Recenze: The Elder Scrolls: Oblivion - čtyřka je dostatečná

Diskuze čtenářů k článku

Glutton  |  03. 04. 2006 02:27

Já bych jen k záporů ještě přidal rozhovorovou minihru.
Zatímco páčení zámků poměrně slušně připomíná simulovanou činnost a člověk sutečně musí dávat bacha a má skoro pocit jako by ho skutečně páčil - nemluvě o tom že komu se nelíbí ji může ignorovat a použít quict lock - tak oproti tomu rozhovorová minihra nemá vůbec žádnou souvislost s tím co dělá. Prostě tam vůbec nezapadá a přeskočit nejde. Bohužel.

No ale vzhledem k tomu, že akčnější pojetí se mi líbí - mám rád když krom skillů to ovlivňuju i já (ale na skillech tu taky dost záleží - hlavně kvůli perkům a kouzlům).
A level scalling - ten mi taky nevadí. U hry která má mít takovouhle volnost to jinak nejde. Vzhledem k tomu, že můžete od začátku vlízt do desítek dungeonů, který jsou u cest apod, tak pokud by byla jejich obtížnost předem daná, tak by jste téměř pořád buď naráželi na dungeony který už jsou příliš jednoduchý (nuda), nebo naopak moc těžký (jen by to štvalo). Trefit dungeon s obtížností akorát tak ab to bylo zábavný by bylo velký štěstí.
Takže aby si TES zachoval svoji volnost (na které si celá série zakládá), tak musí bu´d použít level scalling nebo nabídnout pouze nudné a stresující dungeony. Oboje má svoje nevýhody, ale myslím, že level scalling je casta menšího zla.
Sice se na to může nadávat, ale když se nad tím člověk zamylsí, tak to šlo těžko udělat líp, aby to bylo pořád zábavný.

Morrowind to neměl a všichni nadávali jak je hra trapně jednoduchá i na nejvyšší obtížnost. Řekl bych že oblivion se polepšil. Já mám rád když je hra až dokonce výzvou. ne že se vytrénuju na level 20 a jsem nesmrtelnej.
Zkuste si hodit obtížnost na max a o nějakým akčním pojetí nemůže být řeč Do dungů se budete muset předem moc dobře připravit, dost se plížit a kombinovat všechny schoposti co postava ovládá. s prsotým naběhnutím a seřezáním tu často neuspějete jako v MW. Podle mě je to dobře. Když musím nad svým postupem aspoń trochu přemýšlet: Použiju dect life, abych viděl kolik lidí je za rohem, zjistím že je jich několik dál, mečem je neutluču. Bude třeba umíchat otrávenej lektvar, namazat ho na šíp, zakouzlit na sebe šťít. Trefit šípem jednoho protivníka, všichni tři na mě vybíhají, jetřeba jednat rychle, na jednoho hodit paralýzu, na druhýho firebal, honem vyvolat nějakou stvůru a vrhnout se do boje. prvně asi na toho otrávenýho, ten dodělá dřív a vyvolaná potvora zatím zabaví toho druhýho. hnedj ak umře, tak projistotu kouzlím druhou paralízu na stále paralyzovanýho protivníka a jdu pomoct svýmu deadrothovy dodělat toho co se zatím brání. Až umře, běžím k paralyzovanýmu šmejdovi a cestou sesílám firebally. probouzí se, ale pod mým mečem už dlouho nevydrží.
Musel jsem si to sice dopředu trochu naplánovat, ale určitě jsou díky tomu souboje zábavnější než přijít do dungeonu kterej má pevně danou obtížnost (tak aby ji tam mohl skoro kdokoliv - jinak hra ztratí volnost) a každýho z nich složil jednou ranou mečem jako v MW.

 |   |  Odpovědět
bateau  |  03. 04. 2006 04:22

presne si to vystihol:)

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  03. 04. 2006 08:15

Hezka analyza... Nicmene jak jste v ni presne vystihl - bojovnik ci zlodej nemaji snaci proti zadnym nepratelum, i kdyby to byly trebas jen zombie. Musite byt carodej - ci battlemage - aby tohle slo. A tento fakt, podle meho nazoru, hre vyrazne ublizuje.
Navic fakt, ze na vyssich levelech ma uz kazdy ubohy zlodejicek ci goblin deadrickou vyzbroj je trochu... Zarazejici.

 |   |  Odpovědět
Inaf  |  03. 04. 2006 09:22

Největší MÍNUS týhle skvělý pařby je LVLování nepřátel (hraju default). Co to je za nesmysl? Těm asi přeskočilo. Já ,když si něco vymakám tak to chci použít jako KING. Goblin by měl po mojem 4xsnake bow damage padnout z ustřelenou hlavou a ne abych ho ještě musel dodělavat na třikrát kouzlama. Za to tohle 7/10 a vic ani noha. PS: Ja mam rad vysokou obtížnost, ale u hry nechci strávit půlku času nesmyslnýma soubojema na high levelu se "slaboučkýma" hňupama.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 09:29

No jo. Ale otázka je jak dlouho tě to bude bavit? Přesně takovejhle byl Morowind. A když jsi procházel už desátej dungeon, kde jsi každýho složil na jednu ránu, tak to začalo nudit.
Podle mě měli tvůrci na výběr - level scalling nebo nudu od 15 levelu. Vybrali menší zlo.
Jak jsem psal. Nechce to jen nadával, ale zamyslet se jestli to šlo vůbec udělat líp?

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  03. 04. 2006 09:41

Abo, šlo by to udělat líp. Her, které to dokazují, se najde hezkých pár...

 |   |  Odpovědět
Nasty Jahman  |  03. 04. 2006 11:57

Tak já tedy nevím...je fakt, že to levelování postav mohlo být nějak upraveno...omezit u některých potvor leveling na nějakou úroveň, ale já zatím nijak neshledávám, že by ten leveling byl nějak výrazně drsný.  Hraju lučištnici a preferuju sneak ( momentálně 12 úroveň )....v okamžiku, kdy jsem prozrazen mám ale pořád tu vyhodu, že se mohu volně pohybovat a střílet, utíkat a uhýbat a ve vhodný okamžik zase vystřelit. Čili tím bych chtěl vyvrátit onen nesmysl v recenzi, že zloděj , lučištník to má sakra těžké, prakticky nemožné. A zatím mě to hodně baví....dokonce jsme udělal questy na kterých někteří s postavama na blízko ztroskotali ....
A myslím si, že jestliže bude hra těžká  ( teď tedy mám na mysli hráče, kteří budou levelovat , tak že budou používat minor skilly ), jedině dobře. Hraju hry nějakých 21 let a v poslední době shledávám, že obtížnost her je na můj vkus až příliš jednoduchá. FPS jsou na jedno brdo, v RPG hrách prakticky vymizeli uihé questy atd. Takže já jsem jedině rád, jestliže si zhraju hru, která pro mě bude nějakou výzvou....

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  03. 04. 2006 12:08

Mohl bych se zeptat, kde se v recenzi zmiňuji o obtížnosti hry za lučišníka? Osobně za něj hraji a myslím si, že je srovnatelný s ostatními. Domnívám se, že jste si spletl recnezi s některou z reakcí.
Jak jsem již zmínil v recenzi, vše záleží na úhlu pohledu. Můj je velmi podobný tomu Vašemu, musel jsem však uvést argumenty obou stran barikády. Nedomnívám se sice, že řešení ve hře použitá jsou ideální, ale jsou dobrá. Přiznám se, že bych byl raději, kdybych vlezl do podzemí a zjistil, že je nad mé síly, abych se k němu mohl vrátit, spíš než abych věděl, že každé podzemí s nepatrnými problémy zvládnu.

 |   |  Odpovědět
Inaf  |  03. 04. 2006 12:30

Jenze ta vyzva se netyka toho, ze budu mlatit toho samyho cim dal drsnejsiho vlka a jiny potvory dokola. Proste se to dalo vyresit, jak jsi napsal, omezenim levelingu potvor treba na pulku nebo jinak. Udelat drsny dungeony a oblasti, kam bych se pred 15lvl nevydal. Slo to i jinde a doufam ze vyjde nejakej mod.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 12:25

No ale vpodstatě jinejch žádnrů. Ukaž mi hru, která by měla svobodu na jaké si zakládá TES (několik guild, hromada vedlejších questů, desítky dungeonů který jsou jen tak na vyrabování) a přitom měla vyváženou obtížnost, tak aby to nebylo ani moc jednoduchý ani moc flustrující?

 |   |  Odpovědět
Mkay  |  03. 04. 2006 12:57

tak krasnou ukazkou je Baldurs Gate. tiez mate velku volnost, lvl priser je pevne dany. mozno to nie je az take rozsiahle ako Oblivion.. ale ostatne parametre sedia

 |   |  Odpovědět
Arccos  |  04. 04. 2006 09:35

Ano, BG me taky hned napadl. Teda hlavne BG2. Kdyz se clovek o nekolik hodin hrani (tj. treningu) pozdeji mohl vyporadat s potvorou, ktera jej predtim udupala, je to pravy RPG smysl. BG tohle dokazal - ackoliv je treba uznat, ze TES ma volnost mnohem vetsi.

 |   |  Odpovědět
DrZ  |  10. 04. 2006 16:53

BG2 NEMÁ všude na pevno nastavený level postav... Na mistě, kde na 10lvl byl jeden upír, je na 30lvl 6 upíru a 6 Greater Mummy... .) Firkaagovo dungeon..

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  03. 04. 2006 15:44

Žádný problém. S tímhle problémem se muselo vypořádat každé jedno MMORPG, které kdy vyšlo - a tituly jako World of Warcraft, Ewerquest 1 a 2 a desitky dalsich to zvladli vyborne a skvele. A jejich princip je stejny jako o TES - velky, otevreny svet nachystany pro lidi, kteri si muzou delat co chteji a kdy chteji...

 |   |  Odpovědět
J  |  04. 04. 2006 09:03

Souhlas, levelovani potvor s hracem je naprosta hloupost a v mych ocich to srazi 1/3 pozitku ze hry. Proc mam vlastne plnit nejaky ukoly ? Proc chodit po nejakych dungeonech ? Proc trenovat postavu ? Neexistuje zadna motivace. Zkratka svet by mel bejt rozdelenej na oblasti, ktery by byly volne pristupny, ale v nekterejch by jednoduse postava na nizkym lv neprezila. V Pripade Oblivionu by se klido mohly silnejsi potvory zacit objevovat i v puvodne relativne bezpecnych oblastech - svet se casem zaplnuje zlem, ale rozhodne by nemelo jit hru dohrat na 1. lv, stejne jako by questy (viz zminovany WoW) mely byt vazany na min lv ("srry, najdi si zatim jinou praci, nevypadas ze bys tohle zvlad").

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  05. 04. 2006 10:01

Proč vlastně žít? Chodit do obchodů, nakupovat, jíst a spát? Bavit se s přáteli, sportovat, odpočívat? Neexistuje žádná motivace. Reálný svět by měl být rozdělený na oblasti, ve kterých by člověk s nedostatkem zkušenosti nepřežil.
Uznávám, přivedl jsem to záměrně do extrému, v reálném světě existují místa, kde člověk těžko přežije, ale většinou to nějak zvládá. Oblivion poskytuje různé úkoly, které jsou omezeny úrovní postavy. Stačí je jen hledat.

 |   |  Odpovědět
Widlox  |  18. 02. 2007 13:32

Reálný svět JE rozdělený na oblasti, ve kterých člověk s nedostatkem zkušenosti nepřežije.

 |   |  Odpovědět
D  |  04. 04. 2006 10:49

Hehehe, to slovo 'flustrujici' me dostalo. Moje kamaradka mi kdysi vubec nechtela verit ze to slovo neexistuje, 'frustrujici' mi neverila. Musel jsem ji to najit ve slovniku :D

 |   |  Odpovědět
Ayrton  |  18. 12. 2006 14:17

Napr. Wizardry VII.. nevim jestli jej ve skvele vybalancovane hratelnosti neco prekona..

 |   |  Odpovědět
sajo  |  04. 04. 2006 08:56

Hovori ti nieco gothic 2? a s datadiskom NOTR? tam sa ziadny leveling enemakov nekona, hrajem to uz skoro mesiac (ale zase nie moc intenzivne) a na kopec priser sa stale nechytam ani v 1ks prevedeni ... je to len o desingu celej hry, ale oblivion je kdesi inde nez gothic 2, to jest pravda

 |   |  Odpovědět
Nasty Jahman  |  03. 04. 2006 12:12

Není pravda....hraju lučištnici, preferuju marksman, hand to hand, light armor, mercantile, restoration a alchymii. A deadrický potvory jsem neměl nějak výraznej problém pozabíjet...dávám si na šípy různý jedy, luk už jsem si očaroval, mám i nějaké magické věci, takže si myslím, že to jde hrát i s postavama, které nejsou výrazně orientované na magii nebo boj na blízko. Navíc mě to baví se plížit a střílet ze zálohy....a každý boj je pro mě výzva, čili mě to baví a není to nuda. Current lvl 12 .....

 |   |  Odpovědět
SoD  |  11. 04. 2006 10:58

Ja osobne hrajem za Khajiita, zlodeja a pri taktike priplizit sa tak, ze mu mozem vycorovat chechtaky a vrecka, nasledne ho strelit otravenym sipom do oka, a potom strielat dalsie za sucasneho ustupu, sa bavim celkom dobre... A k tej vyzbroji.. Zlo sa caplo po vrecku... :)

 |   |  Odpovědět
Cronos  |  03. 04. 2006 09:24

Gothic 1 a 2 nejsou zřejmě tak rozsáhlé jako TES (soudím podle recenzí, žádnou TES jsem nehrál), ale v Gothicu máš oblasti s různě silnými potvůrkami a do těchto oblastí můžeš až časem po dosažení určitého levelu. To není nic na úkor volnosti, postupně otevírání je použito třeba v GTA, v závodních simulátorech atd. Podle mě je to nenásilné přirozené vedení příběhem a možnostma. A navíc je to logické, malej goblin musí být nutně snadnější protivník než dračí chňapavec. Když můžu kdykoli kamkoli, nemám se na co těšit a o co usilovat.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 09:40

No právě že Gothicy jsou RPG úplně o něčem jiným. Mnohdy ani nechápu proč lidi TES a Gothic srovnávají. Přijde mi to jako srovnávt HNL a GTA Gothic (mluvím zatím o jedičce a dvojce - trojku jsem zatím nehrál) je opravdu mnohem menší. A to výrazně. A navíc o hodně lineárnější. V jedničce máš přesně daný - hráč musí jít prvě do starýho dolu, potom do skřetí jeskyně, potom pro ohniska, potom znovu do starýho dolu, pak do novýho dolu a do chrámu. Není možnost to přeskočit. Když je to takhle předem pevně daný, tak se dá snadno vyvážit obtížnost, aby to bylo pořád zábavný.

TES je úplně jiný. A je to jen dobře. Bylo by na prd, když by to byla kopie Gothicu. Změna je fajn. Celá série se řídí heslem - můžeš jít kam chceš a dělat co chceš. Autoři tě nijak nesvazují. Máš tam devět měst. Nikde není řečený do kterýho máš jít jako první. Je to jen na tobě. V každým městě je spousta questů, okolo je hromada dungeonů. Můžeš jít zkoumat cokoliv. A právě to že autoři neví kam půjdeš jako první jim stěžuje práci s vyvažováním obtížnosti. Pokud by ji chtěli udělat na pevno, tak by questy ve všech městech museli být zhruba stejný (jeden hráč půjde do Bravilu hned na začátku, další se tam dostane po 50 hodinách hraní na vysokým levelu). Toho na prvním by většina dungeonů stresovala - musel by dlouho hledat mezi těma desítkama přesně ten jeden určenej pro první levely. ten co by se tam dostal na vysokým levelu, by se probil úplně jednoduše a nudně.
Jako Gothic to má vyřešený hezky (dost mě bavil), ale TES je prostě jiná hra a nemůže být udělaná stejně, jinak by nefungovala. Stala by se lineárnější a za to by ji celá základna fanoušku zdrbala

 |   |  Odpovědět
Mr  |  03. 04. 2006 10:34

No ja teda netusim ale ona se da hlavni pribehova linie v Morrowindu nebo Oblivionu nak preskakovat?Me Morrowind tak nudil ze sem ho ani nedohral dodelal jsem jen ukoly za cech bojovniku a neco z hlavni linie.To co popisujes je hlavni pribeh Gothicu a ten je danej v kazdy hre a pokud vim i v Gothicu 1a2 si mohl jit skoro vsude hned akorat nekde na to byly az moc silny bestie nebo npc.Jinak Gothici sou mensi ale vubec to nevadi protoze litat po ty mape v Morrowindu sem a tam porad dokola a plnit porad jen ukoly typu dojdi tamhle zabij toho a vrat se a znova dokola to byla po nakym case nuda.Jo Gothic serie a TES serie jsou jiny druhy rpg ale srovnavat to zacli recenzenti protoze oboje hry jsou rpg.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 12:35

