Recenze: Spitfire Squadron - Operace Sea Lion

Píše se rok 1940, když Luftwaffe zaútočí na lodní konvoj plující kanálem La Manche. O něco později dojde k bombardování Londýna, což bude mít za následek odvedu v podobě útoku spojenců na znepřátelený Berlín. To vše zažijete právě s nenápadnou mobilní hříčkou Spitfire Squadron.

Žánr: top-down akce
Multiplayer: Ano
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Česká lokalizace: Ano
Hru poskytnul:
Wapstránky.cz

Úkol? Bránit Evropu a v případě nejvyšším obětovat i svůj vlastní život. Operace „Sea Lion“ přitom začíná právě v červenci roku 1940. V osudný den proplouvá v úvodu zmíněný spojenecký konvoj kanálem La Manche, jenž je o pár chvil později napaden letkou Luftwaffe. A vy se ocitnete uprostřed váleční vřavy s jedním bojovým letounem a párem kulometů pod křídly.

Pod rouškou tajemna

Nějaké složité úkoly ovšem nečekejte. Přestože budete před začátkem každé míse seznámeni s jejím cílem, veskrze půjde stejně vždy o zničený toho největšího z největších. Jinými slovy, pakliže vydržíte několik minut ve vzduchu, zdoláte dostatek nepřátel, nedojde vám palivo a ani zdraví, dostanete možnost postavit se hlavnímu bossovi dané úrovně tváří v tvář. Jeho podoba je náhodná, takže se jednou můžete utkat například s ultravelkým letadlem, jindy zase s tajně vyvinutou gigantickou lodí. Ve svém slova smyslu je ale jedno, na koho narazíte – v každém případě budete poctěni pořádnou salvou střel a ohromeni neschopností daného megalomana se svým strojem jakkoliv manévrovat.

Plán mise je jasný - zničte vše, co zničit jde

Často ho tudíž nebude problém poslat k ledu, jen si ale budete muset dávat dobrý pozor na stav zdraví a paliva v nádrži. Obě části jsou v případě Spitfire Squadron důležité a během hry vás potrápí. Nejste totiž limitování směrem, jímž můžete letět. Za pomoci daných kláves (joysticku) jde zatočit vždy o pětačtyřicet stupňů kamkoliv a díky tomu lépe (přesto pořád neohrabaně) manévrovat, uhýbat nepřátelským střelám a vyhledávat bonusové balíčky. V nich se nachází potřebné životy, případně lepší zbraně nebo kýžené palivo. Jenže všechny zmíněné karty vsází na čirou náhodu – objeví se támhle, nebo tady? A kdy?

Paradoxně i tak malé letadlo dokáže během chvilky zlikvidovat podobné kolosy

Proto působí Spitfire Squadron nevyváženě. Zatímco někdo řekne o první misi „brnkačka“, jiný ji může nazvat hotovým peklem. Do takového extrému se ale nemusíte dostat, pakliže si povšimnete malého radaru ve spodní části obrazovky. Ten je v mnoha hrách nevyužit a plní spíše kosmetickou roli. Jenže ve Spitfire Squadron byste bez něj daleko nedoletěli – jednak zobrazuje veškeré nepřátele na mapě a také neopomíjí ony kýžené bonusové balíčky zdraví, zbraní a tak dále. Bez jeho pomoci byste na cokoliv z toho stěží narazili, neboť kolem snímaná plocha je vzhledem k malé velikosti displeje mobilu až příliš omezená.

Jen pro odreagování?

Škoda, že autoři grafiku jako takovou více nezminiaturizovali, koneckonců by zároveň působila i detailněji. Faktem zůstává, že bojové taškařice v oblacích se po všech směrech drží průměru a nikterak z něj nevybočují ani po vizuální stránce. Ostatně stačí se podívat na přiložené obrázky a ihned zjistíte, v jakém duchu se Spitfire Squadron nese. Příliš nenadchne ani hudební doprovod. Co pak tedy ano?

• Příjemné pro odreagování
  • Prosté pojetí nemusí být nutně záporem
  • Radar
  • Technické zpracování
  • Ovládání
  • Grafika včele s omezeným rozhledem po okolí

Vezmu-li to kolem a kolem, recenzovaný titul se rozhodně neřadí mezi špatné hry díky svižné hratelnosti a prosté herní náplni. Pro odreagování jako dělané, přičemž nelze říci, že bych se u hraní nudil. Na druhou stranu ale zamrzí neohrabané manévrování letadlem, nevyváženost a „velká“ grafika omezující v rozhledu po okolí.

Grafika: 5/10
Originalita: 0/10
Atmosféra: 4/10