Recenze: Warhammer Online – akce, jedem!

Ve světě, kde je jen válka, vsadili tvůrci na bezbřehou akci. Podívejte se s námi, zda se k nim štěstěna neotočila zády.

Warhammer Online je zlomový titul. To bylo jasné už ve chvíli, kdy se jej ujal herní gigant Electronic Arts. Jeho zástupci jasně dali vědět, že pokud na trhu s MMORPG proti World of Warcraft neuspějí oni, bude to znamenat problém. Dokonce i lidé z Blizzardu museli při startu Warhammer Online uznat, že se uvedení do provozu povedlo téměř bez chybky.

V případě bojovníků stejné strany se jedná o spolupráci, zatímco protivníci musejí být zabiti

Stejně tak ale po měsíci od startu uvedli, že polovina hráčů se od Warhammeru vrátila zpět k současnému favoritu západního herního světa. Dobou otázkou tak zůstává, co to vypovídá o Wahrammeru Online, nebo také ve zkratce WARu. Nebojte se, i odpovědi se vám dostane.

Snad vám nemusím příliš představovat Warhammer Online, vcelku podrobného průvodce se vám dostalo již chvíli po vydání v našem týdnu s Warhammerem. Ve zkratce však raději dodám, že titul se soustředí na souboj dvou stran – Řádu a Destrukce, kde hráč se může se svým avatarem postavit na kteroukoliv z nich. I když se najde cesta i pro vlky samotáře, hlavní těžiště celého projektu spočívá v interakci mezi hráči. V případě bojovníků stejné strany se přitom pochopitelně jedná o spolupráci, zatímco protivníci musejí být zabiti.

Týden s Warhammer Online:

Kdo s koho

Cesty s questy

Když si jdou hráči po krku

Kudy kam

Dvoubarevný svět

Oproti reálnému světu, stejně jako smyšlenému světu Warhammeru, to však jasně dělá hranici mezi dobrem a zlem. V knižních předlohách sice na každé druhé stránce narazíte na trpasličí rčení „Nikdy nevěř elfovi“, ale ve hře se tyto dva národy radostně druží a člověk by se pomalu divil, že po Starém světě nepobíhají hromady krátkonohých šikmouchých dětí. Na straně Destrukce jsou přitom rozdíly ještě markantnější. Hrdiny ze stejné strany se nemůžete nijak dotknout, ani jej vyzvat na čestný souboj (v případě goblinů značně nečestný nůž v zádech). Máte prostě jasně určeno, že ti druzí jsou vaši celoživotní nepřátelé, jejichž potíráním budete trávit svůj čas, a jiná možnost snad ani není.

Kde byste v jiných hrách hledali nějaký systém reputace, získávání vlivu a podobně, WAR se spokojí s pouhými jednoduchými odměnami v jednotlivých kapitolách děje. Každá z šestice ras má totiž svůj unikátní příběh rozdělený podle místa, z něhož nejspíš za dobrodružstvím vyrážíte.

Ani nemůžete vyzvat na čestný souboj (v případě goblinů čestný nůž v zádech)

Startovní lokace tak pochopitelně tvoří první kapitolu, ale u většiny ras se ještě na první mapě dostanete na konec první ruky v počítání. Plněním public questů (PQ) přitom v každé kapitole získáváte postupně tři úrovně vlivu, kdy s dosažením další máte možnost vybrat si nějakou odměnu. Nic víc, nic méně.

Příjemné pro mnohé hráče je, že po dohrání všech dvaadvaceti kapitol za vlastní rasu byste měli dosáhnout maximální, tedy čtyřicáté, úrovně. Nejen že se vám ale nepovede těchto zdánlivě málo úrovní překonat jen tak za den, ale navíc to není zdaleka všechno. Hned pod ukazatelem zkušeností naleznete ještě jeden měřič, který určuje vaši úroveň proslulosti. Že by konečně reputace? Nenechte se mýlit, jedná se o jiný druh zkušeností, získaný zabíjením protihráčů, nebo obecně protivníků v RvR. Zde se tvůrci nespokojili se stropem ve výši čtyřiceti úrovní, ale rozhodli se pro jistotu dvojnásobku a pro hráče prodloužený herní zážitek.

Zkušenosti máš?

Běžné zkušenosti stačí většině hrdinů ke štěstí – jednotlivé stupně jim dodávají silnější a účinnější dovednosti, stejně jakou poskytují jakousi omezenou možnost rozhodovat o dalším vývoji. Pokud jste zvyklí na stromy dovedností, máte zde nově dovednostní bambusy. Trojice počítadel má v určitých místech určené výhonky, kde za získané body můžete nejen nakoupit postup výše v kmenu, ale i nějakou tu vtipnou schopnost navíc. Navíc i samotný postup vzhůru posiluje vaše běžné dovednosti, vždy nějakou skupinu, které je daný stvol vlastní. Zbytek záleží už z valné části na výbavě, kterou se vám podaří svého heroje ověšet. Ta je samozřejmě limitována mimo jiné i vaší úrovní.

Znalosti získané souboji s protivníky využijete zase na získávání jiného druhu vlastností. Otevřete si jejich pomocí různá zlepšení základních atributů, stejně jako taktických prvků, které běžně neseženete. Navíc se vám může dostat i bonusů proti specifickým protivníkům, třeba za Řád je vcelku oblíbenou volbou zvýšení účinnosti útoků proti Orkům, neboť ti často tvoří první linii obrany Destrukce. Stejně tak ale narazíte i na možnost pořídit si výbavu podle úrovně proslulosti vaší postavy, což je jedna z mála možností, jak předměty kupovat.

Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. září 2008