Od hlavní linie a Oblivionu nebo Morrowindu je dá na hodně dlouho odloučit, kvůli té rozlehlosti. Někdo hraje jen hlavní linii a pak hru klidně odloží (takže začíná na levelu 1) a někdo jinej se třeba prvně stane guildmasterem všech spolků a až pak jde na hlavní linii, kterou začíná se skoro maximálním levelem a skoro epickým vybavením.
Je dobře,když budou mít oba dva nastavenou stejnou obtížnost? Toho namaxovanýho už to nemůže vůebc bavit.
Kvůli guildám je třeba právě v Oblivinu zhruba 5 "hlavních" dějových linií, který jsou nezávyslí na sobě. Každej hráč je hraje v jiným poadí, někdo to střídá. Do toho je hromada vedlejších questů. Tůvrci nemůžou vědět kdo to bude hrát v jakým pořadí a vyvážit to akorát. Každá dějová linie (ať hlavní nebo guilďácký) by měla být udělaná tak, aby se dala dorhát jako první. To by ovšem znamenalo, že jakmile dohraju jednu, tak ostatní budou nudný.
Tímhle trpěl Morrowind. Všechno bylo sice daný napevno, ale udělaný tak, aby to mohli hrát hráči na nižších úovních (kvůli tý volnosti). takže jakmile jsi se dostal na určitou úroveň, tak jsi nikde neměl problém a i ty nejtvrší potvory kosill jednou mohutnou ranou očarovanou sekerou. Nuda.

V Gothicu se takhle nenamaxuješ. potvory se tam nerespawnujou, takže jakmile vymlátíš les, tak minimálně dodalší kapitoly tam nic nebude. Takže autoři ví že do starýho dolu půjdeš poprvé na cca 5 až 8 úrovni, ví jakou budeš mít zbroj a zbraň (protože určitou dostaneš a lepší sám neseženeš) a podle toho to vyváží. A takhle je to u každýho většího dungenu v Gothicu (ne vedlejší jsou tam jen maličký jeskyně). Každej do nich leze na cca stejný úrovni a se stejnou výbavou. Zkus v Gothicu jít poprvé do starýho dolu na úrovni 40 nemožný. v TES není problém. A to je ten hlanví rozdíl, proč se ogthic obejde bez levelování (i když ono tam to levelování taky je - každej dungeon jetam přece těžší - akorát se do nich dostaneš v pevně daným pořadí)

 |   |  Odpovědět
Mr  |  03. 04. 2006 09:56

Presne tak Cronos to vystihnul uz Morrowind byl nuda a Oblivion me osobne pride skoro to same volnost je sice hezka vec ale na co teda tam vubec to levelovani je?To to mohly udelat jako akcni stredovekou fantasi hru a ne jako rpg.Doufam ze vyvojari Gothica 3 neudelaj podobnou blbost a budou se drzet toho staryho dobryho osvedcenyho systemu neni vetsi pocit radosti kdyz dostanete jen o trochu lepsi zbroj a mate o par levelu navic a vite ze muzete jit skolit nakou priseru na kterou ste na zacatku nemely ale zaroven je tam porad spousta priser a NPC na ktery jeste dlouho mit nebudete.Tim Oblivion neodsuzuju ale pro me jako rpg zklamani stejne jako Morrowind.Jak rekl Cronos kdyz muzu kdykoli kamkoli, nemam se na co tesit a o co usilovat.Gothic best

 |   |  Odpovědět
jonas  |  13. 04. 2006 18:46

mam na to stejny nazor, v tomto se mi libila hra sacred.

 |   |  Odpovědět
Sharp  |  03. 04. 2006 09:38

Malá poznámka, co se soubojů týče. Autoři mě velmi mile překvapili, protože na rozdíl od Mw nestačí pouze rychle klikat a mlátit hlava nehlava. Bojovat se je třeba opravdu naučit (hodí se Aréna, kde je možno jak souboje pozorovat, tak se jich účastnit) - hlavně se jedná o účinné spojení bloku a výpadu - kdo to umí, ví o čem mluvím. Spousta drobností tím pádem hru přibližuje reálnému boji, což je super (vzhledem k tomu, že boxuju, znám ten pocit, kdy čekám v bloku - bezpečném postavení a přemýšlím, zda je lepší rychle vyrazit, nebo si počkat na výpad protivníka a kontrovat) - a stejně jako v reálu - ať už jste sebelepší, souboj s několika nepřáteli na jednou je prostě oříšek, který je potřeba louskat pomocí důvtipu a kombinace všech schopností a perků (akrobacie + block např )
- čili opravdu neplatí, že ve hře má šanci jen batllemage.
Enjoy...

 |   |  Odpovědět
xxKrisxx, xxKrisxx  |  03. 04. 2006 17:13

Každopádně s Tebou souhlasím, takhle pěkně názorově do kupy bych to ani nedal..Jen na okraj, já pařim těch let "teprve" 18 a sleduju bedlivě každou změnu co se kde šustne.Všude kam se člověk podívá jsou akční hry a spousty efektů,ale možnost být přímo spjatý se hrou nějako mizí.Myslím tím,takový to zžití se s postavou a mít ten krásnej pocit z objevování a prožití společně s digitálním já každej škrábanec..Osobně jsem se nejvíc klepal naposledy takhle ještě, když jsem vlastnil PS2 a smažil jsem Final Fantasy X(co se týče RPG,tak miluju každý brilantí kousek,je jedno jestli je to fantasy či sci-fi,když je to od obojího,tak jsem asi nejdradši:)).Jsem prostě rozenej explorer(bydlim na horách,tak asi pro to:)).Moje historie RPG pařeb sahá fakt daleko(C64-Pirates!:)(taky se dá říct,že je to trochu RPG:)),Amiga-tam už to bylo hustý,za všechny: Dungeon Master,Ishar apod.,PSX-tady to začala být doba krásnýho stylu ze země vycházejícího slunce: Final Fantay,Star Ocean,Chronocross,hmmm,člověk se úplně rozplývá,když si na to všechno vzpomene no PC-tam to je tak obsáhlý,až to není hezký:):Albion,Fallout apod.)Já se omlouvám,že jsem přihodil polínko do kotle nostalgie,ale není to bezúčelně,nechci se rozhodně ani vytahovat-jen chci ukázat,abyste si zhruba představili co tak člověk vyznává, každá z těhle RPG,který jsem výše jmenoval,mě zblížila z hrdninama a poskytla mi 100vky hodin zábavy a to se Oblivionu povedlo na 100% a o to tu jde!Kašlu na rozebírání grafiky,jak to s oblibou všichni okolo na webu dělají(to je ta "new school":(),ale to,že dychtivě hledám,objevuju a zúčastňuju se toho všeho(málem padám ze židle,když se podaří vlkovi za mnou vyskočit na šutr,kam jsem si myslel,že za mnou nevyskočí:)),hraju za lesního elfa a jsem witchhunter:)),spíš lukostřelec s totálním nasazením:)),kdybyste kolikrát viděli ty eskapády a akce z jinak totálně neřešitelnejch situací(jen tak mimochodem,jestli ve hře jde nastavit nejvyšší obtížnost,tak to je přesně pro mě,vždycky na max,pak teprve člověk paří se vším všudy!)a rozhodně se mi nezdá,že by jsem si všiml,že jsou nepřátelé jednoduchý!ROZHODNĚ nejsou!Hru jsem rozeběhnul a prošel si ten "tutoriálek" na začátku(proti němu jsem nic nenamítal,jsou tu přeci i hráči,který se do tohodle žánru teprve zapojují,a to že tomu věnuju 3hodinky,tak to mě nezabije a ten pocit,když člověk vyleze z těch kanálu ven je přeci parádní!je to podle mě i pěkně záměrně udělaný,aby člověk ten pocit měl,to se podle mě Bethesdě taky povedlo)a od tý doby běhám všude možně(mám teprve nahranejch 20 hodin,jsem jenom na 7lv,ale to všechno pro to,že jsem hračička a čtu si všude možně kdejakou knížku a prohlížim kdejakou titěrnost a vymějšlím v bojích přesně takový věci jako Glutton)jenom ne hlavní linii(tý jsem se ještě ani nedotknul,je stále úplně na začátku)a nemůžu se nabažit.A vůbec...už se mi stejská....odcházím Kristián

 |   |  Odpovědět
Leo  |  04. 04. 2006 10:30

Promiň ale tahle hra pokud se dobře pamatuju měla být RPG. Jestliže se tato hra dá dohrát na 1. levelu tak to žádné RPG není. To co říkáš o Morrowindu to mě taky štvalo po splnění questů guildy mágů jsem byl superman a naprosto jsem stratil motivaci pouštět se do soubojů, stala se z toho adventura. Jenže tady se autorům podařilo mi vzít motivaci bojovat od samého začátku. Podle mého názoru toto je průser jako hrom. Určitě to šlo řešit jinak. Představa že budu ve 20. levelu urputile bojovat s vlkem mi nedělá zrovna dobře. Naštěstí existují pluginy které to snad trochu řeší. Jinak jde samozřejmě o skvělou hru ale není to RPG. Holt si zahraji svělou akční adventuru. Snad Gothic ukojí můj RPG absťák.

