Recenze: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl – Zóna vás dostane

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 66

Diskuze k článku

jindra  |  04. 08. 2011 14:13

Já osobně tuto hru musím hodnotit velmi kladně. Výborná atmosféra, paráda. Rozhodně si ji zařazuji do her, které chci hrát ještě jednou poté co si koupím nový komp. Na mém naprosto NEherním notebooku ji totiž tak aby se dala hrát nerozchodím na víc než naprosté minimum minima. Dávám 9/10

 |   |  Odpovědět
adri  |  04. 11. 2008 19:14

cus lidi potrubuji poradit kdyz jsem v laborce pro dokumenty vejdu do vnitr a mastim po schodech pro ty lejstra kdyz jdu zpet dvere jsou zavrene a nejdou otevrit a na konec me sezahne ohen potabuji poradit diky

 |   |  Odpovědět
MAREK17  |  29. 10. 2007 18:43

VIETE Co sa pise v tej tabulke ? STOJ! Vojenske uzemie ! pripravit dokumenty

 |   |  Odpovědět
lah  |  27. 05. 2007 12:37

Pořát jen někdo nadává jak sou ty hry nerealistický a jak je každej kdo má počítač pod 3ghz out. to je demence

 |   |  Odpovědět
lolmen  |  07. 07. 2007 18:59

souhlasim ma pravdou ja mam procesor 1.6 a slape to v pohode

 |   |  Odpovědět
Ondrej  |  23. 05. 2007 07:56

Potreboval bych poratit. Chtel jsem se pustit do hrani STALKERA - ale i pri medium detailech a rozlyseni 1024x768 se mi hra neuveritelne kousa. Skoro nehratelne.
Jinak me pc
CORE 2 DUO E6600 @2.8GHZ
RAM 2GB Corsair 633MHZ
RAID 2x320GB (640GB 7200ot/min 16MB cache)
GF ASUS GEFORCE 7800GTX 256MB

taze vykon by mel byt dostatecny.

Jinak uz jsem zkousel reinstalovat driver ale zadna zmena.
Diky za radu

 |   |  Odpovědět
Roderick  |  08. 06. 2007 10:16

Neporadím, ale aspoň uklidním.
AMD64 3200+@2500MHz, 2GB RAM@250MHz(CL3-3-3-8-1T), Radeon X1950Pro/256MB - tedy zase ne až tak strašná mašina. Ať nastavím grafiku jak chci, ať jedu na default 400MHz (CL2-3-2-6-1T), nebo overclock 500Mhz, pořád stejný (a že mam čistý WXP, aktuální drivery, vypnutý všechny zbytečný služby, jede jen systém, a swapák napevno na 4 GB). Prostě čas od času se to celý zastaví, někdy zmizí i zvuk, vpravo dole zabliká ikonka diskety a po chvilce se to zase rozjede. Konkrétně třeba pokaždý, když lezu přes most v kasárnach Svobody. Podle mně se v tu chvíli loaduje další kus krajiny. Podotýkam, že mam WW verzi z Německa a patch 1.0003. Po 14 dnech experimentování žádnej pokrok. Jo a ještě: písidlama se živím, takže při ladění systému docela vim, co dělam...Možná by mi pomoh Raid .

 |   |  Odpovědět
kalaban  |  11. 05. 2007 15:29

Dát této hře hodnocení "jen" 7,8 je stejná kravina, jako sníst vlastní howno a říct, že bylo dobrý......

 |   |  Odpovědět
hermes3  |  24. 04. 2007 12:33

jen pro zajimavost - co to je v testovaci konfiguraci GeForce 7400?

 |   |  Odpovědět
petis  |  08. 04. 2007 14:37

děcka, já to začal hrát na athlonu xp 2100+, 640 MB DDR, fx 5200, sice jedu na minimum, ale je to pro mě docela zážitek, protože za a) moc nehraju (skončil jsem u simcity 4, ještě předtím kdysi dávno u dooma b) střídání počasí, noc den apod nemá chybu atd.. c) film "Stalker" od Tarkovského nemá chybu a s atmosférou jsou si s hrou celkem podobný...

