Recenze: Super Mario Advance 4 – návrat krále plošinovek

Mario a Game Boy. Minula doba, kdy jsme neuvěřitelně zábavné, klasické 2D plošinovky s roztomilým instalatérem v hlavní roli hráli na dobových televizních konzolích, ale ve světě kapesního přítele jménem Game Boy jde série dál – a každý další díl přinese mnoho hodin zábavy, kterou fanoušci milují. Dnešní pokračování nabízí navíc dvě hry v jedné!

Platforma: pouze Game Boy Advance
Multiplayer: ano, přes GBA Link Cable (až 4 hráči z jedné kazety s hrou!)
Ukládání pozice na kazetu: ano
Výrobce: Nintendo
Distributor v ČR: Conquest (
Pro děti od 3 let

Pokud máte rádi Game Boy (a proč byste jinak četli zrovna tento článek:-)), máte pravděpodobně rádi i Maria. Proč? Inu – jednak je to objektivně jedna z nejpovedenějších a nejzábavnějších herních sérií pro tuto platformu a navíc: málokterá hra se na relativně malém displeji, kterým Game Boy disponuje, hraje tak příjemně a bez problémů, jako přehledně vykreslená klasická 2D plošinovka se stylizovaným světem a postavami Mariova království.

Jestliže jste to snad ještě s Mariem nezkusili, pak vězte, že nehledě na vaše oblíbené herní žánry byste to měli napravit – Mario není jen o hopsání přes překážky, je to vynikající mix hratelnostních prvků, na který se velmi snadno a rychle zvyká, přičemž v průběhu hraní otestují váš postřeh stejně jako strategické schopnosti. Navíc k hlavní hře (Super Mario Bros. 3) nabízí Super Mario Advance 4 ještě klasickou Mario Bros, což je extrémně zábavná bitva o skóre nebo čest (- ve dvou a více lidech:-)) na jedné herní obrazovce.

Story!

Mario svým kresleným stylem a pohádkovým světem přeci jen nejvíce imponuje dětem (moje poklona jejich herním schopnostem – Mario je vždycky docela síla z hlediska narůstání obtížnosti a chce to postřeh i cvik). Proto není divu, že příběh opět dokonale naplňuje podmínky pro srozumitelnost vůči tříletým hráčům.

Houbové království žilo díky hrdinským činům Maria a Luigiho nějakou dobu v klidu. Nicméně za branou do Houbového světa nebylo všechno tak ideální. Zloduch Bowser poslal sedm svých dětí, aby vyváděly lotroviny v tomto jinak mírumilovném kraji. Jako první zlý skutek zlotřilci ukradli kouzelné hůlky každému z králů jednotlivých krajů a proměnili je ve zvířátka. Jak si asi domyslíte, Mario a Luigi musí získat zpět tyto kouzlené nástroje, aby mohli králům vrátit jejich podobu.

Super Mario Bros. 3

Hlavní hra je remakem z herní konzole NES a kromě vylepšené grafiky i zvuku nabízí také přidané úrovně (dohromady jich je přes 80). Jak už to ve hrách s Mariem chodí, budete procházet roztomile barvenými pohádkovými světy z jedné strany na druhou, skákat přes překážky a plošinky, na hlavu nepřátelům a sbírat mince či další bonusy, to vše přitom vidíte v dokonale přehledném 2D pohledu zboku.

Trubky v Mariovi vedou třeba i k tajným bonusům * Klouzání z kopce je zábava! * Ve hře si i zaplavete

Mapa, na které si vybíráte příští úroveň * Souboj s bossem * Mario může i létat!

Tento pokročilý díl slavné série nabízí téměř dvacet druhů předmětů a pomůcek ke sbírání, řadu pohybů hlavního hrdiny (navíc se budete proměňovat ve veverku nebo žábu, čekají vás také úrovně s plaváním ve vodě atd.). Hra je tak bez diskuze pravým vrcholem klasické řady a neměla by uniknout pozornosti nikoho z vás, které tento žánr někdy bavil!

Mario Bros. Classic

Druhá hra, kterou na herní kazetě naleznete, je největší klasikou ve světě Maria – zde kdysi herní sága započala. Odehrává se na jedné herní obrazovce (ale arény se postupně střídají), kde postupně přibývají protivníci a vaším úkolem je žduchat je a skákat na ně, aniž by oni totéž provedli vám. Velmi jednoduchý princip, ale opravdová výzva s pokročilými úrovněmi obtížnosti může snadno způsobit návyk u nejednoho hráče! Zde také leží srdce multiplayerové zábavy tohoto titulu.

Zasvěcení už vědí

• Tento díl byl hráči z celého světa vyhlášen jako nejlepší
  • Pěkná kreslená grafika
  • Solidní hudba i zvuk
  • Dokonale vyladěná hratelnost
  • Řada nových pohybů a předmětů
  • Klasika Mario Bros. Jako bonus
  • Někomu se může zdát, že jde znovu o to samé

Pokud máte rádi plošinovky nebo snad přímo Maria samotného, pak už nejspíš máte hru doma a užíváte si všech novinek, které pokračování přineslo. Jestliže sice máte některý starší díl, ale necítíte potřebu to zkoušet znovu v lepší grafice a nových prostředích, pak vás asi nepřesvědčím. No a jestliže se vám daný žánr protiví, je jasné, že svoji hru najdete jinde.

Hratelnost: 10/10
Zvuk: 7/10

Další díl oblíbené série přinesl přesně to, po čem fanoušci touží – nové světy k prozkoumávání, hezčí grafiku, nové předměty a bonusy... navíc nabízí klasickou Mario Bros., která dovede i v dnešní době účinně strhnout nejednoho hráče. Jestliže vás Mario láká, nemáte co řešit.

Diskuze (4) Další článek: Stahujte demo Prince of Persia: The Sands of Time!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,