Recenze: Tekken 5: Dark Resurrection - Tekken 5 do kapsy

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 10

Diskuze k článku

marek  |  18. 02. 2010 11:24

kdo si ji skusi začne na ni bit važně zavislej... ja sem ju hral u amoše a chcu si ju tu stahnout do PSP ale jaksi mi to nejde.

 |   |  Odpovědět
marek  |  18. 02. 2010 11:25

u kamoše??

 |   |  Odpovědět
Dark_one  |  29. 08. 2006 15:25

Mel bych poznamku - hra se nejmenuje Tekken 5: Dark Ressurection, ale Tekken Dark Ressurection

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  03. 08. 2006 12:31

Bohužel mám k této recenzi stejnou výtku jako k všem ostatním k této hře.
Série Tekken dosud vycházela na PS1 a PS2. Toto je první port na PSP. A ne všichni majitelé PSP doma mají i velké konzole. Myslím, že je spousta lidí, kdeří hrají na PC a PSP mají na cesty. A bohužel jsme sérií Tekken nijak nezasaženi.

Takže recenze typu:
"ale protože herní těžiště spočívá stále v jugglech za většinu života, je Dark Resurrection pořád „jen“ rozšířenou verzí Tekkena 5."
apod...
Jsou prostě pro nováčka v sérii naprosto nic neříkající.

Všude se o sérii Tekken mluví jako o jedné z nejlepších bojovek. Proto mi v recnezi schází popis hry pr onováčky. Čím je takhle hra odlišná od ostatních a včem je lepší. Jak se hraje. Nemyslím samotnou hratelnost, ale počet komb, rozdílnost a vyáženost postav apod.
Prostě popsat to jako úplně novou hru.

Srovnání s předchozím dílem je bohužel značně nedostačující.
Já jsem si z recenze odnesl to, že jde o další bojovku, která se bojovce podobá nejvíc (pod tím si neumím nic moc představit), která ukazuje jak můžou hry vypdat a hýbat se (stojí hru kvůli tomuhle koupit?) a o tom jaké obsahuje mody.

Tohle není problém jen doupěte ale snad všech recenzí této hry Vlastně si pořád neumím hrubě představit v čem je tahle série lepší než ostaní hry. Z obrázků a vidé se to nepozná - tam to vypadá jako cokoliv jinýho - třeb a MK4.
Je tahle hra MK4 klon nebo je lepší?

 |   |  Odpovědět
Vít Sedláček, Vít Sedláček  |  03. 08. 2006 13:11

Obávám se, že na článek typu recenze kladete nároky, které nemůže splnit. Recenzi bohužel není možné pojmout jako žánrovou srovnávací studii, má upozornit především na novinky, které hra přináší, a zasadit je do odpovídajícího vývojového kontextu. Pokud Vás zajímá Tekken nebo jiná bojová hra do hloubky, bude nejlépe se obrátit na fanouškovské weby, jejichž seznam je uveden v levém menu titulní stránky Doupěte v sekci Hostované weby.
Rozhodně nechci tvrdit, že série Tekken je v něčem lepší než jiné bojovky, právě naopak. Má svoje specifika, která někoho oslovují a někoho ne. Přednosti PSP portu Dark Resurrection spočívají v jeho technickém provedení, a jeho arkádové verze prakticky v ničem.

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  03. 08. 2006 13:30

Nevím. Možná jsem příliš náročný čtenář. Ale nepřipadá mi že bych měl nereálné nároky.
Neočekávám výpis všech postav, všech komb apod.
Píšeš, že recenze je zaměřená na novinky a zasazená do vývojového kontextu. pokud by šlo o PS2 hru, bylo by to zajisté v pořádku (dá se předpokládat, že drtivá většina hráčů již má se sérií zkušenosti. A ti co nemají, tak nebudou ít zájem ani o nový díl)
Ale jde o PSP verzi a myslím že nejsem sám, kdo má o hru zájem a přesto nemá se sérií žádnou zkušenost a zasezení do vývojového kontextu mu moc neřekne.

Hodila by se minimálně taková malá kerapitulace o tom jak se tato série hraje. Prostě zhodnotit základní (není třeba jít nijak do hloubky) parametry podstatné pro bojové hry. Co mě tak z fleku napadá a co mě před koupí bojové hry zajímá (a v této recenzy schází):
- Vyváženost postav - jsou postavy výceméně vyrovnané, nebo v MP má smysl hrát jen za pár z nich, protože ostaní jsou slabé, nepoužitelné a víceméně do počtu?
- Variabilita postav - Jsou jednotlivé psotavy dělané přes ctrl+c, ctrl+v jen s jinou grafikou? Nebo mají výrazně jiná komba a vyžadují jiný herní styl a strategii pro výhru v souboji?
- Variabilita soubojů - je třeba sledovat protivníka a používat vhodné údera a komba na vykrytí a výhru? Nebo se u každé postavy stačí naučit sérii útoků které protivník prostě nemůže vykrýt a otrockým mačkáním talčítek můžu vyhrát jakýkoliv souboj málem i po slepu? (tímhle jsem třeba trpěl u MK4 - zhrub tři údery po sobě stále dokola a nikdo nevydržel - dost velký mínus)

No dál mě nic moc nenapadá. Ale myslím že tyto otázky nejdou nijak do hlouby, Naopak jdeo zcela základní parametry bojovek. A bylo by dobré je zmínit.

Neberte tohle moc osobně. Bohužel tímto neduhem (recenzent předpokládá že čtenář zná předchozí díly co byly na jiných platformách) trpí většina recenzí i u konkurence.

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  03. 08. 2006 15:30

Na vaše otázky lze odpovědět velmi jednoduše:
 
- Vyváženost postav - nejsou zcela vyvážené, jako v každé jiné 3D bojovce
- Variabilita postav - jsou přiměřeně rozdílné, jako v každé jiné 3D bojovce
- Variabilita soubojů - je třeba sledovat protivníka a používat vhodné údera a komba na vykrytí a výhru, stejně jako v každé jiné 3D bojovce. A i v MK4 se dalo porazit protivníka dělající stále dokola 3 údery. Pokud vás to teda bavilo hrát s někým, kdo hraje takto "zábavně". Nebo myslíte kvalitu CPU? Potom lze pro většinu postav odpovědět "stačí se naučit série útoků které CPU téměř nikdy nevykryje". Ostatně jako v každé jiné 3D bojovce
 
Problém je, že takto se chovají opravdu snad všechny 3D bojovky. Souhlasím s tím, že to v článku mohlo být konkrétně zmíněno, ale mám obavy, že pak by se zde stejně zase objevily reakce na téma "nakousnete ne zcela vyvážené postavy a nerozeberete to" a podobně.

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  03. 08. 2006 17:47

Dobrá nebudu už dnes šťourat (koneckonců už jsem na to byl dnes upozorněn i odjinud
Přesto si myslím, že to uvedeno (a popravdě i trošku detailněji rozebráno mohlo být)

Můj názor je, že když by se tato hra nejmenovala Tekken, tak by v recenzi tyto věci uvedeny byly. Jen díky profláknutému jménu se berou jako samozřejmost. Bohužel je tato hra pro mnoho hráčů vlastně nová bojovka a první díl série, protože se k jiným dílům nedostanou.

Z odpovědí vyvozuji, že jde o tuctovou ničím nevyčnívající bojovku, která splývá s ostatnímy.
Z nadšených reakcí hráčů série Tekken, jse mnabyl dojmu, že tato hra patří ke špičce a těžko se hledá lepší bojovka. Proto jsem čekal že má odproti jiným bojovkám nějaká plus a něčím vyniká (jiank by nebyla tolik opěvovaná).
Pokud jde o průměr, tak pak asi jinou rezenci čekat nejde - o zaběhlých klišé se rozepisuje blbě.

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  03. 08. 2006 18:07

Tuctová bojovka? Řekl bych to jinak... Je to tuctová kvalitní bojovka. To bych řekl, že sedí o hodně přesněji

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  03. 08. 2006 18:23

No dobře. Já už to nebral jako vytahování přesnějších údajů o hře.
Byla to jen taková prosba jednoho čtenáře, co by byl moc rád, když by třeba v příštích recenzích na nějakou hru co je pokračování nějaké série, ale objevuje se poprvé na určité platformě, bylo k recenzi alespoń částečně přistoupeno, jako by šlo o první díl.
Třeba jen formou informačního rámečku, který by uvedl stručný popis série a čím se vyznačuje od ostatních her.

Protože formou "Je to víceméně klasická //žánr// hra" se dají zrecencozovat takřka všechny hry. Koza sice zůstane celá, ale vlk se nenažere

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor