Recenze: Tomb Raider: Legend – šťastná sedma

Diskuze čtenářů k článku

Killik  |  13. 04. 2006 02:05

mno..
Musím souhlasit s tím, že série TR upadla hodně hluboko. Ještě teď si vzpomínám, když se mi poprvé dostal první díl do ruky Bylo to něco neuvěřitelného. Jedna z mála her, která mě doslova přilepila na dlouhé hodiny do křesla společně s ovladačem a nešlo se od ní odtrhnout. Potom přišel díl druhý a to byl konec. Přece jenom Lara Croft mi do města neseděla. Patří tak nějak do jeskyní Odehrál jsem pár úrovní a dal od ní ruce pryč. Pak přišlo třetí pokračování a to byl konec... Legend, tedy pokračování sedmé, jsem ještě neměl možnost hrát, ale vyzkoušel jsem alespoň PC demo a musím říct, že tohle je ono. Skloubení klávesnice a myši při ovládání mi zezačátku přišlo spíše zbytečné, ale během 5-ti minut se tak vžilo, že si jej nedokážu ani představit jinak. Ale to se bavím o PC verzi, takže to sem spíš nepatří
Animace slečny Croft udělaly velký skok dopředu, ovládání vinikající a co se týče překonávání různých překážek, neumím si ani představit ovládání lepší. Co se puzzles týče, moc složité opravdu nejsou, ale zase na druhou stranu i tím si hra získá spoustu nových příznivců. Znovu se mi vrátila chuť pustit se s Larou Croft do jejiho nového dobrodružství a už se nemůžu dočkat, až budu mít tohle DVD

|   |  Odpovědět
Dr.misa  |  13. 04. 2006 11:58

Pěkně napsaná recenze Karle Kališi. Určitě si budu chtít zahrát i tuto Laru, bez 5 dílu jsem zahrál všechny. Asi nejvíc se mi líbil druhý díl. Ale byl sakra, sakra těžkej! což jsem ocenil, až když jsem hru dohrál Takže tahle "radostná" zpráva o nízké obtížnosti, mě příliš nenadchla. Hmm, uvidí se.

|   |  Odpovědět
Paar  |  13. 04. 2006 11:58

i kdyz pekna recenze, neustale se musim zamyslet nad zpusobem hodnoceni...
KK: nejspis si delas svuj image, ale jak muze hra dostat 7.9, kdyz jsi ji dal ve vsech aspektech min 8? podle tvych znamek by mela dostat tak 8.5...

|   |  Odpovědět
Andrew  |  13. 04. 2006 12:33

Uz to tu bylo nekolikrat, nejde o celkovy prumer. Hra muze treba dostat u vseho 10 z 10 a celkove pak dostane napr 9 z 10. 7,9 je celkovy dojem autora na hru (opakuju nejde o prumer).

|   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  13. 04. 2006 14:29

Přesně tak, ty čtyři čísla měří kvalitu grafiky, zvuku, hudby a hratelnosti, nic vic. Nemaji v sobě nic ostatního,třeba, že je hra hodně zabugovaná, má slabý příběh, je krátká. jedná o orientační hodnocení. Ve výsledném hodnocení nejde o žádný image, ale celkový dojem, shrnutí a vzití v úvahu dalších prvků, kterým se číslo jen tak přiřadit nedá. Mám na mysli vnitřní náboj hry, nějaké emoce atd. Hra může vypadat skvěle, výborně se hrát, ale přesto ji něco chybí. Třeba v případě Tomb Raidera větší délka hry, nějaký zvrat a  větší výzva, hlavně v přestřelkách.
Ale hlavně, řídít se jen podle nějakého čísla na konci není moc moudré. Něktré prvky, co se nelíbí recenzentovi, tobě vadit nemusí. Když to vezmu zcela konkrétně, tak se opět dostávám třeba k obtížnosti, ale platí to pro spoustu dalších věcí. Několik kamarádů mi  tvrdilo, že nízkou obtížnost berou za plus, další potřebují mít ve hře nějakou výzvu a nadávají. A právě v recenzi bys měl najít, co autor hře vytýká  a co se mu líbí a podle toho se řídít.

|   |  Odpovědět
Paar  |  13. 04. 2006 14:58

ok, to beru... mas recht

|   |  Odpovědět
Killik  |  14. 04. 2006 14:31

Tak jsem to dohrál. Celkem bavilo, některé levely jsou opravdu pěkné a hraje se instiktivně. Nikde nějak moc nezabloudíte. Jediné co mi vadí taky je délka hry. Na hard 9 hodin je opravdu slabé. Největší práci mi snad dal poslední boss, který si se mnou na tu obtížnost dělal doslova co chtěl. Další věc co bych vytknul je kamera. Po celou dobu hry spolupracuje skvěle, ale horší je to v úzkch prostorech a v oblasti posledního bosse kde je spousta sloupků a občas jsem měl místo výhledu přez půlku obrazovky hlavu Lary. Ale i tak jsem se hrou maximálně spokojený a doufám že tu délku nahradí alespoň datadiskem nebo vydají co nejdříve další pokračování

|   |  Odpovědět
Jimi  |  17. 04. 2006 13:38

Stretneme sa na trl.ic.cz