 |   |  Odpovědět
keny  |  08. 04. 2007 18:20

pravda - je to super hra , asi nejlepší FPS , kterou jsem kdy hrál.btw. lepší než film je kniha Piknik u cesty , z které převzali autoři hry jen nápad se Zónou a Stalkery

 |   |  Odpovědět
The Joko  |  07. 04. 2007 15:58

neviem ako ostatni,ale mne sa tato hra nadmieru pacila...a bez akehokolvek zavahania by som dal grafike hodnotenie 9.5/10...pretoze na plnej grafike co hra podporuje je to jednoducho nadhera nadhera a znova nadhera!!! Utori maju neuverutelny zmysel pre detail,kotory si niektori hraci ani nevsimnu(taki co to len prebehnu)!Samozrejme hra ma mnoho drobnych chybiciek,ale povecme si,ktora ich nema...ano chapem,ze na hru sme cakali dajaky ten piatok,takze cbyby tam jednoducho nemaju co robit,ale aj tak hra splnila vsetky moje ocakavania do BODKY!!!
PS:vzdy ma vedeli ocarit hry ktore maju viacero koncov...takze pri tejto hre nie je co dodat!

 |   |  Odpovědět
gogo, gogo  |  07. 04. 2007 12:22

Já po hraní v rozmezí několika hodin mohu jen odplivnout a doporučit autorům další půlrok pilné práce. Hra není úplný shit, ale 70% je adekvátních. Neúčinnost zbraní, málo nábojů, nedokonalá grafika nehodná roku 2007, nepohodlný ařekl bych de...í inventář, který slouží akorát k tomu, aby vás při jeho otevření a odebírání nábojů mrtvole, bot střelil z 5 cm a plným zásobníkem do hlavy...No, hrůza děs.

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  11. 04. 2007 15:46

No když po tobě někdo může střílet tak snad přitom nebudeš okrádat mrtvolu ne ? Někdo zase nemá rád gamesy kde je hafo nábojů, při každé akci kromě střílení se ti okolí stopne apod. Já osobně to třeba vítám... rozhodně se raději budu vztekat, že mě zase sejmuli (kvůli mé vlastní blbosti) než jenom procházet level a střílet jak Rambo.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  24. 04. 2007 20:56

Zbraně jsou účinné, ale mají u sebe několik vlastností - např. rozptyl. Balistická křivka taky něco udělá - to je důvod, proč se u zbraní štelují mířidla.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  27. 04. 2007 08:55

...a ještě doplním
- to že nedokážeš šetřit náboji je tvůj problém. Standardně má pěšák se Sa-58 120 nábojů. Ve hře dokážeš pobrat daleko víc.
- k neúčinnosti zbraní jsem se už vyjadřoval.
- nedokonalá grafika? S dynamickým osvětlením imho dokonalá až moc.
- co se týče inventáře - proč obíráš mrtvolu, když jsi někde uprostřed nepřátel?

 |   |  Odpovědět
lolmen  |  07. 07. 2007 18:56

sracko

 |   |  Odpovědět
diablosv  |  06. 04. 2007 23:14

Panove nevite pls nekdo popr delalo vam to taky ze v sekci ARMY WAREHOUSES pri ukolu TURN OFF BRAIN SCORCHER (po posledni misi hledani experimentalniho cehosi x16) vam hra zniceho nic spadne ? na prikazove radce to vypise nejakej bordel odkazujici se kamsi do kodu a script.. Vi nekdo co s tim ?

 |   |  Odpovědět
tomas-tnt  |  04. 04. 2007 13:09

Je mi jasne, ze kdyz vypnu dynamicke detaily, tak ze hra pojede svizneji a s plnymy detaily. ALE to dynamicke osvedleni je to orginalni cim se stalker lisi od bezneho prumeru. Napr. takovy Farcry je nadherny, plny detailnich textur atd...ale ta dynamika svetla a sveta jako takoveho (pocasi,atd...) mu proste chybi. V tom je Stalker originalni, tim dotvari tu neopakovatelnou atmosferu. Proto vsem doporucuji, stahnete textury, a zapnete si dynamicke osvetlovani - treba jen na pulhodku hrani...a uvidite - uz to nebudete chtit vracet zpet.

