Recenze: Star Wars: Battle Above Coruscant – hvězdné fiasko?

Svět Hvězdných válek ani za ta dlouhá léta neztratil své osobité kouzlo, důkazem tomu jsou také hry útočící dennodenně na obrazovky našich mobilních přístrojů. Další v řadě takových her je i Battle Above Coruscant. Máte chuť zachránit galaxii? Tak do toho!
Žánr: Akční vesmírná střílečka
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia N70

Jedno z nejlákavějších témat vesmírných stříleček tvoří bezesporu Hvězdné války. Proč by také ne, zvučné jméno už jen z principu přiláká široké publikum hráčů. A autoři si toho jsou velice dobře vědomi. Nevadí jim proto investice pohybující se mnohdy v řádech několika set tisíc či miliónů dolarů. Naopak, peníze se jim po nějaké době mnohonásobně vrátí, přestože na tom může být kvalitativně hra velice špatně. Je to zkrátka jednoduchá taktika, která ke vší smůle funguje. Chodit kolem horké kaše však dále nebudu. Jistě je vám jasné, že i titul Star Wars Battle Above Coruscant má „tak nějak“ co dělat, aby se udržel nad pomyslnou hladinou zábavnosti a snesitelnosti. Proto podotýkám předem, že jeho jedinou, byť bídnou, spásou v podobě záchranného kruhu je název samotný.

Vesmírné nekonečno láká každého

Před deseti až patnácti lety byly jedněmi z nejpopulárnějších žánrů vesmírné střílečky. V dnešních dobách ale již nemají většinou co nabídnout, mnozí je proto přehlíží a nevěnují jim pozornost. Pokud se opravdu nejedná o lahodné sousto mající v sobě potřebné prvky originality, je vývoj podobného titulu, třeba i určeného pro mobilní telefony, ztrátový a nezajímavý. Jenže výjimka se pokaždé nějaká najde.

V Battle Above Coruscant se zhostíte role Anakina Skywalkera, s nímž usednete do kokpitu vesmírného stíhacího letounu. A cílem je, jak jinak, zničení všeho, co jen trochu jeví známky nepřátelství. V principu se opět setkáte se scrollovací obrazovou v horizontálním směru, přičemž plavidlo plující vesmírným neznámem se může pohybovat pouze do boku či nahoru a dolů. Nepřátelé na vás nalétávají z horní části monitoru a jejich likvidováním si maximálně tak navyšujete skóre.

Stěží nacházím jiná výstižnější slova pro stručnou definici této hry než „nuda“ a „stereotyp“. Kdyby se alespoň páni autoři snažili o vložení pár novinek, či byla-li by vidět snaha, možná by Battle Above Coruscant neskončil tak špatně, jak jej nakonec hodnotím. Jenže po celou dobu se nesetkáte s ničím jiným, než s dalšími a dalšími nálety nepřátelských vesmírných plavidel. Žádná výrazná překvapení vás nečekají – maximálně budete postupně potkávat nové druhy jednotek strach nahánějícího Impéria, ovšem tím bych asi tak právě započaté jmenování zakončil.

Bída a utrpení, to vám povídám

Rozhodně také dobrou hru nedělá jenom střílení, sbírání nových zbraní či jiných udělátek. Chce to více inovací, popřípadě alespoň kvalitnější audiovizuální zpracování. O jeho úrovni v právě recenzovaném titulu bych totiž mohl vnést řadu pochybností. Zejména grafika nepůsobí dobrým dojmem už jen kvůli svému jednoduchému pojetí. A to raději opomenu fakt, jak vše vypadá v pohybu – počínaje výbuchy a konče prostředím jako takovým.

• Jsou to Hvězdné války
  • Kromě názvu prakticky vše ostatní

Je proto zřejmé, že tento díl Hvězdných válek pro mobilní telefony nabízí opravdu spíše jen zvučné jméno, nežli kvalitní akční zážitek se spádem a zpracováním jak má být. Očekáváte-li zábavu na zaplnění volné chvíle, běžte raději ven, sedněte si na nejbližší lavičku a spočítejte všechny dlažební kostky chodníku. Battle Above Coruscant podle mého usouzení totiž není to pravé, co hledáte. A propos, na trhu je mnoho kvalitnějších dílek.

Grafika: 5/10
Hudba: 5/10
Originalita: 0/10