Recenze: Spider-Man 3 – změna je život

Legendární Spider-Man se opět vrací na scénu a v podání mobilní hry kráčí po stopách třetího dílu stejnojmenného filmu. Nastává období plné změn a proslavený pavoučí muž musí začít bojovat především sám se sebou.
Recenze: Spider-Man 3 – změna je život

Žánr: Akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Silná značka po všech směrech. Proslavená série Marvelových comicsů zkrátka stále neztrácí na svém lesku, čehož si všimli nejen tvůrci filmových adaptací. Herní branže je výborným místem, kde se dá uplatnit licence a vydělat solidní peníz. Třetí pokračování Spider-Mana ovšem naštěstí nevsází všechny karty na pouhopouhé zvučné jméno a snaží se zaujmout hlavně hratelností.

Plazí se, šplhá, skáče, občas se ale i zasekává

První dojem se však nedá označit za kdovíjak valný. Naštěstí se ale ihned v prvním levelu setkáte s jednoduchými radami, jak vůbec svého pavoučího muže ovládat, jak šplhat po budovách, sesílat vlákna a zároveň jimi zneškodňovat nepřítele. Nutno přitom dodat, že jakmile se dostanete za bránu obyčejného tutoriálu, začnete se bavit házením protivníků na všechny světové strany. Ano, hlavní složka hry skrytá pod slupkou obyčejné dvojrozměrné „hopsačky“ opět nabírá na rudém odstínu, čili vás čeká akce, akce a zase jenom akce.

S pavučinami, i bez pavučin – záleží na náladě

Pestré složení nepřátel přitom nabízí i některé známé a věhlasné bosse, přičemž jejich zneškodnění občas dokáže pořádně potrápit. Nemusí na ně působit pavoučí vlákna, ani překvapující útok kdesi ze střech budov, což s sebou přináší dlouhé minuty nervování. Pokud bych totiž pominul jinak velkou škálu různých komb, jež postupem hry získáváte a učíte se jim, vlasy bych si strhal hlavně na kýčovitém manipulování se samotným Spider-Manem.  Že občas doskočí díky své opožděnosti na nesprávné místo (nechtějte po mně raději vysvětlení) a odnese si tu a tam několik ran od nepřítele navíc, s tím se holt budete muset smířit.

Někdy to bolí... a někdy to bolí ještě víc

Velký zvrat nepřichází ani po „získání“ černého obleku, který tvořil prim v samotném filmu a dokonce i hře na osobních počítačích a konzolích. Zde samozřejmě hraje důležitou roli a je spjat s jinak nevýrazným dějem, nicméně trocha pověstného koření navíc by určitě prospěla. Ostatně i větší různorodost v jednotlivých úrovních by nebyla k zahození, byť se místy dostanete do zajímavých lokací. Stále jsem se ale přesto nemohl zbavit podivného pocitu, že spoléhání na zvučnou licenci zvítězilo nad snahou o vytvoření opravdu kvalitní hry.

Nenadchne - neurazí

Na druhou stranu to mohlo dopadnou daleko hůře, a to i v případě vizuálního zpracování. Dvojrozměrná grafika sice na dnešní dobu nenadchne, zároveň ale oko běžného hráče neinzultuje. Trn do něj však můžou vrazit poněkud kostrbaté animace, mimo jiné mající co dočinění s již zmíněnou pozdní reakcí na některé úkony pavoučího muže. Trocha větší učesanosti v tomto ohledu by jen prospěla a pár snímků ke každé animaci navíc by uvítali i krátkozrací.

Jednou modročervenej, podruhé černej. Tomu se říká vkus...

Co se hudebního doprovodu týče, alespoň v tomto ohledu lze vznést slova chvály. V každé misi se setkáte s doprovodnou znělkou a nutno dodat, že jde o relativně podařené skladby. Zamrzí však naprostá absence zvuků – mobilní Spider-Man 3 bez nich působí suše a v doprovodu hudby je dojem velmi podivný.

• Pestrost interakcí Spider-Mana
  • Jednoduché ovládání
  • Hudební doprovod
  • Celkově hra neurazí
  • Kýčovité pohyby pavoučího muže
  • Absence zvuků
  • Jednotvárnost - stereotyp

Skákání, plazení, vystřelování pavučin a houpání se na nich v nemalých výškách budov je ale přesto poměrně zábavné. Poměrně proto, že se může během kratší doby dostavit stereotyp díky jednotvárnosti, od které nebudete zachráněni ani po přeměně v kýženého „černého“ pavoučího muže. Zároveň nepotěší animace a jejich celková „kostrbatost“, nicméně pokud patříte mezi fandy filmu a zároveň nespadáte mezi náročné hráče, koupi hry nemusíte prohloupit.

Originalita: 2/10
Atmosféra: 4/10

Spider-Man 3 nestaví slepě na filmově komiksové licenci a snaží se nabídnout jistou porci zábavy. V některých ohledech si ale nelze nevšimnout hluchých míst, která jsou naprosto zbytečná.