A co rici na konzole? Nikdy nebudou mit sanci. PC je libovolne konfigurovagelne. Pokud budu chtit spickovy herni stroj,tak si ho zaplatim. Ale z toho sameho pocitace muzu udelat striznu, zvukove studio, upravnu fotografii, animacni studio, stroj na tvorbu webovych prezentaci,nastroj na navrh zapojeni, plosnych spoju atd....proste cokoli. Malokdo kupuje to nejvykonnejsi co prave na trhu je, vzdy je to otazka kompromisu a penez. Ale i se starsim PCdlem se da hrat tisice "starsich" her, ktery sou za par supu a uzij se s nima zabavy dost. Co se software tyce, PC je bezkonkurencni platforma. Prakticke vyuziti je take uplne nekde jinde nez u konzoli.
Beru, pokud chce nekdo pristroj, ktery pripoji na TV (s jejim uzasnym rozlisenim) a bude parit par her od zacatku dokonce - proc ne, neberu mu to. btw - Smrt konzolim :o))))

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  05. 04. 2007 09:47

No jo JEDNOU za 6 let vyšla hra, která neni na konzole (zatim)a konzole nemaj šanci . A přitom ty nej hry jsou původně na konzolích, dokad se nevydá nějakej usmolenej port pro PC.

 |   |  Odpovědět
MichiGen  |  05. 04. 2007 11:54

Konzoly maju svoje vlastne hry, PC tiez. Lenze uz teraz funguje velke mnozstvo hier napriklad z PS 2 cez emulator ktory sa bude este doladovat takze vlastne usetris niekolko tisic namiesto toho aby si si kupoval konzolu PC ma siroke vyuzitie a prave preto na neho prechadzaju aj take firmy ktore boli doteraz vacsinou len na konzolach ako CAPCOM

 |   |  Odpovědět
tomas-tnt  |  05. 04. 2007 13:30


No jo, takhle bysme mohli debatovat donekonecna. Kazde ma to svoje. Puvodne sem mel neco jako konzoli (pripojeni na tv a par orginalnich her), pak sem dostal uzasny stroj Didaktik Gama a od ty doby sem se ke konzoli nevratil. Dnesni konzole sou uplne nekde jinde, ale porad se pripojujou na TV (ktera zvlada bidne 800x600) a ovladaj se jakymsi ovladacem -> pro me neprekonatelny problemy :o)))
Konverze her z kozole na PC dopadaj vetsinou tragicky. Naposledy sem mel co delat s ProEvolutionSoccer6 , ale to ovladani bylo proste nepouzitelny (pro PCckare bez gamepadu zvykliho na klavesnici a mys) navic neslo predefinovat.
Pak si taky nedokazu predstavit hrat FPS na gamepadu - a ze sem tak par lidi videl hrat. Takovej CounterStrike, nebo AmericasArmy na gamepadu to musi byt hukot. Naproti tomu ovladace snimajici naklon a akceleraci budou hodne vychytany - uz se tesim az bude pro PC k sehnani replika pusky snimajici nakloneni,otaceni a akceleraci pro ovladani strilecek.

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  03. 04. 2007 23:51

Shrňme si to!
Co tam chlapci tolik let na Shadow of Chernobyl dělali je mi záhadou!
Weby plné dotazů: "Pojede mi to..." nahrávají konzolím! Tam hry jedou!
PC pro robotu, konzole na hraní! Dříve jsem se tomu bránil, ale teď ne!

 |   |  Odpovědět
GLOWi  |  04. 04. 2007 08:16

Vskutku hodnotny prispevek . Tak jsi to vsem vysvetlil a muzes si jit zase lehnout .

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  04. 04. 2007 08:33

To si jako zahraju Stalkera na konzoli ?

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  04. 04. 2007 11:45

Port na PS3 se chystá na podzim!

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  04. 04. 2007 13:06

PC si stejně musím qůli práci nechat, to už raději těch pár tisíc zainvestuji do nového HW.

 |   |  Odpovědět
GLOWi  |  04. 04. 2007 19:12

Ze by jsi mu Ty kecy veril. Zadny port ohlaseny ani potvrzeny neni. Nemuzu vyloucit, ze ho casem udelaji, ale rozhodne je daleko pravdepodobnejsi na XBOX360, nez na PS3

 |   |  Odpovědět
Nasty  |  02. 06. 2007 23:16

Ten kdo ma doma konzoli je trubka!! Nikdy za takovou vec penize nedam. Mozna to kopi detem na hrani a od peti let pomazou k PC. At si taky trosku procvici mozek na pousteni gamesek a softiku. Konzole jsou pro opice ..........strcit dvd a klikat......................FUJ!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
cvm  |  03. 04. 2007 21:30