 |   |  Odpovědět
Indian  |  03. 04. 2006 10:58

No jak tak sleduju obrazky ze hry tak zadna slava tady mate neco co jsem udelal ja:
http://indian.xf.cz/Oblivion/01.jpg
az
http://indian.xf.cz/Oblivion/27.jpg

(staci jenom menit cislo a mate 27 screenu.
Jinak moje sestava: AMD Athlon 2500+@3200, Radeon9800Pro@XT(380/680@420/800), 1GB RAM (433MHz)
V pridapade ze by mel nekdo zajem o muj ini soubor tak je tady http://indian.xf.cz/Oblivion/Oblivion.ini
Jinak tuhle hru muzu jenom doporucit

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  03. 04. 2006 11:42

Nevim, jestli to tu jiz nekdo zminil, ale jeste bych jako minus dal, ze to spoooouste lidi pada, a to hodne a casto.

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  03. 04. 2006 11:53

Stačí, když si spooousta lidí dá do pořádku ovladače grafické karty a DirectX . Pak Oblivion zlobí jen při taskování.

 |   |  Odpovědět
Nasty Jahman  |  03. 04. 2006 12:08

Hmm....zajímavé je, že mě padl Oblivion jen jednou a to si ještě nemyslím, že by to byla chyba Oblivionu , po cca 50 h hraní  

 |   |  Odpovědět
omusa  |  12. 04. 2006 20:30

jo to je pravda a dokonce sem narazil na jednu rujnu kde se mi při nahravaní levelu sekne pc no hold musíme počkat na nejakej ten update auz aby to bylo :)

 |   |  Odpovědět
Rpg positive  |  03. 04. 2006 12:04

Levelovanie mi az tak nevadi, i ked by som bol skor za klasickejsie tvorenie postavy.Skor mi osobne vadi zmensovanie polochy a rozsahu. Arena sa odohravala v celom Tamriele, Daggerfall uz len v dvoch provinciach.Morrowind bola jedna ostrovna provincia a este ako som sa aj docital bol spraveny v mierke 1:10 vzhladom na mapu. Oblivion mi pripada este mensi.Nech je cely rucne spraveny a nic sa neopakuje, ale trosku mi tam chyba vecsia rozsiahlost.V celom Obliovione je zopar miest - 8 plus hlavne mesto.Zda sa mi to trosku malo.Ja by som prial mozno aj trochu toho opakovania a povedzme cas
random generovanych dungeonov ak by to bolo rozsiahlejsie.Mimochodom mozno je Radian AI super ale tiez sa mi zda pomerne malo 1500 (tusim nejake take cislo som niekde cital).Na simulaciu to nieje malo, ale na uveritelny pocet obyvatelov centralnej provincie mi to pripada ako smiesne cislo.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 12:23

Zkus bez quick travel přejet na koni mapu z východu na západ. Pak změníš názor na velikost

 |   |  Odpovědět
J.O.D.  |  03. 04. 2006 12:46

Do vlaku TES jsem nasedl u Daggerfallu a je fakt, že se prostor zmenšuje, ale na druhou stranu se zvětšuje detailnost prostředí. Šílená (v pozitivním smyslu) rozsáhlost Daggerfallu měla za následek neskutečně si podobné dungeony složené z několika málo bloků poskládaných mezi sebou  - zase to mělo výhodu, že když člověk prchal před někým po schodišti, dokázal odhadnout, kam má zatočit Nicméně doufám že případný TES V se nebude odehrávat v jedné místnosti... Vždycky je to něco za něco.
A co se týče sporů ohledně (ne)levelování - kouzlo PC verze je, že existují už i pluginy, které přesně tyhle problémy řeší - a je na vás namixovat si hru podle svých představ. Mně se kupříkladu nelíbí kompas, který mi ukazuje cestu k cíli, nebo jen málo řádku textu v inventáři - díky Bethesdě je přitom relativně jednoduché tyhle věci změnit (já to samozřejmě neumím, ale plugin BTMod ano...). Svoboda celé hry je tak ještě úžasnější, než se zdá na první pohled.

 |   |  Odpovědět
Rpg positive  |  03. 04. 2006 14:49

Ano levelovanie sa da pomocou pluginov zmenit, preto mi to ani tak moc nevadi. Ale rozloha nie.I ked existuje projekt ktory ma za ciel previest cely Tamriel do Morrowindu (enginu), ale osobne si myslim ze to bude technicky dost problematicke. Presne si vystihol coho sa obavam, abi TES V sa nakoniec neodohravalo v 2-3 mestach a malom okoli.Ano je pravda ze v Daggerfalle sa dungeony dost opakovali, hmm ale nemyslim si ze by dnes bol problem spravit lepsi generator dungeonov s roznymi prostrediami a rozdielnym designom. Len mam proste taky blby pocit, ze podla maapy som presiel pol cesty od stredu k okraju provincie a stale vidim hlavne mesto.TES pre mna vzdy znamenala obrovska rozsiahlost a volnost (ano niekedy to bolo az prehnane a clovek sa stracal,treba zvolit nejaku zlatu cestu) ale pri Oblivione mam pocit ze uz je to tak na hrane.
PS: akurat som si sputsil Daggerfall a len samotne mesto Daggerfall ma cez 100 budov a v samotnej provincii je cez 400 miest.Oblivion je super ale pripada mi trochu stiesneny.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  03. 04. 2006 15:35

Jaký zmenšování? Cyrodil je jednoznačně rozlehlejší než Morrowind. Vždy´t zkuste přeběhnout V rovně z jedné strany na druhou a zkuste to tady. To že vidíš i z dálky havní město není tím že by byla hra o tolik menší, ale je to tím, že engine zobrazuje mnohem větší vzdálenost. Pokud by takovou vzdálenost zobrazoval Morrowind, tak z Red Mountain uvidíš celej maličkej ostrůvek jako na dlani. Velikost je tady určitě větší.
Pokud jde o počet měst, tak kolik jich měl Morrowind? Měl jich spoustu. Ale v kolika se dalo něco dělat? Takovejch bylo jen pár. Města jako dagoth Fel, Vos apod byly pouhý potěmkynovy vesnice. Jen pár baráků. Nedostal jsi tam jedinej quest, nenarazil jsi tam na slušnýho obchodníka ani na cokoliv zajímavýho. Takže počet měst (takovejch ve kterejch dotaneš questy, obchoduješ, máš guildy a jiný zajímavosti) se taky zvednul ne? Kolik jich bylo v MW? Vivec, Balmora, Sadrith Mora, Ald Ruhn. Čtyři města ve kterejch bylo něco pořádnýho. Pak tam bylo pár menších jako Pelegiad, Seyda Neen a Gnisis který byly téměř prázdný. člověk tam dostal jeden nebo dva questy a šmitec. To je sedm měst, který byly v MW zajímavý a z toho některý jen trochu. Zbytek tam byl jen na ozdobu. Není těch 9 propracovanejch měst v Oblivoinu víc?

Počet questů se sice nejspší snížil (ještě jsem to nedohrál tak nevím). Ale zase jsou delší a propracovanější. Takže vyjdou na stejnou dobu hraní. Místo 4 questů dones tohle tam, což jsi udělal během chvíle, tu máš delší a zajímavější quest. Tohle taky vítám víc. Questů je sice míń, ale trvají dýl a jsou kvalitnější. Není jeden jako druhej.

Dungeony taky. Možná je jich tam míň (ale zatím jsem prolezl jen pár). Ale oproti dungeonům z MW, který šli splnit za 5 miunt jsou rozhodně rozlehlejší, atmosfričtější a zábavnější díky pastem. Takže v dungeonech strávíš víc času než v MW.

Já prostě nevidím nic v čem by se Oblivion proti MW zmenšil. Naopak si chrochtám, jak je všechno rozlehlejší a jak je všeho víc.

 |   |  Odpovědět
J.O.D.  |  03. 04. 2006 16:19

Do Oblivionu jsem se ještě pořádně nezakousl (a popravdě, svoboda Morrowindu mi co do pluginů učarovala natolik...že jsem ještě Morrowind nikdy nedohrál, ale vyváženou kombinaci pluginů už snad konečně mám ) a z nějakého dalšího smršťování u TES V se nebojím (jen se prostě nic nedá vyloučit), protože si myslím, že to už by pak nebylo TES - velkolepou otevřenost celé série lze koncentrovat vždy jen do určité míry a velikost Vvardenfellu a Cyrodilu jsou myslím tak akorát. Mně osobně se na celé sérii nejvíc líbí, že i když se jednotlivé díly od sebe dost liší v detailech zpracování, vždycky to pro mne byl nesmrtelný zážitek a pohlcení. To, že si byly Daggerfallské dungeony podobné jako vejce vejci, mne nijak neodradilo od toho, abych se do každého z nich hrozně moc těšil. Mám zkrátka rád hry, které mne do ničeho nenutí, a tohle TES hry splňovaly vždy.

 |   |  Odpovědět
Rpg positive  |  03. 04. 2006 18:34

Presne to som mal na mysli.Oblivion je skvela hra, len to zmensovanie rozlohy na ukor detailnosti sa mi moc do buducna nepozdava.

 |   |  Odpovědět
Rixo  |  04. 04. 2006 08:28

mi nerikejte ze se vam libila rozloha Morrowindu, kdyz vetsina uzemi byla pusta a bez niceho. V Oblivionu je mensi uzemi, ale mnohem nadupanejsi lokacema at uz jde o ruzne vesnice, dungeony, opustene doly, hrady...pevnosti...chramy...proste zajimave lokace, ktere byste v Morrowindu hledali tezko. Tady jsou na kazdem kroku.
A questy, tech je tady velke mnozstvi a hlavni vyhodou je, ze jsou delsi a sakra zajimave. Zadne dones tohle sem a zabij tohodle a konec. Vetsinou maji questy zajimavy napad, vyviji se a maji leckdy i prekvapive zvraty. Nic takoveho v Morrowindu nebylo.
A musim dodat, ze ten fyzikalni system...uzasny. Neni nad to vypiplat si vlastni baracek ukoristenym vybavenim nepratel

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  04. 04. 2006 16:52

Pořád si trvám na tom, že Oblivion nemá menší území.
1) To že vidíte skoro odkudkoli hlavní město není rozlohou, ale viditelnéstí (v MW bez mlhy by jste taky viděli celej ostrov jako na dlani z red Mountain)
2) Zdání malé velikosti taky způsobiju quick travel, kdy můžu být kdykoliv skoro kdekoliv.

Zkuste přejít Z Anvilu do Cheydanhalu (a nebo ještě až k hranicím za ním) pěšky (bez koně jako v MW). Pak zkuste stejně přejít mapu v MW. oblivion je jednoznačně větší. To že umožňuje rychlí přesuny pomocí koně, quickravelu a nabízí obrovskou dohlednost trochu mate.

 |   |  Odpovědět
bateau  |  04. 04. 2006 12:52

najviac sa mi paci ked vsetci pistia vsade po originalite a volnosti a ked to dostanu tak fnukaju nad tym ze chcu koridory a klasicky system vyvoja postavy. netvrdim ze BG mal zly bojovy system ale tu je to proste niec ine a imo velmi dobre spravene. Nepamatam si ine rpg kde by som musel rozmyslat ako vyvrazdit piatich zombikov v miestnosti, inde by som tam nabehol a vysekal to do pol sekundy. po dlhej dobe vysla opet genialna hra ktora splnila moje hypom vybicovane ocakavanie(co som si myslel ze sa uz pri ziadnej hre nepodari)...

 |   |  Odpovědět
Flash  |  04. 04. 2006 17:45

Vy všichni co remcáte nad levelováním neprátel a vůbec s level předměty ,porozhlédněte se po netu po pluginech.Já to udělal a mám z Oblivionu rpg jak řemen.Pro příklad,po deseti hodinách hraní mám level 2.Už žádní banditi v ebony zbrojích.Daedric armor tak na padesátym levelu a to s 5proc.šancí že ho najdu a tak dále a tak dále.Pluginy a ještě jednou pluginy.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  05. 04. 2006 09:44

Ale to jsi to nepochopil: lidi si nechtějí zahrát dobrou hru. Lidi chtějí remcat .

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  05. 04. 2006 09:56

Přesně jste pochopil to, co jsem se snažil řici celu recenzí. Možná by bylo i lepší, kdybych napsal pouze tuto větu a hodnocení. Každopádně s Vámi plně souhlasím.

 |   |  Odpovědět
Milan  |  05. 04. 2006 12:45

Ahoj, mohl bys doporucit nejake kvalitni pluginy. Prece je jen jich mnoho, z nich nektere delaji podobne veci a navzajem se nesnasi a hlavne je tezke odhadnout zda jsou dobre. Zajimal by me hlavne nejaky ten odstranujici autoleveling a zavislost itemu na urovni ale aby ta hra stale zustala jakztakz vyvazema. Diky

 |   |  Odpovědět
Flash  |  05. 04. 2006 16:19

Pluginů je spousta,ale za povšimnutí stojí Adventure plugin nebo Unnoficial item rarity patch,pomalejší levelování získaš z pluginu Slower Oblivion.Stáhnout se to dá třeba na www.oblivionsource.com a všude možně jinde.Taky si mužeš spoustu věcí modifikovat sám v editoru.

 |   |  Odpovědět
*  |  04. 04. 2006 21:17

ale prosim vas ... ludia ... viete mi niekto povedat, za co ze dostal oblivion za grafiku 10/10? nemozem si pomoct ale nech pozeram ako pozeram, stale vidim len dnesny sedy priemer s rozmazanymi a ponatahovanymi texturami (napriklad ten jazdec na koni) a hranatymi/neprirodzenymi objektami. tak neviem teraz - naozaj ocakavam od 10/10 SKUTOCNE realisticku grafiku, alebo nikto z recenzentov nema dostatocne hiend masinu aby spravil screencap na najvyssich detailoch? ziadny flame, len ma to uplne seriozne zaujima

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  04. 04. 2006 22:13

Neříkám, že bych měl nějakou hi-end sestavu, ale když se podívám třeba na obrázek http://www.doupe.cz/Files/Obrazky/art2/o/oblivion/rec/oblivion_27.jpg vidím kvalitně provedenou grafiku. Málokterá hra má tak povedenou grafickou stránku. Stejně tak třeba http://www.doupe.cz/Files/Obrazky/art2/o/oblivion/rec/oblivion_34.jpg je nasnímáno za běžného hraní. Nutno si připočíst, že nastavení grafiky není v horních mezích. Je pravda, že když jsem dělal pár obrázků ve velmi vysoké kvalitě (všechno na plné detaily), tak jsou výsledky výrazně lepší, ale předpokládal jsem, že čtenáře bude zajímat nejen sbírka hi-res obrázků, ale také nějaký dojem ze hry.
Ještě bych rád připomněl, že obrázky ztrácejí výrazně kompresí, protože není možné dávat na web dvoumegové soubory (teda možné to je, ale kdo by si je pak prohlížel, že?). Ve hře a v pohybu je dojem jiný.

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  05. 04. 2006 00:18

Já vám nevím... klidně sem ty 2 megové soubory dejte. Nějak mi to neštimuje. Levelování na prd, grafika průměr... jak to vypadá na 360?!?

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  05. 04. 2006 01:49

Grafika průměr? To znamená, že budeš shopnej uvýst víc hezších her, než já uvedu ošklivějších Troufáš si?
BTW: V ini souboru můžeš nastavit úplně brutální grafiku. Akorát ti to pojede jeden snímek za hodinu. To ale není chyba hry, že dnes nejsou stroje na rozchození hezčí grafiky.
Zkus si hru zahrát a pak posuzuj. Podle obrázků poznáš prd.

 |   |  Odpovědět
*  |  05. 04. 2006 10:01

hm ... netvrdim ze to nie je graficky dobre, ale 100%tne hodnotenie by som tomu urcite nedal. konkretne - na tom prvom shote napriklad dlazdice celkom ujdu, ale napriklad prava stena schodiska uprostred vyzera skor ako matrac, nez ako kamenna stena. obloha a atmosfericke efekty su pocitam na velmi dobrej urovni, ale tomu by som az taku vahu neprikladal. napriklad som za tych niekolko rokov, co sledujem herny trh a sem tam si nieco zahram, este nevidel skutocne realisticku pokozku v hre. still-render mozno hej, ale realtime hra/screenshot nie. si vsimni hlavu typka v strede. leskla ofarbena gula. ale musim uznat ze niektore detaily ako napr. brnenie a zbrane, su uz na dost vysokej urovni, vzhladom na to ze su to materialy ktore sa celkom dobre daju emulovat - lesk kovu, kvazi technicke/matematicke tvary. ale organicke objekty a zive tvory - to je trosku ine kafe. napriklad som este nevidel ani jednu hru, v ktorej by bola SKUTOCNE realisticky zobrazena aspon ruka a zbran. ved to je to najmenej, ked uz svet v ktorom sa hybem, nemozem spravit perfektny, aspon ta ruka nech je realne vyzerajuca. ked odfaklim niekomu labu, nech je ten mec aspon trochu zakrvaveny. proste doteraz ma hry len velmi velmi tazko "vtahuju" do ich sveta. keby som videl hru, ktora by vyzerala ako hratelny Final Fantasy - spirits within (alebo ten druhy filmecek, nespominam si teraz ako sa volal :) ), tak by som mozno povedal ze to uz zacina vyzerat realne. stale sa citim, ze len sedim pri kope umeliny a elektroclankov a cucim na nejake obrazky. kedy si myslite ze konecne pride doba, kedy budu hry SKUTOCNE realne vyzerat? chlpati psi, realna mimika tvare, realne pohyby postav (aj ked, toto uz sa v niektorych hrach dotahuje takmer do perfektnosti), atd?

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  05. 04. 2006 10:35

Hodnocení je vždy relativní. Ve srovnání s ostatními hrami mohu bez zaváhání dát Oblivionu za grafiku desítku. Jinak třeba efekt s krvavým mečem ve hře opravdu je, jen člověk většinou nestíhá snimat při soubojích. A pokud se týče kůže a jiných organizkých prvků, tak se tačí podívat na Parwen v první kapitole. Až mi ukážete lépe nakreslený obraz, nepočítaje mírno hranatost způsobenou nižším nastavením grafiky, pak jsem ochoten ukázat její herní vyobrazení při plných detailech.

 |   |  Odpovědět
Spolubojovnici  |  06. 04. 2006 01:39

Mam tes 4 oblivion 4den. Keby hra nepadala sem tam / 1x za hodinu/ tak od nej neodidem. Jedina vec co mi tu vadi je , ze je to az prilis pritazlive a vtiahne Vas to do hry ako droga. To ma trochu desi. Nechcem sa v noci budit na to ze sa smi sniva ze chodim po realistickom dungeone a nahanam prisery. Mam amd64 3500+, 1gb ddram, nvid gefor6600gt, 2x200sata hdd. Hru hram v okne na 800x600 na deflaut detaily, hdr zapnute, aj tie tri veci cv pravo. Grafika je najlepsia svojho druhu v RPG cku zatial co poznam. /zacinal som na c64 v roku 1988, potom 1990 amiga500 a tak pc.v1992..2006/  Takze neviem kto co rozprava ze grafika je slaba.... asi to este nama doma. Hudba je spickova.
Co sa tyka odomykania zamkov. Tak ked mate dobry sluch otvorite kazdy zamok /aj hard/ aj ked ste na nizkej urovni./ je to o vasej sikovnosti - vasej ako Vas samotnych , nie postava v hre a jej level /ten len ulahcuje ked idete vyssie a vyssie/ /toto hodnotim velmi vysoko-tento system/.
Co sa tyka systemu rozhovorov neodsudzoval by som ten system. Na zaciatku som mal problem /je to logika cista/ ale neskor som odklikaval viac menej automaticky a vobec mi to neprekaza. / par sekund/.
Vsetko z mierou ... /aj hranie/
palo

 |   |  Odpovědět
SoD  |  11. 04. 2006 11:22

To s tou drogou je pravda, ja o tretej v noci vstavam a parim, zostava AMD64 3400,2x1Giga DDRAM, MSI GeForce 6800 Ultra a ked  zafukal vietor a z travy vyletel motyl, tak som sa skoro poondial z tej nadhery.. rozlisenie 1154x 856,vsetko na max,  tato hra je proste pecka, mozete robit, co chcete, ako chcete a v akomkolvek poradi... Len ma to obcas, tak raz za 3 hod vykopne, pri natahovani ulozenehej pozicie,tak musim paranoidne  ukladat za kazdym rohom..inak zacal som to hrat uz 4krat, vzdy nanovo, ked som objavil nejaku podstatnu vec.. a to ma naje..dovalo... Strasne rychlo to natahuje, nestiham citat rady pri loadingoch

 |   |  Odpovědět
SoD  |  12. 04. 2006 01:29

este cosi, ja osobne vypinam v kazdej hre Vertikalnu Synchronizaciu, zatial som zbadal len jeden rozdiel ,pri vypnutej  pri velmi,ale naozaj rychlom toceni sa okolo vlastnej osy sa obcas objavi taka zvlastna vlnka a hned zmizne.... inak skuste si to napr. v Quake 4 pri povrchu s vacsim poctom odleskov a letite z hry ako namydleny blesk, a to mam  v 3DMarku 2005 5961 bodov...napriklad v CS SOURCE v ich benchmarku pri max detailoch,vypnuta/zapnuta VS rozdiel takmer polovicny 140fps/79fps

 |   |  Odpovědět
DoS  |  19. 08. 2006 11:17

"napriklad v CS SOURCE v ich benchmarku pri max detailoch,vypnuta/zapnuta VS rozdiel takmer polovicny 140fps/79fps"

Lol, vies co je zmyslom VSync? Obmedzovat FPS aby neboli rychlejsie ako refresh monitora (a tiez synchornizovat posielanie snimkou s refreshom monitora)... To je ako "Predstavte si, Enhanced Speed Step to je rozdiel takmer polovicny 2 GHz/ 1 GHz"...

 |   |  Odpovědět
joshik  |  05. 04. 2006 22:51

Pořiďte si SiliconGraphics ten to snad zvládne, ale na něj se zase blbě shání hry s grafikou ala FinalFantasy. Na dnešních grafických kartách na PC vaše požadavky ještě asi nejsou úplně reálné. Ale za pár let kdo ví... Navíc se bude muset možná vyřešit i problém virtuální reality a zcela reálného zobrazení, protože pak nebudete vědět jesli jste v realitě normální nebo té virtuální. Zatím jsem rád, že mám Oblivion

 |   |  Odpovědět
cyberix  |  11. 04. 2006 16:35

Zdar taky mě to padalo, problém je v hudbě kamoš ji smazal a dva dny mu to nespadlo.Mě to taky od té doby nespadlo, ale nemám moč času hrál jsem to jen asi 3h.Hudbu jsem si pustil ve winampu.Jinak k té diskutované rychlosti hraju to 1280x768 HDR detaily na polovině dohled max, vypnutá vert.synchronizace což je mimochodem pjekný hnus. AMD OPTERON144@2700Mhz 2x512 500Mhz DDR RAID STRIP 7800GT 256MB a jede to od 20-40fps venku přes 40fps v dungeonech.Asi si koupím ATI 1900XT 512MB umí HDR i antialiasing to bude nádhera.Pod 40fps to nejde na 7900GTX SLI s FXkem.1600x1200 vše naplno, ale to je trochu moc.

 |   |  Odpovědět
sayza  |  20. 04. 2006 00:38

Musim s tebou suhlasit Na Oblivion som sa tesil, pretoze mam rad RPG, ale ked som to konecne videl nazivo + vsetkych tie in-game screenshoty, ostal som sklamany. Engine vyzera tak minimalne pol generacie pozadu a celkovy dojem posobi velmi lacno a odflaknuto. Stromy a trava zdialky OK, zblizka kyvkajuca sa polopriehladna textura. A uplne v dialke trava nie je vobec, iba textura v mizernom rozliseni (aj na Large). Nahravanie objektov v dialke je niekedy zufale, casto doslova vyskakuju pred ocami. Inac je exterier pekny, ale treba zavriet minimalne 1 oko. Nemenej horsie su na tom tiene. Postavy sa snazia vrhat realne tiene (bohuzial iba snazia), no objekty okolo ako stoly, pohare a pod. tiene nemaju, co posobi dost rozporuplne a celemu prostrediu tak chyba plasticnost a posobi ako pseudo-3D tapeta. Navyse aj postavy vrhaju tiene dost zvlastne, staci si pustit len tu prvu vezensku celu a dat si 3rd person pohlad, chvilu sa prechadzat a sledovat s fyzikalnym uzasom 'hru tiena' postavy. Jedine, co sa mi vyslovene pacilo, bol rendering postavy zobrazeny v inventari + zbroj, tam tie textury neboli aspon roztahane.

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  06. 04. 2006 23:44

Borci, můžete mě někdo poučit? Oblivion je moje první setkání se sérií The Elder Scrolls a tak jsem totálně mimo ohledně soubojů a každej blbeček mi dá řádně na kokos. Když si vezmu luk, udělám z goblina (nebo co to je) jehelníček, takže je propíchanej skrz naskrz a vypadá jako dikobraz a on furt ne a ne exnout. Když si vezmu meč, tak pižlám, pižlám a on je snad nesmrtelnej! Co podle vás dělám špatně? Díky za rady..

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  07. 04. 2006 01:08

Těžko říct. záleží jaký jsi si navolil skilly, jaký máš zbraně. Co na něj u toho zkusit házet občas firebally nebo se ve chvílích volna trochu léčit? Ať už lahvičky nebo kouzlo. Pomazat čepel meče jedem, nasbírat lepší zbroj a najít lepší zbraň?
Já hraju na prostřední obtížnost a nemám potíže. Teď jsem level 25 a jsem na tom tak dobře, že se po soubojích ani nepotřebuju léčit .-) Takže kecy o tom, že nemá smysl levelovat, protože jsou soboje pořád stejný jsou nesmysl. Teď jsem bos a ani čtyři daedry nemají nejmenší šanci. Taže to jde. Asi bych to fakt typoval že máš blbou zbraň. Zkus se podívat jakej má damage a jestli poblíž neleží lepší?

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  07. 04. 2006 06:16

V průběhu souboje se léčím, firebally mu snad chutnají nebo co... taky hraju na prostřední obtížnost. Asi začnu odznovu - jak říkám, je to moje první setkání s The Elder Scrolls, tak jsem asi někde hned z kraje udělal chybu. Záleží vlastně na tom kam mířím když máchám tím mečem? Díky za rady.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  07. 04. 2006 10:57

Ne. Na zásahový místa si hra nehraje. Je jedno kam ho trefíš. Jen pokud dáš první úder z plížení a on o tobě neví, tka se to násobí. Na začátku, kdy mají protivníci málo života, není taky špatný dát první úder z plížení šípem, kterej předem otrávíš nějakým jedem co snižuje zdraví. Často padne dřív než k tobě doběhne.

Kde máš vlastně problém? /plně na začátku kdy utíkáš z bězení a nebo už jsi venku? Pokud je to uvnitř, tak těžko radit, tam jsem neměl nejmenší problém. Pokud už venku, tak popřemíšlej jestli nemáš špatnou postavu. Chce to namíchat rasu, povolání a znamení takaby jsi měl co největší bonusy k vlastnostem který používáš. pak bude mít brnění lepší účinek a zbraně budou dělat větší zásahy.

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  07. 04. 2006 19:39

Až venku nastaly problémy. Ve vězení jsem měl tu katanu (pěkně mě naštvalo když mi ji pak vzali), s tou jsem jednou švihl a bylo po starostech Ale nebyl jsem ještě daleko (to ani nešlo), tak jsem to nastartoval od znovu a vyplatilo se to. Teď jsem v nějaké věži v pláních Oblivionu a sekám to tam hlava nehlava. (kombinaci mám: Nord, Warrior, Barbarian)

 |   |  Odpovědět
prdelka  |  10. 04. 2006 21:25

je treba opravovat zbrane a zbroj!

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  10. 04. 2006 23:03

Jo, to vím. Už jsem teďkom v pohodě, díky všem za tipy.

 |   |  Odpovědět
Ondra  |  07. 04. 2006 14:08

Lidi, uvažuju o koupi Oblivionu, ale nechci jen tak vyhodit litřík, abych potom byl zklamanej z kvality. Poběží mi hra na notebooku Aspire 1692Wlmi, Pentium M 740 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 2 MB L2 Cache, grafika Radeon X700 256 VRAM, 1536 DDR II RAM v pohodě na slušný rozlišení a detaily?

diky za odpovědi

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  07. 04. 2006 19:45

Já bych řek: klidně si to kup. Já mám takovej průměrnej stroj (P4 3.2, 1GB RAM, Radeon X700) a chodí mi to pěkně plynule v rozlišení 1024x768, na trochu ošizený detaily. A musím dodat, že i s těma chudšíma detailama to vypadá fakt hezky - z těch screenshotů to bohužel není patrný.

 |   |  Odpovědět
Dream  |  09. 04. 2006 14:30

a co myslíte mě? mám Acer Aspire 2012WLMi tj. Pentium M 1.5GHz, 512MB RAM, ATI RADEON 9700

 |   |  Odpovědět
Shodan  |  09. 04. 2006 20:02

Určitě to pojede. Oželíš nějaký ty detaily, nějakej ten pixel... Uvědomte si, že kvalita herního zážitku nezávisí na rozlišení, nebo grafických efektech. Hra vypadá moc pěkně i s nižším nastavením, hudební doprovod je nádhernej a hraje se to jedna báseň.

BTW: Co máte všichni s těma Acerama?

 |   |  Odpovědět
K  |  11. 04. 2006 23:07

Prodám klasickou verzi Oblivonu za 950 Kč vč. poštovného, co mi přišla místo sběratelské ze senditu - reklamovat to nemůžu, objednával jsem to přes třetí osobu. Smůla. Pro Děčíňáky a Ústečáky za 900 kč i s dovozem. Preferuji lidi z DC a Ústí, ať to nemusím posílat. Jon.Snih@seznam.cz

 |   |  Odpovědět
Flash  |  12. 04. 2006 19:03

Precetl jsem si recenzi v papirovem doupeti a musim rict ze to je celkem hruza.Jsou tam zcestne informace a velmi me prekvapuje ze autor zrejme nebyl schopen si je zjistit.Napriklad levelovani monster spolu s hracem. Z tech asi padesati monster co ve hre lze potkat leveluje jen asi sedm(minotaur lord,xavilai atd),takze mys nebo vlk rozhodne ne,maximalne se objevi jejich silnejsi verze.Nevycucal jsem si to z prstu ale mam to z editoru a z oficialni prirucky.Dalsi veci jsou souboje.Je logicke ze po zasahu do stitu je postava otresena,ale je to zavisle od skilu block a od atributu agility.Rika se tomu vyvoj postavy.Po vytrenovani techto dvou statistik se efektivita a rychlost kryti zlepsi.Recenze vubec nejde do hloubky a myslim ze tolik ocekávana hra jako Oblivion by si to zaslouzila.

 |   |  Odpovědět
Ramiel  |  15. 04. 2006 23:45

BOZEEEE LUDIA CO TO TU TREPETE O LVLOVANI OBLIVIONU? VECSINA Z VAS ANI NEMA PONATIE O COM VLASTNE HOVORI. JE MOZNO PRAVDA ZE S NARASTAJUCIM LVLOM TROSKU STUPA OBTIAZNOST PRISER ALE HLAVNY ASPEKT TOHTO SYSTEMU JE ZALOZENY NA PRIBUDANI NOVYCH PRISER. CIZE CIM STE VYSSI LVL TYM SILNEJSIE A UPLNE INE PRISERY NA VAS NABEHAVAJU. TAK TO PROSTE JE JA SOM PRESIEL HLAVNU PRIBEHOVU LINIU NA 9 LVLE A KAMOS TO HRAL U MNA NA KOMPE A NA MIESTACH KDE JA SOM MAL LVL 9 A ON LVL 14 MAL UPLNE INE PRISERY KTORE SOM JA ZA CELU DOBU HRANIA ANI RAZ NEVIDEL.

TAKZE KED NIEKTO TREPE AKY ZMYSEL MA LVLOVAT POSTAVU. TAK KED UZ NIC INE TAK KVOLI TOMU ABY STE VIDELI CO SI NA VAS AUTORI PRICHYSTALI.
BTW KED UZ STE U TYCH ROVNAKYCH A SILNEJSICH PRISERACH TAK OBCAS POZORNE CITAJTE ICH NAZVY. TOTO SA VYUZIVA AJ V INYCH HRACH ZAKLADNY MODEL JE ROVNAKY ALE JE TO UZ PRISERA S INYMI PARAMETRAMI A TYM PADON S INYM MENOM.

A SMITEC ANI MI NEODPOVEDAJTE BOL SOM TU NAHODOU A UZ SA NEVRATIM :)

 |   |  Odpovědět
jatro  |  16. 04. 2006 17:08

prosimtě drž pysk, stejně se to nedá číst, psát s CAPS může fakt jen čobol.

 |   |  Odpovědět
Flash  |  17. 04. 2006 19:29

A o cem to asi mluvim,muj mily slovensky priteli.Rekl jsi to same jen v bledemodrem.A navic jsem jen reagoval na recenzi v papirovem doupeti.

 |   |  Odpovědět
zbyna  |  16. 04. 2006 18:12

Oblivion je skoro tak hratelnostně dobrý jako Gothic1, ale sem píši z jiného důvodu. Už to pařím pár dní. Od hlavní příběhové linie jsem si na začátku odskočil a vrátil jsem se na ni až teď a mám problém. Konkrétně se jedná o quest SPIES, kdy podle návodu (díval jsem se ze zoufalství) mám zabít Jerral a tu 2. špionku u runy vedle cesty do chrámu Temple of the rules(skrývá se tam Martin s Jeoffrym),  Runu jsem našel a tak na špionky čekám mezi 6. a 8.(pro jistotu ráno i večer) a nic. Úkolem toho questu je právě obě 2 zabít + ukrást Jerraliny rozkazy, které mají být v pivnici v jejím domě. Tam jsem ale byl a NEJSOU tam, po špiónkách se jakoby slehla zem, nemůžu je nikde najít. Je možný, že jsem to nějak posral, neboť jsem se Jerral na začátku vloupal do domu, ale protože se jedná o quest hlavní dějové linie, tak Vás zoufale prosím o radu.....

 |   |  Odpovědět
len  |  17. 04. 2006 19:18

Kdo vi kde sehnat navod na questy? sem zaseklej a nevim jak dal to je hruza

 |   |  Odpovědět
uss.spock  |  18. 04. 2006 10:33

oblivion.gamewikis.org

 |   |  Odpovědět
Necros  |  23. 04. 2006 01:11

http://oblivion.bonusweb.cz/

Best site na tuhle hru. Jinak leveluje fakt jen něco, jinak bych dneska nedával potvory ze začátku hry na první šlehu. :) A vyplatí se vylevelovat vysoko, Daedrický questy sou totiž právě až od určitejch levelů. (Clavius Vile lvl. 20.. sem zvědavej co za to vlastně dostanu.. mam jen 17 asi). Plus se vyplatí nad levelováním přemejšelet a dělat si zápisky co se o kolik změnilo od posledního levelu, člověk se vyhne tomu, že má lvl 15 a každá potvora vám dá na kokos páč ste si nezvedli endurance ani o bodík.. (jojo životy sou základ..no a pak skill Conjuring :D

 |   |  Odpovědět
Flash  |  16. 12. 2006 17:33

Konecne nekdo kdo pochopil ze nepratele neleveluji,krome par vyjimek.Tahleta fama o levelovani potvor je jako mor.Jeste horsi nez falesny sobi.

 |   |  Odpovědět
Dream  |  23. 04. 2006 16:38

Ahoj lidi, já pařím ještě Morrowind a chci se zeptat jestli by mi někdo neporadil kde najdu patch aby mi hra běžela bez vloženého CD v mechanice, mám originál a nechci ho zničit a dost to zdržuje i nahrávání atd. Odkazy co jsem našel v diskuzi u Morrowindu jsou starý a už nefungujou, děkuju všem

 |   |  Odpovědět
flash  |  24. 04. 2006 16:45

zkus www.elricm.com,myslim ze jsem to tam kdysi nasel.

 |   |  Odpovědět
Dream  |  27. 04. 2006 16:27

koukal jsem na zmíněnou stránku ale nějak to tam v té změti všeho nemůžu najít, nevíte někdo ještě o jiném odkazu kde bych si to mohl stáhnout? a nebo by se našel nějaký dobrák co by mi to poslal na mail vambersky@tiscali.cz ? mockrát děkuju

 |   |  Odpovědět
prasse  |  01. 12. 2006 10:10

Neviem co mate stale s tou grafikou. Je pravda, ze vacsina z Vas ma slabe graficke karty, ale videli ste niekedy, ze by sa dala hrat nejaka hra kratko po tom co vyjde, na grafike za 3 tisic v plnych detailoch ? :) Okrem vykonu grafickej karty zohrava ulohu aj pamat na nej, velmi sa to prejavilo uz v Morrowind-e, ked ste zmenili zo 128mb na 512mb. Proste hra vyzerala o 3 triedy lepsie...
Co sa mna tyka, ja mam PentiumD 2.8GHz, Geforce7900GTX 512MB DDR3, 2GB DDR2-800 a hram to na max. detailoch pri 1440x900 (s HDR). Hra vyzera ovela lepsie a hlavne realistickejsie ako na screenshotoch v tejto recenzii (hlavne ta voda a osvetlenie v recenzii sa na to zdaleka nechyta). Vsetko ide uplne plynulo, obcas (vo vysokej trave s priserami) sa znizi framerate na 10fps, ale po chvili to ide znova plynulo. Hra nepada, je to najnovsimi ovladacmi. Jedine ak mam popri tom pusteny Oracle 10g server, tak to obcas padne na "low memory" (mam vypnute swapovanie/virtualnu pamat vo WinXP) :)
Co sa tyka toho nahravania objektov v dialke, silne to zavisi od volnej RAMky... Totiz samotna hra uz po spusteni zabera cez 900MB, a ak mate iba 1 GB, tak Vam vela pamate na vzdialene objekty nezostava... Pri 2 GB uz vidiet objekty z asi 5-krat vacsej vzdialenosti.

 |   |  Odpovědět
Flash  |  16. 12. 2006 17:51

No ja to hraju na A64 3000 1GB RAM a7600GT, 1280x1024 na nejakejch 80% detailu a v husty trave to bezi 27fps(precizne nastavenej ini.file) ,objekty doskakuji ve vzdalenosti ze si toho vetsinou ani nevsimnu.Oblivion  po nejakejch 10 hodinach hrani sezere 1,3GB RAM.A to v jake vzdalenosti doskakuji objekty zalezi predevsim na nastaveni inicializacniho souboru a ne na tom kolik mam pameti.Tim jen chci rict ze se da hrat prakticky naplno na celkem prumernem pocitaci.Oblivion je vyborne optimalizovana hra,kdyz to clovek srovna s G3 nebo NWN2 tak to je malej zazrak.

 |   |  Odpovědět
Vojta008  |  05. 04. 2007 13:23

Rozbehnu to na Pentium 4 1,8GHz;512MB RAM;Nvidia GForce 7600GT s 256MB? Pripadne, nevite nekdo kde sehnat demo?

 |   |  Odpovědět
I:D  |  22. 05. 2008 20:02

je pravda ze to levelovani neni nijak super ale kdyby to bylo rozdelene ze nekam jit nemuzu protoze tam je to slozity anebo tam nejdu protoze tam se mi nechce protoze je to moc jednoduchy. hra by ztratila vcelku tempo, kouzlo a zacla by nudit. taky by ztratila hodne ze svoji volnosti ktera je jednim z hlavnich aspektu hry, doprava nejdu mam nizky level tak jdu do leva. takhle by hrala vetsina lidi a tudiz by vznikla vcelku velka linearita. aby to perfektne fungovalo by se musely treba dungeony jesta nahodne generovat ale zase tak aby to neovlivnilo atmosveru. no proste zatim je to nejlepsi varianta

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 15 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 9 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Bridge zdarma

Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Brid…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

24.  1.  2020 | | 3 N/A