Atraktivní, nádherný, inovativní. To jsou slova, která byla s touto novou hrou s mladou sexy Ayumi v hlavní roli často spojována.
Znělo to jako pohádka. X-Blades bylo představováno v superlativech už dávno před tím, než vůbec začalo prozkoumávat hranice továrny. A výsledek? To, co nakonec z toho všeho vzešlo, mi jen připomnělo laxní politiku naší země. Slibovat, slibovat a slibovat. Ale skutek nám jaksi utek.
Sliby, chyby
Nedokážu si vysvětlit, proč ani půlka z toho, na co se nás snažili již delší dobu nalákat, nebyla splněna. Marketing zkrátka není silnou stránkou ruských distributorů. Právě X-Blades je přitom jedna z mála jejich her, kteréžto marketingové tahy zamířily i za hranice rodné země.
Inovativní zbraně? Vkusně připojené čepele na dvou revolverech mi příliš inovativní nepřijdou. Na alternativní konec zvysoka naplivali a slavný RPG systém najdete stěží ve sbírání dušiček. Abych však jen nenadával, pár slibů přeci dodrželi.
Hra nabídne slušných 20 hodin hraní, spousty efektních kouzel a zvolený styl potěší nejen příznivce japonského anime. Přeci jen, křehká dívenka v sexy oblečku, co se svými mohutnými meči masakruje všechno v okolí, působí pro nejedno mužské oko neskutečně lákavě. Už jen to pivo a vedle v televizi naladěný fotbal, a leckterý chlap by si připadal jako v ráji.
Sladkohořká nevědomost
A kdo že ta křehká dívenka je? Jmenuje se Ayumi a již po chvíli vám o ní budou zřejmé dvě věci: na jejím egu by se dalo šplhat i do vesmíru a že si vývojáři dali s jejím outfitem skutečně záležet. Už po chvíli tak máte pocit, že tahle holka není jen tak obyčejná.
„Jsem lovkyně pokladů a upřímně, jsem ta nejlepší.“ Právě tahle věta bude jedna z prvních, kterou uslyšíte z jejich úst. Jestli si opravdu může dovolit tohle o sobě tvrdit, se přesvědčíte záhy. Se svými dvěma meči totiž dokáže dělat divy a přežít nápor i desítek nepřátel najednou. Zažila zkrátka mnoho dobrodružství a právě vy se stanete součástí dalšího příběhu epických rozměrů.
TIP: Rozmýšlejte pečlivě nad utracenými dušemi. Ze začátku budou sice schopnosti levné, ale později budou naopak zase až příliš drahé
Tahle malá Ayumi je totiž také velmi zvídavá i mocichtivá, a tak se jí podaří při prohlížení zboží jednoho fousatého obchodníka objevit mapu k zapomenutému chrámu. V něm se podle legendy ukrývá artefakt nesmírné moci, nebyla by to Ayumi, aby si nezamanula jej pro sebe získat.
Jediná motivace, která vás táhne hrát hru dál, spočívá v rozvíjení silnějších kouzel
To ovšem ještě netušila, co všechno jí ve skutečnosti čeká, a ve své nevědomosti tak uvolní síly dvou mocných bohů. Je tedy právě na ní (nebo chcete-li na vás) dát všechno do pořádku. Celý příběh však prakticky končí tam, kde sotva začal.
Jeden proti stu
Po úvodním videu a krátkém tutoriálu se totiž ocitnete na vzdáleném ostrově a jediné, co vás v následujících hodinách čeká, je jen primitivní rubačka. Příběh se dál rozvíjí pouze velmi okrajově a mnohdy ani netušíte, za čím se to vlastně ženete. Jediná motivace, která vás tak táhne hrát hru dál, spočívá v rozvíjení silnějších kouzel.
TIP: Využívejte předmětu léčení, dokud je cenově přijatelné a do rychlejší regenerace investujte co nejdříve.
Vaše putování je rozděleno do malých lokací, které bych snadno mohl nazvat arénami. Jakmile se v nich ocitnete, během chvíle se na vás začnou vrhat nepřátelé všeho druhu a dveře jsou vám uzavřené právě do té doby, než se vám protivníků podaří zbavit. S lítostí ale musím říct, že o nic jiného v téhle řezničině nejde. Zabíjet, zabíjet a zabíjet, a to až do zbláznění.
Vaše putování je rozděleno do malých lokací, které bych snadno mohl nazvat arénami
Přesto by se v lineárnosti celé hry pár odlišností našlo. Na každou potvůrku totiž platí jiná taktika, zbraň nebo kouzlo, a bezhlavé mačkání tlačítek tak většinou skončí vaší smrtí. Vývojáři na vás přesto byli hodní a k dispozici nám dali bestiář, který v mžiku onu správnou taktiku odhalí.
Čas od času narazíte i na monstrózní bosse, kde máte prakticky jen dvě možnosti. Buďto do něj mlátit co to dá a za cenu dušiček se pokusit přežít, či na chvíli v té vší bezmyšlenkovité rubačce na chvíli zapojíte mozek a přijdete na sice někdy zdlouhavý, ale za to velmi účinný způsob. Čas od času je to ovšem až příliš snadné. Zvláště u závěrečného bosse jsem pochyboval nad zralým rozumem vývojářů. Opravdu jsem čekal víc než minutové mačkání jednoho tlačítka.
- Grafika
- Anime styl
- Efektní kouzla
- Lineárnost
- Nuda
- Primitivní interakce
- Jednoduchý příběh
- Modely nepřátel