Recenze: Zdarma: Code Red: Martian Chronicles - lepší než Q2!

Pokračování parádní akční hry, která nesla podtitul Battle for Earth, je tu. Emzáci opět útočí a vy je musíte zastavit. Země je v troskách a ďábelské stroje pustoší vše, na co přijdou. Stane se z vás hrdina a zachráníte lidstvo? To vše ve hře běžící na Quake 2 enginu a pořád zcela zadarmo!

Typ hry: Akční
Multiplayer: Ano
Minimální konfigurace: Pentium II 300MHz, 64MB RAM, 8MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Pentium II 500MHz, 128MB RAM, 16MB grafická karta
Testovací konfigurace: Pentium 4 1.6GHz, 768MB RAM, 128MB grafická karta
Výrobce: COR Entertainment
Vydavatel: Hra je freeware

Pomalu jsem ani nevěřil, že se najdou i takové hry, které svým nápadem i zpracováním dokáží opravdu pobavit. Druhý díl série Code Red navazuje na předchozí hru a opět budete mít co dočinění s nadpozemskými potvorami „odtamtud“. Troufám si říct, že se toto dílko povedlo o něco málo lépe, než jeho mladší bratříček. Opět je tu řada nascriptovaných efektů a množství stříbrňáků, kterým budeme muset zatopit pestrým zbrojním arsenálem.

Kde ufoun, tam nebezpečno!

Je tomu tak, jsou agresivní a neúprosní. Proto jim musíme ukázat, že si s nimi nechceme pouze zahrát kuželky. K tomu budeme pochopitelně opět potřebovat zbraně, které se však bohužel nijak neliší od těch z předchozího dílu. Škoda. I tak jsou vcelku podobné těm původním z Quake 2, kdy spíše doznaly kosmetických změn na designu, jejich funkčnost je ale prakticky stejná. Do rukou se vám například dostane raketomet, který to dokáže rozžehnout jiskru v očích kdejakému zelenému mužíčkovi. Panečku, ti pak lítají, ani k tomu nepotřebují svou moderní techniku!

Hoří horní heršpická hosp... * Nová škodovka, wow! * Jen se ukaž, udělám ti make up maskérů filmových hvězd

Kliďte se z cesty, pokud natrefíte na něco létajícího a ovládaného početnou, minimálně tedy dvojčlennou, posádkou zelených mužíčků. Jsou trošku bujní a dokáží to se svým laserovým dělem nepěkně roztočit. Co se týče pestrosti nepřátel, některá budete dobře znát z původního Battle for Earth, autoři však neotáleli a přidaly i nová monstra. Tedy někdy žasnu nad tím, kolik druhů může existovat – malí, velcí, černoocí, zelení či stříbrní, bezkonkurenčně však ale úplně všichni tupí. Inteligence emzáků není nijak revoluční, proto se od ní nedá čekat zázraky, zato však není vyloženě nejhorší v dějinách pc her. Střílí, občas uhnou (spíše směrem, kam zrovna vy míříte), ale koneckonců dnes nikdo nemůže prokázat, pokud samozřejmě existují, jaká je jejich inteligence doopravdy. Když už nad tím tak přemýšlím, možná jsou tak tupí i v realitě, pokud opakuji, pokud tedy vůbec existují :-).

Šílená atmosféra hry

Jistě znáte nějaké staré americké filmy z dob 80. let. Jejich naivita, která trvá u některých dodnes, nezná mezí a vypovídá o hlouposti většiny západních obyvatel, resp. zemí. Ve titulech jako Code Red totiž vše připomíná právě tyto filmy a pro milovníky starých, ne však špatných kousků, bude dnešní dílko opravdovou lahůdkou. Zvuky a atmosféra celé hry jsou totiž opravdu velice podobné oněm snímků, k tomu všemu si můžete přičíst šílenosti, které provádí marťani a také jejich vzhled, včetně designu plavidel. Prostě jedna velká a vážná parodie zabalená ve slušivém grafickém hávu. Zda-li to byl úmysl autorů rozhodně nevím, pokud však ano, tak se jim rozhodně povedl.

Skrytá reklama na Quaka * On se na mě mračí! * Ztratil hlavu, doslova...

V průběhu hry budete neustále narážet na různé více či méně nascriptované akční sekvence. Některé jsou opravdu slušné a divím se, co vše do hry autoři nacpali a jak „malý“ samotný titul v důsledku je. Velikost je oproti prvnímu dílu značně menší a přitom hra nabízí více jak 10 lineárních misí, které jsou místy podobné těm z předchozího dílu. Tedy více než hezké. Hudba ve hře není, což vcelku zamrzí. Zvuky samotné jsou kupodivu na slušné úrovni a nechybí ani pestrá volba nastavení všemožných efektů, takže hru s trochou píle rozjedete i na slabších strojích.

Nemá cenu nic víc komentovat, titul rozhodně stojí za to! Hříšníci, co váhají, zda si toto vyvedené dílko zahrát, nechť se smaží v pekle! Hra nevyžaduje původní Quake 2, jedná se o samostatný „stand alone“ titul, který ale běží kompletně na jeho enginu. Nuže, dlouho neotálejte, osud země závisí na vás!

Hudba: Chybí

Určitě si tuto hru nenechte ujít, neboť se jedná o opravdu vydařené dílko v pěkném grafickém hávu s parádní hratelnosti. To vše a více na Quake2 enginu.

Celkové hodnocení: 9,2/10