S VISTAMI a na notebooku (2GHz CORE2DUO, 2GB ram, go7600 512MB) v rozliseni 1280x800, bez tienov a HIGH detailoch nemam ziadne velke problemy. Az na to, ze niekedy sa mi ozve pomalost disku a sem tam STALKER sekne, ale bez padu frejmov. Okolo 20fps mi ide aj na MAXIMUM detailoch, ale chyba mi zameriavaci kriz zbrane. ;)
Dost mi v samotnej hre vadi neucinnost, ci nepresnost zbranni a tak sa musite neustale prehrabovat v mrtvolach a hladat naboje, ci lekarnicky. ;)

 |   |  Odpovědět
keny  |  08. 04. 2007 18:14

no , já sem z tý fyziky zbraní naprosto nadšenej. Ještě jsem neviděl tak přesnou hru - jako střižený z reálu.

 |   |  Odpovědět
MAJKIN  |  24. 07. 2007 13:35

...a co říkáte na to, že zblízka střílíte do obličeje a ono nic...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  27. 04. 2007 08:50

Ale ony ty zbraně tak fungují doopravdy. Zkus ve stoje vystřílet dávkou ze samopalu do jednoho místa.
Spíš bych řekl, že brnění ve hře je účinné až moc.

 |   |  Odpovědět
GLOWi  |  03. 04. 2007 19:28

Kritika fadnosti vedlejsich ukolu - uprimne receno hra je FPS, prestoze nektera velkohuba prohlaseni autori nesplnili, nikdy nemela byt nic jineho, nelinearni, rozlehla, s RPG prvky, ale stale FPS. Jeji delka i bez plneni vedlejsich ukolu je znacna, rozhodne delsi nez je prumer soucasnych FPS a vedlejsi ukoly nikdo plnit nemusi. Pokud by se srovnavalo s konkurencnimi FPS, vedlejsi ukoly jsou bonbonek navic. Takhle to vypada pro dobrotu na zebrotu . Nemuzeme srovnavat s RPG jako Gothic nebo Oblivion.
RPG - opet, je to FPS, nikoli RPG, nikdy to nemela RPG byt, pouze mela obsahovat RPG prvky, ktere tam jsou. Nektere artefakty se daji dobre pouzit, jine je lepsi prodat. Autor zrejme podlehl divokemu dojmu, ze se melo jednat o Oblivion se strelnymi zbranemi. Nemelo . Musi si pockat na Fallout 3.
Navic argumentace hodne absentuje. Autor ma "pocity". To je hezke, ale chabe.

Grafika - Hru jsem videl na plne v 1280x1024 a uprimne receno nevim o FPS, ktera by vypadala lepe. Screenshoty z Crysis vypadaji pochopitelne o hodne lepe .

Vubec je to slabota. Kdyby nebyli za kazdym odstaveckem obrazky, pekne by se nam to smrsklo.

Jedine v cem osobne vidim problem jsou loadingy. Absence vozidel me zas tak nemrzi, pokud by nebyly specialne deisignovane mise pro jejich pouziti, tak by byly vcelku jen na paradu.
I kdyz nekdo spackuje, ze bez vozidel je to prilis dlouhe na projiti.

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  03. 04. 2007 21:33

Podle mě argumentace, že Stalker je FPS a ty věci okolo jsou jen bonus je chabá. To je jako, když vám donesou voňavý libový steak a k němu dají jako oblohu celou neoškrábanou mrkev. Něco jsme vám tady plácli, tak buďte rádi. Obhajovat blbé vedlejší úkoly jen tím, že jinde nemají žádné neberu. Podle mě je FPS s dobře implementovanými RPG prvky Deux Ex či System Shock, ve Stalkerovi to funguje dost rozpačitě. Recenze má standardní Doupěcí rozsah, dlouhé elaboráty musíte hledat jinde. Osobně si myslím, že v recenzi je vše podstatné pro rozhodnutí, zda Stalker ano či ne.

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  11. 04. 2007 15:51

Bohuzel to vidim stejne. RPG prvky byly zpocatku to cim autori "tahli". Necekal jsem ze to bude plnohodnotna RPG, ale ze to bude takhle orezane take ne. Nakonec ta hra totiz zustava viset nekde uprostred. Poradna FPS to neni a RPG taky ne. Tim netvrdim ze se mi hra nelibi jenom to ve me budi dojem lehke schizofrenie. Kdyby bylo RPG dotazene, tak bych si klidne i jeste ten rok pockal

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  03. 04. 2007 18:58

<i>špatná funkce na Vistách a já osobně musel celou dobu hrát v okně, ve full screenu hra nepřekreslovala nebe. Před nedávnem sice vyšel patch, ale po nainstalování nefungují uložené pozice z předchozí verze, takže pokud nemáte dohráno, moc si nepomůžete.</i>
Předpokládám, že pokud majitel Win Vista zjistí problém, obrátí se na technickou podporu a až poté začne hrát. Ale to je koneckonců věc každého soudruha, že...
<i>Grafická stránka trpí dlouhými odklady. I když ji tvůrci překopali do standardu Direct X 9, stále se jedná na dnešní dobu o lepší nadprůměr.</i>
Grafické zpracování je jedna věc a použití verze DirectX věc druhá. DirectX 9 je přeci jen DirectX8 + některé funkce navíc, což znamená, že jediné, co tvůrci udělali je, že pomocí funkcí v DX9 optimalizovali složité postupy z předchozích verzí pro zobrazení složitějších grafických efektů; příp. přidání nových efektů, které nebylo možné v předchozích verzí použít.

Znám řadu her, které používají starší technologie a přesto jsou svižnější a lépevypadající než hry s novým UltraMegaDirecX milion.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  03. 04. 2007 19:04

Vzhledem k nemožnosti editovat své příspěvky dodávám ještě jeden.

Jsem rád, že řada hráčů přirovnává Stalkera k Falloutu2. Od vydání Falloutu2 do dnešních dnů zůstala v této oblasti (mám na mysli blízkou postapokalyptickou budoucnost) obrovská prázdnota, která jaksi neuspokojovala hráče, kteří lačnili po dalším pokračování. Vzhledem k tomu, že Falloutu3 se asi nedočkáme (a když ano, bude to úplně něco jiného, než co po dokončení druhého dílu očekáváme), myslím, že Stalker má dobře našlápnuto a patche, které zoptimalizují herní engine jen dodají této hře lesku, který jí patrně po nátlaku vydavatele chybí.

 |   |  Odpovědět
tomas-tnt  |  04. 04. 2007 14:06

Ve hře lze pomocí konfiguračního souboru vynutit spouštění v prostředí DX8. Hra tím na starších strojích výrazně ožije. Na parametr a umístění souboru sem si nevzpoměl a sem línej to dohledat - ale kdo hledá, najde

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  10. 04. 2007 08:52

Zatím jsem nebyl nucen toto nastavení hledat.Mám R X850Pro a hra běží vcelku obstojně (dynamická světla mám vypnutá)

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  24. 04. 2007 20:53

Stačí přepnout na statické osvětlení. Tím se hra přepne do DX8.

 |   |  Odpovědět
Nobs  |  03. 04. 2007 17:37

Mám Intel 875 + 3.2GHz Prescotta, 2GB paměť DDR400, Grafiku nVidia 7600GT 8xAGP 256MB GDDR3

Má smysl Stalkera pro tuto konfiguaci pořizovat?

 |   |  Odpovědět
MichiGen  |  03. 04. 2007 18:25

CPU je uz slabsie ale grafika a RAM staci a urcite to cenu ma.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/540331.asp?q=stalker

Tu mate pekny priemer vacsiny zahranicnych hodnoteni
82% ,85%, 82.5% , 80%, 90%, 80.0%, 80.0%, 85.0%, 91.0%, 90.0%.

Som z hry nadseny. Takto dobre post-apo som nehral od doby Fallout 2 a takto atmosfericku hru som uz velmi dlho nehral. Ja osobne ju zatial hodnotim na 86%. Buggov ma urcite menej nez mal napriklad Gothic 3 pri vypusteni(umieranie vsetkych NPC atd...). The Fall :Last days of Gaya sa teraz nema vobec sancu chytit ako post-apo hra, vybrala si to najhorsie mozne obdobie a najvacsieho konkurenta akeho mohla.

 |   |  Odpovědět
h4t3ck  |  18. 05. 2007 07:36

Sice offtopic ale nedalo mi to:
Len pre zaujimavost - hra The Fall :Last days of Gaya vysla v lete 2005, takze obdobie si vybrala vyborne. Problem bol len s lokalizaciou, ktora vysla po 2 rokoch, ale zasa aspon opatchovana.

 |   |  Odpovědět
hm  |  04. 04. 2007 08:39

ja mam skoro to sami mam athlon 2800+ A64 taky 2GB a tu samou grafiku a hraju to v pohode sice ne na plny detaily ale jo. staci kdyz si nastavis detaily na max. a vypnes stiny a nasvetlovani a pobezi ti to v poho

 |   |  Odpovědět
Doom4  |  03. 04. 2007 17:31

PS:jinak co se tyce krvavosti HW naroku , ty jsem nezazil , s moji sestavou P4 2.8 Ghz Geforce 6600 GT 1 GB jela hra na solidni hig detaili jedine co bylo snizene bylo osvetleni a to na static , zadne zaseky , zadne sekaní , jela plynula na vistach jedna basen

 |   |  Odpovědět
Doom4  |  03. 04. 2007 17:28

Tak co se tyce zpracovaní , cekal jsem trochu více , ale cim vice jsem se ponoril do sveta Zóny tim vice jsem jim byl zcela nadsen , misty nedodelana , jako kdyby autory tlacitla vydavatelska firma , ale jsou tam akcenty vlastne ta hra je plna skvelych akcentu a rozhodne stoji si za to si ji zahrat :))) atmosfera , pribeh a hudba alá fallout co vic si muze herni paran prat , tehle hre lze jen odpoustet jeji chyby a s trochou fantazie je opravovat

 |   |  Odpovědět
tomas-tnt  |  03. 04. 2007 15:52

Stalkera sem hrál pouze několik hodin, ale z první fáze - "rozčarování a zklamání" jsem se postupně přes fázi "něco na té hře asi bude" prokousal až do stávajícího stavu "Na té hře FAKT něco je".
Co jsem tím chtěl říct? Rozhodně mě to nechytlo po první hodině hraní. Zpočátku nudné pobíhání sem tam a obavy z každého protivníka s něčím větším než s pistolí se postupem času mění v zábavu. Vylepšujete si postavu, získáváte zkušenosti, získáváte lepší zbraně, dostanete se do lokací, které jsou nádherně zpracované a začíná to mít šťávu. Několikrát jsem se přistihl, jak se jen tak potuluju po krajině a kochám se detaily. Třeba když začíná bouřka, zvedá se vítr, poletuje prach a listí, vlní se tráva, atd... Bouřka vypukne, hřmí, prší, blesky osvětlují prostor jako v reálu - to se musí vidět (tady dynamické nasvicování krásně dotváří atmosféru). Další detaily - zastavte se někdy u poflakujících skupinek stalkerů. Zastavil sem se u jedné takové skupinky, protože jsem potřeboval doléčit. Chlapíci chvíli o čemsi klábosili, pak jeden sedl na zem, vytáhl kytaru, začal hrát a prozpěvovat. Prsty se na strunách hýbaly a chvilku to vypadalo, že i do rytmu :o))) Pak přestal halekat, schoval kytaru, vytáhl chleba, cosi si drmolil pod vousy a pojídal. Za chvilku se zvedl a popošel pár kroků k dalšímu stalkerovi. Člověk si připadá jako v reálném prostředí - vše si žije svým životem a vypadá to reálně.

Jak napsal autor článku - tahle hra se nebude líbit všem, ale rozhodně to je originální záležitost. Na něco podobného si pamatuji naposledy i Falloutu - kde však bylo podstatně horší zpracování (kreslené pseudo 3D).

P.S.: Velice záleží na nastavení grafických detailů. Pokud nemáte zapnuto dynamické nasvicování, tak hra ztrácí hodně ze své atmosféry. S nastavením jsem dlouho laboroval až jsem zkončil u nižších detailů textur, trávy a kratší viditelné vzdálenosti , ale dynamické osvětlování jsem nechal zapnuté. Mám Athlon 3200+(AM2), Radeon x1650xt 256MB DDR3, 2x512MB RAM DDR2 a hra se s touto konfigurací na výše popsané nastavení vcelku svižně hýbe. 2GB swap soubor napovídá, že 1GB operační paměti je málo. O hardwareových nárocích toho bylo již napsáno hodně a doufám, že připravované patche trochu pomůžou ke svižnosti hry (a taky že vychytají velké množství bugů). Zatím to vypadá, že byl stalker přecejenom vypuštěn předčasně.

 |   |  Odpovědět
Paran  |  03. 04. 2007 17:20

1GB je zdanlive malo, ale STALKER neni schopem vyuzit ve WinXP 2GB RAM. Vim to z vlastni zkusenosti. 900 MB z RAMky je porad volne i na maximalni nastaveni (bez dynamickych svetel). XPcka porad rvou, ze je maly swapovaci soubor, ale to, ze je volna skoro pulka pameti je nezajima

 |   |  Odpovědět
jindra  |  03. 04. 2007 19:28

No mě hra využívá pod XP paměť solidně, z 2 GB si bere 77 - 85 %, dle displeje na klávesnici Logitech G15. Je to perfektně plynulý, žádný swapování.

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  11. 04. 2007 15:32

No já mám přes 1GB taky a když jsem si pustil na pozadí memory debuger a checknul Stalkera, tak mi žral jenom něco přes 600MB v paměti. Ale zatím jsem byl jenom v "prvním levelu" (tj. na začátku po dvou úkolech), takže je otázka jestli časem paměťové nároky nevylezou výše podle prostředí.

 |   |  Odpovědět
tomas-tnt  |  04. 04. 2007 14:12

Vycházím z toho, že s 1GB operační paměti hra neustále sahá na disk (nesledoval sem procentuální využití paměti). S 2GB operační paměti hra při procházení mapy na disk již nesahá a běží bez swapování (samozřejmě sahá na disk při přecházení mezi "sektory"). Určitě stalker využije více než 1 GB operační paměti a s 2GB poběží svižněji.

 |   |  Odpovědět
Nasty  |  02. 06. 2007 23:10

Naprosty souhlas tady s mistrem. Neni to hra pro vsechny,ale ty kter to chytne ji budou velebit do skonani sveta jako fallouta:) Uz bylo dost stupidnich bliskajicich se sekacek bez napadu........................at zije RPG!!!!!!!!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
Houzevnatec  |  20. 11. 2008 01:44

Ten zacatek prave otvira to co me na hre bavi. Vsechen ten zivot, atmosfera, a detaily, kde kazda trubicka od zabradli se snazi byt ohla jinak spolu s nejasnym pribehem me nuti si vse uzit a nehonit se za cilem co nejrychleji dohrat hru. Co me vylozene dostalo je (ale pozdeji uz i pekne stvalo), jak se vetsina zbrani (a nektere docela casto) v prubehu hry maji snahu v ten nejmin ocekavany okamzik zasprcnout. Taky je paradni, jak se autori nesnazili hru nesmyslne zahltit monstry, proste mi to prijde takove verohodne, mutanti se nachazeji jen tam, kde bysme je meli ocekavat, nekteri proto maji ve hre jen par exemplaru a ne nejake tuny haveti, jen aby se zvedla obtiznost. Trochu to sice narusuje konec, kde na me za kazdym rohem vybaf pupalista (ale kdo by to necekal), pricemz je zjevne asi zareni imunni, a to jsem se marne snazil mu sundat oblek, kdyz byl ten muj uz v desolatnim stavu. Ocekaval bych i trochu opatrnejsi pruchod, kdy na nepritele muzu bud zautocit a nebo ho dobrym nacasovanim s opatrnosti obejit (pozdeji je to ale nemozne, pricemz v deniku se o takovych pribezich psalo, realita byla jina). Takze od uveritelnosti (kdy jsem objevil prvni anomalii a nevedel co to je) az po dobu, kdy se to vsechno zacne tvarit jako pouha hra. Na zacatku se vedou pribehove detaily o kazde prkotine, ktera ve hre nastane, casem se ale hra na vsechno tohle vyflajzne a zacne mit ohrany prubeh. Takze se mi to cele jevi jako kdyz me po urcitou dobu nesmyslne vodi a snazi topit v neustale se opakujicich, jen jinak podanych nejasnostech (casem provareno) a pak prijde prelom, kdy uz se riti prednastavenym koncem. Ten sice neni nijak odflakly a splnuje plno propracovanych aspektu, ale proste tomu cosi hlavniho chybi a pusobi silne nedotazene. Ona vubec je to hra velmi zajimava a spousta kritiky neni na miste, naopak je silnou strankou, ale pro me je proste pribehove silne nedotazena a castecne i pouzitymi prvky (napr. artefakty poztracejici celkem vyznam, umele vsazene vedlejsi ukoly), coz by nucene musela odnest i delka hry, ktera by musela dostat na rozsahlosti. A pokracovani uz radsi ani komentovat nebudu, ono vubec i to uchvatne prostredi se se stale stejnymi postupy casem omrzi.

 |   |  Odpovědět
Kuba  |  03. 04. 2007 14:41

Podle mě nejhorší věc na STALKERovi je, že když vystřílíte jeden "level" a vráite se do něj, jsou všichni zpět, případně se objevíte přímo uprostřed partičky banditů či vojáků a KO...

 |   |  Odpovědět
deter  |  05. 04. 2007 07:55

to se mi na tom právě líbí. jsou tam skupiny zevláků, které se přesouvají sem a tam. a tak když vystřílíš jednu farmu, za pár dní je zase obsazená, páč chudáci nechtěj chrápat na dešti. já tohle beru jako velký plus.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  06. 04. 2007 08:25

Souhlas. Myslím, že to umocňuje dojem, že se stále něco děje.

 |   |  Odpovědět
Houzevnatec  |  20. 11. 2008 00:41

Jenze to na me prave pusobi srasne umele, proste se jen vyhodnoti, ze se maji nepratele obnovit nebo vygenerovat vedlejsi ukol a je hotovo. takze nez abych si myslel to, ze se banditi snazi obsadit jiz drive ztracene pozice si otravene reknu, zase to nesmyslne generovani ukolu/nepratel, odskocim narychlo vykosit bez pozitku a pak teprv budu pokracovat dal. A kdyz me hra neustale zahlcovala kolikrat nesmyslnym sledem ukolu k reseni a pote neschopne navrzenym vracenim se pro odmenu zase zpet a opet vygenerovany ten samy ukol, tak uz jsem je jednoduse prechazel.

 |   |  Odpovědět
MichiGen  |  03. 04. 2007 14:40

Dost slabe hodnotenie pre takuto hru. Hlavne ze v zahranici niesu recenzie nikde nizsie ako 80% a splnila moje ocakvania

 |   |  Odpovědět
jezek, jezek  |  03. 04. 2007 16:04

No ono těžko věřit zahraničním hodnocením,které vyšly před vydáním hry.Jestli není exkluzivita za něco http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=21480
(Omlouvám se za odkaz na konkurenci)

 |   |  Odpovědět
GLOWi  |  03. 04. 2007 19:01

Hloupost. I ceske nejdou pod 80%. Viz napr. dnesni na tiscali nebo na bonuswebu. Nicmene autor recenze ma pravo na vlastni nazor bez ohledu jak hodnoti jinde, takze to nema cenu vubec resit

 |   |  Odpovědět
jezek, jezek  |  03. 04. 2007 20:27

No už jsem slyšel i horší hodnocení.30%,ale někdo jiný tomu dal skoro 100.Záleží na člověku.

 |   |  Odpovědět
Pytel  |  03. 04. 2007 13:38

Jako hráč rozmazlený FarCry-em a dalšími dokonalými hrami jsem byl znechucen.
Pokud brokovnicí se super extra nábojemi střelím chlapa z jednoho metru do ksichtu, tak neočekávám, že si odplivne a zastřelí mě. O ponurném prostředí škoda mluvit, takto si relaxaci nepředstavuji.

 |   |  Odpovědět
mira  |  03. 04. 2007 23:06

:D OMG a to jsem si myslel, ze uz se dneska nezasmeju

 |   |  Odpovědět
wanrouter  |  04. 04. 2007 08:47

FarCry je ohladom strielania taky jednoduchy, ze je robeny pre 5 rocne deti. Takisto aj postupom - jedna linia... jednoduche, ides savujes strielas...
.
Stalker toto nema a vela rozmaznanych hracov sa jednoducho nezmieri s tym, ze ked strielaju existuje balisticka krivka a brokovnica ma aj rozptyl. Keby si mu mieril na hlavu tak ho zastrelis... inac do panciera to moc vyznam nema.

 |   |  Odpovědět
Nasty  |  02. 06. 2007 23:07

Za svuj paransky zivot jsem dohral uz spousty her. Obzvlaste RPG jako Fallout jsou nejvic............. a proto musim reagovat na tento prispevek. Je naproste zverstvo srovnavat stalkra s far cry. Jen ten design hry atmosfera prehrsel zbrani a nepratel zaslape flaky ja cry do zeme. A clovek ktery to nepozna, at si koupi konzoli a hraje maria. Zdarec ty jabko!!!!!!!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor