Recenze: Warhammer 40.000: Dawn of War - zničte kacíře!

Diskuze čtenářů k článku

Skeletom  |  17. 12. 2004 03:07

Chtel bych zminit jednu zajimavou vlastnost Warhammera, kterou v recenzi postradam. A to, ze ma perfektni multiplayer! Nevim kolik lidi si u RTS libuje v kampanich, ale ja si myslim, ze vetsina hracu sahne po skirmish a zaradi si s pocitacem na vysokou obtiznost a nebo si zapari se svymi kamarady po siti. Pokud patrite do teto skupiny, tak si Warhammer nenechte ujit. Od dob C&C:Generals jsem nehral zabavnejsi RTS:) Vychytane hlasky, ktere vas vtahnou do bitvy, perfektni a intuitivni ovladani, kvalitne zpracovane mapy a vyvazene rasy... Za sebe bych dal MP Warhammeru hodnoceni 10/10 a verim ze nejsem sam

|   |  Odpovědět
Sir Thomas  |  17. 12. 2004 07:34

Tato recenze je od začátku až do konce jeden velký blábol. Autor totiž zcela zjevně nepochopil, že tato hra je v prvé řadě o multiplayeru! Prosím šéfredaktora, aby se zamyslel nad kvalitou svých redaktorů, jinak Doupě zařve na stupiditu takových to recenzí. Tato hra si zaslouží hodnocení 10/10, protože jsme v multiplayeru zatím ještě zábavnější a vyváženější hru nehrál. Denně se na internetu odehraje "x" tisíc zápasů, což zajisté svědčí o kvalitě této hry.

|   |  Odpovědět
nickname  |  17. 12. 2004 09:36

Tiež sa mi zdá, že recenzia je narýchlo napísaná. Autor zabudol napísať, že kampaň sa dá hrať iba za jednu rasu, hoci v hre sú rasy 4. Taktiež v hre nie je ťažba surovín, ale peniaze sa získavajú za konrolu strategických miest, dosť sa to podobá na hru Z.

O tom multiplayeri. Áno, tá hra je zameraná hlavne na multiplayer. Ale na blizzardacke hry W3 a Starcraft to nemá. Toľko vychvaľované ovládanie je stupídne. Nie každú jednotku, ale celé čaty. V boji sa armáda strašne ťažko kontroluje. Najefektívnejšie je označiť všetky jednotky a masovo zaútočiť. nech sa samy bijú, pretože nič viac sa urobiť nedá. Toto má byť akože stratégia? Bitky vo W3, to je stratégia!!!

Ešte som nespomenul ten stupídny nápad dokupovania jednotiek do squadu priamo v boji. To akože dáte prachy a z hliny sa vyrobí jednotka? Fakt strategická hra.

Súhlasím s recenziou hry a hodnotením, je to hra pre malé deti, ktoré hrajú štýlom hurá do boja so všetkým čo mám,

|   |  Odpovědět
Sir Thomas  |  17. 12. 2004 10:03

Pravda Starcraff je skvělá strategie, ale zase jsi zřejmě nepochopil taje Warhammeru. Nemá tě cenu přesvědčovat pokud to chceš odsoudit. Co se týče jednotek i to mám logiku a není to z prachu a hlíny. Možná kdyby jsi měl originálku a přečetli jsi si základní příběh tak by ti docvaklo.

|   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  17. 12. 2004 10:10

Děkuji za přesné vystižení, ovládání, lépe bych to snad nedokázal.

Jen bych se pozastavil nad dvěmi výtkami krátkými citáty z recenze:
"V kampani se vám do rukou dostanou pouze mariňáci, v šarvátce si však můžete zkusit veškeré rasy."
"Získáváte ji časem pouhým držením strategických bodů, případně můžete přírůstek zvýšit vybudováním stanic na těchto místech."
Domnívám se tedy, že jsem zrovna tyto dva aspekty zmínil

Pokud se úžasného multiplayeru týče, bohužel jsem neměl možnost (díky verzi od distributora) tuto část hry odzkoušet, takže recenze tento aspekt pomíjí. Omlouvám se za toto, ale bez osobních zkušeností nejsem ochoten psát o hře.

Co se však šarvátky týče, jednoznačně musím být proti volbám obtížnosti. Na normální obtížnost vyhraje cvičený orangutan s prstem v nose, na těžkou (hned následující) je hra téměř nehratelná (tohle není jen můj názor). Zvláštní.

|   |  Odpovědět
Sir Thomas  |  17. 12. 2004 10:34

Pokud si zahraješ pár her proti lidem, tak si PC na nejvyšší obtížnost neškrtne. A můžou být klidně i vda na jednoho! Zvláštní.

No a toto mě dostalo (Pokud se úžasného multiplayeru týče, bohužel jsem neměl možnost......) To nejdůležitější z celé hry prostě ignoruješ a potom na to napaříš takovéhle hodnocení a ještě se tím chlubíš, kolik je ti roků? Že by něco mezi 15 a 17 ????? Nechci se do tebe navážet, ale na tuhle práci nemáš, s tímto přístupem.

|   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  19. 12. 2004 21:10

Milerad bych multiplayer vyzkousel, ale verze od ditributora to neumoznovala (nemluvim ani o tom, ze puvodne nesla hrat ani normalne). Kdybysis to precetl, tak v zavorce je tento duvod uveden. Ale ne, Ty se jen odvolavas na muj nizky vek, ktery vubec neznas. To, ze jsi mi tipl o 6-4 roky mene Te stejne nezajima, pro Tebe budu vzdy pouze pubertak, co si dovolil odsoudit Tvoji oblibenou hracku.

|   |  Odpovědět
Sir Thomas  |  20. 12. 2004 07:36

Možná jsem se netrefil věkěm tím hůře pro tebe, alespoň by tě omlouvala mladická nerozvářnost . V prvé řadě tahle polovičatá recenze vůbec neměla být uveřejněna. Pokud tohle nedokážeš pochopit je mi tě už jenom líto....

|   |  Odpovědět
nickname  |  17. 12. 2004 13:04

Áno, je to tam. Sorry.

|   |  Odpovědět
Tol  |  17. 12. 2004 10:49

"Toľko vychvaľované ovládanie je stupídne. Nie každú jednotku, ale celé čaty. V boji sa armáda strašne ťažko kontroluje. Najefektívnejšie je označiť všetky jednotky a masovo zaútočiť. nech sa samy bijú, pretože nič viac sa urobiť nedá"

Njn, je potřeba si přečíst (celkem tenký, ale  v pár bodech užitečný) manuál a naučit se ty jednotky ovládat Potom se samozřejmě  armáda v boji ovládá dobře, máš neustálou kontrolu nad tím, co která část armády dělá, můžeš volit, kdy má jednotka zaútočit palnými zbraněmi, kdy zaútočit zblízka (což je klíčové, protože některé nepřátelské jednotky jsou třeba na boj z dálky vybavené mnohem lépe, jiné zase mají výhodu v boji muže proti muži), vhodným rozestavěním různých typů jednotek buduješ palebnou podporu, k jednotkám můžeš připojit některou z forem hrdiny (komandér, knihovník, seržant, apatykář) a tím vylepšit její vlastnosti, nebo s hrdinou můžeš chodit samostatně a využívat zase jiných jeho schopností (vyhazování nepřátel z krytu při boji zblízka, podrývání jeho  morálky)...O určení jednotky, konkrétně u mariňáků a chaosu, částečně u orků, pak ještě definuješ tím, co jim dáš za zbraně-můžeš tak mít jedny mariňáky s plamenomety, kterými rozvrátíš morálku, zatímco druhá jednoka bude s heavy boltery za nimi ostřelovat demoralizované zbytky prchající armády na dálku, přitom jsou to původně oboje stejné jednotky, každou pak ale používáš jinak...možností boje je tu zkrátka hodně

Zkrátka ještě se mi nestalo, že bych nad bitvou ztratil kontrolu a když, tak jen svou vlastní chybou- tolik k nepřehlednosti a tzv.stupiditě ovládání. Nechci se přít, jestli je tohle lepší než Starcraft nebo horší, každému co jeho jest, jen píšu, že tahle hra má v sobě víc, než se na první pohled (a v kampani)  zdá a pokud v tom někde nevidí strategii, je to hlavně proto, že ji v tom zatím jen nenašel-věř mi, že pár her online by Tě k tomu donutilo a možná bys pak o téhle hře smýšlel lépe.

|   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  19. 12. 2004 21:22

Ač se to možná nezdá, tak veškeré zde nastíněné možnosti znám. Ve hře proti počítači mě však k jejich použití vůbec nic nenutilo. Na normální obrížnost člověk procházel plynule i v houfech (uznávám, boltery nepoužívám, neboť se dlouho rozkádají. Většinou mám na 4 jednotky marinaku pohromade. Dohromady maji 4 plamenomety, kvuli moralce, kterou znam, 8 plasmových zbraní a 4 raketomety. Tato síla je schopna projít přes libovolný odpor počítače).
Pokud se ovládání týče, poměrně mi chybí možnost nechat kameru sledovat určitou jednotku. Trošku mi vadí nutnost 4x stisknout tlačítko skupiny, než se k ní dostane pohled (ano, jde to i kombinací, na kterou hráč často nemá dostatek prstů) a potřeba pokrýt celou klávesnici.

Ač tohle nebyla reakce přímo na mě, přidávám svůj názor.

|   |  Odpovědět
Wyrda  |  19. 07. 2011 17:53

Zrovna W3 nejsou strategie ani za mák. Nemožnost ovládat masy, špatné ovládání v boji, nepřehlednost... to už jsou mnohem lepší W.40K

|   |  Odpovědět
Alfred Jodl  |  17. 12. 2004 10:03

Tato recenze je pekna zhovadilost!!! Nejlepsi multak na svete to ma!!!

|   |  Odpovědět
Lord_Nicon  |  17. 12. 2004 12:46

Nielenze Doupe napisalo recenziu na Dawn Of War ako posledne na svete, ale este to dostal na starost niekto kto ignoruje dolezitu sucast hry ako je multiplayer. Clanok je uplne NA HOVNO, lebo neviem kolko a akych jednotiek v hre vlastne je, ako ich ovplyvnuje pritomnost hrdinu a pod. Potom clovek musi citat fora aby bol aspon trochu v obraze. Cela recenzia potom straca zmysel, lebo je to len obycajne plakanie o tom, ze to neni na tahy a nemas cas rozdat prikazy, lebo ked sa to hravas na stole a hadzes kocky, tak teraz je to na teba moc rychle.

Gratulujem, sqela recenzia, vacsi literarny odpad hadam ani nezozenies, snad len v hracovi by sa naslo a to mi ver ze to je uz riadna zumpa.

|   |  Odpovědět
Lord_Nicon  |  17. 12. 2004 12:30

Nielenze Doupe napisalo recenziu na Dawn Of War ako posledne na svete, ale este to dalo robit niekomu, kto ignoruje hlavnu ingredienciu akou je multiplayer. Recenzia je O HOVNE, neviem kolko, akych typov jednotiek vlastne v hre je, alebo nie je, ako ovplyvnuje ostatne jednotky pritomnost hrdinu a pod. Potom clovek musi citat fora, aby mal aku taku predstavu o hre a jej jednotkach. Potom vlastne pisanie tvojho paskvilu straca zmysel. Chlapce, taketo recenzie nepisu ani v posratom Hracovi a to mi ver ze vacsi literarny odpad nepoznam. Radsej chod robit nieco uzitocne a pisanie nechaj niekomu kto to vie.

|   |  Odpovědět
Lord_Nicon  |  17. 12. 2004 12:39

|   |  Odpovědět
Lord_Nicon  |  17. 12. 2004 12:44

|   |  Odpovědět
nickname  |  17. 12. 2004 13:20

No, ja hrám Wacrafta 3 na battlenete už asi rok. Teda čo to o multiplayeri viem. Obrovská výhoda W3 je jeho skvelé ovládanie.  V boji potrebujem presne zadať každej jednotke / typu jednotiek/ na koho útočiť, kde sa postaviť a pod. Vo W40k som taký komfort nenašiel.

A to dokupovanie jednotiek v boji jasne potláča strategický prvok v hre. Prakticky po prehratej bitke si môžem dokúpiť komplet celú armádu. Všetko je to akési zjednodušené. Pripomína to skôr akčnú verziu stratégie na štýl Diabla.

Kvôli singlepl nemá cenu kupovať si to, a či multipl bude mať takú podporu ako robí Blizzard pre W a S, to fakt neviem.

|   |  Odpovědět
Tol  |  17. 12. 2004 14:17

No však ve Warhammerovi můžeš taky každé jednotce (která je tu holt prezentována jako četa) říct, kam si má stoupnout a na co má útočit-můžeš jí dokonce říct, jestli má útočit palnými zbraněmi, nebo k nepříteli dojít a zaútočit "na nože", což má význam, pokud nepřátelská jednotka má lepší zbraně na dálku a na blízko je slabá- zblízka jsou jim totiž flinty skoro na nic. Do toho do boje vstupuje nezanedbatelná veličina v podobě morálky jednotky, kterou můžeš u sebe posilovat a u nepřítele vhodně zvolenou strategií podrývat- třeba plamenometčíky v první linii a ostřelovačskou divizí vzadu. Jednotky , kterým se morálka zlomí pak ztrácí jakoukoli bojovou účinnost, kromě bonusu k úprku a stávají se tak snadnou kořistí

Jednotky si samozřejmě můžeš sdružovat pod klávesové zkratky a velmi rychle pak volit typ útoku- pod jednou klávesou mám mariňáky (samozřejmě pokud hraju zrovna za ně) , kteří se hodí na univerzální bojové zařazení, ale v ničem nevynikají, pod jinou pak ostřelovače/výzkumníky, pod další specialisty na boj zblízka a proti budovám, pak máš různé typy tanků, každý vhodný na něco jiného-zařadíš pod klávesu a jedeš. Když dvakrát poklepeš na typ jednotky, vyselektují se všechny jednotky stejného typu, které zrovna vidíš- jaký další ovládací komfort potřebuješ? Jestli má W3 něco lepšího, bez čeho se nedá smysluplně hrát,tak to sem prosím napiš, tu hru jsem nehrál a rád se nechám poučit

Doplňování jednotek je na jednu stranu sice zvláštní, na druhou stranu, v daném prostředí, to není nelogické (prakticky i budovy se na zem shazuje z orbity) a i když bitvu prohraješ, tak si armádu vybuduješ jenom když máš na to zdroje-a pokud je tvůj protivník dobrej a tu Tvou armádu nerozprášil čirou náhodou, tak ty zdroje velmi pravděpodobně v tuto chvíli nemáš

Nevím, možná je to proto, že nejsem zavilý fanoušek žánru RTS, ve kterém mě hned tak něco nechytne (naposledy Age of Empire) ,  a nejsem tak svázán konvencemi, na které jsi zvyklý z jiných strategií, ale Warhammer 40k mě prostě neuvěřitelně chytil- i tím, že je trochu jiný. Strategie je tam imho dost (alespoň pro mě) a má to spád-není to zkrátka o syslení co největší armády za vysokými zdmi hradeb, není zde takový důraz na ekonomiku  a už samotná filosofie strategických bodů s životně důležitou rekvizicí tě nutí bojovat a neustále sledovat, co dělá nepřítel...

|   |  Odpovědět
Skeletom  |  17. 12. 2004 17:02

Z vlastni zkusenosti vim, ze dulezitejsi nez samotna recenze jsou ohlasy hracu. Preci jen ne vzdy hru hodnoti clovek, ktery je jejim fanouskem. Verim, ze casy kdy na Doupeti vychazeli mozna az prehnane subjektivni recenze skalnich fandu, kteri svou praci brali jako poselstvi a ne jako zaplacnuti vymezeneho mista nekonci a ze se recenzi typu "davam 1/10 za RTS i kdyz jsem jeste nezkusil MP" budou objevovat jen poskrovnu. Drzim Doupeti palce:)

A abych jen neplacal nepodlozene "pravdy", tak jsem vam vygoogloval zebricek Top 10 RTS, kde je Warhammer na 4. miste

|   |  Odpovědět
tdx  |  17. 12. 2004 17:15

Když už jsme u toho srovnávání - Warcraft není od svého prvního dílu ničím jiným, než vykradeným stolním Warhammerem (myšlen ten fantasy bez 40k) a Dunou 2. Ne, ze by to nebylo občas zábavné, ale jak jsem četl kdesi na inetu, Warcraft je spíš pro mladší věkové kategorie. Kdo pochopil filozofii Dawn of War a vůbec celého světa Warhammer 40k, nemá co řešit. Chce to ale přinejmenším originálku a trochu si pročíst manuál.

|   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  19. 12. 2004 21:31

Jisté stolní hru, tuším Warhammer, Warhammer 40k, jsem již "párkrát" hrál a právě proto jsem touto hrou zklamán. Do světa Warhammeru 40k je zasazena hra, která spíše akcí, než strategií. Dreadnoughtovy hlášky o novém životě, návratu k boji pro Císaře a podobné mi tak dávají jistý smysl. Obyčejný hráč však musí hledat v manuálu proč že tomu tak je. Kdyby měl možnost se dozvědět podobné věci při hře, bylo by to jistě lepší, než vstupy do misí odhalující půlku jejího průběhu.

|   |  Odpovědět
traloq  |  19. 12. 2004 01:31

chtel jsem jen napsat tohle: tato hra JE RTS, je to velmi DOBRA RTS. ma sqelej multiplayer kterej hravam denne nekolik hodin. autor teto recenze opravdu asi neni normalni. jedna z nejignoranstejsich recenzi co jsem kdy videl. na doupeti ale zadna novinka :(

|   |  Odpovědět
xxx  |  20. 12. 2004 00:00

OMFG co je to za dementa kdo psal tuhle recenzi

|   |  Odpovědět
SanDolKah  |  20. 12. 2004 11:35

OMFG a co ty seš za dementa, když si neumíš přečíst, že autor prostě něměl možnost multiplayer vyzkoušet????

|   |  Odpovědět
Tom  |  24. 11. 2005 16:38

Omfg vy ste dementi vsici

|   |  Odpovědět
Escaflowne  |  15. 06. 2006 08:05

Já k recenzi mám pouze jedno.Na jakou obtížnost si to hrál?Na easy to asi takto opravdu vypadá,ale na Insane by ti to takhle jak to popisuješ nevyšlo.Tato hra má několik zlepšení oproti ostatním podobným hrám a je to hlavně jednoho z lepích zpracování světa Warhammer do RTS.

|   |  Odpovědět
Oglokoog  |  04. 10. 2006 20:25

Ano, Warhammer 40k : DoW je velmi dobrá hra, ale singl opravdu snad ani nemá smysl hrát. Zato multiplayer, to už je jiný kafe... hra člověka chytí a nepustí. Je ovšem pravda, že nejlepší strategie proti komukoli je udělat si obrovskou armádu a prostě vyrubat, co vám přijde do cesty, ale jsou i jiné možnosti. Například za chaos můžete například vyrobit spoustu horrorů a seslat je ne na bojiště, ale rovnou protivníkovi do základny. Než se zmůže na odpor, je už většinou po všem. Toť můj názor.

|   |  Odpovědět
Fenixp  |  14. 10. 2006 09:22

Postavit gigantickou armádu a poslat ji na nepřítele je vtipný-no vtipný je i to, že totéž může udělat i on, navíc si pomoct obrannými liniemi a kryty a tak vyrasit i 2x větší armádu, než je ta jeho. Ovšem právě to sesílání za záda (ať už za chaos pomocí teleportu, tak za marinery z orbity) dává spoustu možností. Nebo možnost přesunu celé základny za Eldery (párkrát jsem se díky tomu tak tak vyhnul zničení) a podobné výmysly tomu dávají taktickou hloubku, která je minimálně srovnatelná s Warcraftem + neskutečná dynamičnost bojů díky přetahování taktických bodů, nemožnost campení se základnou na jednom místě a syslení surovin, pže to znamená skoro jistou prohru...

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor