávodit na mnoha okruzích, opět můžete porazit tucty soupeřů, opět můžete okusit sladký pocit vítězství i hořkou chuť prohry.
Recenze: Speedway 3D – na plný plyn

Žánr: Závodní
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Svět se mění a hry s ním. Módní vlny jako vlny na moři přichází a zase odchází, neustále se něco zdokonaluje a vylepšuje. A nejinak je tomu i u Speedway. 2D kabát už holt není to co býval, život je změna a nastal čas přejít ke trojrozměrnému provedení. Přináší Speedway 3D ale kromě nové grafiky i jiné změny? Dočkáme se něčeho nového?

Závodění, to je kumšt

Závoďte jako o život

V jádru zůstala hra nezměněna. Ujmete se plochodrážní motorky, s níž budete závodit po nespočtech okruzích, porážet soupeře a bojovat o první místo. Zezačátku asi nebudete mít jízdu natolik pod palcem, abyste soupeře předjížděli levou zadní s otevřenými novinami před sebou. Proto, jako ve spoustě jiných mobilních titulech, je vhodné zprvu zvolit spíše tréninkové závody, ve kterých prakticky nejde o nic důležitého. A až pak, kdy dostanete pod ruku joystick, přestoupit na samotný šampionát a pokusit se zdolat nespočet nabízených tratí.

Přední kola se zvedají, bláto létá... co víc si člověk může přát?

Počet závodů, který nám autoři naservírovali, je více než příjemný a vydrží na několik dlouhých hodin. Vydržel jsem u Speedway 3D dlouhou dobu, dlouho se také bavil, ovšem bohužel všechno není tak růžové, jak se může zdát. Možná začínám se zápory brzy (je jich ale málo, nebojte se), nicméně nejhorší vadou na celé kráse je repetetivnost hry... celková... a neúnosná.

Víte, závodit na kruhovité trati několik hodin není příjemné a po čase se vám asi začne „točit“ hlava. Jde o to, že po celou dobu se nesetkáte s jiným typem trati, než tím kruhovitým (což je samozřejmě pochopitelné). Jenže koho baví pořád jezdit dokola? Možná zaryté fanoušky tohoto sportu, ale běžné hráče začne Speedway 3D po čase spíše nudit. Sám bych uvítal, kdyby autoři dali do hry více herních disciplín, kdyby se nebáli nabídnout více a vybočili by z cesty stereotypu. Co ale naděláme.

Já ho předjedu. Musím!

3Désig

Pokud se u Speedway 3D  něco opravdu povedlo, tak v úvodu několikrát zmíněná grafická stránka. Ano, závodníci na strojích vypadají opravdu jako závodníci, motorky se pohybují přirozeně a okolní prostředí působí příjemným dojmem. Horší to však je s náročností na HW vašeho mobilu - záleží na jeho výkonu. Nepotěší mnohé z vás totiž fakt, že se na slabších strojích hra nemile seká. Je to sice běžné u spousty trojrozměrných počinů, jenže Speedway 3D zase nevypadá natolik úžasně (čímž nechci vyvrátit jeho grafickou povedenost), aby mohl činit problémy, které činí.

• Hezká grafika
  • Přívětivé ovládání
  • Spousta závodů
  • Jednotvárné
  • Za chvíli omrzí

Přesto se v součtu jedná o počin povedený, na dobu (ne)určitou zábavný a co také - hezký. Autorům se povedlo vyřešit ovládání, vyvážit obtížnost, nabídnout slušnou délku hry a všechno k tomu zabalit do příjemné grafiky. Škoda akorát toho, že se dříve či později neubráníte nudě, ale jak se říká - mouchy se najdou na každé věci, nic není na světě dokonalé. Přepracovaná trojrozměrná verze Speedway přesto stojí za vyzkoušení. A pokud patříte mezi sklaní příznivce plochodrážní motorky, ne-li přímo mezi jejich závodníky, nesmíte tuto hru minout.

Originalita: 0/10
Atmosféra: 7/10

Přechod do 3D prostředí se u Speedway povedl. Na jedničku s hvězdičkou to celkově sice není, ovšem dvojka je pořád dobrá známka. Nebo ne?