Recenze: Table Tennis – precizní pinec

Ještě před dalším dílem ultrapopulárního GTA si borci z Rockstaru střihli takovou malou rozcvičku na seznámení s prostředím konzolí nové generace. Nakolik se jim podařilo antré na Xbox 360 a na pole sportovních simulátorů? Přesvědčte se sami.

Platforma: Xbox 360
Paměťová karta: 4 MB
Analogové ovládání: páčky
Vývojář: Rockstar
Distributor: Rockstar

Oznámení hry Table Tennis bralo spoustu hráčů jako dobrý vtip. Stolní tenis od Rockstaru? Těch, co udělali Grand Theft Auto, Manhunt či The Warriors? Experti na násilí a kontroverznost a dělají sportovní simulátor? Cha, nenechte se vysmát! Ale skutečně je tomu tak. Nejednalo se o žádný apríl ani oznámení minihry pro nové GTA. Prostě někdo z Rockstaru má ping pong natolik rád, že se rozhodli spíchnout simulátor tohoto oblíbeného sportu. A rovnou si díky tomu mohli vyzkoušet v praxi možnosti nového Xboxu 360, tomu se říká dvě mouchy jednou ranou.

Hned v úvodu by se mělo říci, že Table Tennis vlastně není plnohodnotná hra, tedy ne v tom dnešním slova smyslu. Nečeká vás žádný editor postav, kariéra, ani další záplava módů či oficiální licence. Ovšem Table Tennis přináší to základní a nejzásadnější – zábavu. A té mají na rozdávání plné náruče.

Chudá nabídka

Už samotné menu vás překvapí svojí střídmostí. Na výběr máte všeho všudy čtyři položky: trénink, exhibice, Xbox Live a turnaj. Exhibice je tou pravou položkou pro nedočkavé. Stačí si vybrat hráče, oblečení, lokaci utkání, obtížnost a můžete jít na věc. Váš protihráč může být ovládán umělou inteligencí, ale lze si zahrát i proti živému protihráči. S těmi si ale užijete víc přes Xbox Live, který toho nabízí pro hru více hráčů daleko víc. Můžete se zapojit do exhibice či turnajů až pro osm hráčů, nechybí různé statistiky, žebříčky a další záležitosti zpříjemňující hru online.

Pokud však nejste připojeni k síti, ani nemáte zrovna žádného spoluhráče po ruce, zahrajte si turnaj proti počítači. Postupně se lze zúčastnit čtyř turnajů se zvyšující se obtížností, které vám sice pár hodin seberou, ale celkově bude po všem dřív, než se nadějete. A to je největší chyba hry – nedostatek variability. V dřívějších dobách by tolik sice hráčům ke štěstí stačilo, ale dnes už jsme zvyklí na bohatší nabídky. Až to při letmém srovnání s gigantností San Andreas vypadá docela legračně.Tvůrci z Rockstaru se ale evidentně víc soustředili na hratelnost než nabobtnaná menu nabídkami. A v tomto aspektu se jim podařilo mířit přesně do černého.

A přeci se točí

Už samotné ovládání dokázali vybrousit do krystalicky čisté dokonalosti. Na základní pochopení herního systému vám stačí pár minut, ale k jeho mistrovskému ovládnutí vás čeká dlouhá cesta. Hra nabízí čtyři druhy úderů. Topspin najdete na tlačítku Y, backspin na A, střela s levou rotací si zabrala X a pravá rotace tlačítko B. Pokud máte v hlavě rozložení ovladače Xboxu 360, tak je vám zřejmé, že údery logicky kopírují umístění jednotlivých tlačítek. Zasazovat rány můžete i pomocí pravé analogové páčky, ovšem osobně jsem si vystačil s tlačítky. Délka stisku má vliv na sílu odpalu, pomocí levého analogu ještě lze určovat místo, kam by měl míček na stůl dopadnout. Tvůrci výborně využili vibrací ovladače, které vám naznačí, že už jste páčkou moc pohnuli a střela by letěla mimo stůl. Tímto mazaným systémem se vypořádali s outy, bez kterých by byl ping pong poloviční hrou.

Stejně chytře vyřešili rotaci míčků. Kolem letícího míčku je jakási barevná aura, jenž odpovídá barvám tlačítek ovladače. Pokud tedy chcete zneutralizovat rotaci a vyhnout se tím případného špatného umístění míčku, stačí zmáčknout tlačítko se správnou barvou. Celé to zní až příliš jednoduše, ale věřte, že se takhle tvůrcům podařilo hru nejlépe přiblížit svému reálnému vzoru a virtuální ping pong vypadá stejně pohledně jako ten skutečný.  Je stejná zábava jej hrát a často se s ovladačem zapotíte stejně jako s pálkou v ruce.

Na rozdíl od tenisu se v ping pong tolik nenaběháte. A ještě více to platí u virtuálních stolů. Ve hře se pohybujete klasicky levým analogem. Na první pohled se vám může zdát pohyb ve hře hrozně neohrabaný a pomalý, ale to vám může být  většinou srdečně jedno. Důležitější než dobře běhat, je vědět, kam si stoupnout. A to je další ze základních dovedností, které musíte v Table Tennis precizně zvládnout, aby vaše zápasy vypadaly jako ty skutečné soutěžní, třeba na olympiádě.

A tak vypadat skutečně mohou, jednoduché a intuitivní ovládání vám totiž postupem odhalí celou řadu možností. Točené míče, kraťasy za síťku, brutální smeče, to vše tu je a není problém s trochou tréninku zahrát. Ruku v ruce s přirozeně vypadajícími údery jde i propracovaná fyzika pohybu míčku. Ať už líznete hranu stolu, trefíte síťku či hráče, pohyb míčku, jeho odraz i směr, vše vypadá jako v reálu. Samozřejmě čas od času dojde i na oblíbené „prase“, kdy míček zbrzdí hrana síťky a ten se jen tak líně skutálí na tu či onu stranu stolu.

Grafické eso

Z grafické stránky se jedná o naprostou exhibici v podání Rockstaru. Je pravda, že stolní tenis je z hlediska počtu objektů docela skromný, ale i tak vám míra detailu nechá překvapeně nadzvednout obočí. Třeba samotné oblečení hráčů nikdy nevypadalo tak dobře. Látka reaguje na pohyb hráče, jak zápas pokračuje, začínají se objevovat propocené skvrny atd. Modely hráčů nemají slabinu, není problém jim klidně spočítat pihy na nose. Skvěle funguje i vyjadřování emocí u jednotlivých hráčů. Těch je mimochodem ve hře přesně jedenáct a každý má kromě unikátního vzhledu i vlastní styl hraní hry. Jeden se specializuje na rotaci, další sází jeden smeč za druhým atd. Jak už jsem zmiňoval, nejedná se o žádné licencované hráče, ale pouze smyšlené. Ovšem díky může být každý naprosto jedinečný, ať už herním stylem, gesty, či chováním nebo držením pálky a  pohybem.

Čím se opět dostáváme ke grafice. Animace všech pohybů vypadají naprosto plynule a věrně. Hráči přirozeně reagují na pohyb míče, natahují se k síti pro ty krátké, či mimo stůl pro ty dlouhé. Neustále se pohybují, při špatně odehraném míčku vztekle zatínají pěsti, po vítězství nechybí vítězné gesto. Frame rate zůstává stabilní za všech okolností, menší výtku si grafika zaslouží za minimalizované prostředí mimo hrací plochu. Diváci sice nejsou skoro vidět, ale zase se dají hodně slyšet. Jejich fandění a reakce na aktuální dění nemá chybu. Údery pálkou a dopady míčků znějí velmi věrně. Napjatou atmosféru hry ještě podporuje dravý a dynamický soundtrack.

• Jednoduché ovládání

• Krystalická hratelnost
  • Skvělá grafika
  • Online hra
  • Výborná fyzika
  • Chudá nabídka možností
  • Mohla být i čtyřhra

Vše, co Table Tennis nabízí, je zvládnuto na jedničku. Ať už se jedná o herní systém, intuitivní ovládání, podařenou grafiku či atmosférické zvuky a vhodný hudební doprovod. Bohužel, herní nabídka je poněkud plochá, což snižuje hodnotu hry. Sice tu najdete pár turnajů, za jejichž splnění se vám odemknou nové stoly, oblečení a hráči, ovšem nabídka není nikterak bohatá. Pro jednoho hráče nic moc, ale velká síla hry se nachází v multiplayeru. Díky rychlému vklouznutí do hry by se mohlo jednat o perfektního kandidáta na progaming. Uvidíme, jestli se ujme, ovšem předpoklady tu jsou obrovské. Navíc se Table Tennis prodává za nižší cenu než ostatní herní produkce na Xbox 360, což by vám též mohlo pomoci v rozhodování či ping nebo nepong.

Zvuk: 8/10

Rockstar opět dokázal, že umí a nemusí k tomu mít ani litry krve, brutální násilí a kontroverzní myšlenku. Table Tennis přináši jednoduše zábavné zpracování ping pongu, u kterého můžete prosedět celé hodiny, aniž si to uvědomíte.

Celkové hodnocení: 8,7/10

Diskuze (4) Další článek: Counter-Strike Source v Battlezone

Témata článku: , , , , , , , , , ,