Recenze: Street Fighter 4 – král je mrtev, ať žije císař!

Street Fighter je série, jejíž jméno je každému povědomé, ale málokdo ví něco víc. To se ale brzy změní. Císař bojovek přichází na všechny platformy.
Kapitoly článku

Snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o bojovky, slyšel jistě o klasikách jako Tekken, Soul Calibur, Virtua Fighter či Mortal Kombat. A mnohý fanoušek dodnes s nostalgií vzpomíná na ty kruté pařby, kdy se celý večer nehrálo nic než starý dobrý Mortal Kombat. Jo, to byly časy, ale pokrok je pokrok, ten nezastavíš, dneska je přece jiná doba a stará dobrá návyková 2D hratelnost se už nenosí...

 

Stop. Počkat. Neblábolme nesmyly. V našich končinách jsou sice 3D bojovky králi herních scén, ale v zahraničí je tomu jinak. Ve světovém měřítku jsou totiž bojovky snad posledním žánrem, kde kraluje 2D.

Celá tahle kreslená nádhera je ve skutečnosti 3D

Nebo alespoň do teď jím byly, protože časy se opravdu mění a pokrok nezastavíš. A díky Street Fighteru 4 se (opět) do popředí zájmu dostává 2,5D.

Není nad 3D pozadí

Street Fighter 4 je 2D bojovkou se vším, co k této sérii patří. Ručně kreslená grafika, firebally (tedy abych byl přesný, Hadoukeny), směry pohybu jen dopředu a dozadu, prostě všechno. Všechno, až na samotnou vizualizaci. Protože celá tahle kreslená nádhera je totiž ve 3D.

street-fighter-4_01.jpgstreet-fighter-4_02.JPG

Ne že by šlo o něco nového – vždyť přesně takto začínal například Virtua Fighter. Ovšem od té doby se technologie pohnuly o dost dopředu. A ačkoli jsme na to poslední dobou již dost odvykli, SF4 dokáže opět to, co kdysi právě první VF: ohromit.

street-fighter-4_05.jpgstreet-fighter-4_06.jpg
 

Ona totiž ta kombinace 3D a ručně kreslené grafiky je podtržena trochou stylové nadsázky, pár vymazlenými efekty a obrovskou spoustou umělecké invence. A výsledek opravdu stojí za to.

Hra vypadá neskutečně stylově, parádně a – oproti předchozím dílům – i mnohem dospěleji

street-fighter-4-art_01.JPGJistě, v některých chvílích je sice vidět, že se jedná o prazvláštní kombinaci (přesněji řečeno je to vidět ve chvílích, kdy hra nabídne detailní záběry na obličeje), ale po zbytek času se budete prostě rozplývat.

Do posledního detailu

Ovšem grafické orgie autorů neskončily s tím, že oprášili dvacet let starý nápad a převedli jej do moderní podoby. Oni navíc pečlivě využívají všech možností, které jim moderní technologie nabízejí. Nepamatuju si bojovku, která by si hrála s detaily obličejů a jejich výrazy a gesty až do takové maniakální detailnosti, jakou předvádí právě SF4.

street-fighter-4_03.JPGstreet-fighter-4_04.jpg

Zkrátka, celá hra vypadá neskutečně stylově, parádně a – oproti předchozím dílům – i mnohem dospěleji. A ve všech případech to je dobře. Moc dobře.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, iPhone
Žánr: Arkády
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. února 2009 (X360, PS3), 3. července 2009 (PC), březen 2010 (iPhone)
  • Skvělá hratelnost
  • Perfektní vyváženost
  • Nádherná grafika
  • Konečně pořádná bojovka na PC
  • Trochu delší loading

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,