Recenze: Van Helsing – zabijte Drákulu

Zachránili jste už někdy život? Darujte krev. Nikde jinde nedostanete tolik možností se nechat vysát, jako právě v Drákulovi, potažmo v mobilní předělávce filmu Van Helsing. Hody hody doprovody...

Žánr: 2D plošinovka
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Režisér Stephen Sommers se zapsal do paměti diváků zejména svými akčně-dobrodružnými snímky Mumie a Mumie se vrací. Po jejich uvedení na plátna kin sklidil velký úspěch prakticky po celém světě, byť druhé pokračování nesahalo laťkou kvality zrovna nejvýše – alespoň v porovnání s prvním dílem. Každopádně bylo na čase zvolit jiné téma, možná na první pohled už leckým ohrané, přesto ale stále lákavé a plné děsu. Drakula se stal jasnou volbou a v zástupu svých poddaných krvežíznivých upírů a jiné havěti zaútočil ve snímku Van Helsing. A pokud jste jej viděli, jistě s radostí uvítáte i jeho mobilní herní variaci.

Jak se to vezme

Není všechno zlato, co se třpytí. A u Van Helsing by se právě řečené přísloví dalo použít rovnou dvakrát. Titul nezaujme už v prvním kole, které vás rovnou vrhne mezi zabijácké a nutno dodat, že hbité, netopýry. Nešetří vás ani vteřinu, rovnou se k vám vrhnou a začnou ubírat drahocenné zdraví. Nedostanete ani čas si pořádně osvojit ovládání, takže by se dalo usoudit, že první dojem byl více, než špatný.

Bylo nebylo...

O to více jsem byl zděšen, jakmile jsem si vzpomněl na jednu z úvodních obrazovek, jež znázorňovala celkem šest různých levelů. A přestože každá z úrovní nabízí různorodá prostředí, hratelnost v nich postupně pouze slábla a slábla. Chuť dojít až do konce byla tatam, žádné odhodlání, motivace, ani míjivé radosti z banálních úspěchů v boji. Nic. Prázdnota a pocuchané nervy.

Hratelnost je zkrátka mizerná, za což může do jisté míry zmršené ovládání. Autoři očividně spěchali, nedali si na hře záležet a vsadili tak na laciný trik se zvučným názvem postaveným na licenci. To, že postava se náhle a bez jakéhokoliv podmětu otáčí, přitom není vše – našlo by se toho daleko více. Kolikrát se mi přihodila situace, kdy Van Helsing vůbec nereagoval – zapříčiněno to je nejspíše kvůli kombinaci dvou směrových kláves (joystick). Řeknu vám, že chuť šlehnout s mobilem o zeď nebyla nikdy tak silná.

Turbo kočár o výkonu jednoho koně, čili zhruba 0,73 kW...

Chce to klid

Naštěstí alespoň grafické zpracování nelze vyloženě pohanit, přestože neoplývá propracovanými animacemi nebo čímkoliv jiným, co by oko hráče zaujalo. Zkrátka nezaujme, ani neurazí. Vše je v dvojrozměrném kabátku, jenž mne mimo jiné vrátil s mírnou nostalgií do starých časů osmi a šestnácti bitových strojů. Nepřátelé jsou sice kýčovitější, avšak po stránce variability to není špatné – s mnohými obludami bych se opravdu nechtěl potkat na ulici.

Jsem drsňák s čepicí a nikdo na mě nemá!

Velice zklamán jsem však naopak byl absencí zvukové stránky– alespoň tedy do chvíle, než mne napadlo podívat se do Options, zda-li tam po nich není nějaká stopa. Vida, byla. Avšak k výchozímu nastavení vypínající vše, co by se mohlo linout z malých reproduktorů, opravdu už nejde nic říci.

• Pestrá prostředí
  • Relativně solidní grafika
  • Nikdo vás to nenutí kupovat
  • Hratelnost
  • Hrozné ovládání
  • Bugy
  • Nezáživné

Van Helsing je jednoduše nemalé zklamání. Nezajímavý odfláknutý a prakticky v mnohých chvílích nehratelný počin, jehož koupě by sedala přirovnat k vyhození peněz do kanálu. A přestože je k dispozici několik různorodých levelů, pár bossů včetně Drákuly a solidní grafika, titul to od pádu do hlubin zapomnění nezachrání.

Grafika: 6/10
Originalita: 0/10
Atmosféra: 4/10