Recenze: Trainz Railroad Simulator 2004 CZ - Vlaky : Letadla 5:0

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 16

Diskuze k článku

ian malcolm  |  23. 11. 2007 09:27

Trainz je pro nás železniční fandy fakt sranda,já jsem to hrál skoro rok a půl,a vracím se k tomu pořád,jenže...má to jen jednu chybu,je to jen jako doopravdy...a tu piplačku s normálními vlaky,to ač se to snaží jak snaží,nevynahradí a potěšeni jsou jen lenoši.
Navíc -ne že bych chtěl někoho odrazovat od koupi,na to abyste z hry měli absolutní požitek a nešla kousaně s menším počzem detailů,potřebujete celkem výkonný stroj,zatím jsem to ale zkoušel jen v DIRECT-X a jak to funguje v OPEN-GL to fakt netuším.
Jak už to ale chodí,kdo si chce zahrát musí tomu věnovat čas i peníze...
Velmi mně taky potěšil editor a kdybych vám mněl nějakou hru doporučit,je to tahle

 |   |  Odpovědět
Tomas-x  |  11. 04. 2004 19:42

Zajímalo by mě, když mám tu první verzi Trainz co vyšla, jestli nějakým patchem tam jde taky dohrát to že se jezdí na čas tak jako u téhle verze.

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  11. 04. 2004 21:18

Těžko říct, na stránkách Auranu (Download Station) jsem ale našel informace o scénářích z roku 2002 pro SP3. Ty byste teoreticky stáhnout mohl.

 |   |  Odpovědět
Tomas-x  |  12. 04. 2004 11:42

Když jsem si tu první verzi kupoval, tak mi řekli, že časem na to vyjde nějaký upgrade v kterém přibudou i mise. Ale nejlepší asi bude koupit si tuhle novou verzi .

 |   |  Odpovědět
Garfield  |  15. 04. 2004 18:59

Je k tomu Service Pack 4 (i v ceske verzi), kde je jedna, cislicemi 1 mise :(. 

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  06. 04. 2004 08:39

Letecké simulátory se už dávno díky HW nárokům a celkové složitosti staly záležitostí jen pro hardcore fandy.

Doufám, že tato věta byla špatným pokusem o vtip. Rád hraji letecké simulátory. Jejich HW nároky nejsou natolik vysoké, aby je nebylo možno hrát na starším stroji. Nastavení obtížnosti je flexibilní. Jedná se spíše o to, že mnoho lidí má problém přenést  3D prostor a pohyb v něm adaptovat na své prostorové vnímání, když ve skutečnosti hráč stále kouká na 2D placku. Proto nesouhlasím s výše uvedenou větou.

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  06. 04. 2004 16:22

Na to máte plné právo - nicméně myslím si, že jste právě oním hardcore hráčem. Podle mě nejde ani tak o prostorovou představivost, ale o jiný problém - "Hratelnost". Letecké simulátory se bohužel díky snahám o realitu a věrnost staly z mého pohledu něčím, co přesahuje rozměr hry jakožto produktu zábavního průmyslu. Pokud se bavíme o srovnatelném leteckém simulátoru  - sérii MS Flight Simulator - nenajdeme u něj prakticky něco, co by umožnilo hráči zabavit se hrou bez nutnosti strávit učením X hodin. Tento fakt hru předem handicapuje u většiny herní populace.

Nejedná se ale jen o letecké simulátory. Osobně také ulétám na složitých ekonomických simulacích a nechápu, co proti nim lidi mají. Z hlediska normálního hráče je ale Capitalism jakousi odpornou konverzí excelovské tabulky. 

 |   |  Odpovědět
paho  |  06. 04. 2004 20:28

Zrovna tim Flight Simulatorem jsi si pekne nabehl. Ten je upravitelny do te miry , ze jej zvladne male dite na klavesnici. A tohle neni placani do vetru. Kdyz chcete muzes si nastavit vsechno , pri kolizi se zemi se nic nestane, nebude ubyvat palivo , nastaveni fyziky letadla tak aby nemohlo ve vzduchu dojit k poskozeni diky namahani atd... hra se da nastavit tak aby se dala hrat na klavesnici vicemene jenom sipkama +2 klavesy ovladani plynu + klapky a brzdy . ten kdo si s tim hraje vic ale nerozumi navigacnim pristrojum muze pouzit gps ktere je uplne stupidni. najdes si jmeno letiste to zadas do gps a uz vis presne kam mas letet nehlede na to , ze jde uplne jednoduse autopilot ktery tam sam doleti. a taky to jde trochu zrealisticnit :) ale FS neni az zas tak hard core :)

pod typem hard-core si predstavuju X-plane nebo nejaky z linkovych simulatoru.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  06. 04. 2004 20:53

Nejedná se ale jen o letecké simulátory. Osobně také ulétám na složitých ekonomických simulacích a nechápu, co proti nim lidi mají. Z hlediska normálního hráče je ale Capitalism jakousi odpornou konverzí excelovské tabulky.

