Recenze: Star Wars: Battlefront 2 – jak to bylo dál

Pokračování nejúspěšnější Star Wars hry je tady. Co přináší nového? Předčí svého předchůdce? Má hráčům co nabídnout? Pokud hledáte odpovědi na takovéto otázky, udělejte si obrázek z naší recenze.
Recenze: Star Wars: Battlefront 2 – jak to bylo dál

Platforma: PC, PS2, XBox
Typ hry: 3D akce
Multiplayer: ano
Minimální konfigurace: Pentium 1,5 GHz, 256 MB RAM, 64 MB grafická karta, HDD 5,5 GB
Doporučená konfigurace: Pentium 1,8 GHz, 512 MB RAM, 128 MB grafická karta, HDD 5,5 GB
Testovací konfigurace: Pentium 2,66 GHz, 512 MB RAM, GeForce 6600 GT 128 MB
Výrobce: Pandemic Studios/ LucasArts (
www.pandemicstudios.com / www.lucasarts.com)
Vydavatel: Activision (
www.activision.com)
Distributor v ČR: CD Projekt (
http://www.cdprojekt.cz/)
Fanweb:
www.starwars.hotgames.cz
Homepage: www.battlefrontii.com

Už je to rok, co nás přepadla multiplayerová 3D akce Star Wars: Battlefront. Oblíbily si ji tisíce hráčů, možná miliony. Svědčí o tom i výsledky tržeb, které dělají BF nejprodávanější a nejúspěšnější hrou ze světa Star Wars.

  

Yoda hází salta jako ve filmu * Kdo bude poslední, nedostane večeři * Ne, to není špatný obrázek. I za tohohle týpka si zahrajete

BF mnozí považovali za kopii Battlefield 1942. S napětím jsme očekávali, jak obstojí druhý díl v souboji s konkurenčním Battlefieldem 2. Vždyť novinky v podobě vesmírných bitev, ovládání hrdinů či nových map na sebe strhávají pozornost již na krabici. Ale dokázali je autoři do hry zakomponovat stejně tak, jako nadchnout hráče reklamními sliby?

501. legie

V singleplayerovém tažení se vžijete do role elitního klona 501. legie. Začínáte během v Klonových válek a pokračujete se až k poslední misi na ledové planetě Hoth. Mezitím si užijete na místech jako jsou Utapau či Mustafar a jakmile kampaň přejde do doby bojů Impérium vs. Rebelové, podíváte se třeba na Yavin IV, Tantive IV, Hvězdu smrti a další.

Na každé mapě dostanete nějaký úkol. Vývojaři nám navíc již dlouho dopředu slibovali, že půjde o úkoly zcela nelineární. Ovšem sliby jsou chyby a situace „plníte úkoly jak chcete a kdy chcete“ se prostě nekoná. Typů questů je ovšem nespočet a namátkou si vzpomínám, že například na planetě Kamino bylo potřeba coby imperiální agent ukradnout DNA kód a potlačit vzpouru klonů nebo třeba o něco dříve na planetě Mygeeto musíte zničit protiletecká děla, čímž umožníte rytířovi Jedi Ki-Adi-Mundimu přistát na bojišti.

Poněkud mě zklamala délka kampaně, která vyjde odhadem na šest až osm hodin. Navíc některé mise máte díky nevyvážené obtížnosti splněny klidně za necelých 20 minut.

  

Bitva nad Coruscantem * Vesmírné bitvy v období Klonových válek jsou o něco větší, než ty v Občanské * Z toho alkoholu je mi nějak šoufl. Už vidím barevně

Něco víc než kampaň

V BF2 otestujete své velitelské schopnosti pomocí módu Galactic Conquest. V něm máte před sebou mapu galaxie, na níž připravujete svá tažení proti soupeři a utkáváte se s ním v bitvách - pozemních či vesmírných. Zklamáním je ovšem fakt, že počítač při svých krocích moc neuvažuje. Někdy provádí zcela nelogické tahy, což ho vede do záhuby.

Za vyhrané bitvy dostáváte kredity, které utrácíte za různé typu bonusů (hrdina, vylepšené brnění...), koupi nových jednotek nebo za stavbu další flotily. Je velká škoda, že Galactic Conquest nelze hrát s kamarády přes internet, dostal by pak úplně nový náboj. I tak je ale dobrou volbou a budete se u něho bavit nejednu hodinu.

Multiplayer nabízí několik módů - CTF, 2 CTF, Assault, Conquest a Hunt. Zejména u posledního bych se zastavil. V módu Hunt jde o to, že se proti sobě postaví domorodé kmeny a ofenzivní jednotky. Například krutí Tuskenové bojují s malými Jawy či Imperiální jednotky se na Hothu utkají s místními Yeti.

Multiplayer ovšem provází jeden nepříjemný fakt. Občas totiž narazíte na opravdu velký ping, s nimiž si prostě nezahrajete. Naštěstí jsem se s touto situací nesetkával příliš často, ale u hry zaměřené primárně na multiplayer by se to stávat nemělo vůbec.
 

  

Obi-Wan Kenobi vám předvede, jak se má bojovat * Boje v útrobách Hvězdy Smrti * K vidění jsou i přestřelky v noci

Letky, hlaste se

Vesmírným bitvám jsem přišel okamžitě na chuť okamžitě. Ovládání je skvěle přizpůsobeno pro nerozlučitelnou dvojku klávesnice + myš. Bitvy se nesou trochu v arkádovém duchu, ovšem při masových přestřelkách se cítíte úplně jako Luke Skywalker ve svém X-Wingu. Navíc stíhačky se v hangáru generují rychle, takže není třeba stát frontu jako v 80. letech na banány. Letový park je opravdu pestrý a ve hře najdete snad na všechny stíhačky, které se proháněly ve filmových zpracování.

Většinou je vaším úkolem zničit nepřátelský křižník, což se dá provést dvěma způsoby. Jednak můžete s pár přáteli nastoupit do transportéru a vydat se do útrob mateřské lodě nepřítele. Její vnitřní prostory nejsou nijak velké - skládají se z pouhých několika místností, ve kterých musíte zničit vybraná zařízení. A druhou možností jsou stíhačky. Nutno podotknout, že v nich vám vše zabere o něco více času a navíc vám vaši snahu znepříjemňují menší křižníky. Nicméně vesmírné bitvy se povedly, a když někomu náhodou nesednou, může je jednoduše přeskočit a soustředit se jen na klasické boje.
 

  

Hrabě Dooku dokáže vrhat blesky * Nasednete i do strojů * No tak hoši. Žádné ulívání!

Co nového pod hvězdami

Co by to bylo za Star Wars hru, kdyby se v ní neobjevil alespoň jeden rytíř Jedi. BF2 není výjimkou. Dokonce přijdou ke slovu i „obyčejní“ hrdinové jako Han Solo se svým mini blasterem, princezna Leia či námezdní lovci Fettové – a samozřejmě Jediové se svými světelnými meči, odrážením střel a používáním síly. Pokud si ale někdo myslí, že jen tak popadne Darth Vadera a půjde zabít několik povstalců, je na velkém omylu. Hrdina je jen jakýmsi zpestřením a dočasnou výhodou a používat jej musíte s rozvahou. Stačí jedno zaváhání a rázem o něho přijdete.

Hrdinové nepobíhají po bojištích dlouho - jsou totiž omezeni časem. Ten naneštěstí neubíhá nijak rychle, ale stačí chvíle nepozornosti a nepřátelský odstřelovač si vás pěkně vychutná a vy pokračujete opět jako řadový pěšák a šanci dostane někdo jiný (hráč s největším/nejmenším počtem fragů, náhodně zvolený hráč – záleží na nastavení).

Kromě hrdinů je tu i to několik nových profesí, které jsou zpočátku nedostupné. Odemknout se až po určitém počtů killů.

  

Ki-Adi-Mundi v plné kráse * Zde můžete vidět nepřátelské křižníky * Posádky do strojů

„Maličkosti“ na závěr

Opravdu  nevím, co si mám myslet o chování umělé inteligence. Jednou nepřátelé používají křížovou palbu jako opravdoví profesionálové - a jindy na vás jen zírají, popřípadě proběhnou kolem vás. Oproti takovému F.E.A.R. se v BF2 budete často cítit jako mezi poloslepými.

Grafika v BF2 se, až na pár kosmetických úprav, velmi podobná minulému dílu. Byl ale upraven engine, aby zvládal velkou plochu vesmírných bitevních polí. Jejich rozloha je opravdu dostačující a tak se neobracíte po několika sekundách, jak tomu bylo v jedničce při pozemních bitvách. Dobrou zprávu mám i pro majitele starších PC - hru spustíte i na slabších strojích, na nichž se vám starý BF sekal. BF2 byl totiž parádně optimalizován. Ostatně posuďte sami - na mé testovací sestavě běželo vše bez problémů v rozlišení 1280x1024 na plné detaily s  4x anti-aliasing.

Světlé stránky hry
  • Vesmírné bitvy
  • Hrdinové na place pod vaší taktovkou
  • Galactic Conquest pro jedince s pomalým internetem
  • Multiplayer
  • Opravdu velké bitvy
  • Nízká HW náročnost
  • Hudební doprovod
Temné stránky hry
  • Krátká kampaň
  • A.I.
  • Pro někoho možná spíše datadisk
  • Grafika mohla být o trochu lepší

  
Co se týče zvukového a hudebního ozvučení, není důvod vypínat bedýnky a pouštět rádio. Vždyť filmové melodie od Johna Williamse se poslouchají nadmíru skvěle.

Zhodnotit BF2 není nijak jednoduché. Povedl se, ale čekal jsem trochu více. I když se ve srovnání s prvním dílem zdá dvojka být spíše datadiskem, je to rozhodně velmi zábavná záležitost. Novinky jsou odvedeny na jedničku, jen škoda občasných lagů v multiplayeru.

Grafika: 7,5/10
Hudba: 9,5/10
Zvuky: 9,5/10
Hratelnost: 8/10
Singleplayer: 6,8/10
Multiplayer: 8,5/10

Pro nováčky a fandy Hvězdných válek jasná volba. Pro ostatní zajímavá alternativa.

Celkové Hodnocení: 8,2/10

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Pandemic Studios/ LucasArts | Webové stránky hry
  • Vesmírné bitvy
  • Hrdinové na place pod vaší taktovkou
  • Galactic Conquest pro jedince s pomalým internetem
  • Multiplayer
  • Opravdu velké bitvy
  • Nízká HW náročnost
  • Hudební doprovod
  • Krátká kampaň
  • A.I.
  • Pro někoho možná spíše datadisk
  • Grafika mohla být o trochu lepší

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A