Recenze: Walt Disney Pictures Bolt – záchranná mise

Každý rok se na stříbrném plátně vystřídá alespoň pár kvalitních animáků. Filmový a herní průmysl jsou si čím dál tím blíž, na jednom námětu se tak dá vydělat o pár chechtáků navíc.

Za Penny si s nepřítelem moc často nezabojujete, plně vám to vynahradí doba strávená s Boltem. Dřív to býval normální pejsek, ale jednoho dne se ho Pennin otec rozhodl geneticky upravit. Nebojte se, nechodí po zadních, ani nemá dvě hlavy. Získal tím pěknou řádku superschopností. Proč by se tedy také přímému boji vyhýbal, že?

Zpočátku dovedností nebude ani třeba, klasické nepřátele skolíte velmi jednoduše. Postačí dvojice tlačítek a efektivní komba vykouzlíte jedna báseň. Pokud protivníkům uštědříte pořádnou nakládačku, objeví se jim nad hlavami ikonka, a o svatozář rozhodně nepůjde. Pak je stačí stiskem třetího tlačítka pěkně chytit a už je jen na vás, co si ze čtveřice možností vyberete, aby s nimi Bolt udělal.

Jako Lara Croft

Později se na scéně objeví darebáci, na které klasická komba nestačí. Právě na ně jsou určeny superschopnosti. Bolt jich má, stejně jako Penny svých udělátek, hned několik. Nejvyužívanější budou nejspíš Superštěk a Laserové oči.

Později se na scéně objeví darebáci, na které klasická komba nestačí. Právě na ně jsou určeny superschopnosti

Už z názvů si určitě uděláte obrázek, oč jde. Vyštěknutá tlaková vlna je pro nepřátele stejně nepříjemná jako nechat se propálit laserem. Méně často jsem využíval nezranitelnost, při její aktivaci vás opravdu nic a nikdo nezraní.

Přijdou válečné vřavy, v nichž nestačí ani zmíněné superschopnosti. V tom případě si je budete muset na několik okamžiků vylepšit. Není nic jednoduššího, než nasekat pár hezkých kombíček za sebou, naplnit Kombometr a na pár sekund vylepšit jakoukoliv ze schopností. Tlaková vlna vytvořená Superštěkem se tak několikanásobně zvýší, Laserovejma očima střílíte jak kulometem a tím výčet rozhodně nekončí.

TIP: Nepleťte si svoje postavy. Bolt bojuje, Penny se plíží, ne naopak

Boj bez nějaké té přestávky by rychle omrzel a autoři na to mysleli. Mezi jednotlivými akčními pasážemi si sem tam poskáčete přes propasti, prostě si zahrajete na Laru Croft. Obvykle bývají jediné dveře vedoucí dál zavřené a mechanismus, který je otevírá, se nachází úplně někde jinde. Během těchto spíše hopsacích pasáží se šikne poslední ze schopnosti, konkrétně Sprint. Pomocí něho krásně přeběhnete bortící se kamení a jiné překážky.

Energie

Aby hra nebyla příliš lehká, trvání všech těch serepetiček jak u Penny, tak u Bolta musí být nějak omezeno, a omezeno také je. Vedle životů je dobré si hlídat proužek indikující stav Energie. Laicky řečeno, až dojde energie, na nějaké superhafání se nezmůžete. Nebojte se vlka nic, Energie se spolu s životy doplňuje úplně jednoduše – zabíjením nepřátel v kůži Penny, překonáváním překážek v chlupech Bolta. Kdyby přeci jen šlo do tuhého, na některých místech narazíte hmoty obou barev plný kontejner.

K pozitivům musím přihodit i menší drobnosti - videa mezi jednotlivými úrovněmi jsou pěkně zpracovaná a občas dokonce pobaví. Některé speciální souboje jsou efektivní a při tom v nich záleží jen na vašich reakcích. Stejným způsobem se řešila spousta akčních scén v mé nejoblíbenější adventuře Fahrenheit. Také hackování počítačů, řešené krásnou minihrou, není k zahození. Všemu vévodí dobře odvedená práce CD Projektu při lokalizaci do češtiny včetně dabingu.

Mezi jednotlivými akčními pasážemi si sem tam poskáčete přes propasti, prostě si zahrajete na Laru Croft

Četli jste-i poctivě celou recenzi, kroutíte nejspíš hlavou, že jsem zatím neprozradil jediný ze záporů. Prvním, ale nejpodstatnějším záporem je strašlivý stereotyp. Hraní za Penny ještě vcelku ujde a nenudí, ale když na Bolta chodí stále noví a noví nepřátelé a vy je musíte neustále pobíjet za sebou, dokud vás hra nepustí dál. Dále mám na seznamu zastaralé grafické zpracování. Koho by napadlo, že v dnešní době si nebudeme moci zvolit konkrétní rozlišení. Možná někomu postačí tři možnosti rozlišení – Nižší, Střední a Vyšší, mně opravdu ne.

Celkově je na hře hodně poznat, komu je především určena. Největší skupinou zákazníků budou děti a těm lineárnost ani jednoduchost nejspíš vadit nebude. Stejně mi vrtá hlavou, z jakého důvodu je hra doporučena pro starší sedmi let, no nevadí. Z Walt Disney Pictures Bolt mám dobrý pocit a považuji jej za nejlepší dětskou hru, co jsem kdy hrál.

Žánr: Arkády | hra podle filmu
Výrobce: Avalanche Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: únor 2009