V něčem máte pravdu. Zkoušel jsem capitalism a moc dlouho mě to nebavilo. Nicméně není pravda, že je rozdíl mezi simulátory letadel a vlaků. Jde o to, že někdo má rád simulátory, jiný ne. A řekněme si pravdu, simulátory čehokoliv jsou při nejvyšším nastavení reality něčím, co už lidé za hru nepokládají. Je jedno, jestli to je letadlo, vlak, autobus, ponorka nebo něco jiného.

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  06. 04. 2004 21:25

Dovolím si odpovědět Vám oběma zaráz.

ANO! Na nejvyšších obtížnostech jsou jakékoliv simulátory těžce nehratelné, ovšem jde o to, "kde hry začínají". Jde o to, že když si já homo sapiens nesimulatoris pustím hru jako MS Flight Simulator, padnu na zadek z toho co hra všechno umí, že je tam zpracované i polní letiště u vesnice mé babičky, že je tam 100 letadel, 1000 města já nevím co ještě, ale v okamžiku, kdy jej budu chtít hrát (!), skončím buď na přistávací ploše nebo právě v těch nastaveních, kde se budu snažit pochopit, co k čemu patří. Samozřejmě když budu chtí a mít čas/vůli a náladu, někde si to najdu, přečtu návod nebo něco, ale proč bych si propánajána já, obyčejný hráč chtivý zábavy na záchodě studoval, jak zatáhnout klapky u letadla?

Věc, která odrazuje tolik lidí, je ale právě u Trainz vyřešena báječně - naprosto primitivním ovládáním, do kterého skočíte okamžitě a nemusíte nic nastavovat, nic hledat - a přitom i tak se můžete dobře bavit třeba u plnění úkolů...

 |   |  Odpovědět
Panho  |  07. 04. 2004 06:55

jasne jenze pokud ti to nestoji za namahu a cekas, ze ti hra nabidne maximum moznosti s maximem hratelnosti pri minimalni namaze tak to je potom tezke

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  07. 04. 2004 07:45

No a jak myslíte, že myslí masový trh?

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  07. 04. 2004 08:32

... že je tam zpracované i polní letiště u vesnice mé babičky...

Není pravda. je tam sice zpracovaná souřadnice (nemohu ověřit) letiště, ale ta textura okolo je nějak náhodně vygenerovaná (mohu ověřit).

ale proč bych si propánajána já, obyčejný hráč chtivý zábavy na záchodě studoval, jak zatáhnout klapky u letadla?

Ve většině let. simulátorů klapka F, jako flaps vytahuje klapky; kombonace Shift+F; příp. V, apod. Stačí jednou přečíst a zapamatovat. Je pravda, že simulátory - čehokoliv jsou méně intuitivní.

Věc, která odrazuje tolik lidí, je ale právě u Trainz vyřešena báječně - naprosto primitivním ovládáním, do kterého skočíte okamžitě a nemusíte nic nastavovat, nic hledat - a přitom i tak se můžete dobře bavit třeba u plnění úkolů...

A pak nemá význam jej nazývat simulátorem.

 |   |  Odpovědět
Keddie  |  07. 04. 2004 14:01

Potiz je v tom, ze v Trainz se proste na zacatku mise objevi obrazovka: Chces ovladani "pro blbecky" nebo simulatorove? A tim dava dotycnemu rychlou a jednoduchou volbu - bud ovlada celou soupravu otocenim jednoho kolecka tam a zpet NEBO ovlada brzdy, prepina rychlosti, sleduje tlak v brzdovem potrubi, ovlada ruzne typy brzda atd. atd.... A to uz simulator IMHO je .

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  07. 04. 2004 17:09

přesně tak

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  08. 04. 2004 08:54

Ano, zatímco třeba v IL2 Sturmovik (ty pokusy o simulátor od MS neznám) jsou tři základní možnosti nastavení: Easy, pak něco mezi tím a Realistic. To je o jednu volbu víc.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor