Recenze: Universal Combat – Battlecruiser v moderním kabátě?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 4

Diskuze k článku

Honza P  |  04. 01. 2005 15:28

S touto recenzi nemohu souhlasit. UC jsem si zakoupil a pustil jsem se ihned do hry. Ovladani je mozna trochu slozitejsi, ale ne o moc nez u ostatnich vesmirnych simulatoru. Duraz na slovo simulator. Je jasne, ze u vesmirne strilecky (Freelancer) neni moc so ovladat. Ale cela serie Battlecruiseru Vam dava k dispozici nejen celou lod i s posadkou, ale i moznost byt vojakem, stihacim pilotem atd. A na to jaksi nejde udelat ovladani na dve klavesy.

Dale netusim, kde autor prisel na jim uvadene hardwarove naroky. Ano, cim lepsi PC tim lepe to bezi. Ale to je snad u vsech her, ne? Jinak lide UC bezne hraji na prumernych sestavach (2GHz a mene).

Dale autor zminuje, ze hra se stava nehratelnou jiz po stisknuti tlacitka play. Opet nesouhlasim. Hraji ji jiz tri dny od stisknuti play a zatim jsem si "nehratelnosti" nevsiml.

Dale. Ovladani takrka vseho je nepouzitelne? Jak? V cem? Mne jde vse ovladat naprosto v pohode. Nema autor rozbitou mys a klavesnici? Stovky bezvyznamnych cisel? Mne osobne velmi zajima, jak je na tom ktery clen posadky se zdravim a unavou. Take mne velice zajima, co vezu na palube, kolik jsem vytezil mineralu, za kolik je prodam, kolik stoji novy stit. Pokud jsou toto pro autora bezvyznamna cisla, pak asi hral jinou hru nez ja.

Grafika. Toto tema mam nejradeji. mozna autorovi nedoslo, co vse se ve hre vykresluje a vypocitava. A aby to bylo v grafice Far Cry, muselo by se to hrat na nejakem superpocitaci v NASA ci MIT. Osobne si myslim, ze grafika je i dnes vice nez dostacujici. Ano, ptaci a zvirata nevypadaji zrovna realisticky, ale opet, neni pocitac, ktery by jich zobrazil tolik najednou realisticky. To same s vodou. Na planetach totiz muzete jit kamkoliv jak daleko chcete. Ne jako ve 3D FPS, kde mate omezenou hraci plochu.

No a nakonec k doporucene konfiguraci. Jak jsem jiz rekl, hru rozjedete i na pomalejsich strojich. A v mem okoli ma kazdy pocitac od 2.4 - 3 GHz. Vykon je zde totiz potreba kvuli vypoctum, protoze hra pocita vse, co se deje ve vesmiru, i kdyz tam zrovna nejste (bylo by trochu hloupe vysadit tezebni droidy, kteri by tezili jenom pokud jste v systemu, ze?). A divit se ze hra chce akcelerator se 32 MB RAM a vertex shadery 1.1 mi prijde opravdu ujete. To to chce autor snad hrat na Voodoo 3, 16 MB ci co?

Universal Combat neni pro kazdeho. Uznavam, ze ne kazdy se chce ucit ovladani (ktere je ale stejne jako u vetsiny jinych her). Mozna by recenzi dalsiho dilu mel psat nekdo, kdo se v problematice vice vyzna. Priznam se, ze jsem si UC nekoupil drive prave na zaklade recenzi autoru, kteri si zahrali 10 minut, nic nepochopili a napsali, ze je to blbost. Verte mi, neni.

|   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  04. 01. 2005 19:32

Dovolil bych si nesouhlasit

Jen tak pro zajímavost uvedu, že nejsem sám, kdo podobně hodnotil, teď naposledy Universal Combat dostal ocenění v anketě kolegů z HRY.SME.SK - http://hry.sme.sk/clanok-1873399.html - stal se nejhorší hrou roku, myslíte, že je to náhoda?

|   |  Odpovědět
upuaut  |  16. 05. 2004 12:09

No, nehrál jsem přímo universal combat, hrál jsem ale poměrně hodně BC3000ad a BC millenium a musím říci, že tyto hry mají něco do sebe. Když člověk číha maskovaný u vesmírné stanice ke které se blíží nepřátelská flotila, kterou pomocí sondy sleduje na taktické obrazovce přes dva sektory...nebo když z orbitu vymažete nepřátelské základny na povrchu planety...nebo když pomocí těžních zařízení doluje palivo na povrchu měsíce (klidně můžete letět pryč a nechat tam třeba jen dva stíhače jako ochranu)...nebo když raketoplánem osobně sletíte na povrch planety, tam vystoupíte rozhlédnete se po obrovské rozloze planety (byť poměrně pusté) pak se podíváte na nebe a víte, že tam na vás čekají desítky či snad stovky podobných planet, které můžete navštívit...nebo ta majestátnost bitev o desítkách křižníků, bitevních lodí či stíhaček, hákování nepřátelských plavidel tažným paprskem (což je o hubu, protože musíte vypnout štíty), výsadek svých mariňáků na palubě nepřátelské lodi, možnost obchodu, pirátství...prostě ta volnost kdy si můžete dělat co vás napadne...

Bohužel, autor recenze opominul mnohem horší nedostatky techto her a to jejich neuvěřitelná bugovost (první release verze jsou zpravidla nehratelné), arogance Dereka Smarta viz. jeho odpovědi na fórech - jsem genius a mám vždy pravdu...doslova(!), přístup autorů k opravám chyb...opravy zpravidla mažou pozice kvůli neslučitelnosti verzí a když už je oprav hodně tak to celé vydají jako novou hru (BC millenium vs BC milennium gold), již zmíněnou složitost ovládání (lze se ale naučit), hrůzné hardwarové nároky, absence příběhu atd. atp.

Pokud tyto nedostatky ale překousnete, dostane se vám zážitku, který nenabízí žádný současný vesmírný simulátor...

Nemám nic proti autorovi recenze, je ale vidět, že se nechtěl ponořit do hloubky této hry tuto prostě neobsáhnul. Možná by neškodila ještě jedna recenze od někoho, koho tato hra chytla...protože pro mnohé hráče vesmírných simulátorů (mám za sebou snad všechny, od elite, přes x-winga po kdoví co) je to právě to, co hledají

|   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  16. 05. 2004 13:45

"Pokud tyto nedostatky ale překousnete, dostane se vám zážitku, který nenabízí žádný současný vesmírný simulátor..."

Dovolil bych si s tímto tvrzením nesouhlasit. Je sice pravda, že námet universal Combat není vůbec špatný, ale o tom jsem se také v recenzi rozepsal.....A navíc tech chyb je tolik, že ze hry jako takové toho už moc nezůstane...A navíc tak arogantní a sebevedomý človek jako Derek Smart si ani slova chváli nezaslouží!

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor