Recenze: Stolen in 60 seconds – zlodějina je velká dřina

Konec je už bezhlavým akcím ala Rambo. Ve Stolen in 60 seconds musíte každičkou misi pečlivě naplánovat, nakoupit patřičné nářadí potřebné pro vloupání a až v poslední řadě ukrást kýžený poklad. Jo zlodějina není žádné peříčko.

Žánr: Strategie
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Bez trpělivosti daleko nedojdete. A že jsem se o tom mohl přesvědčit sám po pár zdolaných misích, snad ani nebudu rozebírat. První úkoly, před které budete ve Stolen in 60 seconds postaveni, rozhodně nevyžadují zdlouhavá plánování a rozmýšlení. Malá mapa zobrazí jeden vchod do budovy, tu a tam i případný alarm, přičemž v obou dvou případech není problém zmíněné překážky zdolat během pár vteřin. Přituhovat ale začne po pár minutách, jakmile se ocitnete před výzvou spočívající v ovládání dvou i více postav, včetně samotného šéfa.

Čas jsou peníze

Zakázky se od sebe liší právě ve všech bodech nastíněných v předchozím odstavci a úměrně se podle toho odvíjí i zasloužená odměna. Zprvu si vyděláte pár drobných, abyste mohli nakoupit kleště nebo páčidlo. Později se ovšem nevyhnete třeba bombám, slabým i silným, jež se osvědčí například při ničení trezorů, případně velkého počtu výloh (vždy můžete pobrat až tři předměty omezující svojí váhou). Hraje se totiž na sekundy a zrovna v plánovacím režimu nejvíce poznáte jejich váhu.

Plán „A“ je jasný. A plán „B“? Vždy spoléhejte na plán „A“.

Abych však předem uvedl věci na pravou míru, titul Stolen in 60 seconds je rozdělen na dvě základní a zároveň největší části. Samotná akce přímo při vykrádaní obhlédnutého subjektu zavání spíše odpočinkem, duši totiž vypustíte u onoho plánováni. Po rozprostření jednoduché mapy po celé šíři obrazovky dostanete do rukou jednoho nebo více lupičů – v závislosti na složitosti úkolu. A všem musíte ručně určit cestu – každý záhyb, vypáčení dveří nebo vybrání výlohy. Nutno nicméně dodat, že se občas, při opravdu složité misi, ztratíte v haldě jinak přehledně znázorněných kroků.

Kupování potřebných věcí je důležité

Autoři si ale očividně byli vědomi propastí jinak velice zajímavého nápadu, tudíž se rozhodli do komplexnějších misí včlenit i takzvaného šéfa. Jeho povolání není samozřejmé, nicméně každý hráč jistě uvítá postavu, kterou může přímo v akci ovládat. Onen šéf nespadá do plánu, nemůžete s ním nijak manipulovat na nákresech, spíše jen v hlouby mysli počítat s jeho přítomností (jste to vlastně vy). Ocitnete se s ním až v loupeži a záležet bude na vás, kam se pohnete, co uděláte a jak pomůžete svým komplicům plnícím automaticky zadané úkoly. Pokud nejste limitování možným počtem pokusů, nemáte ani tak moc co řešit – stačí si vybrat v žebříčku počtu pokusů, do jakých misí se chcete vrhnout.

"Výš, jen výš - tam já mířím..."

Stolen in 60 seconds zkrátka není záležitostí na pár minut, odpočinek jsem u něj tudíž nehledal a spíše se aktivně probíjel dalšími a dalšími kšefty. Příběh sám o sobě jinak není žádný, před každým úkolem pouze vyslechnete hovor po telefonu udávající cíl a další možné pokyny.

Tak co dneska šlohneme, šéfe?

Co mi ale na hře vadilo, byla absence „zachytávání chyb“. Když nic nenaplánujete, stejně vám nebude nikdo bránit jít rovnou do terénu. Auto přijede, zastaví a... tečka. Tedy pokud sami nezvolíte odjezd. Jedná se o poměrně zbytečnou chybu, zároveň se s ní ale samozřejmě asi nesetkáte, pokud nebudete vyloženě zkoumat nedostatky.

• Zajímavý a do jité míry neotřelý nápad
  • Zpracování
  • Plánování
  • Pestrost misí
  • Je to vskutku zábavné
  • Můžete do mise, aniž byste měli plán
  • U některých misí vyhodíte mobil z okna

Zlodějině Stolen in 60 seconds se jinak nedá prakticky nic jiného vytknout, i grafické zpracování nelze označit za špatné. Mapy jsou sice velice jednoduché, zato však přehledné a za příjemné zpestření lze taktéž považovat hudební doprovod se zvuky.

Originalita: 6/10
Atmosféra: 7/10

Solidně zpracovaná a hlavně zábavná hra. Nečekejte však strhující akci jako spíše pečlivé plánování se vším všudy.