Recenze: Terrorist Takedown 2: U.S. Navy Seals – zhyň, nevěřící

Abyste zdárně dokončili Terrorist Takedown 2, musíte vlastnoručně odpravit několik nepřátel. Přičichněte ke střelnému prachu a krvi.
Kapitoly článku

Pořád stejný scénář boje a nepřátelé ochotní naběhnout vám přímo do rány po chvíli znudí a dokonalý stereotyp je ještě podpořen unylým leveldesignem. Nechápu, jak někdo dokázal vytvořit tak neskutečně nezáživné kulisy pro střílení uniformovaných panáků, ale zjevně to byl mistr v oboru.

tt2_07.jpgtt2_08.jpg

Ani na chvíli nevěříte, že za zdí ohraničující oblast, kde vidíte, je další kus světa a něco se v něm děje. To by ale nebylo úplně to nejhorší, na absenci atmosféry si přes nelibost dá zvyknout. Co však vyloženě nepotěší je nemožnost jakékoliv odbočky (znáte to, náhodou je zamčená branka nebo zborcený strop) či výběru cesty. Oh, pardon, abych autorům nekřivdil, dvakrát za hru si můžete vybrat jednu ze dvou uzoulinkých stezek.

Mají snad autoři za to, že trpím podobným IQ jako jimi vytvořená AI a navrch jsem si pořídil Alzheimera?

Aby toho nebylo málo, ve chvíli, kdy se konečně začnete dostávat do rozlehlejších a pestřejších prostranství (Palác), Terrorist Takedown se opět shodí. Uznávám, že mám špatnou paměť a taky, že využití jednoho elementu dvakrát nemusí vadit, ale jak si mám proboha vysvětlit použití pěti naprosto stejných místností v krátkém sledu za sebou? Mají snad autoři za to, že trpím podobným IQ jako jimi vytvořená AI a navrch jsem si pořídil Alzheimera?

Otevřený konflikt

Jediné, co mohu pochválit je aspoň snaha o střídání prostředí (i když není přílišný rozdíl, jestli pobíháte v úzkých uličkách nebo tunelech) a ozvláštnění hry. Trošku větší prostranství mě vždy potěšilo a ani pasáže, kdy se hráč dostal za stacionární kulomet nebyly úplně k zahození.

Jenže ono už to bohužel bylo použito o několik let dřív a ještě k tomu mnohem lépe a zábavněji. Neříkám, že se mají s velmi omezeným rozpočtem pouštět do realizace převratných novinek, ale aspoň nějaká inovace či překvapení by posunula nahoru i pocit z tak špatné hry.

tt2_11.jpgtt2_12.jpg

Technickou stránku hry většinou hodnotím opravdu jen zběžně a grafika pro mě nikdy nebyla to nejdůležitější, jenže co tvůrci předvádějí s enginem hororové akce F.E.A.R. je skutečně děsivé. Nekvalitní textury bych ještě jakž takž snesl, ale popírání fyzikálních zákonů (krev nepřítele se nezachytí na dveřích, ale až na stěně za nimi, popř. na textuře oblohy, zřícený kus sloupu vyloženě visí ve vzduchu) je i na mě moc. Navíc Terrorist Takedown trpí naprosto scestnou optimalizaci a FPS občas padá při nepochopitelných situacích (pohled do určitého rohu) hluboko pod únosnou mez.

Terrorist Takedown trpí naprosto scestnou optimalizaci a FPS občas padá při nepochopitelných situacích  hluboko pod únosnou mez

Pokud se dá engine, nad nímž jsme před třemi roky slintali, podle něčeho identifikovat, je to odlétávání kusů zdiva a víření prachu. Prach je sice podivně nažloutlý a nevypadá zrovna třikrát úchvatně, ale nebuďme negativisté.

tt2_09.jpgtt2_10.jpg

Narozdíl od grafiky si zaslouží pochvalu hudba, která se sice opakuje, ale její akčněji laděné pasáže se k pacifikaci islámsky naladěných nepřátel více než hodí. Zvuky nelze ani pochválit, ani pohanět, jedinou drobnou vadou na kráse je, že po rozseknutí melounu se z reproduktorů stále line čiré ticho (že by pověstné tlesknutí jedné ruky?)

Po bitvě

Až s Terrorist Takedown skončíte, budou ve vaší hlavě jen tři myšlenky. První bude směřovat směrem k imaginárnímu počítadlu mrtvol. Můj osobní odhad je 300. Asi tolik anonymních pěšáků totiž budete muset odpravit, abyste se úspěšně prokousali ke konci hry. Druhá myšlenka bude spíše konstatováním ve stylu „Takové klišé a kýbl patosu jsem už dlouho neviděl.“ Třetí pak neodvolatelně musí směřovat k samotné délce hry. Pokud se ošklivě nepletu, měl jsem za necelé tři hodinky hotovo a zase nic na práci.

tt2_13.jpgtt2_14.jpg

V podstatě neexistuje důvod, proč se ke hře vracet a vlastně ani není důvod ji kupovat. Tři hodiny hodně mizerného střílení doopravdy nestojí za vaše těžce vydělané peníze a ani jako sbírka bugů není hra až tak impozantní. Pokud by však byla zadarmo, nějaký čas by se s ní strávit dal a i to očko by se s možná přimhouřilo. Jde ale o několikátou komerční hru v sérii a ve chvíli, kdy i Gears of War stojí 400,-Kč, není co řešit. Tento titul si nic víc než zapomenutí nezaslouží.

Hra, která může sloužit jako učebnicový příklad pro vývojáře, jež se chtějí poučit jak nikdy nedělat svůj produkt. Krátká, plná grafických i programových chyb, nezábavná, nezáživná, bez atmosféry, bez příběhu... A před bez si můžete dosadit skoro cokoliv.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | Tupá střílečka
Výrobce: City Interactive | Webové stránky hry
  • Střílení jako na střelnici
  • Hezký artwork při nahrávaní jednotlivých misí
  • Humorný příběh
  • Pěkná hudba
  • Hrůzný leveldesign
  • AI nepřátel
  • Neprůstřelnost materiálů
  • Slabá a neoptimalizovaná grafika
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , ,