Recenze: Spider-Man: Total Mayhem - pavučina dokonalosti

Na velikosti nezáleží. Malý pavouk udělal z Petra Parkera velkého hrdinu. A zároveň herní Spider – man na malém iPhonu školí velké PC i konzole.

Spiderman se stal okamžikem svého zrození legendou po celém světě. Kdo by neznal příběh hubeného šprta Petera Parkera, který se jednoho dne po střetu s radioaktivním pavoukem rozhodl, že sundá z očí popelníky a vrhne se na pomoc Manhattanu sužovaného zmutovanými exoty všeho druhu. Skvělý námět pro videohru, jistě mi dáte za pravdu. Však už se také Spidey několikrát na konzolích a monitorech mihnul, ale co si budeme povídat, nikdy to nebylo ono.

Hra má neustálý spád a tempo, parádním způsobem dávkuje akci a kombinuje ji s logickou částí

Teď ale přichází francouzský Gameloft a přináší to nejlepší herní pavoučí zpracování všech dob!

Příběh hry jsem tak trochu naznačil již v úvodu této recenze, ale v podstatě to mohlo být jasné úplně od začátku – opět půjde o záchranu gigantického New Yorku, který se tentokrát ocitl pod útokem pořádného zla a hodlají se v něm vyřádit snad všichni žijící zločinci a jim podobná verbež. Je důležité říci, že ať už hrajete na jakoukoli ze čtyř obtížností, hra má neustálý spád a tempo, parádním způsobem dávkuje akci a kombinuje ji s logickou částí, takže se až dokonce rozhodně nebudete nudit. Není na to prostě čas.

Po celou dobu se totiž proháníte částečně zdemolovaným městem, přičemž likvidujete nepřátele, vyhýbáte se nástrahám a zachraňujete rukojmí, abyste si to vzápětí mohli vyřídit s jedním z několika vymakaných bossů. Vždy se jedná o známou tvář včetně Sandmana, Doctora Octopuse, Electra či Green Goblina. Souboje s bosy jsou vůbec největší lahůdkou – na každého platí jiná taktika a každý vás zavede do nového prostředí. Samozřejmě má každý z nich jiné přisluhovače, a tak zatímco se v začátcích postavíte proti gangům z ulice, později dojde třeba na roboty, mutanty apod.

Na displeji toho sice nenajdeme moc, ale ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Jedno tlačítko pro skákání a houpání, jedno pro útok úderem a poslední pro používání pavučiny úplně stačí ke skvělé hratelnosti. K dispozici jsou ještě další dvě speciální tlačítka - ničivé kombo a známý pavoučí senzor, který se objevuje jen ve chvílích ohrožení a po jeho zmáčknutí si hlavní hrdina ve zpomalených záběrech efektně vychutnává lumpy útočící zezadu, likviduje letící předměty, vyhýbá se projektilům a tak dále. V menu lze navíc Spidermana za body vysbírané z padlých nepřátel vylepšovat.

To nejlepší, co vás naprosto dostane, je fantastická grafika, která si s ničím nezadá s takovými skvosty jako Prince of Persia: Warrior Within nebo Hero of Sparta II (v některých ohledech je i překonává).

Grafika si s ničím nezadá s takovými skvosty jako Prince of Persia: Warrior Within nebo Hero of Sparta II

Textury jsou dokonale ostré, New York je ve všech dvanácti misích překrásný a jeho nářek po zločinecké smršti hře dodává přesně tu atmosféru, jakou potřebuje.

Prostředí je naprosto detailní, až jsem si místy myslel, že hraju na PC, spousta okolních věcí je dokonce zničitelná! Postavy jsou vymodelovány precizně a efekty jsou prostě úžasné! Pochválit pochopitelně musíme i zvukové zpracování, ve kterém absolutně nic nechybí. Trvanlivost navíc zpestří ještě několik bonusů včetně arény s hlavními záporáky, nebo legendární černý kostým. Tak na co ještě čekat?

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry