Recenze: Tony Hawk’s Downhill Jam – střemhlavá jízda

Rychlost nadevše – Tony Hawk’s Downhill Jam není klasické „prkýnkování“, jak ho známe z predešlých dílů, nýbrž proklatě rychlá závodní arkáda. Je toto žánrové odklonění povedené? Jak se ovládá pomocí wiimote? Čtěte a dozvíte se to.
Recenze: Tony Hawk’s Downhill Jam – střemhlavá jízda

Platforma: Wii, NDS, GBA
Typ hry: závodní arkáda
Multiplayer: ano, až 4 hráči na jedné konzoli
Výrobce: Toys For Bob
Vydavatel: Activision
Distributor v ČR: Conquest
Homepage:
http://www.thdownhilljam.com/

Herní série Tony Hawk’s Pro Skater je pro fanoušky okolečkovaných prkének téměř posvátná díky svojí solidní propracovanosti a široké paletě všelijakých skateboardových skopičin a triků. Ale což takhle dát si něco toho prostého závodění z kopce? Menší změna nikdy neuškodí.

  
Prkno rychlejší tramvaje * Kde to má brzdy? * Prohánět se můžete i kolem Machu Picchu

Princip hry je v zásadě velice jednoduchý (ostatně, jedno otřepané rčení praví cosi o ekvivalenci jednoduchosti a síly), nejčastěji se vyžaduje co nejrychlejší projetí svažující se trati. Můžete si představit SSX bez sněhu a s pojízdným kusem dřeva místo snowboardu.

Bezhlavou jízdu z kopce zpřijemňují následující písně:

• Anti-Flag - "The Press Corpse"
• The Autumn Offering - "Embrace the Gutter"
• Bad Brains - "Don`t Bother Me"
• The Bouncing Souls - "The Gold Song"
• The Bronx - "Oceans of Class"
• Charizma & Peanut Butter Wolf - "Here`s a Smirk"
• Damone - "Out Here All Night"
• Dead to Me - "By the Throat"
• Descendents - "Myage (2006)"
• The Dirty Heads - "Morning Light“
• Escape the Fate - "Reverse This Curse"
• Excel - "Drive"
• The Futureheads - "Yes/No"
• The Golden Gods - "Even I Don`t Know"
• Good Riddance - "Texas"
• Iron Maiden - "Different World“
• Jadox - "Cause and Effect"
• Lagwagon - "Heartbreaking Music"
• Left Alone - "Dead American Radio"
• The Loved Ones - "Suture Self"
• Lupe Fiasco - "Kick, Push"
• Ministry - "Palestina"
• Motörhead - "Motorhead"
• The One The Only Typicals - "Accelerator"
• OSI - "OSI"
• Photo Atlas - "No, Not Me, Never"
• Priestess - "No Real Pain"
• Prototype - "Synthespian"
• Public Enemy - "She Watch Channel Zero"
• Razed in Black - "Visions"
• Sahara Hotnights - "Hot Night Crash"
• Shadows Fall - "In Effigy"
• Sol Asunder - "Mislead"
• stellastar* - "Jenny"
• Strike Anywhere - "The Promise"
• theSTART - "Shakedown"
• Thursday - "At This Velocity"
• Time Again - "Broken Bodies"
• White Zombie - "More Human Than Human"
• Wildchild - "Code Red"

Něco je jinak, něco zas úplně jinak

Teď své soupeře (mimochodem, kromě Tonyho už ve hře není ztvárněna žádná skutečná osoba) neporazíte jen a pouze různým grindováním a „olíčky“, je třeba být rychlejší, průbojnější. Hlavním módem ve hře jednoho hráče je prostý závod s dalšími třemi až čtyřmi protivníky. A klání rozhodně nepřipomínají nedělní partičku golfu. Dobře mířený kopanec nebo šikovně nastrčený loket protivníkovi dokáže vcelku solidně zvýšit šance na úspěch. Zkrátka platí známá pravda, že štěstíčku je třeba jít naproti, kor když si v průběhu hry odemykáte nové postavičky, skejty nebo videa.

Ale nejen fyzickými napadeními se dá usnadnit cesta k vítězství. Prestože nový Tony Hawk’s DJ trochu změnil žánr, frajeřinky se skejtem zůstaly, byť v trochu osekané podobě. Zkrátka na ně již není kladen takový důraz jako v předešlých dílech série. Přesto jsou poměrně užitečné, předváděním co nejbláznivějších triků můžete aktivovat něco na způsob nitra. Navíc v jednom z několika herních módů o nic jiného než dělání nebezpečných kousků s prknem nejde. Tady se sluší dodat, že v tomto režimu hry je přítomen i starý známý „bullet-time“, který navíc vypadá velice efektně. Jen ta různorodost triků by mohla být o něco větší, k tomu slyším tiché naříkání wiimotu, že by rád byl využit trochu víc než při řízení směru jízdy, otočkách ve vzduchu a grindování

  
Poslední věta před smrtí: „Nevypadá to moc prudce.“ * Superman má konkurenci * Z někoho bude palačinka

Nesnesitelná rychlost bytí

Povím vám, že jen tak si to ve hře svištět dolů z kopce je sice činnost poměrně intelektálně nenáročná, ale o to zábavnější – hra má vskutku velice svižné tempo, rychlost reakcí je tedy ještě potřebnější než při bitce v Lídlu o zlevněný salám. Naštěstí je obtížnost hry vybalancována ideálně, být nejlepší prostě není triviální záležitost jako vzít si nějaký z těch „supr“ úvěrů, co nám jsou cpány televizními reklamami. Zahrát si proti živému protivníkovi je ale stejně nejpříjemnější.

 Kromě zmíněných módů závodu a triků stojí za stisk kláves ještě souboj se stále ubývajícím časem. Každopádně styl hraní je víceméně stále stejný, pořád je důležité projet trať ve velice rychlém a zběsilém tempu. Občas je třeba o něco víc machrovat při skocích s prknem a vysloužit si tak neutuchající obdiv populace Země.

  
Emancipace žen je všude * Chjo, zase pokuta za rychlost * Místo těch skopičin bych raději sháněl padák

Cesta kolem světa za čtnáct hodin

Rozhodně potěšujícím faktem je rozmanitost tratí, kdy se během kampaně pro jednoho hráče (s trvanlivostí zmíněných čtrnácti hodin) podíváte do různých koutů planety. Zajezdíte si třebas v Římě, San Franciscu, Riu de Janeiru, Alpách, Hong Kongu nebo kolem Machu Picchu, přičemž provádět několikametrové skoky v posledně jmenovaném prostředí považuji za zážitek skutečně zajímavý. Trasy jsou dobře navržené, navíc v sobě ukrývají mnoho užitečných zkratek a bonusů.

Ale dobré tratě by mohly neužitečností konkurovat byrokracii, pokud by se na nich nedalo dobře jezdit. Naštěstí je ovládání pomocí naklánění wiimotu velice intuitivní a přesné, rozhodně je pro hru přínosem. Ale jak jsem řekl, lze poměrně snadno představit ještě širší využití tohoto udělátka při tricích.

  
Koleje lze využít různě * Mechanické tření v praxi * Tonda Jestřáb osobně

Hlavně že je to plynulé

Jak jste si nejspíš již všimli, THDJ není žádný přehnaný vizuální zázrak. Postavičky příliš podrobné nejsou a textury moc rozlišení nepobraly. Důležitější ale je hladká plynulost hry bez poklesů počtu snímků za sekundu, jinak by pocit z rychlosti naříkal v koutě. Navíc navzdory řečenému jsou tratě hezké, co se dojmu z nich týče.

Kvalitní soundtrack je v této sérii pravidlem, výjimku netvoří ani aktuální díl. Čtyřicet licencovaných skadeb znovu dělá parádní kulisu ke hře.

  
Tony vs MHD * Z té výšky hned vypadá ulice čistší * Tomu průjezdu bych se jako chodec vyhnul

Menší škobrtnutí se dá tolerovat

Škoda, že hratelnost není variabilnější. Ano, je to zábava, jenže po zhruba devíti hodinách hraní se začíná objevovat jednotvárnost a hra nemá už čím překvapit i přes rozličná prostředí závodů. O trochu zkrouhnutých možnostech triků a prostoru pro ještě větší využití ovladače jsem už hovořil.

Světlé stránky hry
  • Svižné tempo hry
  • Rychlost
  • Ovládání
  • Povedené tratě
  • Kvalitní soundtrack
Temné stránky hry
  • Stereotyp v závěru hry
  • Slabší grafika
  • Triky mohly být různorodější
  • Videa v nízkém rozlišení

Na tuto hru sice nebudete vzpomínat ještě dva roky po dohrání, ale zábavu v ní jistě naleznete. Je to holt ideální společník ve chvílích, kdy je mozek přepnut do úsporného režimu a vy se jen chcete prohánet na virtálním prknu s kolečkami. Z toho plyne někdy až přílišná nekomplikovanost herního systému, která po určité době nenabídne nic nového. Přesto je dostatečně zábavná. 


Grafika: 6/10
Hudba: 8/10
Zvuky: 7/10
Hratelnost: 7/10

Tony Hawk’s Downhill Jam jsou kvalitní arkádové závody na skateboardech s velice svižnou, jednoduchou, ale  příjemnou hratelností. V závěru hry se sice objevuje stereotyp a některé prvky hry (triky, grafika) mohly být zpracovány ještě lépe, přesto dobrý dojem převažuje.

Celkové hodnocení: 7/10

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikla oficiální turistická příručka

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikl…

3.  8.  2018 | | 3 N/A
GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na největší evropské výstavě?

GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na …

Jedna velká výstava proběhla teprve nedávno a už se na nás chystá další. Jako každý rok se bude v německém Kolíně konat Gamescom, kde se podle všeho letos předvede opravdu hodně nadějných kousků. Pojďme se podívat na ty, které byste rozhodně neměli minout.

2.  8.  2018 | | 2 N/A
Komunita rozlouskla poslední tajemství God of War, bylo skryté na začátku

Komunita rozlouskla poslední tajemství…

Trvalo to, Cory Barlog musel hráčům dost konkrétně napovědět, ale nakonec se přece jenom podařilo na to přijít.

2.  8.  2018 |
Bud Spencer & Terence Hill: pořádný retro nářez (recenze)

Bud Spencer & Terence Hill: pořádný re…

Co takhle v roli jedné z nejslavnějších filmových dvojek zmlátit stovky záporáků? Díky novému titulu to není problém a fanoušci nebudou litovat.

1.  8.  2018 |
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |