Recenze: Wet - Rubi mele maso

Kill Bill, Matrix, Pulp Fiction, anime – to jsou hlavní přísady chutného a stereotypního akčního mixu s fešnou, leč hodně drsnou Rubi Malone v hlavní roli. Dnes bude k obědu maso.

Jsou holky, se kterými si u večeře při svíčkách rozhodně notovat nebudete, ba ani v noci v baru se sexistickými narážkami rozhodně nevyváznete bez čalamády v kalhotách. Pravda, není jich mnoho, ale když už se nějaká taková najde, zapíše se vám do srdce rychleji, než stačíte utratit svojí první výplatu.

Takové Rubi Malone to například bude trvat pouhých šest hodin, maximálně, a i když vás bude po celou dobu okouzlovat neustále těmi samými triky a eskapády, rozhodně si na konci toho všeho řeknete „hmm, tak tohle byla epická jízda“.

Rubi Malone je mladá hezká brunetka s trochu divnou náturou a ještě divnějším zaměstnáním – živí se porcováním lidí na zakázku a dělá jí to nezměrnou radost.

Rozhodně si na konci toho všeho řeknete „hmm, tak tohle byla epická jízda“

Chladnokrevně přijímá kšefty, čím dražší, tím lepší, na své základně kdesi v Texasu trénuje své dovednosti, a takhle to jde pořád dokola. Další rutinní kšeft měl přijít i tentokrát. Stačilo dostat jednu osobu z místa, kam nepatřila, vyinkasovat balík zelených papírků a zase jít o dům dál. Jenže jak už tomu bývá, něco se cestou zvrtne a cesta za pokladem nabere poněkud jiných a komplikovanějších obrátek.

Opičí pistole a nabroušené katany

Rubi teď tedy plně podléhá vašemu gamepadu. Do základu dostane dvě pistolky s vyrytými opicemi a jednu krásnou nablýskanou katanu, která dělá takové pěkné „vžžž“. Vy máte za úkol s Rubi běhat, zabíjet vše, co vám přijde do cesty, skákat přes překážky a... no a to je vlastně všechno.
Takže se na vás neustále valí zástupy protivníků, často žluté pleti, ale i ostatní rasy se najdou. Vaší jedinou starostí je jejich likvidace a ačkoliv zástupy nepřátel nedosahují množství Dynasty Warriors a dalších hack and slash šíleností, rozhodně si na jejich dostatek stěžovat nebudete.

Samotná likvidace pomocí střelby je pěkná otrava. Ten pravý spád to dostane až v případě, když Rubi začně skákat a provádět neuvěřitelně "hot" eskapády. Pokaždé, když provedete nějaký akční skok, pohyb se automatický zpomalí (tedy bullet time) a vy získáte převahu nad protivníkem. Zbraň v každé ruce může mířit na jiného zmetka, ale jakmile dopadnete zpátky na zem, opět se dostáváte do běžného toku času. Zde pak pomůže ona katana, se kterou jsem si nakonec užil nejvíce srandy a také ji nejvíce zaměstnával.

Sekání s mečíkem je hrozná sranda, nejenom proto, že všude cáká krev a dělá to pěkné zvuky. I s ní se totiž můžte dostat do bullet time módu, třeba když sjedete na kolena a ve stylu rockové hvězdy s kytarou na pódiu přijedete vedle nějaké padavky a z dřepu mu zapíchnete ostří kam je libo.
S tím souvisí různé pohybové možnosti. Hned ze začátku Rubi umí běhat po stěnách a sjíždět ze žebříků. Kdykoliv se dostanete do takovéto pozice, je pak možné kombinovat střelbu a akrobatické skoky s katanou zakončené hodně funky smrtí.

Vraždit se stylem se musí umět

Tyto vymoženosti je však nutné se postupně naučit. Rubi za své eskapády a objevené bonusy v bednách atp. získává prémiové bodíky, které je vždy na konci úrovně proměnit v nové triky. Kromě triků lze vylepšit i zdraví a zvýšit účinnost a kapacitu zbraní. To, kolik bodů během hry získáte, závisí pouze na schopnosti objevovat skryté bonusy a frajeřinkách, jakými porcujete nebohá těla.
O kataně a opičích pistolkách jsme si už řekli, pak je tu ale ještě účinný samopal, do něhož se náboje shánějí stejně dobře jako za komunistů pověstně banány, silná brokovnice a kuše s vybuchujícími náboji.

Ačkoliv se náplň opakuje po celou dobu hraní, tedy neustále běháte, zpomaleně skáčete ze všech možných zídek, žebříků a dalších překážek, a efektně porcujete borce jako ve nějakém feministickém příběhu, neustále se vám bude do hlavy vkrádat myšlenka, že tohle je prostě nehorázně cool. Vskutku, i když je Wet stereotypní až hrůza, jednoduše si vás získá.

Tribut Tarantinovi

Může za to i geniální stylizace a grafické zpracování. Tvůrci použili filtr, který známe především z Tarantinových film – tedy praskající a zrnící špinavá obrazovka. Grafika se do toho tváří hodně barevně, ale s jasně definovanou škálou a prostředí si vybírá samá stylová místa – třeba Hong Kong, Londýn, přístav a další. Spolu s výbornou hudbou typu Kill Bill, kde se nejenom hraje, ale i zpívá, to vytváří ďábelskou kombinaci. Vzpomeňte si na má slova až budete s Rubi běhat, porcovat číňánky katanou a do rytmu vám bude hrát hodně alternativní muzika.

Stylovost celé hře nahrává i v občasných misích, kdy Rubi odpráskne naproti běžícího protivníka a krev z jeho padajícího těla potřísní její obličej. Okamžitě pak začně vidět rudě, což znamená, že se grafika přepne do jakéhosi anime či Sin City módu a jediné barvy, které vidíte, jsou červená, bílá a černá. Zrychlí se i pohyb, navalí se hromady zmatených protivníků a vy s mečem jedete koncert smrti.

Ze stereotypního mlácení vás občas vytáhnou i vyloženě filmové úrovně. Celkem dvakrát budete ve více než sto kilometrech za hodinu na dálnici přeskakovat z auta na auto a likvidovat přitom motorkáře a řidiče prahnoucí po vašem usmažení v plamenech pekelných. Hodně to připomíná třeba Pursuit Force nebo Wheelmana, tady mě to ale přišlo o moc lepší. A narazíte i na level, kdy vybouchne letadlo a vy volným pádem padáte k zemi a přitom se vyhýbáte troskám letadla.

Tvůrci použili filtr, který známe především z Tarantinových film – tedy praskající a zrnící špinavá obrazovka

Krátká herní doba oscilující kolem šesti hodin se na první pohled může zdát jako veliké mínus, opak je pravdou. Míra stereotypu přestane přesně tam, kde by začal být na obtíž a vy tak na řádení s Rubi budete vzpomínat pouze v tom nejlepším. A nikdo přece neříká, že to za pár dní nemůžete sjet znova. Můžete a určitě to rádi uděláte.

Wet je prostě taková ta ideální hra, když večer přijdete zničení domů z práce a na komplexní příběhy a herní mechanismy nemáte vůbec žádnou náladu. Pokud ji tak budete brát, budete řvát „hell yeah“ a stejně jako já se budete rozhodovat mezi devítkou a desítkou v hodnocení. Objektivně ale musí jít body dolů a jakmile tohle bude k sehnání za pětistovku, dva body k tomu klidně přičtěte.

Wet

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: Adventury, Akce | 3rd person brutální akce