Recenze: Tony Hawk Underground 2 Remix & Twisted Metal

Není nic lepšího, než po náročném dnu ulehnout do postele a na pár chvilek se nechat zabavit nejzábavnější hrou, kterou se může Sony PSP pochlubit. Dnes není čas hrdinů ani japonský eposů: vezměte si prkna a jdeme se bavit. Špatný nápad? Možná byste si zkusili rozstřílet pár nepřátelských vozítek. Proti gustu žádný dišputát.

Tony Hawk Underground 2 Remix - božský Tony by záviděl

Žánr: Sportovní
Multiplayer: 4 hráči
Výrobce: Shaba Games
Vydavatel: Activision
Distributor v ČR: CD Projekt (

Viděl a okusil jsem hned několik her, které by neměly chybět ve sbírce žádného majitele Sony PSP. Jen jedna mi ale dala vše, co jsem očekával: dlouhotrvající zábavu, odreagování a zatraceně dobrou hratelnost. Nejsem fanouškem skateboardů a nikdy jsem s prknem pod nohama nebrázdil ulice Brna. Proč také, když to všechno můžu dělat hezky doma, v teple svého domácího herního doupěte. Čert ho ale vem: krása PSP i Tony Hawk Underground 2 Remix tkví v tom, že si je můžete vychutnat kdekoliv a kdykoliv.

Darem a předností Tony Hawk Underground 2 Remix je vedle špičkové hratelnosti (kterou rozeberu za chvíli) také relativní nenáročnost hry. Slovíčko relativní dodává předchozí větě na několika významech. Za prvé: naučit se základy ovládání, perfektní zvládnutí všech triků i pohybu s vaším skateboardistů si žádá více než jen běžnou trpělivost. Nenáročná hra? Tou THUG2 Remix rozhodně není. Tony Hawk Underground 2 Remix je ale nenáročný a cenný tím, že si jej můžete pustit v jakékoliv náladě i situaci. Na pár minut jen tak pro radost nebo při dlouhém čekání na letadlo, vždy nabízí stejně nevšední a originální zážitek.

Jádro Tony Hawk Underground 2 Remix vychází z PS2 verze hry. Tvůrci vzali vše dobré, upravili na míru PSP a přidali hráčům jako závdavek čtveřici levelů (Kyoto, Las Vegas, Atlanta, Santa Cruz), které byly přimíchány a jemně vloženy do story módu hry (včetně nových cutscén). Výsledný koktejl lahodí všem smyslům. Přestože tím počet novinek končí, THUG2 Remix vám ani na moment nedovolí zapochybovat o tom, že byste za své peníze získali málo muziky. Kampaň se nesoustředí na budování vaší hvězdné kariéry, ale souboj dvou týmů (jeden vede Tony Hawk, druhý Bam Margera), který vás postupně přivádí do mnoha lokací s cílem předvést co největší show, splnit co možná nejvíc ze stanovených úkolů a tím si pojistit místo v týmu (i Tonyho "náklonnost" :-).

Každé z bohatých prostředí přitom nabízí standardní počet úkolů, které ale doplňují a rozšiřují další. Zatímco level začínáte v kůži vámi vytvořeného skateboardisty, můžete se v jeho rámci potkat (a přepnout) do role dalších postav (profesionálů i nejrůznějších individuí). Každý level tak procházíte a plníte v kůži celkem čtyř rozdílných charakterů, které nepostrádají nadhled ani svébytnou dávku humoru. Hra nabírá na otáčkách, přicházejí další úkoly a nové výzvy. Dokonalé zvládnutí všech triků a goalů není otázkou několika minut, ale dlouhých hodin trpělivého zkoušení a testování skateboardových schopností. Přesné a hbité prsty, dobrá představivost a žádné zbrklé jednání jsou jedinou cestou, jak dojít až zaslouženého "skateboardového" cíle.

Tvůrci navíc zvolili cestu jednoduchosti. Herní obrazovku nehyzdí zbytečný interface ani ukazatele, které by vás navedly k dalšímu cíli. Pokud ale zahájíte některé ze zadaných komb, věci a místa významná pro jeho plnění jsou automaticky vyznačena a vy tak získáte lepší představu, kudy a jak se vydat. Pokud musíte například přeskočit přes několik plošin, po nájezdu na první jsou ostatní osvíceny. Zvolený systém ale přináší i negativa. Čas od času vám dá zabrat, než objevíte kde a jak jeden z úkolů splnit - ale to už je daň za maximální pohodlí, které nám tvůrci nabídli.

S THUG2 Remix přichází také zážitek mimo skateboardové prkno. Kdykoliv během hry z něj můžete vyskočit a vydat se prozkoumávat lokace po svých. Mnohé části jednotlivých levelů jsou spojeny průchody, narazíte i na interiéry. Vyřádit se můžete čmáráním graffitů, nechybí nový focus mód (zpomalení času) nebo tzv. "freak out": speciální ukazatel, který se aktivuje po vašem pádu - budete-li rychle mačkat tlačítko vaší PSP a ukazatel dosáhne určité hranice, skateboardista naštvaně odhodí nebo přelomí svoje náčiní. Pokud byste stále neměli dost, můžete opustit story mód a vyzkoušet standardní "classic". Bohužel, znovu odemykat a pracně se propracovávat levely, které jste již okusili v hlavní kampani, částečně postrádalo smysl i motivaci z mé strany. Za zmínku snad stojí jen několik málo lokací, které si můžete projet pouze a jen v classic módu.

• Hratelnost
  • Zábavnost
  • Délka hry
  • Nové lokace
  • Vizuální zpracování
  • Není pro každého
  • Problemtičtější ovládání

K dokonalému zážitku pak přispívá detailní grafika (plně srovnatelná s verzí pro domácí PS2) a prostředí, které hýří barvami i zdánlivě bezvýznamnými drobnostmi. Skvěle jim sekunduje chování kamery. Její fixní umístění tentokrát není překážkou, zvláště díky automatické korekci, kterou hra předvádí ve výškách a při provádění triků. Svou postavičku budete mít jako na dlaní a přestože by jistě mnozí hráči uvítali možnost korigovat úhel i náklon kamery manuálně, volbou zlaté střední cesty tvůrci nic nepokazili. A takoví je vlastně celý Tony Hawk Underground 2 Remix. Neliší se od Tonyho, kterého známe z ostatních platforem - na PSP je ale zábavnější než kdy dřív.

Tony Hawk Underground 2 Remix není o příběhu, vyšším cíli, životě. Je hrou o zábavě, jež má na rozdávání. Staňte se jedním z těch, kterým ji dá okusit.

Celkové hodnocení: 8,7/10

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,