Recenze: Starship Troopers: Roughnecks

Federativní stát plný cenzury a nadsázky přilákal svou neutuchající válkou s vesmírnými brouky nespočet diváků. Snímek Hvězdná pěchota zkrátka zazářil a po nějaké době se dočkal i několika herních adaptací, nevyjímaje těch mobilních.
Recenze: Starship Troopers: Roughnecks

Žánr: Akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Přes veškerou svoji kontroverznost, béčkové výkony herců a podivní scénář se Hvězdná pěchota řadí mezi opravdu úspěšné filmy. Snad nejvýraznější a jinak v tehdejší době až dechberoucí audiovizuální efekty udržely válku proti vesmírné havěti na výslunní slávy po dlouhé měsíce a v paměti mnoha lidem zůstala až dodnes. Starship Troopers: Roughnecks je tomu zdárným důkazem a ruku v ruce s filmovou licencí pluje titul vodami mobilních her za vítězstvím lidstva.

Zabijte je, vojáci!

Akční žánr se přitom nejeví jako špatná volba a v čele s pár kontroverzními inovacemi se snaží přilákat zejména zvučným názvem a notoricky známými postavami z filmu. Johnn Rico to ale nikdy neměl příliš lehké, o čemž se přesvědčíte hned v prvních misích. Havěť lezoucí z děr písečné i travnaté země nemá slitování  a zastavit ji dokážou jedině deště létajících kulek, raket a dalších zbraní. Do rukou se vám jich přitom nedostane zrovna nejméně a vlastně se dá hned po pár minutách usoudit, že jediným hlavním úkolem ve hře je střílení do všeho, co jen připomíná odporný mimozemský hmyz.

Rasčak zase háže monotónní rozumy...

Příběh sám o sobě zalézá do ústranní a kromě pár strohých hlášek vašeho velitele Rasczaka v každé misi nic zajímavého nezjistíte. Tu a tam uhodí tvrdší vtípek, avšak ve víru jednotvárných dialogů, které se k tomu všemu ještě často opakují, se spíše ukousáte nudou. Autoři se však snažili alespoň malými doušky nápadů oživit zažitý koncept dvojrozměrných stříleček a sáhli mu k samotnému srdci – střelbě.

Bomba, nebo smršť kulek?

Nejprve je totiž třeba stisknout klávesu pět, díky níž se ocitnete v akčním režimu, a teprve poté lze začít pálit ze zbraně. Směr střelby se určuje patřičnou číslovkou na klávesnici, čili eliminování nepřátel se tímto řešením značně stěžuje. Podobnou změnu proto považují spíše za kontroverzní a ne každému může sednout.

Brouci jsou zalezlí pravdu všude...

Záplava nepřátel je každopádně rozmanitá, o to chudší ale povětšinou bývá váš zásobník. Snaha šetřit každým nábojem bude postupem času sílit, neboť v misích toho zrovna mnoho nenajdete (dá se spíše říct, že vůbec nic). A občas se dokonce nevyhnete nucenému restartu a zvolení odlišné taktiky v postupu dané misi. Ne že by titul Starship Troopers: Roughnecks dal považovat za taktickou akci, nicméně promýšlení dalších kroků občas nebývá k zahození.

Slizcí? Spíše ze železa!

Grafická stránka titulu rozhodně není na špičkové úrovni, zároveň ale určitě oko hráče neodradí, ba naopak. V dvojrozměrném hávu spatříte rozmanitá prostředí hýřící barvami, kterým nezle takřka nic vytknout. Tedy až na samotné brouky. Organická a hnusná stvoření z vesmíru si představuji spíše v záplavě odporného slizu, nežli kovových odstínech. Ale proti gustu žádný dyšputát.

• Grafické zpracování
  • Téměř čirá akce
  • Nedokonalé, přesto zábavné
  • Podivný systém bojů, který hraje důležitou roli
  • „Příběh“

Starship Troopers: Roughnecks je jinak příjemnou akční hrou, která sice podivným způsobem řeší systém bojů a nedisponuje takřka žádným příběhem, nicméně pro odreagování a nezávazné hraní určitě dobře poslouží. Hezká grafika společně s příjemnou hratelností tvoří hlavní přednosti této hry a pakliže toužíte po boji proti proradným broukům z vesmíru, nyní máte šanci :-).

Grafika: 7.5/10
Originalita: 3/10
Atmosféra: 7/10