Recenze: Stuart Little 3: Big Photo Adventure – myšák paparazzi

Určitě ho znáte z filmu nebo knihy. Malý roztomilý myšák Stuart, kterého adoptovali lidé. Na plátně okouzlil spoustu diváků. A nejen těch malých. Podaří se mu to samé i v herním žánru? Odpověď nehledejte ve hvězdách, ale v recenzi.

Platforma: PS 2
Paměťová karta: 149 kB
Analogové ovládání: páčky
Vývojář: Magenta
Distributor: SCEE
Distributor v ČR: Sony Czech (

Moje nové dobrodružství

Ahoj, to jsem já, váš kamarád Stuart. No znáte mě, ne? Na začátku jsem byl jen ubohá malá opuštěná bílá myška, ale teď se mám výborně. Jednou mě na své procházce našli Littleovi, a protože jim mě bylo líto a líbil jsem se jim, adoptovali mě. Takže jsem získal starostlivé rodiče, nového brášku George a hlavně kocoura jménem Snížek. Řeknu vám, ze začátku to byly perné dny, Georgeovi se moc nelíbilo, že jsem myš a co na to Snižek, to snad nemusím nikterak vysvětlovat.

Ale nakonec vše dobře dopadlo, postupně jsem se skamarádil s Georgem a ani ten Snížek už neprská, jako dřív. Stihl jsem zažít spoustu dobrodružství, získal nové auto, kterým jezdím do školy, začalo mě bavit stavět modely, no, prostě toho je spousta. Ale možná tohle všechno o mě víte, protože dokonce natočili dva filmy se mnou v hlavní roli! Dokonce jsem se ocitl i v pár počítačových hrách, není to super?

Takhle válím na silnicích... * ...takhle na vodě * Vinetů je můj vzor

Každopádně život plynul celkem pohodově, až do nedávna, kdy se mi podařilo díky jedné nešťastné události zamotat do dalšího dobrodružství. Říkám mu Velké Fotografické Dobrodružství, protože většinu času jsem strávil foťákem na krku a hledal ideální místa, odkud pořídit ten nejlepší záběr. Ale nebudu předbíhat a povím vám všechno pěkně od začátku.

Zrovna jsem pracoval na svém funkčním modelu letadla a najednou, nevím jak, letadlo nastartovalo a frrr, vzlétlo. Nějakou nešťastnou shodou okolností jsem zřejmě zavadil o startovací páku, ale to je teď už jedno. Jen tak tak se mi podařilo vyhnout několika překážkám, ani Snížkovi jsem vrtulí nepřistřihl kožich, a nakonec se mi podařilo  přistát u George v pokoji. No přistát, spíš havarovat, a to tak nešťastně, že jsem Georgeovi shodil do akvária fotoalbum. Taková zatrolená lapálie! Chudák George v něm měl totiž hotový domácí úkol, který měl druhý den odevzdávat.

Ale já neváhal a slíbil, že všechny zničené fotky nahradím novými a vyrazil se svým foťákem na cestu. Naštěstí mám spoustu kamarádů, kteří mi s tím pomáhali. I Snížek přidal tlapku k dílu a to už je co říct. Řeknu vám když je někdo tak malý jako já, čeká ho v tom obrovském světě spousta překážek, ale má to i svoje výhody. Jenže to už zase předbíhám.

To je kára, co? * Snad se trefím * Připadám si jako James Bond ve Zlatém Oku

Moje putování začalo u Littlů na zahradě, pak jsem se podíval do skleníku, proslídil dům a navštívil i pár částí New Yorku. Užil jsem si spoustu zábavy, zajezdil si na kole, řádil na skateboardu jako Tony Hawk, mlátil do golfového míčku jako Tiger Woods a válel ve windsurfingu jako...no, ani nevím kdo. Protože je pro malého myšáka všechno hrozně daleko, zkracovat cestu mi pomáhalo několik druhů vozítek. K dispozici jsem měl sporťák, motorový člun, letadlo, vrtulník a dokonce i tank!

Prostě se jednalo o zábavné dobrodružství a když jsem své příhody jednou povídal pár známým pánům z herní branže, ti se natolik nadchli, že se rozhodli o mých eskapádách vytvořit další počítačovou hru. Nedávno ji dodělali a mě se do pařátků dostala jedna kopie, takže jsem se na ni podíval a řeknu vám, není to nejhorší. Zahrajete si ji na PS2 a jedná se o klasickou plošinovku, jako je třeba hra s kámošem Spongebobem, či drsňákem Jakem. Ale já rozhodně z žádné zbraně nestřílím, jen mačkám spoušť fotografického přístroje.

Hop sem, hop tam

A skáču. Skáču hodně a rád. Ono taky ani nic jiného nezbývá, když se snažím pořád někam vyškrábat. Řeknu vám, je to legrace, když vidíte sám sebe z pohledu třetí osoby. Neřku-li, když sám sebe posloucháte na slovo. Tvůrci kopírovali moje dobrodružství velmi věrně, ale mezi hrou a reálným životem je přeci jenom pár rozdílů.

Myší indián na čtyřkolce, to jsou věci * Jěšte jeden veletoč * Nehoří, zalévám kytky

Trochu nešťastně působí celý koncept hry, který se vlastně skládá z miniher, které jsou vždy po několika vloženy do jednotlivých úrovní. Za každou splněnou hříčku si můžete vyblejsknout jednu fotku do alba. A tak stále dokola, než zaplníte album. Mezi plněním úkolů máte možnost si úroveň volně procházet a hledat různé bonusy a podobné věci. Například baterie do fotoaparátu.

Miniher je opravdu hodně, protože i já si toho opravdu hodně zažil. Dokonce zpracovali i moji přátelskou partii golfu s mým kamarádem jako jednu z miniher. Líbí, se mi, že se jednotlivá vozítka dobře ovládají a vůbec manipulace s mým virtuálním já je na dobré úrovni. Sice zvládá jen klasické pohyby, jako běhání, skákání, chytání se za plošinky, a tak podobně, ale co byste chtěli víc, je to jen hra.

Co mě překvapilo, ve hře se můžu převlékat do různých kostýmů a využívat jejich výhody. Pravda, ve skutečnosti si též vezmu na sebe nějaký zajímavý obleček, ale to jen, když si hrají s Georgem. Tady se však můžu kdykoliv převléknout za indiána a pomocí luku a šípu otevřít cestu dál, později se navléknu do hasičského a zalévám hadicí rostlinky. Víc vám nebudu prozrazovat, ať si taky užijete radost z objevování nových věcí.

Hrabě von Zepellin hadr * Kdyby mě viděli rodiče, ti by mě hnali * Říkají mi Bystré Oko

Ovšem hlavní problém vidím v tom, že to všechno smíchané dohromady není až taková zábava, jak to vypadá. Tedy rozhodně ne pro běžného hráče, tomu se hra bude zdát příliš dětská, jednoduchá a roztomilá. A to já tedy jsem, roztomilý. Jenže děti narazí na jeden problém, pocházím z Ameriky, hra taky, takže je celá anglicky. I teď mluvím celou dobu anglicky, ale nějaká dobrá duše to pro vás překládá. :)

Hra pro celou rodinu

No, aspoň, že se vývojářům podařilo vytvořit hezkou a roztomilou grafiku. A to já jsem, roztomilý, ale to už jsem vlastně říkal. Pravda, často prostředí vypadá chudě a málo detailně, jinde však doslova hýří barvami a světelnými efekty. Jako na hlavní postavě si samozřejmě s mým modelem dali záležet, ale někteří to trochu odnesli. Měli jste vidět Snížka, ten prskal, když poprvé uviděl svoji herní podobu.

Během mého putování mi žádná hudba nehrála, ale ve hře se jí pochopitelně dočkáte. Líbila se mi, dobře doplňovala atmosféru, ale v kazeťáku bych ji rozhodně neposlouchal. Stejně jako zvuky, které též příliš nevyčnívají. I když to je jenom dobře, myši mají hodně citlivý sluch a rachot by mi nedělal dobře.

• Vhodné pro děti
  • Solidní hratelnost
  • dostatečně variabilní
  • Anglicky děti moc neumí
  • Žádný zázrak v žánru
  • Jen lehce nadrůměrné zpracování

Musím svoje kamarády vývojáře přeci jen pochválit. Podařilo se jim vytvořit pestrou plošinovku, která je i zábavná. Takže jestli nevíte, milé děti, co letos pod stromeček k Vánocům. Poproste maminky a tatínky, ať řeknou Ježíškovi o moje dobrodružství v herní podobě pro PS2. Hra se vám bude líbit, pokud máte rádi i filmy se mnou v hlavní roli. Užijete si s rodiči spoustu zábavy.

Zvuk: 6/10

Poměrně podařená plošinovka, která sice neatakuje přední místa žánru, ale ostudu rozhodně neudělá. Vhodná pro děti, vy odrostlejší si sežeňte jinačí zábavu.

Celkové hodnocení: 6,5/10